Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Nee was bestaande klant ... die krijgen geen korting
Het is onmogelijk (vermoed ik) om zonder abb naar tv te kijken via een tvbox ?

Laatst bewerkt:
Zit, dacht ik, zo een kaart in dat gekoppeld is aan je account(abb)?
Heb zelf geen Telenet dus weet het niet juist...

Hmm toch bizar, begrijp er niks van. Heb vorig jaar rond deze periode TV abonnement afgesloten met een tv box van telenet.
Dat is inderdaad die meerkost die ik nu zou moeten betalen.
Echter heb ik gans het jaar niks betaald van die abonnementskost, wel tv kunnen zien.
Als ik het goed begrijp heb je vorig jaar een extra product genomen, stond die tot nu toe niet op jouw rekening en werkte die wel, maar sinds die booster staat hij nu wel aangerekend. Klopt mijn analyse?

efkes historiek erbij gehaald:
november 2020: basic internet 28.60
--> aanvraag voor basic internet + televisie (nieuwe prijs: 56.47 : internet + huur + abb)
december 2020: basic internet 28.60
januari 2021: basic internet 28.60 + huur 9.15 (slaat op maand december) + huur 9.46 (huidige maand)
februari 2021: basic internet 28.60 + huur 9.46
...
nu vraag ik de wifi booster aan en krijg ik een overzicht.
Daarbij staat : Je koos voor digitale TV in HD (18.58eur)

Vandaar dat ik wat uit de lucht val. Ik heb tv & heb geen extra 'dienst' gekozen. Ik heb wel een TV-box ipv een digibox. Maakt dat verschil?

Eerste factuur moet ik wel nog ontvangen

Het lijkt me dat ze dat in 't begin idd zijn vergeten aan te rekenen. Toch logisch uiteindelijk, want je weet dat basic net + tv 56,47€ was, en blijkbaar moest je die hele tijd maar 37,75€ betalen? Ik zou er niet van wakker liggen dus :unsure:

efkes historiek erbij gehaald:
november 2020: basic internet 28.60
--> aanvraag voor basic internet + televisie (nieuwe prijs: 56.47 : internet + huur + abb)
december 2020: basic internet 28.60
januari 2021: basic internet 28.60 + huur 9.15 (slaat op maand december) + huur 9.46 (huidige maand)
februari 2021: basic internet 28.60 + huur 9.46
...
nu vraag ik de wifi booster aan en krijg ik een overzicht.
Daarbij staat : Je koos voor digitale TV in HD (18.58eur)

Vandaar dat ik wat uit de lucht val. Ik heb tv & heb geen extra 'dienst' gekozen. Ik heb wel een TV-box ipv een digibox. Maakt dat verschil?

Eerste factuur moet ik wel nog ontvangen
Het lijkt me dat je de huur van de tv-box hebt aangerekend gekregen, maar dus niet van het tv-abonnement (de kabeltelevisie of integan van vroeger).
Door de wifibooster aan te vragen heeft er een achterliggend proces gelopen dat jouw facturatie correct heeft gezet.

Ik heb deze week een Acces Point van Telenet geïnstalleerd op ons nieuwe verdieping om ook daar betere Wifi te hebben.

De ontvangst is nu in alle ruimtes daar goed, maar ik merk wel dat de snelheid in het algemeen lager is dan die van de andere modem op de benedenverdieping (ook gewoon eentje van Telenet). Onder haal ik 130-140Mbps, boven is dat 50-60Mbps.

Is het normaal dat zo'n Acces Point niet dezelfde snelheid haalt en wat kan hier invloed op hebben?
Wifi nijpt altijd erg af ja, en natuurlijk nog verschillende resultaten bij verschillende mensen vanwege de invloed van elementen in je huis en de gebruikte hardware en setups.

Ik heb een one up en haal over lan aangesloten op mijn eigen accespoint bijna de volledige 1gig download als ik test met een speedtest, maar over wifi op diezelfde accespoint is dat meestal ook "maar" 400-600Mb download.
Zelfs als ik er maar een meter of 2 naast zit.

Ik heb een paar maanden geleden in een Telenet winkel al eens laten vallen dat we verhuizen eind december. De man vroeg het adres, en kon toen al zien dat er al een "signaal" binnenzat. Betekent dat een soort real time test dat de aftakkabel al binnen ligt? (of kan die data out of sync zijn?). Het is maar omdat ik het huis maar een half uurtje mocht bezichtigen toen, en niet direct een kabel zag liggen in de kast met algemene diensten. Het huis is volledig verbouwd, dus ik vroeg me eigenlijk af of die status "signaal binnen" niet van voor de verbouwingen dateert. Het is maar om te weten wat ik moet vragen wanneer ik m'n verhuis definitief doorgeef. :)

Aangezien mijn vriendin als zelfstandige gaat beginnen, rade de boekhouder aan om alles op haar naam te zetten.
(telenet, stroom/gas, water,..)

Kan ik dan best naamswijziging doen bij telenet of beter 'nieuwe klant'?
Zit nu nog met whoppa fiber 200. (€86/maand)

Aangezien mijn vriendin als zelfstandige gaat beginnen, rade de boekhouder aan om alles op haar naam te zetten.
(telenet, stroom/gas, water,..)

Kan ik dan best naamswijziging doen bij telenet of beter 'nieuwe klant'?
Zit nu nog met whoppa fiber 200. (€86/maand)
Als nieuwe klant ga je de momenteel geldende promoties krijgen, dus da's misschien een betere optie?

Ik merk sinds enkele dagen op dat de digitale tv veel meer blokskes produceert op het scherm (van dichtbij bekeken uiteraard)

Ik zie die zowat bewegen, en deze vormen een soort van digitale waas

Iemand enig idee of ze bij die veranderingen (overschakeling naar digitaal ipv analoog ervoor) het signaal hebben veranderd??

Ik zie zelf bovenaan een soort van band waar het erger is dan in de rest van het beeld

Ik voeg een foto toe, maar het is moeilijk om dit in beeld te brengen :

9YnKaT5.jpeg

Ik weet niet of dit zichtbaar is, maar het bovenste deel van het scherm heeft een soort van horizontale band, die pixels daarbij lijken feller en minder fel te schijnen, waardoor het de indruk geeft dat ze bewegen

Laatst bewerkt:
Hier waren er in het begin veel storingen na de overschakeling naar het compacte signaal, daarna is dat gebeterd op wat storingen op enkele zenders na.
Maar de laatste dagen zijn er terug veel meer storingen, ik weet niet wat er scheelt.

Ik merk sinds enkele dagen op dat de digitale tv veel meer blokskes produceert op het scherm (van dichtbij bekeken uiteraard)

Ik zie die zowat bewegen, en deze vormen een soort van digitale waas

Iemand enig idee of ze bij die veranderingen (overschakeling naar digitaal ipv analoog ervoor) het signaal hebben veranderd??

Ik zie zelf bovenaan een soort van band waar het erger is dan in de rest van het beeld

Ik voeg een foto toe, maar het is moeilijk om dit in beeld te brengen :

9YnKaT5.jpeg

Ik weet niet of dit zichtbaar is, maar het bovenste deel van het scherm heeft een soort van horizontale band, die pixels daarbij lijken feller en minder fel te schijnen, waardoor het de indruk geeft dat ze bewegen
Het kan altijd zijn dat je dropkabel (van aftakpunt op straat tot aan de modem) niet 100% OK meer is en je daardoor verlies hebt.
Blij dat ik daar geen tv heb genomen. Wat een zever.
Ik vind het net wel handig eigenlijk.

Terug
Bovenaan