Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Hier al sinds vorige week maandag problemen met het internet. Elke avond was er geen internet, in het weekend gewoon een hele dag niet (zaterdag en zondag). Vanmorgen was er nog altijd geen internet. In de buurt is het overal zo, ze spreken van "overbelasting" maar het lijkt me dus dat ze het niet goed weten. Nog nooit problemen gehad maar dit is echt wel extreem.

Al met facturatie en technische dienst vanmorgen aan de telefoon gemaakt en duidelijk gemaakt dat er compensatie verwacht wordt (business klant). Eens benieuwd wat ze gaan verzinnen.

1e factuur van Telenet ontvangen en mag meteen contact opnemen met de klantendienst

"promo" gratis installatie van 85€
Wat staat op de factuur? 85€ voor installatie 🙃

Als ik het goed begrijp ben je nu verplicht om een TV box te huren als je TV wilt en is er geen gratis datasim meer.

Als ik het goed begrijp ben je nu verplicht om een TV box te huren als je TV wilt en is er geen gratis datasim meer.
Was mij ook opgevallen.

Ik heb nu een ONE, gecombineerd met TV Flow (via de app) en een gratis datasim.

Die nieuwe mogelijkheden komen niet voordeliger uit. Was net afgestapt van die TV-box om kosten te drukken.

Eventjes gekken en Ik zou mijn ouders een goedkoper combo pakket kunnsn laten samenstellen naar 95€ per maand: Internet goedkoopste, wel zonder downloadlimiet + tv + play sports

Al bij al vind ik dat goeie deal voor hun, zitten nu aan 110€ per maand, omdat ze hoger internet pack hebben door de beperking van de downloadlimiet bij de vroegere paketten

Die site is toch ook nog steeds niet goed. "Sorry, dat liep even mis!" "Je hebt nog geen producten in MyTelenet". die test van hierboven voor internet op je adres, ook 5 keer moeten proberen. Facturen terugvinden lukt ook niet.
Vraag is ook als je een pakket zou willen nemen zoals streams/play sport of je dan ook verplicht naar nieuw systeem abo moet gaan.
Prijslijst
Dus €10/maand voor een datasim ... edit wel: datasim
Powerline kost staat er niet in, enkel wifi boosters meer?

Jaar geleden ook tv-box opgezegd, enige spijt die is daarvan heb is dat telenet-app gewoon expres slecht gemaakt is.
Ben VRT max app al meer aan het gebruiken en al dit gedoe niet mee gehad, zal ook eens play/vtm moeten testen geloof ik.

Laatst bewerkt:
Net nog geen week geleden onze formule aangepast met nog wigo en gsm abbos erin. Omgezet naar een one, 1 van de 2 simkaarten naar unlimited gezet, en kwam eigenlijk enkele euros de maand goeiekoper uit. Just in time zou ik zeggen. I can't even be arsed momenteel om die nieuwe formules te bekijken en te vergelijken. Sowieso dat dat wel duurder uit zou komen... We betalen nu al een stevig bedrag, voor eigenlijk maar de 500 mbps optie. De play sports ligt dus buiten omwille van het dazn fiasco, maar we hebben wel wat extra's, zoals meerdere decoders, vaste tel lijn enzo. En eigenlijk betalen we nu niet echt minder ook algemeen gesproken, en de play sports hebben we niet meer aan 20 +euros de maand. Misschien mij toch laten rollen...

Kan iemand mij kort uitleggen, is met pakketten heb ik begrepen, en hoe werkt dat enkel tv box huren systeem dat ik hierboven lees, bedoelen jullie daarmee dat de decoders die je gekocht hadden weg zijn gevallen? Of nog iets anders?

Zeer vreemde keuze eigenlijk, dit zorgt ervoor dat
1. Iedereen een gemakkelijke vergelijking kan maken van ieder product waardoor versplintering komt. Velen wouden het gemak van een pakket
2. Zowat elke klant, dus ook die nooit naar hun facturen kijken worden wakker geschud en gaan nu misschien eens tellen.

Weet iemand of je nu Telenet sports afzonderlijk kunt nemen zonder klant te zijn van iets anders bij hun?

Kan iemand mij kort uitleggen, is met pakketten heb ik begrepen, en hoe werkt dat enkel tv box huren systeem dat ik hierboven lees, bedoelen jullie daarmee dat de decoders die je gekocht hadden weg zijn gevallen? Of nog iets anders?
Vroeger kon je nog TV Flow kiezen, waarbij je enkel TV kijkt via de Telenet app en je dus geen decoder nodig hebt. Minder zenders, maar dus goedkoper.

Die optie bestaat nu niet meer, waardoor je verplicht wordt om meer te betalen voor TV-pakket met meer zenders + € 2/maand huur voor de decoder.

