Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Zijn er hier mensen die enkel een internet abo hebben zonder tv abo? We zijn aan het twijfelen om dat te doen, maar dan vrt max te streamen. Dat is zowat de enigste zender die we soms kijken. Voor de rest kijken we geen tv (wel netflix enz).

Iemand die hier zijn/haar ervaring wil delen?
Hier al een aantal jaar geen digibox meer. Gebruik momenteel internet + tv flow app (alle Vlaamse zenders + wat andere). We gebruiken dit en soms ook wel de eigen apps van de zenders. Zou kunnen dat die tv flow binnenkort ook buitengaat want ondertussen hebben alle Vlaamse zenders eindelijk een volwaardige Android TV app en dat werkt voor mij perfect.

Dat download verbruik dat men aanhaald ga je niet merken zulle met enkel streamen van vrt max.
Tenzij je op een abbo zou zitten met heel beperkte download limiet, of daar bij u thuis wel nog veel ander internet verkeer is.
Maar dan is wigo of yugo sowieso geen goed idee.
Maar zelfs bij een wigo of yugo zal je met enkel wat vrt max alle dagen er niet snel overzitten.

Maar ik vermoed dat de meeste klanten tegenwoordig minstens een One abbo hebben.

Telenet hun One als One-up abbo geven je tegenwoordig een download verbruik per maand van 3 terra!
(ongelimiteerd is een verkeerde woordkeuze bij telenet) :biglaugh:
Dus zolang je daar niet overgaat word je niet aanzien als een grootgebruiker.

Screenshot-1.jpg

Als voorbeeld bij mezelf, ik zit tegenwoordig met One-up aan 2.5 terra download per maand.
Maar ik stream bijna alle dagen een paar uur series of films, en ik game ook voor een groot deel via streaming (geforce now) waar mijn download verbruik gemiddeld 22gig/uur is.

Dus met enkel wat streamen van een vrt max en vtm go zal je daar al serieus uw best mogen doen om daar over te geraken ;)

Laatst bewerkt:
Zijn er hier mensen die enkel een internet abo hebben zonder tv abo? We zijn aan het twijfelen om dat te doen, maar dan vrt max te streamen. Dat is zowat de enigste zender die we soms kijken. Voor de rest kijken we geen tv (wel netflix enz).

Vorige week digitale tv afgesloten, digicorder gaan terugbrengen en nu enkel internet bij Telenet. Ik kijk ook vooral via Prime, VRT Max, Disney+ en mis de digitale televisie nog geen seconde.

Digitale televisie. Dat ligt hier toch al 5 á 6 jaar buiten. Geen dag gemist. Er zijn ook zoveel alternatieven de dag van vandaag. Er zal nog wel een markt voor zijn, ik denk dan aan Jos en Ritta die om 19h steevast het nieuws willen zien.

Vorige week digitale tv afgesloten, digicorder gaan terugbrengen en nu enkel internet bij Telenet. Ik kijk ook vooral via Prime, VRT Max, Disney+ en mis de digitale televisie nog geen seconde.
Qua beeldkwaliteit zal dat wel niet onderdoen veronderstel ik? Ik bedoel dan het streamen vs digicorder.

Qua beeldkwaliteit zal dat wel niet onderdoen veronderstel ik? Ik bedoel dan het streamen vs digicorder.
Neen, indien je netwerkverbinding in orde is niet.
Mensen die wel klagen over mindere kwaliteit zijn vaak mensen die gebruik maken van wifi, waar ze voordien nog met de digicorder via een kabel werkten.

Dus als je zelf niet veel ervaring hebt met troubleshooten van internetverkeer over wifi bij je thuis zou ik toch via LAN aanraden.

Ik gebruik niets over wifi thuis, behalve mijn gsm. (via eigen acces point).

Neen, indien je netwerkverbinding in orde is niet.
Mensen die wel klagen over mindere kwaliteit zijn vaak mensen die gebruik maken van wifi, waar ze voordien nog met de digicorder via een kabel werkten.

Dus als je zelf niet veel ervaring hebt met troubleshooten van internetverkeer over wifi bij je thuis zou ik toch via LAN aanraden.

Ik gebruik niets over wifi thuis, behalve mijn gsm. (via eigen acces point).
Bij het lezen van dit categoriseer ik mezelf duidelijk onder de "niet-veel-ervaring" categorie :unsure:
Ik dacht gewoon langs te gaan bij een Telenet center, een internet abo aan te vragen en klaar is kees. Nu zitten we bij Proximus, maar de kwaliteit van het internet (wifi) laat regelmatig te wensen over.

