Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Jawel.. moest ook een beetje rondtoeren.
Hier nu (one) Internet + 1 mob + TV box (+1 datasim, niet echt nodig), sinds maart aan een kost van 96 euro.
Als ik hetzelfde configureer nu, dan komt dat voor 12 maand op 71 euro, daarna 97 euro/maand. Ik hoop dat die korting ook voor bestaande klanten geldt.
Dus voor 1 jaar 300 euro minder, en daarna 1 euro/maand duurder.
Bovendien zou ik 6 maand streaming gratis krijgen.
Waar zit de catch ?

Ik hoop dat die korting ook voor bestaande klanten geldt.
Als je voorwaarden en disclaimers onderaan controleert. Voor mobiel en tv blijkbaar wel promo's voor bestaande klanten maar niet voor internet.

12 maanden korting op internet:
  • Aanbieding geldig van 27/04/2026 tot en met 21/06/2026.
  • Deze promotie is van toepassing op:
    • Nieuwe klanten die een internetabonnement Internet (Fiber) Standard afsluiten, ontvangen gedurende 12 maanden een maandelijkse korting van €9, waardoor de effectieve maandprijs overeenkomt met die van Internet (Fiber) Basic.
    • Nieuwe klanten die een internetabonnement Internet (Fiber) Turbo afsluiten, ontvangen gedurende 12 maanden een maandelijkse korting van €9.
  • De promotie is uitsluitend geldig voor nieuwe internetklanten. De kortingsperiode gaat in vanaf de activatie van het internetabonnement.
  • Deze promotie kan niet gecombineerd worden met andere internet promoties.

Laatst bewerkt:
Is het toevallig of niet dat ik niet aan de digitale facturen geraak momenteel? We krijgen ze ook op papier nog, maar wou eventjes vergelijken, en juist nu zijn ze niet te raadplegen

Als je voorwaarden en disclaimers onderaan controleert. Voor mobiel en tv blijkbaar wel promo's voor bestaande klanten maar niet voor internet.
Er werd aangegeven dat de korting = geen kost voor mobile voor die 12 maand. Dus dat matcht met wat jij schrijft.

Wel raar dat ze grosso modo 30% inkomsten droppen, om na dat jaar 1 euro meer per maand te rapen.

Is het toevallig of niet dat ik niet aan de digitale facturen geraak momenteel? We krijgen ze ook op papier nog, maar wou eventjes vergelijken, en juist nu zijn ze niet te raadplegen
Ik heb doccle voor mijn facturen, maar heb even gekeken en in MyTelenet kan ik ook gewoon nog steeds aan mijn facturen.
De enige pagina waar ik niet aan kan is die van het dataverbruik.

Ze zijn net opgeslagen naar 68,5€ en nu zou er nog eens 7,5€ bij komen. Ik heb enkel internet+tv. Het is duidelijk dat degene met de kleinere pakketten duurder uitvallen met deze nieuwe regeling.

Heeft hier iemand tv+internet van Scarlet al gehad? Is dat degelijk?

Gisteren mijn switch naar Mobile Vikings ingeschoten. Fiber is beschikbaar en Hoewel Telenet mij een brief heeft gestuurd dat ik ook bij hen kan switchen naar fiber liep dat ook gewoon al mis. Ze kregen meerdere foutmeldingen... Fuck it.

Intussen werkt mytelenet terug zoals het hoort.
Ook eens gekeken, maar ga voorlopig geen switch maken.

We hebben hier nog een oud whoppa contract.
Nieuwe formule zou 5euro per maand duurder komen.
Enige verschil is dat internet sneller zou zijn (500mbps ipv 200mbps), maar we hebben hier eigenlijk nog nooit een probleem gehad.

Aangezien mijn werk mijn internet betaalt heb ik enkel de keuze uit Telenet (of Proximus), dus ik ga ook geen switch maken.
Had gehoopt om in dat nieuwe combo pack mijn digitale tv buiten te gooien, maar da's blijkbaar niet mogelijk zonder een volledig nieuw abonnement te starten?

Werkt idd terug nu de facturen in mijn telenet, wij hadden dus een wigo 18 (500gig, vaste lijn, 2 gsm abbo met 18gb pot voor de 2 samen, totaal is 127 euro) en ook 2 extra decoders (=5,42 per stuk), vind ik eigenlijk toch al niet min. Nu dus een one, zelfde setup, maar 1 abo aan 10gb en 1 unlimited. Moeten eerst nog een verreken factuur hebben, en dan pas zal een normale factuur volgen, maar het ging enkele euros goeiekoper zijn. Dit was letterlijk enkele dagen voor de nieuwe pakketten. Blijft toch een dure service, ik denk dat ze bij aanpassing naar een one wel nu 7 euro per gehuurde decoder vragen...

Ik krijg een brief van Telenet dat ik gratis kan overstappen naar Fiber. Ik ga niet van abo switchen, wat ik momenteel heb volstaat.

Gezien ze de switch gratis aanbieden lijkt mij dit een nobrainer, of zijn er valkuilen?

Ik krijg een brief van Telenet dat ik gratis kan overstappen naar Fiber. Ik ga niet van abo switchen, wat ik momenteel heb volstaat.

Gezien ze de switch gratis aanbieden lijkt mij dit een nobrainer, of zijn er valkuilen?
Als je nog maar ietske verandert aan je huidige formule verander je automatisch naar de nieuwe pakketten. Ik snap niet goed uwen uitleg, je wilt niks doen maar wel veranderen?

Ik zou in dit geval bellen naar hun als je meer info wilt
015666666

Terug
Bovenaan