Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Administratief loopt het toch weer allemaal niet zo vlot. Om te beginnen nooit een bevestigingsmailtje van de bestelling gehad (email is correct en zit niet in spam). Nu kreeg ik dan plots een mailtje om mijn simkaart te activeren. Ik ga naar mijn telenet en log in met the usual gegevens. Kom dan onmiddellijk op een blokkerend scherm waarin ik een persoonlijke user moet aanmaken. Goed, ik vul alles in, en dan zou er een mailtje gestuurd worden om de user te bevestigen > nooit aangekomen. Log nog eens uit en terug in op mijn telenet. Kom automatisch weer op dat scherm waar ik de gegevens moet invullen. Ik doorloop de stappen nog eens en kom dan op een scherm > user does not exist in our database of iets dergelijks. Waarna ik automatisch uitgelogd wordt en hij plots mijn email adres als user voorstelt. Ik log dan in met de nieuwe gegevens en dat werkt ineens, maar dan krijg ik de boodschap dat dit een persoonlijke gebruiker is, en ik geen onderdelen kan beheren via deze user in mijn telenet, omdat het niet de hoofd account is...

:wallbash:
same here, krijg nergens bevestiging van, maar zie in Mijn Telenet wel dat mijn producten zijn aangepast, maar dan fout.
Ik kan mijn Yugo ook nog steeds gebruiken ondanks dat ik OneUp zonder TV genomen heb.

Wat een soep

Administratief loopt het toch weer allemaal niet zo vlot. Om te beginnen nooit een bevestigingsmailtje van de bestelling gehad (email is correct en zit niet in spam). Nu kreeg ik dan plots een mailtje om mijn simkaart te activeren. Ik ga naar mijn telenet en log in met the usual gegevens. Kom dan onmiddellijk op een blokkerend scherm waarin ik een persoonlijke user moet aanmaken. Goed, ik vul alles in, en dan zou er een mailtje gestuurd worden om de user te bevestigen > nooit aangekomen. Log nog eens uit en terug in op mijn telenet. Kom automatisch weer op dat scherm waar ik de gegevens moet invullen. Ik doorloop de stappen nog eens en kom dan op een scherm > user does not exist in our database of iets dergelijks. Waarna ik automatisch uitgelogd wordt en hij plots mijn email adres als user voorstelt. Ik log dan in met de nieuwe gegevens en dat werkt ineens, maar dan krijg ik de boodschap dat dit een persoonlijke gebruiker is, en ik geen onderdelen kan beheren via deze user in mijn telenet, omdat het niet de hoofd account is...

:wallbash:
Wij hebben gisteren de aanvraag gedaan, vandaag nog altijd geen mail gehad. Dan maar gebeld en was nooit doorgekomen.
Via de telefoon alles geregeld, ben zelf om de modem gegaan en alles geinstalleerd.

Blijkbaar heb ik zelf ook maar de 3,0 modem, wel schijt dat ze de nieuwen nog niet gegeven hebben dan in de Telenet winkel.

Wij hebben gisteren de aanvraag gedaan, vandaag nog altijd geen mail gehad. Dan maar gebeld en was nooit doorgekomen.
Via de telefoon alles geregeld, ben zelf om de modem gegaan en alles geinstalleerd.

Blijkbaar heb ik zelf ook maar de 3,0 modem, wel schijt dat ze de nieuwen nog niet gegeven hebben dan in de Telenet winkel.
Godverdomme ik heb ook nog ne 3.0
Hadde ze wel eens op voorhand mogen zeggen dat ik de correcte snelheid niet kan halen in hun nieuwe zever formule.
Kloefkaffers godnondeju

Godverdomme ik heb ook nog ne 3.0
Hadde ze wel eens op voorhand mogen zeggen dat ik de correcte snelheid niet kan halen in hun nieuwe zever formule.
Kloefkaffers godnondeju
Hier net gebeld, mag nu nog keer erom. Eerst heel de uitleg dat hij het wel kan halen die snelheid.
Op userbase zou TN de 3,0 cappen op 400 snelheid en enkel de nieuwere sneller geven.