Bij het lezen van dit categoriseer ik mezelf duidelijk onder de "niet-veel-ervaring" categorie :unsure:
Ik dacht gewoon langs te gaan bij een Telenet center, een internet abo aan te vragen en klaar is kees. Nu zitten we bij Proximus, maar de kwaliteit van het internet (wifi) laat regelmatig te wensen over.
Awel het is net dat dat ik probeer aan te geven ivm wifi.
Vaak liggen die issues niet aan de provider maar aan de setup bij mensen thuis en het gebruik ervan.

Ik werk op een ict service desk in de energiesector en wij krijgen sinds covid alle dagen massa's telefoons ivm netwerk issues bij thuiswerk.
90% ervan liggen aan wifi setups bij de mensen.

En dat kan gaan van configuraties van hun wifi, die repeaters die ook niet altijd een goeie oplossing zijn, tot de plaats waar ze die wifi bakjes zetten.
Hoe vaak ik al iemand aan de lijn had met als uitleg: "onze wifi zit in een afgesloten kast in de gang", of "onze wifi staat 2 verdiepen lager in de garage"... Tja dat is dan ook niet abnormaal dat ze last ondervinden.
Al zeker als nog iemand anders in het gezin een serie aan het bekijken is of de zoon zit te gamen over dezelfde wifi :)

Wanneer je dat dan aangeeft zegt men meestal "maar op de gsm nochtans geen issues op die wifi".
Maar grote hoeveelheden aan streaming data binnenhalen is natuurlijk iets anders dan wat rondsurfen op de gsm. :)

Wij doen dat al jaren, zonder problemen. We zitten zelfs nog steeds met het goedkope Telenet-abo, met beperking tot 150Gb, en zitten daar nooit over (of zelfs in de buurt). Qua verbruik werk ik 3 dagen van thuis en 's avonds kijken/streamen we vaak Streamz, VRTNu,...

Awel het is net dat dat ik probeer aan te geven ivm wifi.
Vaak liggen die issues niet aan de provider maar aan de setup bij mensen thuis en het gebruik ervan.

Ik werk op een ict service desk in de energiesector en wij krijgen sinds covid alle dagen massa's telefoons ivm netwerk issues bij thuiswerk.
90% ervan liggen aan wifi setups bij de mensen.

En dat kan gaan van configuraties van hun wifi, die repeaters die ook niet altijd een goeie oplossing zijn, tot de plaats waar ze die wifi bakjes zetten.
Hoe vaak ik al iemand aan de lijn had met als uitleg: "onze wifi zit in een afgesloten kast in de gang", of "onze wifi staat 2 verdiepen lager in de garage"... Tja dat is dan ook niet abnormaal dat ze last ondervinden.
Al zeker als nog iemand anders in het gezin een serie aan het bekijken is of de zoon zit te gamen over dezelfde wifi :)

Wanneer je dat dan aangeeft zegt men meestal "maar op de gsm nochtans geen issues op die wifi".
Maar grote hoeveelheden aan streaming data binnenhalen is natuurlijk iets anders dan wat rondsurfen op de gsm. :)
Hier staat die Proximus Bbox in een omkasting (mdf) aan de straatkant (rijhuis stad) in een open ruimte (keuken - woonkamer). Verbinding wordt soms onwerkbaar traag op momenten van de dag (vaak in de voormiddag). Laptop is een 6 tal meter verwijderd van die kast. Verandert ook niet als ik de kastdeur ervan openzet. Als ik een netwerkkabel gebruik, is het probleem meestal opgelost, maar niet altijd. Wifi downloadt duurt dan soms 5 uren voor iets wat normaal 30 seconden zou moeten duren.
Ik heb ook al af en toe die speedtest gedaan van proximus zelf. Die gaf toen ook een heel trage verbinding als resultaat op die momenten (wifi).

Voor de rest staat hier gewoon een oven/microgolf, een tv and that's it.

Hier staat die Proximus Bbox in een omkasting (mdf) aan de straatkant (rijhuis stad) in een open ruimte (keuken - woonkamer). Verbinding wordt soms onwerkbaar traag op momenten van de dag (vaak in de voormiddag). Laptop is een 6 tal meter verwijderd van die kast. Verandert ook niet als ik de kastdeur ervan openzet. Als ik een netwerkkabel gebruik, is het probleem meestal opgelost, maar niet altijd. Wifi downloadt duurt dan soms 5 uren voor iets wat normaal 30 seconden zou moeten duren.
Ik heb ook al af en toe die speedtest gedaan van proximus zelf. Die gaf toen ook een heel trage verbinding als resultaat op die momenten (wifi).

