Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Ik ga binnen een paar weken/maanden als de TV box weer voorradig is even overschakelen naar TV flow en dan terug naar Iconic. Volgens de klantendienst moet ik op deze manier geen €50 kosten betalen. 🙈

Wij hebben daar geen klagen van tot nu toe, alles werkt gewoon vlot. Je kan op bewaren klikken bij een aflevering. Als er iets live aan het spelen is, kan je gewoon terug spoelen naar het begin. Je kan ook terug kijken zonder iets te hebben bewaard. Duurt wel kleine 10 sec bij ons dat hij de full hd geeft. Kan aan onze mi box liggen ook. Maar tussen klikken op zender en afspelen is 5 sec max.

179710119-833826240818507-1161421410461903070-n.jpg

180286905-386122972464401-1672789486990696949-n.jpg

Mocht je nog dingen willen weten of zien laat maar weten.
Merci voor de info ;)

Grts

Hier nu ook de mail gekregen voor SafeSurf & SafeSpot. Kan iemand mij dat eens uitleggen: wat is het verschil? Is het te vertrouwen?

Even een kleine opmerking wat betreft de digitale tv bij OneUp. Daar heb je 2 keuzes, ofwel Telenet tv flow ofwel Telenet tv iconic. Voor alle zenders zoals ervoor moet je gewoon waarschijnlijk de 86€ en 20€ van de iconic nemen?

Even een kleine opmerking wat betreft de digitale tv bij OneUp. Daar heb je 2 keuzes, ofwel Telenet tv flow ofwel Telenet tv iconic. Voor alle zenders zoals ervoor moet je gewoon waarschijnlijk de 86€ en 20€ van de iconic nemen?
Ja, de iconic is de TV zoals je die bijvoorbeeld in een Wigo abonnement had.

Eergisteren is Telenet langs geweest om mijn installatie te voltooien.De kerel heeft direct zo een torenmodem gemonteerd.Gisteren overgestapt van Wigo naar Oneup.Vandaag is deze in orde gebracht.Maar de snelheid valt serieus tegen.Download 498.5 Mbps.Ik woon in een nieuwbouw appartement,en gebruik een bekabelde telenet wifi powerlines(pg-9087lg-tn).Is toch niet normaal dat de snelheid zo laag is?Wat kan de oorzaak zijn?

Eergisteren is Telenet langs geweest om mijn installatie te voltooien.De kerel heeft direct zo een torenmodem gemonteerd.Gisteren overgestapt van Wigo naar Oneup.Vandaag is deze in orde gebracht.Maar de snelheid valt serieus tegen.Download 498.5 Mbps.Ik woon in een nieuwbouw appartement,en gebruik een bekabelde telenet wifi powerlines(pg-9087lg-tn).Is toch niet normaal dat de snelheid zo laag is?Wat kan de oorzaak zijn?
Plug eens met een netwerkkabel direct in de modem en test dan nog eens.

Zowel WiFi als powerlines zijn voor mij nu niet echt synoniem voor stabiele connecties.

Als ge via Mijn Telenet de aanpassing van Wigo naar ONe doet, hoelang duurt het dan doorgaans vooraleer die wijziging zichtbaar moet zijn?
(in theorie kan dit tot 48 uur duren dacht ik, maar is dit in de praktijk meestal niet vlugger?)

Als ge via Mijn Telenet de aanpassing van Wigo naar ONe doet, hoelang duurt het dan doorgaans vooraleer die wijziging zichtbaar moet zijn?
(in theorie kan dit tot 48 uur duren dacht ik, maar is dit in de praktijk meestal niet vlugger?)
Tot 48 uur.

Het zijn automatische systeemorders. Afhankelijk van de drukte lopen die trager of sneller door. Maar echt een vast moment daar op plakken lukt niet.

gisteren via PostNL men nieuwe D3.1 router ontvangen, snelheid is terug naar normaal :). Blijf het nog altijd raar vinden dat de speedboost optie perfect werkte met de D3.0 maar vast bleef zitten op 400 na de switch...ahja. Voor de mensen dat naar ONEup gaan met een oude router en niet hun snelheid controleren is dit wel een win win voor telenet want eigenlijk betaal je feitelijk meer voor iets waar je geen volledig gebruik van kunt maken. Het zal ze wss een worst wezen.

Inderdaad en zo zullen er heeeeel veel mensen zijn die gewoon hun oude modem zullen laten hangen.
Mensen die omwille van de snelheid OneUP nemen, zullen ook wel mensen zijn die heus wel gaan kijken welke snelheid ze halen he.
Degenen dat niet omwille van de snelheid doen, zullen die snelheid sowieso ook niet nodig hebben of gaan benutten dus dan boeit het uiteindelijk ook niet of het nu aan 300mbps is of aan 1Gbps

Je zou je er nog over kunnen verbazen. Ik ken heel wat mensen die gewoon het duurste pakket nemen en dan nog niet eens weten wat er allemaal in zit...

Je zou je er nog over kunnen verbazen. Ik ken heel wat mensen die gewoon het duurste pakket nemen en dan nog niet eens weten wat er allemaal in zit...

Daar twijfel ik zelf ook niet aan hoor, ge hebt inderdaad altijd mensen die veel meer betalen dan ze zouden nodig hebben.
Dat is hetzelfde als mensen die zich door marketing laten overtuigen om voor die ene camera met vierhonderdduizendbiljard superhypermegapixels te gaan en die dan enkel gebruiken om eens een onscherpe foto op Facebook te plaatsen.

Vind het toch ook maar shitty practice dat ze een nieuwe modem niet automatisch opsturen wanneer je OneUp neemt. Zelf gisteren ook ontdekt onderaan hun pagina, had toch gerust in een popup venster gemogen bij het afhandelen van je overstap.

Je krijgt blijkbaar ook geen bevestigingsmails meer van je bestelling, zo heb ik al enkele dagen op rij geprobeerd OneUp te nemen en zie ik nu pas dat de changes zijn doorgekomen omdat ik een mail ontving waarin ze me vragen de tv box binnen te doen.

Je kan ook niet zien via MijnTelenet wat je volgende factuur (qua bedrag) gaat zijn zonder in het aanpassingsmenu te gaan.

Zijn het powerlines van Telenet ? Hebben die ook maar vraag me af wat hun max snelheid is.
Ik weet dat er verlies opzit met powerlines maar haal hier op de PS4 [bekabeld] amper [met geluk]
130 Mbps

Terug
Bovenaan