Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

En zo'n CI+ kaartje werkt goed (heb er zo eentje in de keuken)...

MAAR: je kunt sinds nov'24 geen meer kopen dacht ik. En Telenet is het DVB-C signaal aan het uitfasering, en dus zullen die CI+ kaartjes, net als digiboxen, dan niet meer werken. Die uitfasering zal per regio gebeuren tussen 2027 en 2030. En meen mij te herinneren dat er ook geleidelijk aan minder zenders via die CI+ kaartjes zullen doorkomen.

Ook dat zou dus maar een tijdelijke oplossing zijn, vooropgesteld dat je nog een CI+ kaartje te pakken krijgt, en hun TV dat ondersteunt. We "moeten en zullen" naar IP TV gaan, maar het is mijn inziens niet acceptabel dat er daarvoor een internet pakket opgedrongen wordt.

Hallo. Eerst eens hier proberen alvorens een nieuwe topic te starten. Ik heb net Telenet gebeld om te luisteren of ik geen korting kon bekomen (voor internet). Nee dus. Ook niet toen ik zei dat de prijzen bij Orange een stuk goedkoper zijn en sneller. Ze geloofde me zelfs niet. "Mocht ik een euro krijgen elke keer als ik dat foefje hoor". Ik sta dus op het punt te veranderen naar Orange. Doen of niet? Belangrijkste voor mij is stabiliteit van de verbinding, ook tijdens piekuren.

Hallo. Eerst eens hier proberen alvorens een nieuwe topic te starten. Ik heb net Telenet gebeld om te luisteren of ik geen korting kon bekomen (voor internet). Nee dus. Ook niet toen ik zei dat de prijzen bij Orange een stuk goedkoper zijn en sneller. Ze geloofde me zelfs niet. "Mocht ik een euro krijgen elke keer als ik dat foefje hoor". Ik sta dus op het punt te veranderen naar Orange. Doen of niet? Belangrijkste voor mij is stabiliteit van de verbinding, ook tijdens piekuren.
Zelfde last mile want het gaat over dezelfde coax.
Is het nu stabiel? Dan zie ik geen reden waarom je problemen zou hebben bij Orange.

Indien enkel internet kan je ook het budget/dochtermerk checken van Orange namelijk Hey!

Of Base wat het budgetmerk van Telenet is.

Orange gehad en nu Hey!
Bij beide geen enkel probleem, wel geen groot verbruikers die samen draaien.

Door dat we in huis geen verbinding hebben stonden onze gsm's altijd op bellen via wifi, maar ik krijg dat nu op geen enkele gsm meer geactiveerd, dus al enkele gemiste oproepen. Is dat iets dat ze van Telenet uit kunnen afleggen ofzo?

Door dat we in huis geen verbinding hebben stonden onze gsm's altijd op bellen via wifi, maar ik krijg dat nu op geen enkele gsm meer geactiveerd, dus al enkele gemiste oproepen. Is dat iets dat ze van Telenet uit kunnen afleggen ofzo?
Ik dacht idd dat dat van hun kant moest geactiveerd worden.

Ik dacht idd dat dat van hun kant moest geactiveerd worden.
Awel, het rare is dat het altijd al gewerkt heeft en nu plots niet meer. Ik ga nu eerst eens alle updates doen van Android (loop precies wat achter daarmee) en als het dan niet opgelost is eens bellen naar de klantendienst.

De manier van werken van VoWiFi is nogal raar en werkt voor een stuk aan de hand van DNS. Als je uw eigen thuisnetwerk beheerd (bijvoorbeeld unifi, fritzbox, ...) in plaats van de standaard geleverd door de ISP dan kan het zijn dat publieke DNS op 1.1.1.1 / 8.8.8.8 of dergelijke staat ingesteld en dat het daardoor plots faalt. Valt te zien of die langs een BE datacenter of een buitenlands datacenter lopen.

Zelfde last mile want het gaat over dezelfde coax.
Is het nu stabiel? Dan zie ik geen reden waarom je problemen zou hebben bij Orange.

Indien enkel internet kan je ook het budget/dochtermerk checken van Orange namelijk Hey!

Of Base wat het budgetmerk van Telenet is.

Mooie prijs maar een max uploadsnelheid van 10Mbps is anno 2025 gewoon ronduit schandalig. Ik hoop dat je daarmee niet te vaak met meerdere personen in teams calls zit of bestanden moet synchroniseren met de cloud.

Telenet is sinds november 2022 echt redelijk bagger.
Grootste issue is dat ze momenteel enkel lijken te patchen waar het het echt extreem misloopt en alles nu aanwenden voor te upgraden naar hun nieuwe fiber netwerk.

