Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

't Is dat we hier sinds het begin dat Telenet op de markt kwam klant zijn geworden en gebleven . . . kan me niet herinneren dat Telenet ooit 1 aanmaning heeft moeten sturen . . . hun beslissing die er komt onder druk van onder andere de "kabelknippers" zal er deels mee te maken hebben.
Bij Telenet weten ze zéér goed dat de jaarlijkse en soms 2x per jaar abonnementen opslagen niet meer gepikt gaat worden.
Ikzelf deed het ook, elke keer Telenet opsloeg ging er een optie af en ik zal niet de enigste zijn die dat doet / gedaan heeft. Alles overhevelen (appartement is Fiber ready, de fiber kabeltjes zijn er) is zo een pain in the XXX , heb niet veel goesting om er aan te beginnen ...

Zotjes wel 20€ erbij. Gaat wel van 150GB naar onbeperkte DL per maand, maar wie bvb alleen is, 1telefoon heeft en weinig DL nodig heeft is er vet mee.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet zeker of ik het correct interpreteer, maar voor mij lijkt het goedkoper te worden. Ik heb nu ONE for 3. Heb Internet aan 500/30 Mbps en dan nog 3 GSMs waarvan twee met 10GB en eentje onbeperkt. Van die onbeperkte heb ik ook een gratis data-SIM.

Als ik inlog op Mijn Telenet en naar Mijn Producten ga, kan ik hun voorstel checken. Ik betaal nu €111 per maand, maar zie dan een voorstel dat normaal €116 is, maar gedurende een jaar lang slechts €106. Dat is dus sowieso al goedkoper door die promo (tot april 2027), en de beperkte SIMs gaan van 10 naar 15GB. Maar... ik zie in het nieuwe voorstel ook een extra 15GB abonnement en dat is normaal €10 en is dus waarom ik €106 krijg ipv €116. Dus -denk ik- dat zonder die deal het sowieso ook €106 zou zijn ? Ik kan overigens tot max 3 extra GSM-nummers van 15GB nemen die alle 3 dan gedurende een jaar €0 zijn.

EDIT: Is voor mij wel degelijk €5 goedkoper: ik zag dat ik ook het voorstel kan aanpassen. Daar kan ik inderdaad die extra SIM laten vallen, en dan is het voorstel nog altijd €106 maar als normale prijs ipv promo. Dus is bij mij dus wel degelijk €5 goedkoper zonder speciale promo's.

Is natuurlijk wel belachelijk dat ze gewoon extra GSM-abonnement aanbieden. De meeste mensen zijn daar toch niets mee ?

Laatst bewerkt:
Ik ben momenteel bij Orange voor 500mbps down en een simpel mobiel abo. Als ik bij Telenet eventjes check nu, dan zie ik wel dat ik toch 1 jaar €18 per maand kan besparen. 30 mbps up ipv 50 bij Orange, maar das niet zo belangrijk voor mijn usecase.

Als ze na een jaar terug onredelijk duur zijn, kunnen we altijd weer veranderen.

Benieuwd of Orange (snel) reageert

Als ik het goed begrijp ben je nu verplicht om een TV box te huren als je TV wilt en is er geen gratis datasim meer.

In hun nieuw voorstel staat bij mij die datasim er nog altijd bij, en wordt dus nog altijd niet aangerekend.
Bij is het rekensommetje:
* Internet 500/30 : €65
* 2x GSM 15GB: 2x €10 'combodeal'
* 1x GSM onbeperkt: €21 'combodeal'
* DataSIM: €0
TOTAAL: €106

Het is overigens door die gratis DataSIM dat vroeger voor mij Telenet niet duurder was dan Orange. Maar ik zie dat Orange hun prijzen voor mobiel blijkbaar gezakt zijn. Ze geven nu levenslang €8 korting per SIM voor 70GB, wat dan voor 4 SIMs op slechts €28 komt, plus dan nog €48 per maand voor Internet 500/50. Ok, nu zijn die DataSIM en 1 GSM onbeperkt bij Telenet, maar volgens mij zit mijn vrouw nooit boven de 70GB. Dus die Onbeperkt van Orange is totaal niet nodig ook. Da's dan €30 minder dan bij Telenet, wat toch stevig is.

Laatst bewerkt:
Ik zie nu ook dat ik te veel betaal voor Orange, ik betaal nu 87 per maand voor internet en tv en GSM (80GB), terwijl je nu voor 77 euro een promo hebt met sneller internet + mobiel (wel 70GB maar kom, ik krijg dat toch niet op) + tv
't zelfde hier. Maar door dit nieuwtje weer geprikkeld om de tv eens op te zeggen en van abo te veranderen. Bel ik naar orange gezien ik zie op de site dat er mooie "levenslang" kortingen zijn. "Ja, dat is enkel voor nieuwe klanten".

Ja goed, dan gaan we stoppen bij orange.

