Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Ik zou graag willen overschakelen van wigo home naar telenet one.
Nu heb ik 300 Mb snelheid maar met de One 150 Mb .
Is dat een aanrader of niet ?
Wij zijn gewoon internet gebruikers Facebook ,Instagram ,tik tok en yountube .
Mvg
Ben ook van Wigo naar One gegaan. Ik merk in het gewone gebruik niets van verschil. Enkel als ik eens een game moet downloaden ofzo, dan gaat het iets trager, maar dat boeit mij niet. Ik ben vooral blij met mijn unlimited* 4G op mijn mobiel nummer.

* Tot 40GB.

Had er ook naar gezien maar ik zit men onze telefoons bij mobile vikings en wil daar niet weg. En dan was het spijtig genoeg niet interessant.

Ik zou eigenlijk graag Flow gewoon eens testen. Maar da's precies niet mogelijk. Ik lees op netweters dat er wel wat performantieproblemen zijn. Da's nu eens iets waar ik met TVV app nooit problemen mee heb. Een hogere resolutie is nice, maar als je dan met minder stabiliteit zit is het dat voor mij niet waard.
Same... Ik heb hiervoor eens naar Telenet gebeld en ze konden dat niet voorzien, maar flauw eigenlijk.
Ik veronderstel dat je wel eens kan inloggen met de gegevens van iemand z'n bestaande Flow TV account.

Ben eens aant kijken naar de wifi bij m'n ouders, en zou zo'n gratis wifibooster bestellen vooraleer ik zelf zaken bijkoop. Momenteel staat er al een 2de accesspoint (oude wifirouter met zelfde ssid), zou deze vervangen door een accesspoint van Telenet veel winst opleveren (momenteel is er een slecht punt waar beide ap's overlappen) , of kies ik beter voor een powerline die ik elders nog kan bijzetten?

Maak uzelf vooral niks wijs, Proximus en de rest zullen evensnel volgen gezien deze push van het medialandschap komt en niet van de providers.

Het was ofwel dit, ofwel elke zender met een eigen streamingplatform waardoor providers volledig buitenspel worden gezet.
Ja tuurlijk, in de loop van 2022 heeft iedereen het vlaggen volgens mij. Vermoedelijk daarna of zelfs tegelijk volgen de standalone streaming apps van VRT, VTM Go, etc...met deze zever.

Zoals ik net ook al poste in het ergernissen-topic: Het gaat niet niet om het "niet kunnen doorspoelen" van de bestaande reclameblokken in de opname, maar wel om een extra minuut (niet doorspoelbare) reclame die voor de opname wordt afgespeeld, maar eenmaal de opname van start gaat kunt ge wel gewoon alles (inclusief reclameblokken) doorspoelen zoals nu het geval is.

Al bij al dus een maatregel die niet al te veel hinder oplevert, als ge een film met x aantal reclameblokken bekijkt dan kunt ge nog steeds blijven doorspoelen, gewoon even 1 minuut reclame terwijl ge u in de zetel nestelt voor de film begint.

Je kan je wel beginnen afvragen waarom we dan nog allerlei abonnementskosten moeten betalen voor klassieke tv?

Is dit weer een situatie waar men al het geld wil verdienen ipv wat geld?

Je kan je wel beginnen afvragen waarom we dan nog allerlei abonnementskosten moeten betalen voor klassieke tv?

Is dit weer een situatie waar men al het geld wil verdienen ipv wat geld?
Vroeger kon je enkel live kijken EN niets doorspoelen.
Voor commerciële zenders is reclame hun bron van inkomsten dus ergens toch te begrijpen? Anders zou Netflix ook gratis moeten zijn bv

Maak uzelf vooral niks wijs, Proximus en de rest zullen evensnel volgen gezien deze push van het medialandschap komt en niet van de providers.

Het was ofwel dit, ofwel elke zender met een eigen streamingplatform waardoor providers volledig buitenspel worden gezet.
Eerst gaan ze wat wachten en klanten ban telenet afsnoepen.

Ter info, de discussie over het doorspoelen wordt al gevoerd in volgende twee threads:

Ik zal toekomstige posts omtrent het doorspoelen dan ook verhuizen naar daar, zodat deze thread alleen een discussie rond de ervaringen blijft en deze discussie niet op verschillende plaatsen naast elkaar gevoerd wordt.