Ik wil daarnet die Safesurf voorwaarden wel eerst eens lezen voor ik dat activeer: Deze pagina lijkt niet te bestaan.
Lol.

Edit: via deze link werkt het wel

Laatst bewerkt:
Vandaag mailtje gehad ivm de wijzigingen. Heb enkel All Internet, geen TV of zo.o
- Dus volume gaat voor mij ook van 750GB naar 3TB.
- Er is een nieuwe gratis optie Safesurf (phishing bescherming of zo). Is blijkbaar wel opt-in, al goed.

Wil binnenkort misschien wel eens die TV Flow uitproberen (werk nu vooral via losse apps en Airplay, zou hander zijn om via 1 native app te kunnen kijken naar de basiszenders). Je kan dat wel niet als losstaand product bestellen via de website precies, je wordt altijd geredirect naar 1 van de packs, en ik heb dus al internet. Zal even bellen worden denk ik.

Hier net gebeld, mag nu nog keer erom. Eerst heel de uitleg dat hij het wel kan halen die snelheid.
Op userbase zou TN de 3,0 cappen op 400 snelheid en enkel de nieuwere sneller geven.
Ik heb blijkbaar ook nog de 3.0. Ik heb Wigo (dus 300Mbps) maar haal meestal maar rond de 180 en soms eens een uitschieter naar 200, bekabeld.
Volgens de site van Telenet zou deze toch 1Gbps moeten aankunnen dus zou ik in principe toch ook wat meer kunnen halen? Ik weet dat deze snelheden theoretisch zijn maar had toch op zijn minst 250Mbps verwacht.

Ik heb blijkbaar ook nog de 3.0. Ik heb Wigo (dus 300Mbps) maar haal meestal maar rond de 180 en soms eens een uitschieter naar 200, bekabeld.
Volgens de site van Telenet zou deze toch 1Gbps moeten aankunnen dus zou ik in principe toch ook wat meer kunnen halen? Ik weet dat deze snelheden theoretisch zijn maar had toch op zijn minst 250Mbps verwacht.
Met de gewone speedboost optie haal ik op mijne docsis 3.0 meestal tussen de 800 en 900mbps down. Maar volgens berichten hier zou je voor de OneUP variant dan toch de 3.1 nodig hebben, omdat ze de snelheid cappen voor de 3.0. Ik zal het straks in ieder geval eens testen thuis, want bij hun uitleg van de modems staat idd dat de 3.0 tot 1 gbps aan kan.

Wij zijn veranderd van wigo naar one up en onder mijn Telenet stond er dat in de nieuwste modem nodig had om te kunnen genieten van de 1 Gbps.
Heb mijn oude gewoon gaan inwisselen zonder probleem.

Met de gewone speedboost optie haal ik op mijne docsis 3.0 meestal tussen de 800 en 900mbps down. Maar volgens berichten hier zou je voor de OneUP variant dan toch de 3.1 nodig hebben, omdat ze de snelheid cappen voor de 3.0. Ik zal het straks in ieder geval eens testen thuis, want bij hun uitleg van de modems staat idd dat de 3.0 tot 1 gbps aan kan.
Mijn docsis 3.0 haalde zonder problemen 900 mbps down. Sinds het switchen slechts 400...Ik heb een nieuwe modem besteld online via de website en wou daarjuist achter een modem gaan en de order annuleren maar blijkbaar ging dat niet meer :). Dus nu afwachten tot wanneer ik een track & trace krijg van telenet :')

Ik ben net ook mijn modem gaan omruilen. Gewoon afgegeven, ze hebben de nieuwe geactiveerd en mee naar huis gegeven. Hier gewoon de kabel ingestoken en 5 minuten later was alles terug online. De nieuwe staat ook al op Mijn Telenet.

