Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Mensen ervaring met die nieuwste modem met MAC passthrough (model zonder WiFi) in combinatie met een eigen router?

Ik ben aan het kijken om onze digicorder van de hand te doen en voor de TV box te gaan. Maar dan moet mijn oude modem mee op de schop (en ben ik tegelijk mijn gratis IP adressen kwijt :( ).
Ik had hier veel packet loss met de nieuwe modem (zonder WiFi). Na wat techniekers over de vloer te hebben gehad stelde er eentje voor om de passthrough ga activeren (ik heb een eigen router erachter), en plots ging alles prima.

Had je een specifieke vraag in gedachten?

Ik had hier veel packet loss met de nieuwe modem (zonder WiFi). Na wat techniekers over de vloer te hebben gehad stelde er eentje voor om de passthrough ga activeren (ik heb een eigen router erachter), en plots ging alles prima.

Had je een specifieke vraag in gedachten?

En de TV Box is dan rechtstreeks aangesloten op een andere poort van die modem vermoed ik?

En de TV Box is dan rechtstreeks aangesloten op een andere poort van die modem vermoed ik?
't Is ne good old digicorder, maar die is inderdaad rechtstreeks op de modem aangesloten om het simpel te houden (anders moet ge met een VLAN aan de slag dacht ik).

Wou gisteren mijn verhuis doorgeven.
Denk een week geleden kwam er een installateur gratis langs
Nu opeens €85.
Is er een actie geweest? Kan ik dit omzeilen op een of andere manier?

Wou gisteren mijn verhuis doorgeven.
Denk een week geleden kwam er een installateur gratis langs
Nu opeens €85.
Is er een actie geweest? Kan ik dit omzeilen op een of andere manier?
Ge zou eens naar de shop kunnen gaan en aangeven daar dat de klantendienst aangaf dat dit gratis was.

De laatste prijsaanpassing dateert van 25 oktober vorig jaar. Toen verhoogde Telenet de abonnementsprijzen met 1,05 procent. De nieuwe verhoging is volgens het bedrijf nodig om de kwaliteit, stabiliteit en veiligheid van producten en diensten te blijven verbeteren.

Ze zijn weer daar met hun jaarlijks gezever om "de kwaliteit hoog te houden". De vorige is zelfs nog geen 8 maanden geleden.

Ze zijn weer daar met hun jaarlijks gezever om "de kwaliteit hoog te houden". De vorige is zelfs nog geen 8 maanden geleden.

Ik verwacht morgen een lauwe tweet van grijze muis Michel , iets met een vierde speler ofzo, en vervolgens windstilte tot de volgende verhoging in het voorjaar van 2022.

Eikels.

Goed voor u, maar dt wil niet zeggen dat het Proximus netwerk het beste is. Dat is jarenlang zo geweest maar sinds kort heeft Telenet/Base het Proximus netwerk voorbij gestoken qua snelheid en bereik.

Mogelijks niet overal uiteraard maar globaal gezien dus wel.

Mocht je hier niet akkoord mee zijn mag je dit gerust ook even staven met recente artikels of data uiteraard.
Ik ken niemand in onze buurt die ooit volledig bereik heeft met telenet op de gsm, inclusief mezelf. (woon Aalter)
Vrienden die in lievegem wonen hebben hetzelfde issue, collega's die in bassevelde wonen ook.. dan heb ik al een serieus gebied in oost vlaanderen waar ik enkel mensen ken met dezelfde opmerking.
Ik werk voor een groot vlaams bedrijf waar men veel techniekers op de baan heeft, en voor diezelfde reden is het proximus ;)
Het is een feit dat proximus gewoon beter bereik heeft en betere kwaliteit.

ik heb eens een vraag :)

We zouden onze vaste telefoon willen wegdoen en dus enkel tv en internet houden. ATM hebben we een "wigo home" met de optie sport en speedboost en ook een 2de tv box. we betalen hiervoor zo een 130 euro per maand.

