Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Wat zijn de ervaringen hier met Telenet mobiel internet? Ik heb momenteel vast internet bij Telenet en mobiel internet bij Mobile Vikings. Als ik zou overstappen naar Telenet One zou het goedkoper uitkomen. Maar ik zou dit enkel doen als het mobiel internet minstens even vertrouwbaar is.

Neem ik OneUp komt het iets duurder uit, maar is dat het wel waard? Volgens de website 1gbps ipv 150 Mbps.
Wij zijn vorig jaar in de somer hier op het werk overgestapt van Proximus naar Telenet wegens goedkoper, en wij zijn eind vorig jaar terug naar Proximus gegaan op het werk omdat veel collega's klaagden over slechte ontvangst, met zelfs collega's die thuis geen ontvangst hadden. Ik zelf had geen problemen en merkte geen verschil, maar best veel collega's wel. Dus bereikbaarheid lijkt me dus wel iets minder.

Factuur op de 17de vd maand en vervaldatum 6 of 7ste van de volgende maand.

Laatste 2 facturen was vervaldatum 1 en 2de vd maand geworden.

Dacht toen ook, mmh die moeten hun geld precies rapper dan gewoonlijk hebben.

Hier ook.
Factuur 26ste, vervaldag was normaal steeds 14de. Nu de 9de.
Daar heb je normaal bericht van gehad. Door gelijkschakeling tussen systemen van Telenet en Base is dat aangepast.

kan me ook geen bericht herinneren en dat Telenet al dan niet gelijk schakelt, al is het wat mij betreft met Vaticaanstad, ik begin er meer en meer over te denken om ze buiten te gooien want de prijsopslagen volgen mekaar snel op, soms 2 x per jaar en nu zijn ze begonnen aan de betaaltermijn...

Pro tip: geen vragen stellen via whatsapp of messenger, gebruik beter het contactformulier op de website.
Ofwel interpreteren ze de vraag verkeerd, ofwel krijg je een link naar de website met info waar ik niets mee ben, ofwel geven ze verkeerde info.
Via contactformulier belde iemand mij op en kreeg ik direct wat ik wou (een commerciele geste).

Ik merk hier dat mijn powerline enorm veel trager is dan mijn draadloos netwerk, maar misschien is dat normaal?

Heb de speedtest van telenet eens laten lopen met volgend resultaat:

Via Powerline:
DL: 49,87 Mbps
UL: 16,43 Mbps

Via Wireless:
DL: 266,77 Mbps
UL: 19,13 Mbps

Ik lees wel overal dat powerlines de boel vertragen (logisch waarschijnlijk), maar zijn zo'n grote verschillen normaal of is er iets anders aan de hand?

Dochter betaald haar bus vandaag via sms. 1 enkel ritje. Op de sms staat 2.5€.
IK krijg melding via sms van Telenet dat mijn dochter 5€ bovenop de maandelijkse kosten heeft gebruikt.
Toch eens ne keer voor bellen morgen. Zo kan ik ook rijk worden.

Vrijdag een nieuwe modem geplaatst. Sindsdien geen internet meer. De klantendienst vertelt me dat er problemen zijn met het activeren van de nieuwe modems. Als het tegen volgende vrijdag niet opgelost is stap ik na meer dan 20 jaar over naar proximus. Du jamais vu dit.

Vrijdag een nieuwe modem geplaatst. Sindsdien geen internet meer. De klantendienst vertelt me dat er problemen zijn met het activeren van de nieuwe modems. Als het tegen volgende vrijdag niet opgelost is stap ik na meer dan 20 jaar over naar proximus. Du jamais vu dit.
Gisteren ook geen internet meer hier. In de regio heel wat problemen. Via whatsapp melding gemaakt en kreeg vrij snel een berichtje terug dat ze problemen konden zien aan de modem. Modem gaan inruilen en zelf terug aangesloten en het probleem was opgelost. Nooit gedacht dat het ging werken aangezien in mijn vriendenkring heel wat meldingen zijn van problemen. Dat kan toch niet overal de modem zijn?

