Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Het is een uitdaging om het verhaal van papier naar het "witte doek" te vertalen, zeker als het zo uitgebreid is. Komen daar nog eens productiekosten bij die niet mals zijn en dan is het wel begrijpelijk dat ze maar 8 episodes per seizoen maken. LOTR-fans zullen ook wel teleurgesteld zijn dat bepaalde onderdelen van de lore niet of ongenuanceerd of te beknopt aan bod zijn gekomen in de films en de serie.Ik kan hier nog niets lezen want zit nog maar halverwege seizoen 3 maar wou toch al even kwijt; HOLY CRAP. Hoe goed is dit? Ik vond seizoen 2 al serieus de moeite, zeker in vergelijking met seizoen 1, maar met deze stoot WoT voor mij zo waar door naar God tier als één van de beste fantasy reeksen ooit gemaakt.
Ik had schrik dat ik er even terug ging moeten inkomen omdat het al weer zo lang geleden was maar die eerste aflevering was al direct een enorme knaller die mij helemaal terug mee had. Zit nu halverwege, de aflevering waarin het verleden van de Aiel onthuld wordt als Rand zich door de glazen zuilen worstelt. Ik ben niet vertrouwd met de boeken dus voor mij is alles nieuw en ik weet niet of het daar op gelijkaardige manier onthuld wordt maar hier komt dat allemaal fantastisch goed binnen. Niet alleen de achtergrond van de city in the clouds, maar de split van Leaf, de geschiedenis van de tree en oathbreakers om dan nog maar te zwijgen over die flashback naar Mierin/Lanfear in die epische scene waarin the white sphere(?) uit de hemel valt eens ze contact maakt met true power.
Enige minpunt misschien is dat er weinig ademruimte is. Die show dendert van onthulling naar onthulling, met zoveel actie in zodanig epische settings dat het soms wat overdondert. Grote onthulling gaan soms heel snel voorbij en gezien het aantal personages en de soms 100en jaren geschiedenis die in sneltempo uit de doeken gedaan worden is er weinig tijd om zelf even je gedachten op een rij te krijgen. Maar das uiteindelijk een luxe probleem.
anyway. I'll ba back. This is some seriously good stuff!![]()

Maar eerlijk elke aflevering van de eerste tot de laatste hield me aan het scherm gekluisterd en zaten vol momenten die serieus indruk maakten. Vaak ook gewoon door vrij straf acteerwerk zoals daar idd Rand die dat meisje terug tot leven probeert te roepen. In het 1ste seizoen vond ik die ondermaats maar die gast lijkt wel mee te groeien in zijn kunnen en zo ook in zijn rol als dragon met de seizoenen.
Nog niet eens tijd gehad om hun Bondsman te bekijken en ook dat is al gecancelled dus niet direct zin om er nog aan te beginnen.Hopelijk pakt een andere het op. Het begon beter te worden.Lap, net seizoen 1 afgekeken en nu zie ik op Tiktok dat deze gecancelled is. Ga de 2 andere seizoenen ook nog bekijken maar vind het nu al zuur
Ik kende de boekenreeks wel van bij naam maar nooit zelf gelezen, daarom dat ik aan de TV reeks nu begonnen was. Had een paar reacties en artikels gelezen dat de reeks echt de moeite is ondanks dat er veel plotwijzigingen zijn. Maarja dat is met quasi elke boekenreeks het probleem voor makers en kijkers... Veel willen alles erin maar dat is vaak niet mogelijk door diverse redenen. Ik ben nogal een grote Tolkien nerd en de films zijn geweldig voor mij. Over de reeks zwijgen we beter, al was seizoen 2 daar wel veel beter als het eerste maar dat is een ander forumIndien je niet keek met de boeken in gedachten, maar het bekeek als een fantasyserie. Dan is het zelfs goed.

apple TV.Sony gaat nog wat rond shoppen met de serie maar de kans is quasi nihil. Het zal wss nog wat (clickbait) artikels geven dat er "talks", "developments", "possible opportunities", "actors are very hopeful" zijn maar dat wordt uiteindelijk niets. Het kost tientallen miljoenen voor een te klein kijkerspubliek. Sommigen hopen op HBO maar ik heb ze nog nooit een onafgewerkte serie van een concurrent zien overnemen. Die hebben ook hun handen vol met Dune en GoT spinoffs om hun sci-fi fantasy bord te vullen.
De enige piste voor de komende jaren zie ik een aantal hobbyisten die het met AI (live action of animated) proberen om enkele scènes en key plot points te maken, maar da's natuurlijk heel ver van een tv serie.