Wat een rot rot rot rot bedrijf seg. Wij hebben momenteel 1 Gbps internetsnelheid. Ik hoef helemaal geen 2,5 Gbps, aangezien we die 1 Gbps nu zelfs al niet stabiel halen. Make it make sense.

Misschien moeten ze eerst eens zorgen dat ik thuis gewoon stabiel internet heb, in plaats van dat alles om de twee weken plots uitvalt omdat “er een probleem is in uw straat”. En dan krijg je voor de zoveelste keer iemand (uit Suriname weliswaar) aan de lijn die opnieuw vraagt of ik mijn router al eens “aan en uit” heb gezet.

Binnekort weer prijsverhogingen want "inflatie" of "innovatie".

FiberKlaar mag dringend in mijn straat beginnen hoor.

Vroeger kon je nog TV Flow kiezen, waarbij je enkel TV kijkt via de Telenet app en je dus geen decoder nodig hebt. Minder zenders, maar dus goedkoper.

Die optie bestaat nu niet meer, waardoor je verplicht wordt om meer te betalen voor TV-pakket met meer zenders + € 2/maand huur voor de decoder.
Als je tv boxen hebt/huurt , wij hebben er dus meer dan 1, kan je dan wel nog tv kijken via de app? Gaat dit nog dan?

In ons geval wordt het wel goedkoper, met name € 3 / maand, dus ook niet om wild van te worden. We zouden wel van 10GB naar 15GB gaan voor onze beide mobiele abonnementen.

Toen ik gisteren keek, dacht ik gezien te hebben dat hun promo 'gratis mobiele telefonie voor een jaar' voor nieuwe en bestaande klanten was, waardoor het voor een jaar wel een aanzienlijk verschil zou zijn. Maar wanneer ik nu kijk, staat er 'enkel voor nieuwe mobiele abonnementen', dus ofwel ben ik serieus aan het missen of ze hebben al hun staart ingetrokken...

In ieder geval, tijd terug proberen overstappen naar Orange via een promo op het werk, daar zodanig veel miserie mee gehad dat we uiteindelijk bij Telenet zijn gebleven en weet niet of ik het zie zitten om weer die administratieve molen door te gaan voor€ 3 / maand en wat GB's die we toch niet gebruiken...

Ik denk eraan om over te stappen naar Orange.
Ik zou van 105 naar 77 euro gaan voor nagenoeg hetzelfde. internet(500/50) en 2 mobiele abo's.

Laatst bewerkt:
Telenet is in november 2024 gestopt met de verkoop van digiboxen, digicorders en CI+-modules.

Televisie wordt ook niet meer als een los product aangeboden. Nieuwe klanten moeten een TV box huren én internet bij Telenet afnemen.

Ik denk eraan om over te stappen naar Orange.
Ik zou van 105 naar 77 euro gaan voor nagenoeg hetzelfde. internet(500/50) en 2 mobiele abo's.
Dat is al de moeite. Ik denk dat het bij ons ook zo'n korting (tijdelijk) moet geweest zijn. Maar Orange heeft toen zo'n soep gemaakt van die overstap, dat ik 2 weken aan een stuk bijna iedere dag meerdere keren met de klantendienst aan de lijn gehangen heb en dan was het nog niet in orde. Dus Orange heeft nu wel even afgedaan hier.

Dat is al de moeite. Ik denk dat het bij ons ook zo'n korting (tijdelijk) moet geweest zijn. Maar Orange heeft toen zo'n soep gemaakt van die overstap, dat ik 2 weken aan een stuk bijna iedere dag meerdere keren met de klantendienst aan de lijn gehangen heb en dan was het nog niet in orde. Dus Orange heeft nu wel even afgedaan hier.
snap ik.
Zit nu al heel mijn leven bij telenet. Setup en forget uiteindeljk.
Dus even door de initiële overdracht geraken en dan hopelijk forget. 🤞

56 euro voor het goedkoopste abonnement is wel veel. Als ik nu kijk op de site van telenet is dat wel internet + mobiel? Dus dat is dan nog niet aangepast.
Ik zou er niet mee kunnen lachen, want je zou zo stilzwijgend ineens 20 euro meer moeten betalen als je enkel internet hebt. Dat kan toch niet zomaar vind ik, als ze jou niet eerst op de hoogte brengen.
Telenet prijst zich op den duur uit de markt, elk jaar 3 euro per maand meer dat merken mensen zo niet, maar 20 euro dan denk je wel eens na.

Ik zie nu ook dat ik te veel betaal voor Orange, ik betaal nu 87 per maand voor internet en tv en GSM (80GB), terwijl je nu voor 77 euro een promo hebt met sneller internet + mobiel (wel 70GB maar kom, ik krijg dat toch niet op) + tv

Terug
Bovenaan