Gisteren ook geen internet meer hier. In de regio heel wat problemen. Via whatsapp melding gemaakt en kreeg vrij snel een berichtje terug dat ze problemen konden zien aan de modem. Modem gaan inruilen en zelf terug aangesloten en het probleem was opgelost. Nooit gedacht dat het ging werken aangezien in mijn vriendenkring heel wat meldingen zijn van problemen. Dat kan toch niet overal de modem zijn?
Heb dit een aantal maanden ook gehad. Redelijk wat mensen bij mij in de buurt die toen geen internet meer hadden. Toen hadden ze een software update van de modem uitgerold waardoor het verkeerd liep. Bij mij hebben ze het toen wel kunnen terugdraaien, dus ben niet om een nieuwe moeten gaan.

Heb dit een aantal maanden ook gehad. Redelijk wat mensen bij mij in de buurt die toen geen internet meer hadden. Toen hadden ze een software update van de modem uitgerold waardoor het verkeerd liep. Bij mij hebben ze het toen wel kunnen terugdraaien, dus ben niet om een nieuwe moeten gaan.
De wereld steekt tegenwoordig zo in elkaar dat ik liever een uurtje van huis weg ben om een nieuwe modem te halen dan zonder internet te zitten 🤓

Vorige week herstartte de modem iedere 15-30 min gedurende enkele uren, daar geen problemen meer gehad.

Gisteren ging de modem in een bootloop, na 45 min was het eindelijk stabiel maar de snelheid was enorm slecht.
Modem herstart en weer bootloop.

Gebeld met Telenet en ze zagen dat de lijn waarden zeer slecht zijn, ze sturen vrijdag een technieker. Ze vermelden er wel direct bij als het aan de interne bekabeling ligt de technieker €85 kost. Maar volgens de helpdesk was dat zeker niet het geval.

Veel zin om de technieker te annuleren en zaterdag mijn modem binnen te leveren en abo stop te zetten. Ik verhuis zeer binnenkort en wil geen risico lopen om €85 gefactureerd te worden voor nog een weekje internet. Kan wel verder met Wifree account van familie en 4G voor paar dagen.

Vorige week herstartte de modem iedere 15-30 min gedurende enkele uren, daar geen problemen meer gehad.

Gisteren ging de modem in een bootloop, na 45 min was het eindelijk stabiel maar de snelheid was enorm slecht.
Modem herstart en weer bootloop.

Gebeld met Telenet en ze zagen dat de lijn waarden zeer slecht zijn, ze sturen vrijdag een technieker. Ze vermelden er wel direct bij als het aan de interne bekabeling ligt de technieker €85 kost. Maar volgens de helpdesk was dat zeker niet het geval.

Veel zin om de technieker te annuleren en zaterdag mijn modem binnen te leveren en abo stop te zetten. Ik verhuis zeer binnenkort en wil geen risico lopen om €85 gefactureerd te worden voor nog een weekje internet. Kan wel verder met Wifree account van familie en 4G voor paar dagen.

Als ge weggaat en het probleem ligt inderdaad aan uw slechte binnenbekabeling laat ge het probleem natuurlijk fijn na voor de volgende inwoner. Nu ja, als die persoon een installatie-techn over de vloer krijgt is het waarschijnlijk gratis en zal die het mogelijk wel fixen voor de nieuwe inwoner. :p

aan de coax bekabeling is niets gewijzigd sinds de installatie van de modem 10 jaar geleden

No offens, maar dat is de hele "het heeft toch altijd gewerkt"-retoriek in een ander jasje. Het kan zijn dat die kabel toen perfect gelegd is, er niets aan mankeert en dat de fout bij Telenet ligt. Anderzijds is het ook perfect mogelijk dat er wel iets scheelt met die coax.

Niet om advocaat van de duivel te spelen(ik werk allang niet meer voor Telenet), maar ge kunt niet onderschatten hoe vaak klanten met slechte bekabeling zitten waarvoor ze zelf verantwoordelijk zijn.

ISP's kunnen geen perfecte inschatting maken van op afstand voor elke situatie en laten vaker dan je denkt de technieker-kosten wegvallen ook al ligt de fout strikt genomen bij de klant zijn installatie.

