Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Iemand die die nieuwe 360 wifi pods al heeft uitgetest ?
Zouden ook komen met een nieuwe modem.
Ja, staan hier klaar om teruggestuurd te worden.
Hebben in die 3 maanden dat ik ze kon testen nooit gewerkt.
Dossier geopend bij Telenet, zonder succes.

Heb nu in de plaats X50 Deco's geïnstalleerd, wat ik veel eerder had moeten doen.

Ja, staan hier klaar om teruggestuurd te worden.
Hebben in die 3 maanden dat ik ze kon testen nooit gewerkt.
Dossier geopend bij Telenet, zonder succes.

Heb nu in de plaats X50 Deco's geïnstalleerd, wat ik veel eerder had moeten doen.
Klinkt niet goed..en nooit de reden geweten waarom ze niet werken?

Klinkt niet goed..en nooit de reden geweten waarom ze niet werken?
Nope, kreeg telkens te horen dat ze het aan het uitzoeken zijn. Denk dat ze het zelf niet weten…

De pods opzeggen was trouwens ook een heel gedoe. Je kan dat via de website, maar heel toevallig werken de knoppen om een huurtoestel op te zeggen niet… Heb er uiteindelijk weer iemand van de helpdesk voor moeten lastigvallen.

wifree stopt vanaf 1/11, wanneer stopt dit voor iedereen? Ik kan namelijk nog op verschillende telenetwifree netwerken probleemloos op het web surfen.:crazy:

Vandaag een mailtje dat de wigo 9 naar 18 gig gaat voor de 2 mobiele telefoons, free of charge...

Nu gewoon maar de prijsverhoging afwachten zekers ? :wtf:

Na jaren van geklooi met powerlines en allerhande toestanden (ik ben écht niet de meest technisch onderlegde mens) een paar maanden geleden die toestellen beginnen huren.

Works like a charm.

Ik ben er mij ter dege van bewust dat door dat huurverhaal ik hoogstwaasrchijnlijk een domme kloot ben maar anderzijds, voor het eerst in jaren volledige wifi-dekking van de kelder tot de zolder en een groot stuk van de tuin. Ik denk er nu gewoon niet te veel bij na dat ik op lange termijn weer geld zit te gieten in telenet.

Zijn er naast Orange nog alternatieven voor Telenet?

Telenet aansluitingen zitten al in het gebouw waar ik naar ben verhuisd.
Bij Proximus (scarlet) gaan ze nog kabels moeten trekken. Bij mijn ouders hebben ze dat ook moeten doen en heel mooi is die kabel niet getrokken.

Ik had initieel voor Scarlet gekozen omdat ik geen supersnel internet nodig heb, maar het liefste wel onbeperkt volume had.
Al is alles vanaf 300 GB eigenlijk al ruim voldoende.

Net er een maand overgedaan om mijn mobiel nummer naar Telenet over te zetten. Wat een complete rotervaring. 10 keer met helpdesk aan de lijn gehangen die telkens mijn probleem weer vanaf 0 behandelen en exact hetzelfde proberen. Pas als je een iets kwadere toon gebruikt ondernemen ze echt iets van actie. Hatelijk dat het systeem zo werkt dat de luidste roepers het meest gedaan krijgen, ik voel me daar als hopeloze introvert 'vuil' door.

Vervolgens werkt de voice over wifi niet, letterlijk de enige reden dat ik overschakelde. Blijkbaar moeten ze dat intern nog activeren, iets wat nergens op hun website staat. 'stel het in op je gsm en binnen enkele minuten werkt het' staat daar te lezen.

Hier ook zonder problemen. Set-up was iets anders want ondanks de handleiding werd er toch een nieuw wifi netwerk gecreëerd. Heb het uiteindelijk zelf in orde gekregen door wifi naa in de app te wijzigen zodat ik de set-up kon voltooien.
Maar ben er wel heel tevreden van moet ik zeggen.

Ik kreeg woensdag de nieuwste Telenet modem toegestuurd. Installatie zoals op het papiertje stond, eenvoudig dacht ik.
Netwerknaam werd niet overgenomen, zoals op het papiertje stond.
Ingelogd op nieuw netwerk dan maar met de bijgeleverde gegevens. Geen internet mogelijk via de nieuwe modem en kon em ook niet activeren op de 'selfstarter' site want alles was al ok. :unsure:
Dan maar terug de oude modem ingestoken en nu heeft er iemand bij Telenet een ticketje aangemaakt, maar geen idee wanneer dat behandeld gaat worden.

Iemand een idee voor dit:

Bij de Telenet app, wanneer je naar een uitzending kijkt, stelt hij steeds voor om verder te kijken, of om live te kijken. Dit blijft gewoon steeds staan, knal in beeld. Als je erom kiest om 'verder te kijken' herneemt hij de uitzending een stuk terug. Ik vind vooral ambetant dat dat bij elk blokje van uitzending (ik zeg maar, het nieuws, gevolgd door een blokje weer) dit wordt getoond, vooraleer de uitzending zelf over is, dus vooraleer dat extra kwartier dat bij Telenet mee wordt opgenomen begonnen is, en tijdens de eigenlijke uitzending dus.

Ik vind het vooral storend, my2cents

Ben ooit, +/- 2010 tot 2012 klant geweest bij Telenet voor mobiele telefonie a.k.a. als een gsm abonnement, dat was huilen met de pet op want op veel plaatsen en thuis zeer slechte tot geen verbinding, Proximus abo genomen en alle verbinding en/of slechte dekking waren weg.
Dat zal ondertussen "fel" gebeterd zijn hoop ik? Ben aan het bekijken om mijn wigo te wisselen naar een One abo met gsm abo en e-sim voor smart watch...
Hoe is het tegenwoordig gesteld met Telenet/base voor mobiel?

Wij zijn al jaren klant bij Telenet en nooit grote problemen ondervonden maar ik had toch graag es willen weten wat de problemen zoal zijn bij sommige klanten van Telenet.

Wij zijn al jaren klant bij Telenet en nooit grote problemen ondervonden maar ik had toch graag es willen weten wat de problemen zoal zijn bij sommige klanten van Telenet.
Het begint bij het probleem dat je veel te veel betaald voor dezelfde/betere producten van de concurrenten.

Ik ben begin dit jaar overgestapt van particulier naar zakelijke klant, de nummeroverdracht heeft +1 week geduurd. 5 dagen helemaal niet bereikbaar geweest, daarna als tijdelijke oplossing nieuwe simkaarten en nummers gekregen tot de overdracht klaar was.
De emailadressen moeten ook overgezet worden. Die raken maar niet losgekoppeld van de oude accounts zodat we ze niet kunnen overzetten.
Het heeft 2 dagen geduurd voor de digibox werkte op het nieuwe account. We konden wel tv kijken, maar terugkijken en tv gids werkte niet.

Ik heb wel een creditnota van 250€ gekregen voor alle problemen die ik gehad heb.
De enige reden om bij telenet te blijven is de snelheid en eens alles werkt is het heel stabiel.

Terug
Bovenaan