Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

De laatse week heel traag met het downloaden van games ( meestal steam ) 2mb/s ....
Vermoed niet algemeen telenet, want ik merk het alleszins niet. (One up)
Deze week al meerdere zaken gedownload.
Gisteren nog sons of the forest gedownload aan +- 70MB/s en ook als ik nu lukraak iets opnieuw download

Down.jpg

Er was een promo gaande bij Telenet een paar weken geleden waarbij je als Brusselaar All-Internet voor 45 euro per maand een jaar lang kon krijgen als nieuwe klant. Aangezien ik net verhuis, leek me dat een ideale moment. Ingetekend als nieuwe klant, en al meteen problemen.

Ik probeer me in te loggen met mijn ontvangen klantennummer en eigen emailadres, maar mijn login bestaat niet. Sure. Als ik een login wil aanmaken, krijg ik telkens een foutmelding dat m'n emailadres of klantennummer niet gekend is. Ik zit continu in een vicieuze cirkel van errorfeedback die niet valt op te lossen.

Ik bel de eerste dag na intekening naar Telenet. 40 minuten in de wacht gezet voor ik iemand kon spreken. Daar zeiden ze dat ik het binnen een week nog eens zou moeten proberen.

Een week later, zelfde issue. Weer eens gebeld. Terug 45minuten in de wacht. Kan het probleem uitleggen en wordt doorverwezen naar andere dienst. 15 minuten in de wacht. Iemand gesproken die er wat meer van weet en zei dat hij het probleem snaptte maar dat dat aan 'backend' ligt en hij er niet veel aan kan doen. Probeert wel met mij een login te maken, maar faalt ook. Er scheelt iets met mijn 'account' ookal bestaat die eigenlijk nog niet. Hij maakt een ticketnummer aan voor IT, waar ik mee in CC zit en ik zou binnen 10 dagen een antwoord moeten krijgen. Nooit gebeurd.

15 dagen later dan nog eens gebeld, 30min in de wacht gezeten. Probleem kunnen uitleggen aan iemand, en deze man beweert dat mijn login wel in orde zou moeten zijn van zodra de installatie is gebeurd. Ineens dan maar telefonisch een afspraak gemaakt, aangezien ik online niets kan inplannen of aan mijn account kan. Komende dinsdag gebeurt dus de installatie, maar qua eerste slechte ervaring kan dit wel tellen. Wat een hoop gezeik voor een banaal probleem. Snap écht niet wat er gaande is, en hopelijk werkt mijn login magisch na de effectieve installatie op m'n nieuw adres, maar ik begin er stilaan wat voor te vrezen omdat ik het erg vreemd zou vinden moest het daar aan liggen :)

Vermoed niet algemeen telenet, want ik merk het alleszins niet. (One up)
Deze week al meerdere zaken gedownload.
Gisteren nog sons of the forest gedownload aan +- 70MB/s en ook als ik nu lukraak iets opnieuw download

Down.jpg
Yep maar alleen s avonds hè , s morgens normaal gedownload …

Yep maar alleen s avonds hè , s morgens normaal gedownload …
Is bij mij alle momenten van de dag ok hoor, sons of the forest was gisteren avond.
Heb het eigenlijk nog nooit onder de 60 - 70MB zien duiken bij mij als ik een spel download, soms met een piek naar +-90MB.
Altijd via LAN, rechtreeks op de modem.

Gisteren waren er wel Steam problemen, dus als het gisteren vooral was dan zou het wel kunnen, maar zelf geen last van gehad.
Het forum van het spel dat ik kocht stond vol met troll threads omdat blijkbaar veel mensen miserie hadden om het te kopen/downloaden.

Wanneer ik een programma van de voorbije week probeer op te vragen, gewoon via de zendergids dus niet via de catalogus, verschijnt er een scherm: "Basispakket tv" met wat uitleg. Programma on demand start niet meer op.

Nog iemand last van?

Gewoon iets opvragen via tv-theek/Streamz lukt wel, dus er is zeker nog interactiviteit.

Niet zeker of dit hier thuis hoort maar ik heb een probleem met de Nest app.
Als ik op mijn eigen (telenet) wi-fi netwerk zit, kan ik geen verbinding maken met home.nest.com, noch via de app, noch via browser.
Als ik op een andere manier verbinding maak met internet bijvoorbeeld via 5g of wi-free, lukt het wel.

Sinds gisteren werkt op de tv precies enkel nog maar één of canvas. Niks van VTM, Play noch Play Sports. Iemand met hetzelfde probleem?

Kan het dat Telenet de toegang tot bepaalde websites kan blokkeren voor iedereen die via Telenet surft omdat Telenet die sites als verdacht beschouwt?