Doordat ik veel winkels heb over heel Vlaanderen heel goed zicht hierop. Het is echt in november 2022 beginnen mis gaan. Momenteel is het acceptabel maar het verschil in kwaliteit tegenover DSL oplossingen is echt aanzienlijk. Spijtig genoeg is niet overal fiber beschikbaar en is telenet houden nog steeds noodzakelijk goed door de hogere bandbreedte.

GuMt2VhX0AAF37P

Al meermaals met de business dienst gesprekken gehad over de problematiek maar ik heb letterlijk eens de quote gekregen: ''you get what you pay for''. Loopt al sinds 23 een schadeclaim bij telenet, weigeren daar elke feedback op. Is en blijft echt een shitbedrijf maar spijtig genoeg momenteel nog noodzakelijk.

Als zakelijke klant is het grootste issue dat er geen erkenning komt van onderliggende problemen.
Feedback zoals ''Het ligt meestal aan de apparatuur van de eindklant achter de modem'' is echt randje schandelijk te noemen.
''Oh dat is vreemd, de failover lijn als die inschakelt heeft die issues niet'' :sarcastic:

Ik heb bij mij thuis uit pure miserie een 2de proximus lijn moeten nemen omdat ik zo vaak outtages had dat ik niet kon werken. (fyi ik betaal daar 160 euro per maand ongeveer aan telenet voor televisie en een gigabit lijn speedboost met fixed IP). Maar niet vergeten: ''you get what you pay for'' :sop: Heb daar na veel onderzoek en rondbellen te weten gekomen dat 604 gezinnen op mijn node zitten en dat er problemen zijn met de upstream kanalen, wat dus de complete uitval veroorzaakt. Tot op heden nog niet gefixt, al maanden geleden geflagd bij hun.

KAK-BEDRIJF

Bij deze dus een oproep aan Proximus: WAAR BLIJFT MIJNE FIBER.

Telenet is sinds november 2022 echt redelijk bagger.
Grootste issue is dat ze momenteel enkel lijken te patchen waar het het echt extreem misloopt en alles nu aanwenden voor te upgraden naar hun nieuwe fiber netwerk.

Doordat ik veel winkels heb over heel Vlaanderen heel goed zicht hierop. Het is echt in november 2022 beginnen mis gaan. Momenteel is het acceptabel maar het verschil in kwaliteit tegenover DSL oplossingen is echt aanzienlijk. Spijtig genoeg is niet overal fiber beschikbaar.

GuMt2VhX0AAF37P

Al meermaals met de business dienst gesprekken gehad over de problematiek maar ik heb letterlijk eens de quote gekregen: ''you get what you pay for''. Loopt al sinds 23 een schadeclaim bij telenet, weigeren daar elke feedback op. Is en blijft echt een shitbedrijf maar spijtig genoeg momenteel nog noodzakelijk.

Als zakelijke klant is het grootste issue dat er geen erkenning komt van onderliggende problemen.
Feedback zoals ''Het ligt meestal aan de apparatuur van de eindklant achter de modem'' is echt randje schandelijk te noemen.
''Oh dat is vreemd, de failover lijn als die inschakelt heeft die issues niet'' :sarcastic:

Ik heb bij mij thuis uit pure miserie een 2de proximus lijn moeten nemen omdat ik zo vaak outtages had dat ik niet kon werken. (fyi ik betaal daar 160 euro per maand ongeveer aan telenet voor televisie en een gigabit lijn speedboost met fixed IP). Maar niet vergeten: ''you get what you pay for'' :sop: Heb daar na veel onderzoek en rondbellen te weten gekomen dat 604 gezinnen op mijn node zitten en dat er problemen zijn met de upstream kanalen, wat dus de complete uitval veroorzaakt. Tot op heden nog niet gefixt, al maanden geleden geflagd bij hun.

KAK-BEDRIJF

Bij deze dus een oproep aan Proximus: WAAR BLIJFT MIJNE FIBER.
Zot om te zien dat zelfs de iets grotere business klant nog steeds als derderangs wordt behandeld. En lol at "you get wat you pay for".

Zot om te zien dat zelfs de iets grotere business klant nog steeds als derderangs wordt behandeld. En lol at "you get wat you pay for".

Doordat wij versnipperd zitten in vennootschappen door al de fillialen, worden wij daar gezien als kleine zelfstandige en krijgen we zelfs geen vaste account manager. ''Daar kunnen we helaas niets aan doen meneer''.

FYI, ik heb meer dan 45 aansluitingen bij Telenet alleen al voor vast internet lopen.

