Telenet is sinds november 2022 echt redelijk bagger.
Grootste issue is dat ze momenteel enkel lijken te patchen waar het het echt extreem misloopt en alles nu aanwenden voor te upgraden naar hun nieuwe fiber netwerk.
Doordat ik veel winkels heb over heel Vlaanderen heel goed zicht hierop. Het is echt in november 2022 beginnen mis gaan. Momenteel is het acceptabel maar het verschil in kwaliteit tegenover DSL oplossingen is echt aanzienlijk. Spijtig genoeg is niet overal fiber beschikbaar.
Al meermaals met de business dienst gesprekken gehad over de problematiek maar ik heb letterlijk eens de quote gekregen: ''you get what you pay for''. Loopt al sinds 23 een schadeclaim bij telenet, weigeren daar elke feedback op. Is en blijft echt een shitbedrijf maar spijtig genoeg momenteel nog noodzakelijk.
Als zakelijke klant is het grootste issue dat er geen erkenning komt van onderliggende problemen.
Feedback zoals ''Het ligt meestal aan de apparatuur van de eindklant achter de modem'' is echt randje schandelijk te noemen.
''Oh dat is vreemd, de failover lijn als die inschakelt heeft die issues niet''
Ik heb bij mij thuis uit pure miserie een 2de proximus lijn moeten nemen omdat ik zo vaak outtages had dat ik niet kon werken. (fyi ik betaal daar 160 euro per maand ongeveer aan telenet voor televisie en een gigabit lijn speedboost met fixed IP). Maar niet vergeten: ''you get what you pay for''

Heb daar na veel onderzoek en rondbellen te weten gekomen dat 604 gezinnen op mijn node zitten en dat er problemen zijn met de upstream kanalen, wat dus de complete uitval veroorzaakt. Tot op heden nog niet gefixt, al maanden geleden geflagd bij hun.
KAK-BEDRIJF
Bij deze dus een oproep aan Proximus: WAAR BLIJFT MIJNE FIBER.