Mijn probleem lag dus aan mijn pc zelf 
superuser.com
In 20 jaar oa 10 jaar 1ste en 2de lijn support nog nooit meegemaakt dat windows zelf downloads beperkte. Een netwerk reset helpte niet. Clean install wel dus. Logisch dat ik 10 dl's aan 3MB/s kon starten naast elkaar, en de telemeter 280Mbit haalde, want de bandbreedte was nooit beperkt. Het was windows zelf die elke download beperkte. Zelfs in group policy gekeken, systeem health checks en repairs gedaan ... nope. Iets liep ferm fout in de windows, kan gebeuren na 2 3 jaar te draaien zeker.
MAAR van klokslag 19h tot 23h nog steeds maar 1MB/s ipv 30-34MB/s op ea app en steam. Dat is telenet aan het cappen hoor op mijn node! Technieker die bij me kwam had dat bvb op geen enkel uur. Moest het nu nog 10MB/s zijn, neen 30x trager, smallband eigenlijk voor die apps. Niet echt koosjer vind ik voor de prijs die ik betaal voor all internet (+60€)

Windows 10 capping download speeds across all adapters
For some reason, Windows 10 is limiting the download speed on all the network adapters on my PC to a small fraction of what it should be. I have a roughly 700 Mbps-down internet connection, but tes...
MAAR van klokslag 19h tot 23h nog steeds maar 1MB/s ipv 30-34MB/s op ea app en steam. Dat is telenet aan het cappen hoor op mijn node! Technieker die bij me kwam had dat bvb op geen enkel uur. Moest het nu nog 10MB/s zijn, neen 30x trager, smallband eigenlijk voor die apps. Niet echt koosjer vind ik voor de prijs die ik betaal voor all internet (+60€)
Laatst bewerkt: