Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Ik ga straks ook kijken om over te stappen naar One. Ik vind het wel zuur dat er een TV box inbegrepen zit maar als ik die als bestaande klant wil moet ik €50 betalen 🤔 dit gaat ook niet direct door beperkte voorraad.

Ik twijfel dus om alles op te zeggen en opnieuw aan te vragen op m'n vrouw haar naam, dan krijgen we die sneller en gratis.
Dat vond ik ook altijd zo debiel van TN. Vroeger was dat trouwens €35 opleg ipv nu €50. Uit principe vertikte ik het om op te leggen voor iets wat gratis zou moeten zijn. Je huurt de toestellen toch.
De enige winnaars bij al hun acties zijn nieuwe klanten. Maar trouwe bestaande klanten worden NOOIT beloond.

Enfin, ik ben ergens blij dat de bundels eindelijk "interessanter" zijn geworden voor singles.
Van Whoppa naar Wigo, dan Yugo en nu dus ONE.
Ga blij zijn als ik een TV box heb om normaal te zappen en echt op te nemen.

Yugo TV (nu Flow) viel mee maar onderstaande zaken vond ik erg storend:
- random logouts tijdens het kijken van programma's/series. Dan moest ik mij opnieuw inloggen via smartphone en de TV app terug linken met de QR-code. De laatste keer (verleden zaterdag) moest ik de app zelfs verwijderen op mijn Apple TV en opnieuw installeren.
- bij het terug afspelen na pauzeren tijdens een programma begon dit gewoon vanaf 0 en niet waar ik stopte. Irritant -.-
Als ik lees op netweters was het in't verleden nog erger.

Anyway, voor +-€7 extra pm heb ik nu de nieuwe TV-box.
Het enige waar ik op inboet is het wegvallen van Streamz (enkel jammer voor HBO) en een cap op de snelheid vh mobiel internet.

Op zich wel een interessant aanbod. Heb nu All Internet+speedboost en 2 simkaarten op een ander voor 15€/stuk. Als ik OneUP zou pakken en de simkaarten op een ander opzeg, kom ik maandelijks 1 euro goedkoper uit. Maar krijg dan wel onbeperkt data op smartphone. Hmmmm.

Om van een vlekkeloze overstap te spreken... *zucht*

Voordat ik de overstap online had aangevraagd, eerst gebeld met het lokale TN center of er zeker voldoende voorraad TV-boxen waren.
Die bevestigde met "Jazeker, hoeveel wil je er?". Ik: "eentje is genoeg natuurlijk".
Aanvraag ingediend en vertrokken naar TN center. Bij aankomst zegt diene mens dat er helemaal geen TV-boxen zijn.
Dan gebeld met TN om te vragen of het kon aangepast worden naar leveren ipv afhalen.
Medewerkster liet weten dat er een lopende melding was waardoor ze iets niet kon aanpassen en na ff in de wacht te hangen zegt dat ze doodleuk dat ze mijn TV-deeltje had afgesloten.

Heb ze gezegd dat ze de huidige aanvraag maar moest deleten en ik wel zelf online een nieuwe zou indienen voor levering.

Wat ne kutzooi zeg.

Ik kom er nu pas achter dat die 86 euro van OneUp éxclusief tv is, ik was vorige week nog in de veronderstelling dat onze huidige Wiggo van 86 euro (inclusief tv) gewoon vervangen zou worden door OneUp. Voor OneUp zouden we dus 20 euro extra kwijt zijn inclusief tv. Dan zouden we qua snelheid dus eigenlijk moeten "downgraden" als we zouden overschakelen naar One. Die FUP van 3TB, was die er ook bij One of is dat enkel bij OneUP? Want daar hecht ik meer belang aan dan aan het verschil in snelheid (want in praktijk zal het verschil tussen de 300mbps die we nu hebben en de 150mpbs van One, wellicht niet echt merkbaar zijn).

Het is 3TB FUP voor One, One Up & All-Internet.
Wigo/Yugo/whatever blijft 750GB FUP.

Het is 3TB FUP voor One, One Up & All-Internet.
Wigo/Yugo/whatever blijft 750GB FUP.

Ok, was even aan het twijfelen.

