Général Zantas
Well-known member
Ik hoop dat iemand het liedje van Thom snel online plaatst.
Kon er niet op wachten, heb het dan zelf gedaan.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik hoop dat iemand het liedje van Thom snel online plaatst.
Denk Games of Thrones, maar dan zonder tetn. Of ballen. En gruwelijk harde reflecties van de oude wereld. Heel wat meer fantasy dus.No spoilers please: los van het hele "oh my god die zijn baard is gelijk twee volle tinten donkerder in de boeken, wat een prutsers!" gebeuren - is dit wat kwaliteits-tv of gewoon wat lekkers om de boekenfans te plezieren?

De toon vind ik wat serieuzer dan in het eerste boek, daarin lijken ze idd groen achter hun oren. De personages zijn voor de serie ook rond de 20 jaar ipv tieners, de dialogen zijn minder repetitief dan in de boeken. Ze hebben er toch wat aan geschaafd om de vibe te keren.Ik heb het ongeveer tot boek 4 volgehouden en dan begon de "teeny" vibe me wat tegen te steken.
nee, idem voor de 2de afl.Zijn er spoilers in de eerste aflevering die uit latere boeken komen?
Ik krijg die precies niet te zien.nee, idem voor de 2de afl.
Die korte animatie filmpjes bij elke afl zijn ook nog de moeite, die vertellen meer over de geschiedenis. (te bekijken via x-ray op prime)
Als je een aflevering op pauze zet dan staat er linksbovenaan x-ray. Als je daarop klikt en bonuscontent selecteert dan krijg je de filmpjes te zien.Ik krijg die precies niet te zien.
Ja, maar daar staan geen filmpjes bij mij.Als je een aflevering op pauze zet dan staat er linksbovenaan x-ray. Als je daarop klikt en bonuscontent selecteert dan krijg je de filmpjes te zien.
Je kan dit bij elk afl doen, elke afl heeft zijn eigen filmpje.
Er komen toch wel vrij veel negatieve of neutrale reviews van mensen die niet bekend zijn met de boeken, en die al snel de vergelijking leggen met GoT en concluderen dat WoT een wannabe is of gewoonweg te kort komt. Op dat vlak ga ik toch ook wel akkoord dat de eerste afleveringen hier te bombastisch overkomen met teveel focus op snelle actie en te weinig op karakterontwikkelingen en dialogen, terwijl ze bij bepaalde scenes toch aangetoond hebben dat ze het wel kunnen als ze willen.
Al kan je je afvragen hoe relevant de mening is van iemand die Game of Thrones omschrijft als Swords & Sorcey en die blijkbaar niet heel aandachtig gekeken heeft want ze schrijft over Perin
dat hij een dorpsgenoot verwondt, ipv wat er echt is gebeurt, namelijk dat hij zijn vrouw per ongeluk doodt.
- ik zou die introductie van Moiraine en Lan helemaal niet op die manier doen, maar juist zoals in het boek offscreen en dat het tussen de mensen vertelt wordt: "wow strangers".
- als er toch zoveel geknipt wordt, zou ik ook de Tuatha'an knippen. Die brengen uiteindelijk op het hele verhaal niet al te veel bij dat echt noodzakelijk is. Aram kan perfect gerecast worden als een of andere fanboy later in het seizoen, die dan een soortgelijke ontwikkeling ondergaat.
- Ik zou Eamon Valda en de Questioners toch ook pas later introduceren, om het voorlopig wat simpeler te houden.
- Die scene met Dana, vooral waar ze hen achtervolgt met het zwaard, zou ik ook meer in de herberg plaatsen en toch kiezen voor de Whitebridge-escape, waarbij ze effectief van een Myrddraal proberen te ontsnappen.
Met de tijd je daarbij uitspaart, kan je dan toch wat meer focussen op karakterontwikkeling, spanningsopbouw en alles wat beter te kaderen zonder het zo te rushen. Echt het concept van de Dragon Reborn meer uitleg geven en WAAROM dat zo een vreselijke gedachte is, welke stress, angsten en onzekerheden dit genereert in de gedachten van onze hoofdpersonages.
Ja, maar daar staan geen filmpjes bij mij.
Huh? Die boeken van ASOIAF waren net 100x meer uitgebreid dat die simpele kinderboeken van WoT. Pak nu bijv. de eerste boek van WoT, daarin heb je die 4 pagadders die op stap gaan met 2 personen die hun komen halen en je hebt het gehad. In de eerste boek van ASOIAF heb je letterlijk 20x meer personages, veel meer diepgang, veel meer losstaande verhaallijnen en vele meer gebeurtenissen.Ik heb intussen ook wel wat negatieve reviews gelezen, en ik kan me wel inbeelden als je de boekenkennis niet hebt dat je redelijk wat context mist. Ik vul heel veel in omdat ik het verhaal gewoon zo goed ken, maar ja. Je kan Wheel of Time ook echt geen eer aan doen zonder een seizoen per boek te doen, en zelfs dan lijkt het me krap. GoT had acht seizoenen nodig voor 7 boeken (waarvan er nog maar 4-5 geschreven waren op moment dat ze aan het filmen waren), en de wereld van ASOIAF verbleekt in het niets van die van WoT qua complexiteit en scope.
Je kan natuurlijk 1/14de van een verhaal niet vergelijken met 1/5de van een verhaal ( want laten we eerlijk zijn, er gaan nooit meer asoiaf boeken komen). Nu goed asoiaf is goed, maar veel meer voorspelbaar dan WoT.Huh? Die boeken van ASOIAF waren net 100x meer uitgebreid dat die simpele kinderboeken van WoT. Pak nu bijv. de eerste boek van WoT, daarin heb je die 4 pagadders die op stap gaan met 2 personen die hun komen halen en je hebt het gehad. In de eerste boek van ASOIAF heb je letterlijk 20x meer personages, veel meer diepgang, veel meer losstaande verhaallijnen en vele meer gebeurtenissen.
Ik vergelijk gewoon boek 1 uit WoT met boek 1 uit ASOIAF.Je kan natuurlijk 1/14de van een verhaal niet vergelijken met 1/5de van een verhaal ( want laten we eerlijk zijn, er gaan nooit meer asoiaf boeken komen). Nu goed asoiaf is goed, maar veel meer voorspelbaar dan WoT.
Riiight. Er is een bredere verdeling van POV-personages in A game of thrones, maar dat is het ook zowat ... uw beschrijving van Eye of the World gaat op voor misschien het eerste derde van dat boek? Gestopt met lezen daarna?Huh? Die boeken van ASOIAF waren net 100x meer uitgebreid dat die simpele kinderboeken van WoT. Pak nu bijv. de eerste boek van WoT, daarin heb je die 4 pagadders die op stap gaan met 2 personen die hun komen halen en je hebt het gehad. In de eerste boek van ASOIAF heb je letterlijk 20x meer personages, veel meer diepgang, veel meer losstaande verhaallijnen en vele meer gebeurtenissen.