Momenteel lijkt https://mandrillapp.com/ hier namelijk niet te werken, navraag bij m'n collega doet blijken dat het enkel bij Telenet is dat die site niet werkt, via andere netwerken is de site wel toegankelijk.
Iemand ervaring met zulke blokkeringen? Ik kan me wel voorstellen dat zoiets gebeurt bij bepaalde hele louche sites, maar Mandrill is een onderdeel van Mailchimp en wordt dus wereldwijd enorm veel gebruikt op professioneel vlak, waarom zou Telenet dit dan in godsnaam doen en hoe kunt ge als consument dat opgelost zien geraken? Als ik hiervoor naar de klantendienst zou bellen, gaan ze het daar wellicht ook in Keulen horen donderen vermoed ik...

Kan het dat Telenet de toegang tot bepaalde websites kan blokkeren voor iedereen die via Telenet surft omdat Telenet die sites als verdacht beschouwt?

Momenteel lijkt https://mandrillapp.com/ hier namelijk niet te werken, navraag bij m'n collega doet blijken dat het enkel bij Telenet is dat die site niet werkt, via andere netwerken is de site wel toegankelijk.
Iemand ervaring met zulke blokkeringen? Ik kan me wel voorstellen dat zoiets gebeurt bij bepaalde hele louche sites, maar Mandrill is een onderdeel van Mailchimp en wordt dus wereldwijd enorm veel gebruikt op professioneel vlak, waarom zou Telenet dit dan in godsnaam doen en hoe kunt ge als consument dat opgelost zien geraken? Als ik hiervoor naar de klantendienst zou bellen, gaan ze het daar wellicht ook in Keulen horen donderen vermoed ik...
Vreemd inderdaad, thuis via wifi van Telenet geraak ik er niet op. Via 4g van proximus wel. Eerste keer dat ik dit meemaak denk ik bij Telenet. Via vpn geraak ik er ook op.

Werkt hier gewoon met Google DNS

Als er iets van blokkering gebeurd door Telenet is het op het DNS-niveau.

yup idd, ik gebruik ook google dns en kan daar wel aan.
Pas dat gewoon aan op je netwerkadapter naar 8.8.8.8 als main en 8.8.4.4 als backup.
Bij mij staat dat zo al jaren ingesteld nadat ik wat soortgelijke issues had.

yup idd, ik gebruik ook google dns en kan daar wel aan.
Pas dat gewoon aan op je netwerkadapter naar 8.8.8.8 als main en 8.8.4.4 als backup.
Bij mij staat dat zo al jaren ingesteld nadat ik wat soortgelijke issues had.

Merci voor de tip, dat heeft het voor mij idd opgelost! Ik vermoed dat er wellicht nog veel mensen datzelfde probleem gaan hebben. Ik had de vraag inmiddels ook gepost op het Netweters-forum van Telenet, hopelijk volgt er daardoor ook een algemene oplossing. Het is alleszins ook de eerste keer dat ik dat probleem tegenkom.

Merci voor de tip, dat heeft het voor mij idd opgelost! Ik vermoed dat er wellicht nog veel mensen datzelfde probleem gaan hebben. Ik had de vraag inmiddels ook gepost op het Netweters-forum van Telenet, hopelijk volgt er daardoor ook een algemene oplossing. Het is alleszins ook de eerste keer dat ik dat probleem tegenkom.
Ik zou er niet op rekenen behalve misschien indien ze die specifieke url zouden whitelisten.
Mijn issue was al jaren terug, toen ook over en weer gemailed, onzinnige uitleg gekregen en na wat rond googlen dan ook overgeschakeld op die google dns.

Mijn issues waren game gerelateerd en het was ook allemaal magical opgelost vanaf ik die dns had aangepast.

Heb een formulier ingevuld. Zal dan zien wat ze zeggen.

Hoe ziet uw login er dan eigenlijk uit? Is dat met zo'n code nog bv x123567? Of ook met een e-mailadres?
Net telefoon gehad. Vriendelijke mens aan de lijn die het heeft gefixt. Blijkbaar raar probleempje.
Maar bon alles terug in orde nu. :woohoo:

De algemene oplossing is je DNS-instelling veranderen

De algemene oplossing is je DNS-instelling veranderen
Neen dat is wat "wij" weten ondertussen, maar dat zal je NOOIT uit de mond horen van een telenet medewerker. :)
En dat is nu niet onmiddelijk iets dat ik verwacht als algemene kennis van een computer gebruiker.

Inderdaad met opzet uit DNS gehaald bij Telenet.

Normale DNS query
Code:
Non-authoritative answer:
Name:    mandrillapp.com
Addresses:  34.255.97.37
          34.241.27.172
          54.78.186.219
          34.253.241.177

En via Telenet
Code:
Non-authoritative answer:
Name:    mandrillapp.com
Addresses:  2a02:1800:100:6::404:1
          213.224.83.39

Die 213.224.83.39 is een Telenet IP en gaat naar deze status pagina:
UKoZDPy.png

Enige wat je vindt gerelateerd aan mandrillapp en phishing is een 9 jaar oude Reddit thread

Dus wellicht ooit eens door Telenet aangepast en nooit meer bekeken.

Terug
Bovenaan