Nu had ik even gaan kijken naar een abbo met enkel tv en internet met de zelfde opties.. maar dat komt op de zelfde prijs ?

Zijn er dus mogelijkheden om toch goedkoper te gaan ?

Ik ken niemand in onze buurt die ooit volledig bereik heeft met telenet op de gsm, inclusief mezelf. (woon Aalter)
Vrienden die in lievegem wonen hebben hetzelfde issue, collega's die in bassevelde wonen ook.. dan heb ik al een serieus gebied in oost vlaanderen waar ik enkel mensen ken met dezelfde opmerking.
Ik werk voor een groot vlaams bedrijf waar men veel techniekers op de baan heeft, en voor diezelfde reden is het proximus ;)
Het is een feit dat proximus gewoon beter bereik heeft en betere kwaliteit.
Regio Gent hier. Ook nooit volledig bereik, wat ik met Proximus wel had.

We zouden onze vaste telefoon willen wegdoen en dus enkel tv en internet houden. ATM hebben we een "wigo home" met de optie sport en speedboost en ook een 2de tv box. we betalen hiervoor zo een 130 euro per maand.

Nu had ik even gaan kijken naar een abbo met enkel tv en internet met de zelfde opties.. maar dat komt op de zelfde prijs ?

Dit is de prijs als ik die componenten samenpak:
Code:
All-Internet + Telenet TV 82.43
Speedboost 1Gb            15.00
Extra decoder              4.57
Play Sports               19.95
Totaal                   121.95
Dat zit zowiezo al onder uw Wigo bedrag. En daar zijn inderdaad nog mogelijkheden om te snoeien, maar hangt allemaal af van uw noden natuurlijk hè:
- Heb je echt een tweede digbox nodig? Je kan ook via de Telenet app streamen op uw 2de toestel bv.
- Heb je echt die Gigaboost nodig? Kom je niet toe met die 300Mb?
- Je kan voor TV ook volledig streamen via de Telenet app. Dan kunnen alle digiboxen buiten. Zo doe ik het bv tegenwoordig. Dan kan je van All-Internet + Telenet TV aan 82.43 overschakelen naar All-Internet + Telenet TV Flow voor 64.06. Je kan met de app op meerdere toestellen tegelijk streamen. Zeker nu het volume recent is aangepast van 750GB naar 3TB. Dat is ruim voldoende voor dag en nacht te streamen. Ben alleen niet zeker of je via die app ook Play Sports kan nemen.

Dat kan sinds kort. Ik heb all internet + tv flow + play sports.
Play sports kost wel 25 euro ipv 20 omdat ge geen totaal klant zijt.(Geen telefoon)

Dat kan sinds kort. Ik heb all internet + tv flow + play sports.
Play sports kost wel 25 euro ipv 20 omdat ge geen totaal klant zijt.(Geen telefoon)
Aha, inderdaad. Overal waar je kijkt op de website staat er voor Play Sports "vanaf 19.95". Maar idd als ik dat probeer te bestellen wordt de prijs 24.95. Ze maken er soms écht een sport :laugh: van om dit soort zaken zo ondoorzichtig mogelijk te maken.

Bij welke provider zit je met je mobiele abonnement(en)? Eventueel kan je voor een One of OneUp gaan.

Ik zou graag willen overschakelen van wigo home naar telenet one.
Nu heb ik 300 Mb snelheid maar met de One 150 Mb .
Is dat een aanrader of niet ?
Wij zijn gewoon internet gebruikers Facebook ,Instagram ,tik tok en yountube .
Mvg

- Voor dat soort gebruik ga je het verschil amper merken
- One tov Wigo heeft ook het voordeel dat je een stuk meer volume zal krijgen (3TB ipv 750GB)
- Bij de One formule zit standaard wel geen TV component, dat is een extra optie die je moet bijrekenen (indien nodig)

Terug
Bovenaan