Commercieel compleet incompetent, infrastructuur is verouderd en je ziet ook stilaan dat klanten vertrekken bij Telenet. Ben ik als Proximus aandeelhouder niet rouwig om :tongue:

Wij zijn een droomklant, wij betalen altijd meteen, nooit miserie.
Als we echter is bellen is het omdat er externe problemen zijn die wij niet kunnen oplossen. Dus de support kost aan ons is in principe nul omdat alle IT support binnenhuis gebeurt. Wij bellen niet zoals bakker Eddy om de hoek omdat hij niet naar blokken kan kijken of zijn email paswoord verloren is. Wij bellen als wij het zelf niet kunnen oplossen. Heb ook ooit eens iemand gehad intern en die wist mij off the record te zeggen: je moet zorgen dat meerdere mensen die op dezelfde node zitten die problematiek systematisch aankaarten, anders moven ze er niet op. Hij was redelijk vocaal over de problematiek omdat hij binnen de maand toch vertrok en zijn opzeg had gegeven. Die was niet te spreken over de toestanden intern ook.

Als je dan belt voor externe problemen, wie krijg je dan aan de lijn? Janine van de helpdesk die haar lijstje wil aflopen ''modem eens herstarten'' en die het in Keulen hoort donderen als wij afkomen met packet loss of latency. Hyper frustrerend. Na 2 jaar meer met Telenet gebeld te hebben dan met mijn eigen moeder, (een terechte) diepe haat ontwikkeld. :biglaugh:

Edit: om nog even mijn rant wat kracht bij te zetten. Volgens de notificaties die ik krijg sinds 1u vanacht, meerdere malen complete uitval gehad in: Maasmechelen, Keerbergen, Zelzate, Gent, Schoten en Deurne. Dagelijkse kost is dit. Waar hebben we dit niet? Bij onze meer dan 15-20 Proximus lijnen die primair draaien (een deel fiber, een deel DSL)

Heb ook eens de kut operatie gedaan om dan alle bancontacten in alle fillialen te ruilen naar modellen met 4G omdat we niet konden rekenen op stabiliteit van de lijnen. Is an sich niet zo erg maar je moet er wel natuurlijk al de tijd, mankracht en geld in steken om dat te regelen logistiek en IT technisch. Je kan van medewerkers niet verwachten dat ze in de winkels bancontact terminals gaan installeren en koppelen met kassa's. Nogal essentieel dat mensen kunnen betalen in een winkel lijkt me...

Op vlak van facturatie loopt er ook extreem veel mis. Denk dat we nog nooit een lijn verhuisd hebben dat er geen dingen fout liepen. Administratie bij ons is niet te spreken over Telenet. Doen ze bij Proximus ook niet altijd even top maar is wel aanzienlijk vlotter. Bij Telenet weten we gegarandeerd dat het moet manueel opgevolgd worden of dat er iets gaat mislopen. Echt extreem zonde. Dat is dus hoe je een bedrijf naar de vaantjes doet. Het enige geluk dat ze hebben is het monopolie op 'echte' breedband maar dat momentum is aan het shiften nu fiber meer en meer beschikbaar wordt.

Laatst bewerkt:
Zodra ik op Proximus Fiber kan aangesloten worden, ben ik ook weg. Alles ligt er en mijn bakske om aan te sluiten hebben ze 2 maand geleden ook komen plaatsen, maar bestellen gaat nog niet...
Ik hoop dat het voor binnenkort is.

Ik wou ook nog toevoegen dat ik ook bij Telenet zit als business klant en daar ook weg wil omwille van de shitty service maar ook hier, helaas wel al fiber in het straat, maar nog geen zicht op wanneer het gebruiksklaar is om binnenshuis te trekken.

Doordat wij versnipperd zitten in vennootschappen door al de fillialen, worden wij daar gezien als kleine zelfstandige en krijgen we zelfs geen vaste account manager. ''Daar kunnen we helaas niets aan doen meneer''.
Grappig, ik heb een accountmanager bij telenet terwijl wij niks van hun in huis hebben. Wel proberen ze elk half jaar vanalles te verkopen natuurlijk. Maar net als jij heb ik heel slechte ervaringen met Telenet.

Ga eens kijken bij Orange. Veel professioneler dan telenet en je hebt daar niet de Jeanine van de helpdesk die eerst haar flowcharts moet doorlopen voor je echte hulp krijgt.

Grappig, ik heb een accountmanager bij telenet terwijl wij niks van hun in huis hebben. Wel proberen ze elk half jaar vanalles te verkopen natuurlijk. Maar net als jij heb ik heel slechte ervaringen met Telenet.

Ga eens kijken bij Orange. Veel professioneler dan telenet en je hebt daar niet de Jeanine van de helpdesk die eerst haar flowcharts moet doorlopen voor je echte hulp krijgt.
Orange gebruikt het netwerk van Telenet, verandert intrinsiek niets op de kwaliteit van de dienstverlening vanuit een technisch standpunt.

Opletten met 'accountmanagers'. Telenet heeft veel externe bedrijven die zich voordoen als zijnde van telenet maar eigenlijk een 3de partij zijn die niets meer zijn dan veredelde reseller.

Terug
Bovenaan