. Boek 4 uitgelezen en dan gestopt, ik kon het niet meer aan daarnaRiiight. Er is een bredere verdeling van POV-personages in A game of thrones, maar dat is het ook zowat ... uw beschrijving van Eye of the World gaat op voor misschien het eerste derde van dat boek? Gestopt met lezen daarna?

Dat is puur persoonlijk, als er één van de twee auteurs is die zijn reeks is blijven rekken nadat er al lang geen rek meer op zat dan is het Jordan. Martin zei op voorhand al dat het maximaal 7 werken gingen worden, hoewel hij er inderdaad niet eens in slaagt om dat klaar te krijgen.De eerste 2-3 boeken van ASOIAF zijn zeer goed in de eerste read-through, maar stukken minder wanneer je ze opnieuw leest - net het omgekeerde van Wheel of Time (of een Malazan) waar de scope van het verhaal net te omvangrijk is om alle details te zien en te snappen in de eerste lezing. Bij ASOIAF heb je niets aan een herhaalde lezing, omdat het verrassingseffect totaal weg is en er gewoonweg niets nieuws in te lezen valt, behalve dan dat begint op te vallen dat Martin zijn eigen wereld niet goed genoeg kent. En na zijn derde boek bewees hij dat hij een one-trick pony was die hopeloos zonder inspiratie is geraakt en zelf geen weg meer vind in zijn verhaallijnen. Er is een reden waarom hij al meer dan 10 jaar werkt aan het volgende boek, en de twee vorige waren draken van boeken. En niet de goeie soort.
Hier ben ik het totaal niet mee eens, maar goed. Ik snap echt niet hoe je complexiteit kan herkennen in die handvol stereoptiepe karakters uit de eerste WoT boeken die op dezelfde afgezaagde queestes vertrekken als in zoveel fantasay boeken (met de bijhorende tovenaars en heksen). Dan heeft Martin toch een knapper verhaal neergezet, met complexere personages en veel meer doorlopende verhaallijnen. At best vind ik WoT een kinderversie van GoT (en dan ben ik nog vrijgevig naar WoT toe).Dus ja, ASOIAF verbleekt qua scope en complexiteit echt in het niets ten opzichte van Wheel of Time. Dat specifiek boek 1 uit een reeks van 5 misschien wat complexer is dan boek 1 uit een reeks van 15, dat zou misschien kunnen, maar dat zegt niets over het geheel.