Ik sta op het punt om een Nvidia Shield aan te kopen om Android TV te kunnen kijken in combinatie met Telenet Flow. De reden dat ik een Nvidia Shield zou nemen is ondermeer omdat er een LAN aansluiting op zit. (de Xiaomi dat Telenet "aanraadt" is WIFI only). Ik lees nu echter op de Telenet website bij de hulp artikelen (een beetje pro actief van me) "
"Aanmelden bij op Android TV Lukt niet" Check je wifi-netwerk. Android TV en Apple TV werken alleen via een wifi-netwerk, niet via 3G of 4G."

Waarschijnlijk gaan ze hier wat te kort door de bocht? Als ik die Nvidia Shield zou inpluggen rechtstreeks op de modem via een LAN kabel (zoals bv een PS4), dan zal die Telenet Flow op Android TV toch waarschijnlijk ook gewoon werken?

Ik sta op het punt om een Nvidia Shield aan te kopen om Android TV te kunnen kijken in combinatie met Telenet Flow. De reden dat ik een Nvidia Shield zou nemen is ondermeer omdat er een LAN aansluiting op zit. (de Xiaomi dat Telenet "aanraadt" is WIFI only). Ik lees nu echter op de Telenet website bij de hulp artikelen (een beetje pro actief van me) "
"Aanmelden bij op Android TV Lukt niet" Check je wifi-netwerk. Android TV en Apple TV werken alleen via een wifi-netwerk, niet via 3G of 4G."

Waarschijnlijk gaan ze hier wat te kort door de bocht? Als ik die Nvidia Shield zou inpluggen rechtstreeks op de modem via een LAN kabel (zoals bv een PS4), dan zal die Telenet Flow op Android TV toch waarschijnlijk ook gewoon werken?
Werkt inderdaad perfect, ze bedoelen gewoon het intern netwerk.

Is flow hetzelfde als Telenet tv?

Die laatste kan je op shield installeren als beta.

Als dat kan, vliegt de digibox hier de deur uit.

Is flow hetzelfde als Telenet tv?

Die laatste kan je op shield installeren als beta.

Als dat kan, vliegt de digibox hier de deur uit.
Niet volledig.

Flow bevat maar 14 zenders (vrt, vtm, vt4, en telkens hun aanverwanten, en een paar franstalige zenders), aangevuld met de extra betalende zenders die je eventueel neemt (zoals bijvoorbeeld Play Sports). Je hebt geen opname mogelijkheid, maar wel 7 dagen terug kijk TV. En vermits het streaming is hangt de kwaliteit af van de stabiliteit van je internet verbinding. Eigenlijk is het een vervanging voor het vroegere Yugo TV.

Niet volledig.

Flow bevat maar 14 zenders (vrt, vtm, vt4, en telkens hun aanverwanten, en een paar franstalige zenders), aangevuld met de extra betalende zenders die je eventueel neemt (zoals bijvoorbeeld Play Sports). Je hebt geen opname mogelijkheid, maar wel 7 dagen terug kijk TV. En vermits het streaming is hangt de kwaliteit af van de stabiliteit van je internet verbinding. Eigenlijk is het een vervanging voor het vroegere Yugo TV.
Ah sorry, ik doelde op de telenet tv app op android. Maar ondertussen gezien dat er een telenet tv flow app is voor op nvidia shield dus ik heb een antwoord.

Shield is via UTP verbonden dus dat zou in orde moeten zijn. Nu nog de vrouw zo ver krijgen om over te stappen. 60 dagen bewaren in cloud en 7 dagen terugkijktv zou dat moeten doen.

Voor zover ik weet, kijkt die toch niks buiten die VTM en play zenders. Hopelijk komt 4 ook snel met een appje.

Gisterenavond heb ik een huis gekocht, en deze nacht werd ik wakker van de telecom setup éénmaal we zullen verhuisd zijn :)
Ik heb bepaalde dingen maar vluchtig bekeken, maar het leek me alsof er in iedere kamer een UTP aansluiting was.

Waar ik nu woon (een appartement) hangt de Telenet modem vlak achter de TV (en is dus daar aangesloten op het telenet netwerk) Ik vraag me nu af in de nieuwe locatie, waar de UTP poorten in de kamers naar toe gaan? Vlakbij de inkom is er een kast met elektriciteitskast, typisch zit daar de telecom aansluiting ook zeker? Ik heb natuurlijk niet in detail gekeken. Dus typische zou dan daar de modem komen, en zouden die UTP aansluitingen daar ergens moeten op ingeplugd zijn/worden?

Terug
Bovenaan