In dat geval is het voor ons enkel de internetsnelheid die gehalveerd wordt tov nu, maar in praktijk vermoed ik dat dit nu ook geen verschil gaat maken (correct me if I'm wrong) :)

ja @ikbenben begin terug maar te rekenen :D ondertussen zit ik al 2 formule's achter (whoppa) :D
En is de telefonie vervangen door een simkaart (bij One)

ja @ikbenben begin terug maar te rekenen :D ondertussen zit ik al 2 formule's achter (whoppa) :D
En is de telefonie vervangen door een simkaart (bij One)
😝
Ik betaal nu net geen 86€ voor Wigo Home en 16€ voor mijn gsm bij Proximus.
Als ik zou overstappen naar One Up kost het mij 4€ meer in de maand (in geval ik de TV Box zou bij nemen). Ik zou wel meer data en belwaarde hebben maar ik gebruik het nu al met moeite.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar die streamkwaliteit van Flow. Als er iemand is die kan vergelijken met tv-vlaanderen hoor ik het graag.

Wel interessant dat het nu 3TB voor particulieren is. Weet iemand of je nog steeds Business als particulier kan krijgen bij Telenet? Die hun up and down is dan weer interessanter.

Wel interessant dat het nu 3TB voor particulieren is. Weet iemand of je nog steeds Business als particulier kan krijgen bij Telenet? Die hun up and down is dan weer interessanter.
Ja ik heb nog een Business abo bij Telenet maar ga deze laten omzetten naar OneUp. Mijn snelheden bij het Business abo zijn hetzelfde gebleven 300 down en 30 up. Dus doe ik meer voordeel met de nieuwe abo’s en het zal nog voordeliger zijn kwa prijs ook waarschijnlijk.

Gisteren geswitcht naar OneUp (1 GSM) + TV en vandaag al bericht dat zowel mijn nieuwe modem als TV-Box onderweg zijn!

gisteren geswitched en vandaag al 3x internet weg :). Ook men snelheid dat ik vroeger had met de speedboost naar 1GB/s haal ik niet meer...Moet ik alsook een nieuwe modem hebben? Ik zal telenet maar eens contacteren...
Heb trouwens alreeds de volgende router: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

Laatst bewerkt:
😝
Ik betaal nu net geen 86€ voor Wigo Home en 16€ voor mijn gsm bij Proximus.
Als ik zou overstappen naar One Up kost het mij 4€ meer in de maand (in geval ik de TV Box zou bij nemen). Ik zou wel meer data en belwaarde hebben maar ik gebruik het nu al met moeite.
Heb eens vergeleken, maar mag niet de One formules nemen want dat is nu mét simkaart ipv vaste telefonie waardoor je de Play Sports prijs kon drukken onder Whoppa

Dus Internet+TV
All internet + Telenet tv iconic (met box) + Play Sports

dPBMlgn.png

nu betaal ik 103,51 € met Whoppa en Play sports

gisteren geswitched en vandaag al 3x internet weg :). Ook men snelheid dat ik vroeger had met de speedboost naar 1GB/s haal ik niet meer...Moet ik alsook een nieuwe modem hebben? Ik zal telenet maar eens contacteren...
Heb trouwens alreeds de volgende router: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)
Normaal is je modem voldoende. Wij hadden ook een docsis 3.0 maar ik zag onder mijn Telenet dat we recht hadden op een nieuwe modem [om van de snelheid volledig te kunnen genieten].

Ben dan maar een docsis 3.1 modem gaan halen zonder probleem

Heb eens vergeleken, maar mag niet de One formules nemen want dat is nu mét simkaart ipv vaste telefonie waardoor je de Play Sports prijs kon drukken onder Whoppa

Dus Internet+TV
All internet + Telenet tv iconic (met box) + Play Sports

dPBMlgn.png

nu betaal ik 103,51 € met Whoppa en Play sports
Vaste telefoonlijn kan je gratis toevoegen alsook een data simkaart voor je tablet.

Normaal is je modem voldoende. Wij hadden ook een docsis 3.0 maar ik zag onder mijn Telenet dat we recht hadden op een nieuwe modem [om van de snelheid volledig te kunnen genieten].

Ben dan maar een docsis 3.1 modem gaan halen zonder probleem
Bij ons gingen ze 1 opsturen.
Via Telenet support via facebook zou er geen probleem mogen zijn maar er toch al 4x uitgesmeten vandaag :) Snelheid haal ik "maar" 370 mbps ook opeens.... mss door drukte op het netwerk? Niet dat ik de volledige snelheid verwacht maar ivm met men 850 dat ik normaal haal ... Niet dat ik het nodig heb voor thuiswerk maar de random disconnects deze ochtend mogen toch wel stoppen.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar die streamkwaliteit van Flow. Als er iemand is die kan vergelijken met tv-vlaanderen hoor ik het graag.

Zal toch wel hetzelfde zijn als bij de TV-app die reeds bestond, en daar viel imo alleszins niet over te klagen.

Terug
Bovenaan