Oke, seizoen 1 uitgekeken. De eerste 7 afleveringen bevielen me vrij goed, zoals eerder gezegd, maar die laatste aflevering is echt brrrrr. Voor het slapengaan even het Dumai's Wells hoofdstuk uit Lord of Chaos gelezen om toch met een goed gevoel naar bed te kunnen gaan.
Ik had al eerder opgemerkt wat me niet beviel aan die aflevering, maar ik zie dat ik gewoon dat ganse laatste gevecht niet in de opsomming had opgenomen, terwijl dat nog een van de belachelijkste dingen is van heel de episode.
Last but not least, wat me ook opviel in gans dat eerste seizoen, de locaties (zowel binnen- als buitenshuis) zijn heel mooi maar lijken me echt op verschillende wijzes onpraktisch te zijn voor effectief dagelijks gebruik. Ik bedoel, het komt me vaak over als een schilderij en niet als een echte wereld waarin geleefd wordt. Hoe het er binnenshuis uitziet, een wereld van verschil met hoe men het in Game of Thrones en andere series met een Middeleeuwse geinspireerde setting uitgevoerd heeft. En buitenshuis, tsja, hele mooie beelden, maar qua bereikbaarheid, mobiliteit en functionaliteit toch niet echt zo fantastisch als je erover nadenkt. Heel duidelijk gewoon een set gemaakt om het mooi te laten lijken in de serie, zonder aandacht te besteden of bepaalde dingen wel logisch zijn. Afin, dat is gewoon een algemeen overheersend gevoel.
Vandaag beginnen we aan seizoen 2. De interesse op dit forum is blijkbaar onbestaande. Terwijl we voor seizoen 1 toch bijna 20 pagina's aan discussies hebben, hebben we hier sinds de release 4 dagen geleden amper 1 relevante opmerking. Frappant. Er waren toch een aantal, zeker onder de niet-boeklezers, met een (vrij) positieve mening over seizoen 1.