The Wheel of Time

The Wheel of Time

De soundtrack staat ondertussen al online (OST):

Er is ook een album met liedjes in de Old Tongue (First Turn):

Er komen nog 2 andere albums uit, wss in de komende 2 weken.

De release tijd is toch 01:00 onze tijd, ook in de USA dat technisch donderdag is, zijn verschillende bevestigingen van.

Laatst bewerkt:
Is dit ook wat voor diegenen die de boeken niet gelezen hebben en er zelfs helemaal niets van het verhaal kennen?
Ben opdezelfde manier naar Foundation beginnen kijken en heb het mij absoluut niet beklaagd :)

@sink Volgens mij is het zeker behapbaar voor niet-boekenlezers. Voorlopig zien we steeds dezelfde groep, dus het is goed te volgen en er wordt wat in uitgelegd wat ze allemaal tegenkomen.

No spoilers please: los van het hele "oh my god die zijn baard is gelijk twee volle tinten donkerder in de boeken, wat een prutsers!" gebeuren - is dit wat kwaliteits-tv of gewoon wat lekkers om de boekenfans te plezieren?

Gisteren net nieuwe tv gekocht. Hopen dat ze het snel leveren. :cry:
Geeft mij ook enkele dagen extra om verder te lezen. :unsure:
Door de serie ben ik eindelijk begonnen aan de boeken maar helaas nog niet ver genoeg geraakt

No spoilers please: los van het hele "oh my god die zijn baard is gelijk twee volle tinten donkerder in de boeken, wat een prutsers!" gebeuren - is dit wat kwaliteits-tv of gewoon wat lekkers om de boekenfans te plezieren?

Ik vind dat als fanatieke boekenlezer moeilijk om over te oordelen. Er zijn in de eerste aflevering al een aantal serieuze wijzigingen aangebracht, zeker op vlak van uiterlijk, maar ook in het verhaal ... maar als fanatieke boekenlezer werd ik bij bepaalde scènes gewoon echt emotioneel.

Qua uiterlijk matcht het merendeel van de personages niet met het boek, maar je herkent in velen echt prachtig het karakter. Perrin en Mat zijn spot-on bijvoorbeeld, wat het bij die laatste wel al zeer jammer maakt dat hij voor seizoen 2 gerecast is.

Op basis van de eerste aflevering denk ik wel dat het kwalitatief genoeg is voor niet-lezers? Veel meer magie en high fantasy wel, dus stukken meer 'showy' special effects dan een GoT. Daar moet je wel voor zijn natuurlijk.

In apart bericht zodat wie mijn bovenstaand bericht wil quoten de spoiler niet ziet:

Opnieuw: holy. fuck. Perrin. Meteen duidelijk dat zijn vrouw en ongeboren kind zouden omkomen, maar dat hij het zélf in zijn battle rage zou doen? Wow. De scenaristen hebben géén medelijden amai. Het meest getormenteerde personage uit de boeken vonden ze het nodig om een nog groter starttrauma te geven? Wel zeer goed gecast. Ik zie er direct Perrin in. Ook de rest van de maincast speelt heel geloofwaardig.

Enige minpuntjes so far: de Aes Sedai. Begot geen idee hoe je die hun agelessness in beeld moet brengen, maar ze zien er echt veel te normaal uit. Enfin, een van de personages sprak het zelfs uit "she looks like a normal person". Doet af aan de gravitas en de mystiek van de Aes Sedai. De One Power is ook wel héél erg showy. De flows van de Power zouden enkel zichtbaar mogen zijn voor de Aes Sedai zelf, en de vele handbewegingen zijn ook niet bepaald nodig. Maar goed, vanuit een tv-standpunt snap ik ook die beslissingen wel.

En nu hop naar aflevering 2 :love:

Aangezien de boekenreeks nog niet afgelopen is betekend dit dat het verhaal nog niet afgelopen is of zijn er meerdere verhaallijnen ?
Anders vrees ik een GoT gevalletje....

Zo, klaar. Verdorie een hele week wachten zeg. Netflix heeft ons verwend en het is moeilijk om met dit "oude" concept om te gaan!

Gemengd tevreden. Over het algemeen goed in beeld gebracht, maar sommige kleine dingen storen.

- Die entree van Lan/Moiraine in de herberg was te dramatisch.
- Het vertrek uit de 2 Rivers was te abrupt, en we zien achteraf niemand van de 5 zich zorgen maken over hun familie daar? Uiteindelijk waren ze toch relatief snel aan die boot, en staat er een klein leger van boze Trollocs vast aan het gedeelte met hun dorp/families.
- Die scene met die herbergierster die met een zwaard Mat en Rand achtervolgt doorheen de straten was voor mij toch over the top overdreven.
- Iets te weinig character building wat mij betreft.

