The Wheel of Time

The Wheel of Time

Ik zal seizoen 2 nog een kans geven, proberen mij er over te zetten dat het een heel ander verhaal is.

Die teaser hierboven, da's deels een stuk dat pas veel later in de reeks komt, en deels inderdaad volledig nieuw. Ik hou ook helemaal niet van de portrettering van Logain.

Ik heb eerste seizoen niet uitgezien. Niet omdat ik het slecht vond, verre van, ik vond het net leuk maar werd zo geintrigeerd om de boeken te lezen. Als het eerste boek me niet aanstaat kijk ik wel verder

Ik zal seizoen 2 nog een kans geven, proberen mij er over te zetten dat het een heel ander verhaal is.

Die teaser hierboven, da's deels een stuk dat pas veel later in de reeks komt, en deels inderdaad volledig nieuw. Ik hou ook helemaal niet van de portrettering van Logain.

Ze gaan precies Asmodean schrappen uit de serie en zijn rol in die van Logain gieten.

Er zouden maar 8 van de 13 Forsaken worden behouden (en mss sneuvelen er nog). Ik denk dat enkele van hun daden samen bij andere personages kunnen worden gelegd.

Ik vond de toon tijdens seizoen 1 hier wel echt TE erg op veel momenten. Maar het is een feit dat het niet geworden is waarvan we allen droomden... Seizoen 2 begint binnen 4 dagen en ik ben niet excited. Mijn vriendin (die nul fantasy leest) is meer excited dan ik.

Ik denk dat het tweede seizoen beter zal zijn na de vele kritieken op het eerste seizoen, maar denk dat het voor sommigen onvoldoende zal zijn omdat het afwijkt van de boeken. De reactie is hopelijk niet meer zo fors als de vorige keer, het hangt ervan af van wat we te zien krijgen. Ik kruis gewoon mijn vingers.

Het 1e seizoen leed zwaar onder de impact van Covid en het vertrek van Barney Harris (Matt). En de meeste dingen kan ik dus wel vergeven of negeren.

Het enige waar ik zwaar moeite mee heb, is de laatste aflevering van seizoen 1. Letterlijk alles is anders dan in het boek. The Blight, Rand & Moraine vs Ba'alzamon, Moraine die afgeschermd (blijvend voorlopig) wordt, Rand die op zen eentje wegtrekt, Padan in Fal Dara, de situatie met de Hoorn die onder de troon van Agelmar ligt, het eindgevecht met Nynaeve die sterft/uitdooft en Egwene die haar Heelt. Afin, letterlijk alles dus.

De teasers van seizoen 2 mbt Rand tonen aan dat ze terug grijpen naar boek 2 (Selene, mooi jasje, hij ontmoet de Amyrlin), maar dan ben ik toch heel benieuwd hoe ze heel episode 8 erin gaan verwerken.
Ik heb helaas heel weinig vertrouwen meer in de schrijfkunsten van Rafe Judkins en krijg serieuze Weiss & Benioff vibes, terwijl Rafe toch het voordeel heeft een gans afgewerkte serie te kunnen gebruiken. Fan Fiction gone wrong eigenlijk.

Kleine reminder dat de afleveringen ook dit seizoen zeer vroeg droppen (02:00 bij ons)

78InZlW.jpg

Ik heb al gekeken en het is veel beter dan het eerste seizoen. Als boekenlezer zijn er enkele verwarrende momenten omdat ze het verhaal wat anders hebben gemaakt, maar denk dat het anders veel te lang wordt. De online reacties zijn ook overwegend positief, van boekpuristen zie ik weinig maar die zijn mss afgehaakt.

Wie echt zijn gram wil halen kan wss weer terecht bij Critical Drinker en andere Youtubers die hun hate scripts al klaar hebben maar wachtten op enkele plotelementen om hun urenlange rants te vullen.

Nog nooit gekeken/geluisterd naar Critical Drinker. Ik denk ook niet dat ik die zijn naam hier al voorbij heb zien komen.

De enige booktuber wiens mening ik serieus neem over de show is Daniel Greene, maar die heeft nog niks gepost. Edit: op Twitter wel, niet op YT. Van wat ik op Twitter lees, is hij toch ook niet 100% positief. Maar bon, we zien wel.

