Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Hier regio evergem heeft het drie dagen plat gelegen kleine twee weken geleden. Echt helemaal niks hopelijk krijgen die mensen een mooie vergoeding.

Mail gekregen dat we onze digicorder moeten inwisselen voor zo’n onnozele tv box. Weet er iemand hoeveel mbps die eigenlijk verbruikt?

Vind het wel een stap terug dat een deel van uw internet abonnement nu gebruikt gaat worden voor uw tv.

Hoe zit het trouwens met de kwaliteit? Want ben hier nu via vtmgo app voetbal aan het kijken en die kwaliteit is toch minder dan m’n oude digicorder.

Ik ben van een all-internet met speedboost naar een One met enkel een simkaart geswitched. Op die manier kon ik als bestaande klant wel korting krijgen voor 6 maand. Mijn werkgever komt ook voor een deel tussen en nu krijg ik elke maand 30euro terug van Telenet 😅 Geen idee waarom ik plots 2x 20euro korting krijg i.p.v. 20euro, maar ik klaag niet.

Hopelijk is na de 6 maand de fiber van Proximus eindelijk klaar. Dan switch ik. Opt werk hebben we al geswitched van Telenet naar fiber en het is een pak sneller + veel minder latency.

Mail gekregen dat we onze digicorder moeten inwisselen voor zo’n onnozele tv box. Weet er iemand hoeveel mbps die eigenlijk verbruikt?

Vind het wel een stap terug dat een deel van uw internet abonnement nu gebruikt gaat worden voor uw tv.

Hoe zit het trouwens met de kwaliteit? Want ben hier nu via vtmgo app voetbal aan het kijken en die kwaliteit is toch minder dan m’n oude digicorder.
Wij hebben al jaren een en ik merk toch geen verschil in kwaliteit.

https://www2.telenet.be/residential...t-tv-box:-hou-je-verbruik-onder-controle.html

"Het verbruik van streamingapps telt mee voor je Telemeter. Kijk je live tv, een opname of een programma uit Streaming? Dan telt je verbruik niet mee voor je Telemeter."

Geen zorgen dus.

Ook wij hebben onze digibox gewisseld (na een paar keer aandringen van Telenet) en dat bakje is nu 10x kleiner! Tof!! Je kan hem ook in een kast plaatsen, je hoeft er niet naar te richten met de afstandsbediening. Onbeperkt opnemen en tegelijkertijd. Niets dan voordelen.

Weet er iemand hoe ik de zenders kan wisselen van plaats? Dat deel heb ik niet gevonden.

Via "favorieten" meen ik mij te herinneren.

Ook twee vraagjes over die kleine bakje. Hoe communiceert dat met de tv, bv om aan te schakelen. Via de hdmi aansluiting zou ik vermoeden. Maar nu het probleem: ik heb 2 LG tv's. Die in de keuken hangt recht tegenover die in de woonkamer (waar de tv-box achter hangt), op zo'n 12 meter afstand. Nu gaat het meestal goed: een druk op de knop rechtsboven op de afstandsbediening schakelt de living tv en tv-box aan, en ik heb beeld. Af en toe gaat het fout, dan komt de tv wel aan, maar met een soort screensaver (wit vlak met borsteltrekken). Als ik dan nogmaals rechtsboven op de afstandsbediening tik, gaat de tv in de keuken aan. Die zit ENKEL op coax (met een CI kaartje) geen netwerk. Hoe kan die TV-box, van achter de LG tv in de woonkamer, die tv in de keuken aansteken???

En een tweede vraagje: kun je de niet gebruikte services onzichtbaar zetten (bv netflix) bij gebruik vd home knop, zodat alleen de gebruikte services daar staan? Prime staat bv 7e of 8e, terwijl dat hier de meest gebruikte is. Die vooraan kunnen zetten zou ook al goed zijn.

Nee, voor uw TV is het via de infrarood, zoals 'klassiek'
dus het moet zijn dat uw bakje al dan niet via reflectie (metalen/spiegels/ruiten) aan die andere TV geraakt.

Niets dan voordelen.
Er zijn toch een aantal nadelen.
  • De digicorder kon je aankopen en verder geen kosten. De TV-box kan je niet kopen en betaal je maandelijks "huurgeld" voor.
  • Op mijn digicorder heb ik nog opnames van 2018 staan zonder probleem. Op de TV-box worden opnames verwijderd na 1 jaar.
  • Klein detail, op de digicorder heb je een display met het uur of het kanaalnummer. Geen display meer op TV-box.
  • Telenet die volop aandringt om de digicorder om te wisselen. Daar zal ook wel een verdoken reden achter zitten.

Ik heb de datum geweten, maar ze gaan 2028 dacht ik? Volop voor enkel dat systeem gaan, had het eens aan een technicus gevraagd toen ik eens inbelde

Er zijn toch een aantal nadelen.
  • De digicorder kon je aankopen en verder geen kosten. De TV-box kan je niet kopen en betaal je maandelijks "huurgeld" voor.
  • Op mijn digicorder heb ik nog opnames van 2018 staan zonder probleem. Op de TV-box worden opnames verwijderd na 1 jaar.
  • Klein detail, op de digicorder heb je een display met het uur of het kanaalnummer. Geen display meer op TV-box.
  • Telenet die volop aandringt om de digicorder om te wisselen. Daar zal ook wel een verdoken reden achter zitten.
Bijkomend voordeel voor digibox : blijkbaar betaal je nu geen huur voor de digibox want het staat hier bij mij al 2 keer op 0 nu .
Of zou het komen omdat ik via de enquete waarom ik niet wil overstappen naar de nieuwe tv box zo eens langs de neus heb gezegd dat telenet nu ook niet van de goedkoopste waren . ;)

Oma haar oude digicorder kapot.
Nieuwe gekregen, inclusief verplicht internet/wifi om de box te doen werken.
+/-50€ extra kosten/maand

Eigenlijk zot hoe duur.
Enkel Easy internet is 35,44 euro. Easy internet+tv is 68,63 euro.
Enkel tv was vroeger onder of rond de 20 euro inderdaad (met een gekochte digibox/digicorder) maar dat is niet meer mogelijk.

Je zou bijna de opties bekijken voor een gratis datakaartje aan haar te geven van iemands abonnement en zo te streamen via een appje.

Maar is nogal omslachtig.

Je zou bijna de opties bekijken voor een gratis datakaartje aan haar te geven van iemands abonnement en zo te streamen via een appje.

Maar is nogal omslachtig.
Kan je eigenlijk gewoon niet de module kopen? Eenmaal 70 euro was het, en dan gewoon zien dat je kabel of internet erbij moet hebben?

CI+ noemt datte, is niet alle posten, maar wel de voornaamste, tv moet wel ondersteunen...

Terug
Bovenaan