Er van uitgaande dat je hetzelfde abo hebt, zou je nog goedkoper af moeten kunnen zijn (als nieuwe klant). Ik kwam op 48 euro voor internet basic en mobiel medium. (200/15 en 70GB respectievelijk). Als ik daar de huidige 20 euro van tv nog bijtel, dan is het prijsverschil nog altijd 19 euro.
Bij basic zou een vergelijkbare combinatie op 51 euro uitkomen. Dus mogelijks naar daar over.

Bij telenet 56/maand voor 12 maanden en dan naar 77 euro voor vergelijkbare combinatie. (Dan wel onbeperkt mobiel, maar voor mij is 50/70GB mobiel ook al onbeperkt.)

Wij besparen 17 euro per maand.
We hadden ONE for 2 en men vriendin gebruikt haar gsm amper dus nu heb ik daar op een abonnement van 5 euro gezet.

Zotjes wel 20€ erbij. Gaat wel van 150GB naar onbeperkte DL per maand, maar wie bvb alleen is, 1telefoon heeft en weinig DL nodig heeft is er vet mee.

Iemand op de laagste formule zat daar omdat 150gb ruim voldoende was. Die heeft dus ook geen boodschap aan dat het nu voor 20 euro meer wel onbeperkt wordt. Bankapps/facebook gebruikt maar zo veel.

Krijg ik vandaag een mail met: Surfen tot in het kleinste kamertje en supersnelle wifi op elk toestel. Bij Telenet gaan we elke dag voor het strafste internet tot in elk hoekje van je huis. Omdat jouw verbinding beter kan, ruil jij gratis je modem om.

Wanneer je dan op de link klikt , werkt hun website natuurlijk niet... Prutsers.

Krijg ik vandaag een mail met: Surfen tot in het kleinste kamertje en supersnelle wifi op elk toestel. Bij Telenet gaan we elke dag voor het strafste internet tot in elk hoekje van je huis. Omdat jouw verbinding beter kan, ruil jij gratis je modem om.

Wanneer je dan op de link klikt , werkt hun website natuurlijk niet... Prutsers.

Idem hier overigens. Geen idee waarom, ik heb een 500/30 abonnement en haal gewoon die snelheden, dus ik heb helemaal geen nood aan een nieuwe modem. Denk dat ik de mail gewoon ga negeren.

EDIT: LOL, toch eens op die link geklikt en dan krijg ik "Je komt helaas niet in aanmerking voor een nieuwe modem.". Prutsers inderdaad !

EDIT: Orange overigens even grote prutsers. Ik probeer online abonnement af te sluiten en moet dan GSM nummers, EasySwitch ID, etc... ingeven voor overdracht. De "Verder" knop blijft echter grayed out, terwijl ik gewoon alles ingevuld heb.

Laatst bewerkt:
Met het nieuwe aanbod toch weer eens naar orange gekeken en dat kan een mooie korting zijn met een kleine toegeving op ongelimiteerde mobiele data.

Betalen via de site gaat ook niet vandaag, nog eens ouderwets een overschrijving moeten doen met dus kans op een herinneringsmail dat het te laat is aangekomen.

Hier ook gekregen, maar link werkt ook niet, wat een amateurs

EDIT: Orange overigens even grote prutsers. Ik probeer online abonnement af te sluiten en moet dan GSM nummers, EasySwitch ID, etc... ingeven voor overdracht. De "Verder" knop blijft echter grayed out, terwijl ik gewoon alles ingevuld heb.
Dat probleem is dus niet opgelost, had ik dus ook voor 🙈. En het is al van de kerstvakantie geleden dat ik heb proberen overstappen… :unsure:

Ik heb ook eens gekeken wat het voorstel bij mij is. Ik heb momenteel enkel internet bij Telenet.

De tekst zegt: "Je krijgt sneller internet met onbeperkt downloadvolume voor een lagere prijs."
 Wat verandert er?

Je bespaart maandelijks op je aanrekening.
Je snelheid vast internet gaat omhoog.
Je downloadvolume vast internet wordt onbeperkt.

Huidig abonnement (ExpressNet 69 euro)
240 Mbps downloaden
30 Mbps uploaden
Onbeperkt downloadvolume

Voorstel (Basic 56 euro)
200 Mbps downloaden
20 Mbps uploaden
Onbeperkt downloadvolumed

Goedkoper? Ja
Snelheid omhoog? Blijkbaar niet.
Downloadvolume wordt onbeperkt? Maar dat was het oude abonnement toch ook al?

Zelfs Standard, met gelijke upload, maar wel meer download als het oude abonnement, zou nog goedkoper zijn dan wat ik nu betaal.

Ik heb onbeperkt internet en de tv box en bij mij daalt het met 18 euro/maand de 1ste 12 maanden en daarna met 4 euro/maand, dus +200 euro uitgespaard...

Als ik op mytelenet doorklik voor een nieuwe samenstelling, kom ik altijd op een pagina waar staat dat ik moet chatten of bellen om mijn "perfecte telenet" samen te stellen.

Kan ik dat niet gewoon online doen?

Terug
Bovenaan