Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Als je de (nieuwe) modem en TV Box laat opsturen zit daar ook alles bij (sleutel, stappenplan, QR code met link naar videos). Eigenlijk heel simpel allemaal.

Alright top, merci allen!

Ik vermoed dat nieuwe klanten automatisch de CH8586LG krijgen als modem? Of kan dat variëren?
Volgens de post van @nTFs op de vorige pagina, haalt de CH6643E (zwart) niet de snelheden die in het pakket zitten, en heeft de CV8560E (witte) geen wi-fi.
Of kan dat dan nog de CH7465LG-TN zijn?

Hier wordt het trouwens thuis geleverd - kreeg zelfs niet de mogelijkheid om langs te gaan naar een winkelpunt.

Laatst bewerkt:
De 6643E haalt de snelheden niet maar dat soort modem plaatsen ze uiteraard niet meer nieuw.
Overgeschakeld naar One up - 1 gigabit - maar voorlopig zie ik dat soort snelheden nog niet. eerder 500-600 mbps met de 8560E.

Hier zie je welke modem je hebt of gaat krijgen :

Hie zit dat tege woorden als je een nieuwe modem nodig hebt? Kan / mag je die tegenwoordig zelf installeren?
Want ik herinner mij dat er vroeger een technieker moest langskomen voor die installatie.
En dat er een of andere activatie of registratie van die modem gedaan moest worden.

Hie zit dat tege woorden als je een nieuwe modem nodig hebt? Kan / mag je die tegenwoordig zelf installeren?
Want ik herinner mij dat er vroeger een technieker moest langskomen voor die installatie.
En dat er een of andere activatie of registratie van die modem gedaan moest worden.
Je kan die gewoon online bestellen, dan krijg je een doos met je nieuwe modem (en sleutel voor de coax).
Je koppelt zelf de oude modem af, koppelt de nieuwe modem aan en je kan dan kiezen of je die oude modem opstuurt (in dezelfde doos) of 'm naar een Telenet Shop doet.

Je kan die gewoon online bestellen, dan krijg je een doos met je nieuwe modem (en sleutel voor de coax).
Je koppelt zelf de oude modem af, koppelt de nieuwe modem aan en je kan dan kiezen of je die oude modem opstuurt (in dezelfde doos) of 'm naar een Telenet Shop doet.
En dat is tegenwoordig gewoon "plug and play"?
Of "plug and pray" zoals mijn leraar informatica vroeger altijd zei.

En dat is tegenwoordig gewoon "plug and play"?
Of "plug and pray" zoals mijn leraar informatica vroeger altijd zei.
Volgens telenet plug and play maar idd eerder plug and pray, en probeer dan maar eens iemand te pakken te krijgen om het te komen fixen, mijn nieuwe modem is onderweg maar na het fiasco van de vorige keer ben ik er niet gerust op...

Loopt die site van Telenet bij jullie ook vast? Ik kan geen nieuwe modem bestellen en kan ook geen aanpassingen doen. Zit ik daar mooi met mijn OneUp waarbij ik de snelheden niet kan halen met de oude modem...
Mijn Telenet is alvast heel traag.

Heeft iemand ervaring met deze Mifi router? Betaal je effectief enkel de verzendkosten?

Edit: net volgend antwoord gekregen van Telenet. Bizar dat ze nergens over deze prijs spreken 🙄

Graag gedaan. Een Minimodem kost 65 euro. Dit wordt aangerekend op de eerstvolgende aanrekening. Andrea

Laatst bewerkt:
Je kan die inderdaad online bestellen, of gewoon naar een lokale Telenet winkel gaan. Ik ben daar met mijn oude modem binnen gestapt (modem, muurbeugel, shower adapter) en gezegd dat ik voor het nieuwe abonnement een nieuwere modem nodig had. Ze hebben mij meteen een nieuwe doos gegeven en de modem in de winkel al geactiveerd. Thuis gewoon de stroom, versterker en netwerk kabel ingestoken en na 5 minuten was alles in orde.

Ik denk dat ik, inclusief verplaatsing naar de Telenet winkel, net geen half uur offline geweest ben.

Technieker moet morgen opnieuw langs komen.
One up is geactiveerd maar met snelheden van 200-300 Mbps ben ik uiteraard niet tevreden.
Volgens de eerste test zou de modem wat pieken hebben en zelfs ook al eens zijn uitgevallen.
Afwachten wat de oplossing zal zijn.

Vandaag weer een uur zonder internet in de bureau gezeten. De powerlines die weer verbinding verloor.

Getest op de PS5 met een ethernet kabel rechtstreeks naar de router/modem, werkt wel (al tegen vertraagde snelheid, update van 30 gb heeft een half uur geduurd terwijl dit normaal op 5 tot 10 minuten zeker moest lukken)

De technieker die vorige week beloofde langs te komen heeft nog altijd niets laten weten.
Tja, First World Problems?

Gisteren een uur op Telenet lopen vloeken omdat mijn laptop maar 100mbps haalde. Altijd maar miserie met Telenet enfin je kent het.

Bleek dat in mijn patch paneel een patchkabel zo was verdraaid dat hij waarschijnlijk intern storing kreeg en mijn laptop maar een link van 100mbos met de switch kon maken.

-_-

Worden er bij anderen de beloofde One up snelheden gehaald? Technieker is vandaag langs geweest en alles zou in orde zijn. Download van dik 900 Mbps.
Ik kom thuis en kom tot een magere 450 Mbps. Upload is wel in orde.

Nu heb ik ergens gelezen dat die 1 gigabit lijnen op een andere frequentie werken waardoor er vooraan aan de straat ook mss iets moet veranderen...

As zaterdag dus weeral Telenet op bezoek.

Worden er bij anderen de beloofde One up snelheden gehaald? Technieker is vandaag langs geweest en alles zou in orde zijn. Download van dik 900 Mbps.
Ik kom thuis en kom tot een magere 450 Mbps. Upload is wel in orde.

Nu heb ik ergens gelezen dat die 1 gigabit lijnen op een andere frequentie werken waardoor er vooraan aan de straat ook mss iets moet veranderen...

As zaterdag dus weeral Telenet op bezoek.
Wat doe jij(en anderen) met zulke snelheden? :wtf:

Terug
Bovenaan