Voor de rest staat hier gewoon een oven/microgolf, een tv and that's it.
Je kan altijd eens vragen aan kennissen/vrienden of niemand een acces point heeft met wifi, en die eens aansluiten via lan op je proximus modem.
En dan alles via die acces point zijn wifi eens proberen.

Misschien is je issue dan opgelost zonder verder veel moeite te moeten als het inderdaad enkel over een wifi issue gaat zoals je aangeeft :)
Als je na die test zo een acces point zelf moet aanschaffen, dat is niet zo duur.

Die wifi die op de modems van telenet zit is vaak dezelfde miserie.
Ik heb met de wifi van mijn eigen acces point bereik tot 3 buren verder.
Mijn eigen woning volledig bereik, en tot bij die buren nog altijd 2-3 streepjes.
Met de wifi van telenet had ik niet eens vol bereik op mijn slaapkamer, een verdiep hoger dan waar de modem stond.

Maar soit, ik wil het maar meegeven. voor hetzelfste geld heb je effectie issues met je proximus hardware of hun netwerk.
Of met je Laptop.. of met de bekabeling naar je modem ... kan allemaal.
Maar dat zal je dan natuurlijk maar merken indien je overgeschakeld bent naar telenet.

Btw die modem af en toe "resetten" kan ook al veel helpen.
Dat is niet meer dan hem eens een 5tal minuten van de stroom halen.
Tis niet dat je dat alle dagen/weken moet doen maar als dat nooit gebeurd kan dat ook een oorzaak en mogelijke oplossing zijn bij wifi issues.

Laatst bewerkt:
Mijn tante heeft altijd deftige wifi gehad in een abo waar ze theoretisch 300Mbps haalde. Plots keldert haar snelheid en trekken haar zoom-calls op niks meer. Via speedtest haalde ze nog maar nauwelijks 20Mbps op haar oude laptop en gsm.

Ik dacht "Tja, als ze op het haar beide toestellen plots zo slecht heeft" scheelt er misschien iets. Via (gloednieuwe) ethernetkabel laten testen op haar oude laptop en ook maar 40mbps. Technieker laten komen, doet zijn laptop open in woonkamer -> 270mbps, betaald bezoek -> nieuwe laptop en gsm halen.

Nu heeft ze een nieuwe laptop en scoort deze net geen 30mbps.... haar modem staat in een bergingsruimte in de keuken vrij goed *verstopt*.... Enerzijds heeft ze zelden wifi-problemen gehad, maar nu is het plots problematisch.

Iets zegt me dat ze gewoon met wifi-verzadiging zit gezien ze in een vrij drukke appartementenblok woont met tal van netwerken zichtbaar, maar kanalen aanpassen gaf weinig/geen resultaat.

Via de website gezien dat ze gratis haar modem kan omruilen om hun wifi-pods te proberen. Ik dacht het voor haar in orde te maken. (ge kunt 3 maanden gratis testen) door die nieuwe modem en pods zelf te installeren.

Nu is ze blijkbaar langsgeweest in een telenet center en komen ze alles gratis plaatsen.... :unsure: Begrijpe wie begrijpen kan. Als het maar opgelost geraakt zeker.

Ik weet dat ge niet te rap moet zeggen "die technieker heeft niks gedaan", maar in deze situatie heb ik er men bedenkingen bij.

Edit: technieker is langsgeweest voor nieuwe 360 modem + pods te plaatsen. 240 down, 20 up en 13ms ping. Niet slecht.

Laatst bewerkt:

Late reactie maar toch, mijn vriendin en ik hebben al 10 jaar internet en geen tv abonnement. We hebben ook geen enkele streamingdienst zoals Netflix, Amazon Prime, Apple TV, Spotify enz. Alles wat ik wil zien is te zien via VRT Max maar wij zijn sowieso helemaal geen TV kijkers en sport interesseert ons ook beiden niet. Zonder overdrijven, ik denk dat de TV al een half jaar niet meer opgestaan heeft.

Ervaringen? Wel, ik merk soms op kantoor als het gaat over iets op TV van de avond voordien dat ik niet kan meepraten. Maar als ik dan hoor wat voor onzin het soms is ben ik blij dat ik die paar euro maandelijks al 10 jaar niet uitgeef.