(nogmaals, niet als verwijt bedoeld, maar gewoon als reactie op je verhaal ;) )

Ik heb telkens het volgende voor: zit op wifi met gsm en connectie valt om de haverklap gewoon weg. Ik zie icoontje wifi verdwijnen en terugkeren. Alleen heb ik dat probleem via laptop niet. Ondertussen heb ik nieuwe gsm en daar valt net hetzelfde voor.
Enig idee aan wat dat zou kunnen liggen?
Telenet helpdesk geraakt niet verder dan : herstart de modem :sop:
En plus: bestaat er een soort programma, weetikveel, om voor een bepaalde tijd wifi connectie te monitoren ? Dus niet enkel de speedtest op 20sec, maar over een gans uur gewoon het netwerk opvolgen

Ik heb telkens het volgende voor: zit op wifi met gsm en connectie valt om de haverklap gewoon weg. Ik zie icoontje wifi verdwijnen en terugkeren. Alleen heb ik dat probleem via laptop niet. Ondertussen heb ik nieuwe gsm en daar valt net hetzelfde voor.
Enig idee aan wat dat zou kunnen liggen?
Telenet helpdesk geraakt niet verder dan : herstart de modem :sop:
En plus: bestaat er een soort programma, weetikveel, om voor een bepaalde tijd wifi connectie te monitoren ? Dus niet enkel de speedtest op 20sec, maar over een gans uur gewoon het netwerk opvolgen
Gebruik je de 2,4GHz of 5GHz band?
Het kan zijn dat het kanaal van de gebruikte band vrij veel gebruikt wordt en dan kan dit het effect er van zijn.
Je kan het kanaal veranderen in de instelling van je modem (bij MijnTelenet) naar een ander kanaal. Proberen en uittesten is de boodschap.
Ik had hetzelfde probleem met mijn pc die via de 5GHz band verbonden is. Naar een ander kanaal over geschakeld en sindsdien geen problemen meer.

Niet om advocaat van de duivel te spelen(ik werk allang niet meer voor Telenet), maar ge kunt niet onderschatten hoe vaak klanten met slechte bekabeling zitten waarvoor ze zelf verantwoordelijk zijn.

ISP's kunnen geen perfecte inschatting maken van op afstand voor elke situatie en laten vaker dan je denkt de technieker-kosten wegvallen ook al ligt de fout strikt genomen bij de klant zijn installatie.

Dit dus. Ik heb het zelf voorgehad en bij veel mensen is het een probleem: de COAX van het verdeelpunt naar binnen (de dropkabel). Als die bloot in de grond ligt, kan het wel eens zijn dat die in minder goeie staat is dan 1, 5 of 15 jaar geleden en dat kan voor problemen zorgen (bijvoorbeeld blokjesbeeld op bepaalde zenders (frequenties), slecht binnenkomend signaal, ...).

Daarboven heb je dan ook nog de binnenbekabeling die niet altijd in orde is.

Ook hier zeker geen verwijt naar jou persoonlijk, gewoon een opmerking over iets wat vaak voorkomt.

Gebruik je de 2,4GHz of 5GHz band?
Het kan zijn dat het kanaal van de gebruikte band vrij veel gebruikt wordt en dan kan dit het effect er van zijn.
Je kan het kanaal veranderen in de instelling van je modem (bij MijnTelenet) naar een ander kanaal. Proberen en uittesten is de boodschap.
Ik had hetzelfde probleem met mijn pc die via de 5GHz band verbonden is. Naar een ander kanaal over geschakeld en sindsdien geen problemen meer.
Momenteel geraak ik zelfs niet ingelogd op website. Zo verschrikkelijk traag is die

Kan het alleen maar beamen. Ook voor telenet gewerkt en dat waren echt dagelijkse telefoons.

klant - Maar meneer waarom kan telenet de dropkabel niet vervangen??
Peppe - Omdat die op privégebied ligt en dan is het voor de klant en niet voor telenet
klant - Dus ik moet mijn oprit openbreken voor die kabel te vervangen en jullie betalen de kosten niet???!!
Peppe - Juist meneer
klant - Dan ga ik naar proximus!!
Peppe - Ik hou u niet tegen meneer, heeft u nog andere vragen?

Dat waren echt zalige telefoons want 9/10 gingen die toch niet weg of was telenet de enigste die snel was in de regio. :rofl: :rofl:

Terug
Bovenaan