Général Zantas
Well-known member
Same here, ik neem die maand gratis Prime en als de serie me bevalt, zal ik het voor een maand verlengen om de laatste afleveringen te kijken.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

No spoilers please: los van het hele "oh my god die zijn baard is gelijk twee volle tinten donkerder in de boeken, wat een prutsers!" gebeuren - is dit wat kwaliteits-tv of gewoon wat lekkers om de boekenfans te plezieren?

Boekenreeks is al tijdje afgerond hoor.Aangezien de boekenreeks nog niet afgelopen is betekend dit dat het verhaal nog niet afgelopen is of zijn er meerdere verhaallijnen ?
Anders vrees ik een GoT gevalletje....
Zo, klaar. Verdorie een hele week wachten zeg. Netflix heeft ons verwend en het is moeilijk om met dit "oude" concept om te gaan!
Gemengd tevreden. Over het algemeen goed in beeld gebracht, maar sommige kleine dingen storen.
- Die entree van Lan/Moiraine in de herberg was te dramatisch.
- Het vertrek uit de 2 Rivers was te abrupt, en we zien achteraf niemand van de 5 zich zorgen maken over hun familie daar? Uiteindelijk waren ze toch relatief snel aan die boot, en staat er een klein leger van boze Trollocs vast aan het gedeelte met hun dorp/families.
- Die scene met die herbergierster die met een zwaard Mat en Rand achtervolgt doorheen de straten was voor mij toch over the top overdreven.
- Iets te weinig character building wat mij betreft.
De cast vind ik wel heel goed tot dusver. Rand, Egwene, Mat, Perrin, Thom, Lan, allemaal heel heel goed.
Trollocs en Myrddraal ook goed gedaan.
En in een aparte spoiler om boek en serie gescheiden te houden:
Veel veranderingen natuurlijk. We zijn nog maar een paar episodes ver en ik denk dat we nog veel gaan verschieten.
Ik kan me niet meer herinneren of Rand in die eerste dolle trip ook zo wantrouwig en openlijk vijandig was tegen Moiraine, ik dacht dat dat Mat was. Maar misschien vergis ik me.
Heel die aanval van de Trollocs in EF ging me iets te snel. Zoveel character building dat er hierdoor ontbreekt. Rand die zijn vader niet hoort ijlen over zijn afkomst, de argwaan over de Aes Sedai werd iets te weinig belicht, Thom Merilin die er pas later bijkomt, geen Elyas Machera, etc.
Hierdoor missen we ook de context van de Dragon Reborn, False Dragons, mannen die kunnen geleiden en achteraf gek worden, de afschuw die het opwekt om de Dragon Reborn te zijn, etc.
Nynaeve/Lan/Moiraine die bij de Logain-stoet opduiken, hoeft niet gelijk een probleem te zijn. Hun trip was toch vrij saai in boek 1.
Wel spijtig dat ze Mashadar niet dieper "uitgevleesd" hebben, Padan Fain was een geweldig personage na onder invloed van Shadar Logoth gevallen te zijn met een evolutie tot Mordeth als gevolg.
Misschien dat ik straks nog wat meer schrijf, eenmaal ik alles wat heb laten bezinken.