Mijn vriendin en ik genieten ervan om 's avonds lekker te lezen, langer aan tafel te blijven zitten en geregeld op restaurant te gaan. Ieder spendeert zijn of haar avond zoals hij of zij dat zelf wil. Ik heb het nog geen minuut gemist in al die jaren.

Telenet completely shitting the bed voorbije dagen, constant uitval van internet, support volstrekt onbereikbaar (met al maanden hetzelfde excuus vant nieuwe systeem da ze 'aan het uitrollen zijn'), maar die prijzen kunnen om de zoveel tijd vlotjes omhoog :sop:

Wa een drama me periodes.

Hoe zeg je Telenet op ?
Vanaf vrijdag zou EDPnet geïnstalleerd worden.
Kan ik gewoon naar een Telenet punt gaan met mijn 3 digicorders en daar de boel opzeggen of moet zoiets tegenwoordig niet meer ?
Het enige dat ik wil overzetten zijn de 3 gsm nr's.
Dus best deze vrijdag na installatie bij EDP naar hun servicedesk bellen en laten overzetten of kan dat nadien nog ?

Streamz via telenet proberen stopzetten, hoe moeilijk kan dat zijn :wallbash:?
Enkele dagen geleden al op MT site aangepast maar is blijkbaar niet gelukt want blijft gewoon doorlopen. Nu nog eens proberen: "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw.". Technische problemen, toch weer vreemd dat het precies dan wel werkt om een nieuw abbo te starten.
Via de tv box dan eens zien, ah nee dat gaat niet , maar een abonnement starten via tv box? geen probleem! Dat is toch gewoon expres dat ze dat zo moeilijk maken op te stoppen.
Krijg het soms zo hard op mijn heupen van al die kl*te bedrijven die met mensen hun voeten spelen. Technische problemen op de factuur in ons voordeel zou al lang opgelost zijn zeker?

Streamz via telenet proberen stopzetten, hoe moeilijk kan dat zijn :wallbash:?
Enkele dagen geleden al op MT site aangepast maar is blijkbaar niet gelukt want blijft gewoon doorlopen. Nu nog eens proberen: "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw.". Technische problemen, toch weer vreemd dat het precies dan wel werkt om een nieuw abbo te starten.
Via de tv box dan eens zien, ah nee dat gaat niet , maar een abonnement starten via tv box? geen probleem! Dat is toch gewoon expres dat ze dat zo moeilijk maken op te stoppen.
Krijg het soms zo hard op mijn heupen van al die kl*te bedrijven die met mensen hun voeten spelen. Technische problemen op de factuur in ons voordeel zou al lang opgelost zijn zeker?
Was hier hetzelfde, lukte ook totaal niet via Mijn Telenet. Uiteindelijk voor gebeld en heeft nog veel moeite en tijd gekost, maar enkel zo is het opgezegd geraakt, dus bellen.

Hoe zeg je Telenet op ?
Vanaf vrijdag zou EDPnet geïnstalleerd worden.
Kan ik gewoon naar een Telenet punt gaan met mijn 3 digicorders en daar de boel opzeggen of moet zoiets tegenwoordig niet meer ?
Het enige dat ik wil overzetten zijn de 3 gsm nr's.
Dus best deze vrijdag na installatie bij EDP naar hun servicedesk bellen en laten overzetten of kan dat nadien nog ?
Heb je bij het het nemen van uw Edpnet abo geen Easy Switch code ingegeven? Dan gebeurt de opzegging automatisch en moet je idd enkel nog uw Telenet materiaal gaan inleveren.
Wat uw telefoonnummers betreft, geen idee. Ik zou denken dat je zoiets ook bij je switch moet aangeven.

Heb je bij het het nemen van uw Edpnet abo geen Easy Switch code ingegeven? Dan gebeurt de opzegging automatisch en moet je idd enkel nog uw Telenet materiaal gaan inleveren.
Wat uw telefoonnummers betreft, geen idee. Ik zou denken dat je zoiets ook bij je switch moet aangeven.
Nee , niet gedaan.
Wel net gebeld met Telenet.
Vrijdag komen ze EDPnet aansluiten. Als dat gebeurt is bel ik met hun om de 3 gsm's over te zetten.
Als dat gebeurt is moet ik terugbellen naar Telenet om alles stop te zetten en nadien de 3 digicorders binnenbrengen.

Terug
Bovenaan