De cast vind ik wel heel goed tot dusver. Rand, Egwene, Mat, Perrin, Thom, Lan, allemaal heel heel goed.
Trollocs en Myrddraal ook goed gedaan.

En in een aparte spoiler om boek en serie gescheiden te houden:

Veel veranderingen natuurlijk. We zijn nog maar een paar episodes ver en ik denk dat we nog veel gaan verschieten.
Ik kan me niet meer herinneren of Rand in die eerste dolle trip ook zo wantrouwig en openlijk vijandig was tegen Moiraine, ik dacht dat dat Mat was. Maar misschien vergis ik me.

Heel die aanval van de Trollocs in EF ging me iets te snel. Zoveel character building dat er hierdoor ontbreekt. Rand die zijn vader niet hoort ijlen over zijn afkomst, de argwaan over de Aes Sedai werd iets te weinig belicht, Thom Merilin die er pas later bijkomt, geen Elyas Machera, etc.
Hierdoor missen we ook de context van de Dragon Reborn, False Dragons, mannen die kunnen geleiden en achteraf gek worden, de afschuw die het opwekt om de Dragon Reborn te zijn, etc.

Nynaeve/Lan/Moiraine die bij de Logain-stoet opduiken, hoeft niet gelijk een probleem te zijn. Hun trip was toch vrij saai in boek 1.

Wel spijtig dat ze Mashadar niet dieper "uitgevleesd" hebben, Padan Fain was een geweldig personage na onder invloed van Shadar Logoth gevallen te zijn met een evolutie tot Mordeth als gevolg.

Misschien dat ik straks nog wat meer schrijf, eenmaal ik alles wat heb laten bezinken.

Laatst bewerkt:
Zo, klaar. Verdorie een hele week wachten zeg. Netflix heeft ons verwend en het is moeilijk om met dit "oude" concept om te gaan!

Gemengd tevreden. Over het algemeen goed in beeld gebracht, maar sommige kleine dingen storen.

- Die entree van Lan/Moiraine in de herberg was te dramatisch.
- Het vertrek uit de 2 Rivers was te abrupt, en we zien achteraf niemand van de 5 zich zorgen maken over hun familie daar? Uiteindelijk waren ze toch relatief snel aan die boot, en staat er een klein leger van boze Trollocs vast aan het gedeelte met hun dorp/families.
- Die scene met die herbergierster die met een zwaard Mat en Rand achtervolgt doorheen de straten was voor mij toch over the top overdreven.
- Iets te weinig character building wat mij betreft.

De cast vind ik wel heel goed tot dusver. Rand, Egwene, Mat, Perrin, Thom, Lan, allemaal heel heel goed.
Trollocs en Myrddraal ook goed gedaan.

En in een aparte spoiler om boek en serie gescheiden te houden:

Veel veranderingen natuurlijk. We zijn nog maar een paar episodes ver en ik denk dat we nog veel gaan verschieten.
Ik kan me niet meer herinneren of Rand in die eerste dolle trip ook zo wantrouwig en openlijk vijandig was tegen Moiraine, ik dacht dat dat Mat was. Maar misschien vergis ik me.

Heel die aanval van de Trollocs in EF ging me iets te snel. Zoveel character building dat er hierdoor ontbreekt. Rand die zijn vader niet hoort ijlen over zijn afkomst, de argwaan over de Aes Sedai werd iets te weinig belicht, Thom Merilin die er pas later bijkomt, geen Elyas Machera, etc.
Hierdoor missen we ook de context van de Dragon Reborn, False Dragons, mannen die kunnen geleiden en achteraf gek worden, de afschuw die het opwekt om de Dragon Reborn te zijn, etc.

Nynaeve/Lan/Moiraine die bij de Logain-stoet opduiken, hoeft niet gelijk een probleem te zijn. Hun trip was toch vrij saai in boek 1.

Wel spijtig dat ze Mashadar niet dieper "uitgevleesd" hebben, Padan Fain was een geweldig personage na onder invloed van Shadar Logoth gevallen te zijn met een evolutie tot Mordeth als gevolg.

Misschien dat ik straks nog wat meer schrijf, eenmaal ik alles wat heb laten bezinken.

Met alle puntjes eens. Soit, het lijkt me wel een serie die sterk op zichzelf kan staan, al mis je inderdaad best veel context nu. Ik kijk in elk geval heel hard uit naar de volgende afleveringen.

Oooh nee ik kan niet wachten tot vanavond 😂

Nu hoop ik dat mijn man niet in slaap valt. Hij is al van drie uur deze nacht wakker om te gaan werken. Hij heeft beloofd dat we vanavond de drie episodes gaan bingen en dit terwijl we eerst nog naar een etentje moeten. Ik ben echt heel enthousiast nu dat er positieve commentaren zijn. Zeker omdat ik niet super kritisch ben over het algemeen.

Terug
Bovenaan