Modem gaan halen en nu haal ik wel de snelheid.
betreft dit model dat ik mee gekregen heb.
auto

CH8568LG​

11336502586.png

Ik weet dat het niet objectief is, maar hoe ervaren jullie de 4G dekking van Telenet (evt. tov. Orange) ?
Geen idee, maar ik weet anders wel een objectieve bron (nu ja, verstrekt door de providers zelf), dan kan je mee in je buurt kijken. Voor hetzelfde geld zegt iedereen dat het bereik super is, en woon je zelf net in een gebied met slechte dekking.

Ziehier de kaart:

Modem gaan halen en nu haal ik wel de snelheid.
betreft dit model dat ik mee gekregen heb.

CH8568LG​

kun je die aan de muur bevestigen?

En kheb eens gebeld naar Telenet en als je effectief de nieuwe TV-box wilt moet je 50€ betalen (en uw andere oude inruien)

En kheb eens gebeld naar Telenet en als je effectief de nieuwe TV-box wilt moet je 50€ betalen (en uw andere oude inruien)
Ik heb er een beugel bij gekregen ja.

Wij gebruiken die tv flow van Telenet in combo met een mi box s.
Werkt gewoon als een zonnetje hier, super snel dat hij beeld toont.
Ook haar scherp hier op VTM.

Er zit een muurbeugel bij ja. Ik heb die gewoon over de vijzen gehangen van de oude, die paste perfect. Niets voor moeten boren.

Hij is wel iets dikker, en omdat hij iets moderner oog staat hij misschien beter in je interieur als hij in de living zou staan, maar er zit wel een fan in, en dat kan je als het heel stil is in huis wel horen. Hier heb ik het geluk dat het in de berging staat, dus geen last van.

Ik heb er een beugel bij gekregen ja.

Wij gebruiken die tv flow van Telenet in combo met een mi box s.
Werkt gewoon als een zonnetje hier, super snel dat hij beeld toont.
Ook haar scherp hier op VTM.
Werkt die TV flow zo goed? Ook van plan lm dit te nemen in combinatie met de nieuwe apple tv 4k. Maar vroeg me dus af hoe het werkte. Meer zenders heb ik niet nodig. Opnemen kan je ook? Grts

Hier zal het ook wel wat worden. Gisteren rond 17.00 geweest, overgeschakeld naar one up. 3 mobiele nummers genomen, ikzelf met nieuw nummer, 2 stappen over van orange. Ikzelf zit nu al actief denk ik (stond eerste moment nog op betalend verbruik). Twee overstappers staan onder "mijn diensten" nog onder betalend. Hebben wel nog geen service. Is het normaal en duurt dat tot de dag erna? Krijgen ook niets van meldingen. Zie ook geen "mobiel abonnement" meer in overzicht, wellicht omdat dit nu 1 geheel geworden is?
Play sports bijgenomen, ook niet te zien in het overzicht, ofwel komt ook dit later.

Eens alles opgelost is mag ik ook nog lopen met de modem.

Nieuwe tv box gevraagd, gewoon meegekregen. Hopelijk rekenen ze maar 50 euro bij op de volgende afrekening.

Werkt die TV flow zo goed? Ook van plan lm dit te nemen in combinatie met de nieuwe apple tv 4k. Maar vroeg me dus af hoe het werkte. Meer zenders heb ik niet nodig. Opnemen kan je ook? Grts
Wij hebben daar geen klagen van tot nu toe, alles werkt gewoon vlot. Je kan op bewaren klikken bij een aflevering. Als er iets live aan het spelen is, kan je gewoon terug spoelen naar het begin. Je kan ook terug kijken zonder iets te hebben bewaard. Duurt wel kleine 10 sec bij ons dat hij de full hd geeft. Kan aan onze mi box liggen ook. Maar tussen klikken op zender en afspelen is 5 sec max.

179710119-833826240818507-1161421410461903070-n.jpg

180286905-386122972464401-1672789486990696949-n.jpg

Mocht je nog dingen willen weten of zien laat maar weten.

Terug
Bovenaan