Alleszins goed om te lezen dat er wel fans zijn!

Ik ben voorlopig 6 afleveringen ver in het eerste seizoen, vanavond de laatste twee. Eerlijk gezegd, nu ik geen torenhoge verwachtingen meer heb, kan ik eigenlijk best genieten van de serie. Ik heb alle afwijkingen van de boeken in deze episodes destijds al verwerkt waardoor ik het nu gemakkelijker als een aparte TV-serie kan beschouwen.
Dat gezegd zijnde kijk ik niet echt uit naar episode 8 vanavond :laugh: Daar zal ik wat op de tanden moeten bijten.

Oke, seizoen 1 uitgekeken. De eerste 7 afleveringen bevielen me vrij goed, zoals eerder gezegd, maar die laatste aflevering is echt brrrrr. Voor het slapengaan even het Dumai's Wells hoofdstuk uit Lord of Chaos gelezen om toch met een goed gevoel naar bed te kunnen gaan.
Ik had al eerder opgemerkt wat me niet beviel aan die aflevering, maar ik zie dat ik gewoon dat ganse laatste gevecht niet in de opsomming had opgenomen, terwijl dat nog een van de belachelijkste dingen is van heel de episode.

Last but not least, wat me ook opviel in gans dat eerste seizoen, de locaties (zowel binnen- als buitenshuis) zijn heel mooi maar lijken me echt op verschillende wijzes onpraktisch te zijn voor effectief dagelijks gebruik. Ik bedoel, het komt me vaak over als een schilderij en niet als een echte wereld waarin geleefd wordt. Hoe het er binnenshuis uitziet, een wereld van verschil met hoe men het in Game of Thrones en andere series met een Middeleeuwse geinspireerde setting uitgevoerd heeft. En buitenshuis, tsja, hele mooie beelden, maar qua bereikbaarheid, mobiliteit en functionaliteit toch niet echt zo fantastisch als je erover nadenkt. Heel duidelijk gewoon een set gemaakt om het mooi te laten lijken in de serie, zonder aandacht te besteden of bepaalde dingen wel logisch zijn. Afin, dat is gewoon een algemeen overheersend gevoel.

Vandaag beginnen we aan seizoen 2. De interesse op dit forum is blijkbaar onbestaande. Terwijl we voor seizoen 1 toch bijna 20 pagina's aan discussies hebben, hebben we hier sinds de release 4 dagen geleden amper 1 relevante opmerking. Frappant. Er waren toch een aantal, zeker onder de niet-boeklezers, met een (vrij) positieve mening over seizoen 1.

Vandaag beginnen we aan seizoen 2. De interesse op dit forum is blijkbaar onbestaande. Terwijl we voor seizoen 1 toch bijna 20 pagina's aan discussies hebben, hebben we hier sinds de release 4 dagen geleden amper 1 relevante opmerking. Frappant. Er waren toch een aantal, zeker onder de niet-boeklezers, met een (vrij) positieve mening over seizoen 1.
Ik zit twee afleveringen ver in seizoen 2, en ik had beter het eerste seizoen nog eens bekeken omdat ik bepaalde zaken duidelijk was vergeten. Ik vind het nog altijd best wel genietbaar, omdat ik 0 kennis heb van de boeken. Op basis van de eerste twee afleveringen heb ik wel de indruk dat er heel wat nieuwe karakters en plotelementen worden opgezet die nog nieuw en onbekend zijn, maar dat is logisch zeker.

Ik zit twee afleveringen ver in seizoen 2, en ik had beter het eerste seizoen nog eens bekeken omdat ik bepaalde zaken duidelijk was vergeten. Ik vind het nog altijd best wel genietbaar, omdat ik 0 kennis heb van de boeken. Op basis van de eerste twee afleveringen heb ik wel de indruk dat er heel wat nieuwe karakters en plotelementen worden opgezet die nog nieuw en onbekend zijn, maar dat is logisch zeker.
In de boeken worden er 2787 personages met naam genoemd :unsure:

Terug
Bovenaan