Tijdloze 2024

Stem en luister al jaren niet meer op deze lijst.
Bekijk gewoon de lijst ff.
Misschien toch eens terug stemmen.
Twijfel tussen Rihanna, Selena Gomez, Camille, Demi Lovato, Ariane Grande , Carly Jae Respen, Avril Lavigne, Natalia, K3 ,Spice Girls, Kylie Minogue, Lady Gaga ,Beyonce ,Destiny's Child, Billie Eilish, Olivia Rodrigo, Celine Dion, etc...

Duidelijk dat ze veel alternatieve luisteraars kwijt zijn aan Willy.
Vooral degene die het zwaardere gitaarwerk appreciëren verlaten deze zender denk ik en dat is eraan te zien.

Maar 1 nummer van Bowie, The Beatles, Neil Young en The Rolling Stones, A Day In The Life op 96.

Gelukkig niet geluisterd. Deze thread lezen was duidelijk interessanter dan de lijst zelf :unsure:.

Pearl Jam heeft voor mij 1 van de beste debuutplaten ooit gemaakt. Die anxiety en sfeer in Ten is zo geweldig, het gaat alle kanten uit maar met een lijn in. Tegelijk nummers die voor mij nog altijd episch klinken. VS en Vitalogy ook nog best sterk maar nooit meer dat niveau om daarna gewoon een standaard rock band te worden.

Nirvana dan misschien wat het omgekeerde: een minder debuut gevolgd door 3 onverwoestbare platen. Nevermind is de beste 90's plaat, In Utero is een parel en MTV Unplugged toont dat ze al die stevige gitaren niet perse nodig hebben en zich ook zonder nog staande houden. Dus voor mij Nirvana > Pearl Jam maar dat is voor mij dezelfde discussie als de Stones en de Beatles: als je over een langere periode muziek maakt is de kans op stinkers veel groter dan wanneer je veel gaat maken op een korte periode.

Twijfel tussen Rihanna, Selena Gomez, Camille, Demi Lovato, Ariane Grande , Carly Jae Respen, Avril Lavigne, Natalia, K3 ,Spice Girls, Kylie Minogue, Lady Gaga ,Beyonce ,Destiny's Child, Billie Eilish, Olivia Rodrigo, Celine Dion, etc...

Niet twijfelen en gewoon voor CRJ gaan!

Niet twijfelen en gewoon voor CRJ gaan!

En de andere 2 dan?
Vuurwerk van Katy Perry of Camille ?
Misschien het eens met bloemen zeggen of er ene sloopkogel bij halen van Miley .

Vind het wel leuk dat Eminem erin staat.
Vind het trouwens wel raar dat dit het eerste Hip hop nummer is dat de lijst haalt.
Of het nu met de boodschap van Grandmaster Flash is of we zijn zot in de kop van Cyrpess Hill, in't rond springen op de beats van House of Pain.
Hip Hop mag wel een plaatsje hebben in deze lijst.
NWA , 2Pac, Notorious BIG, Outkast, Dr;Dre, Snoop Dogg, Ice Cube, LL Cool J, The Beastie Boys; Nas, Jay-Z of meer recenter met Kendrick, Post Malone, Kanye , Drake, Juicy World hebben toch ook invloed gehad.
P Diddy & aliassen hoeven we niet meteen te verwachten.

Ook opvallend is denk ik dat er een generatie (35-45) waaronder ik zelf behoor afhaakt in de voting of toch anders is gaan stemmen.
Seven Nation Army, Selfesteem, Zombie, Sex On Fire, Diane, Disarm ,Bro Hymn Tribute, Nobody's wife waarvan het mogelijk generaties zou kunnen overleven totaal geen sprake meer van.
En oudere klassiekers zoals Paradise by the dashboard lights, paranoid, Angie zijn al langer vergeten.
Er kunnen er maar 100 in staan natuurlijk.

Ik vind alleen wat er in de plaats kopt van dezen echt niet van hetzelfde niveau.
Coldplay, het oersaaie The War On Drugs, Arctic Monkeys,Nutini,... ik zie er echt niet veel heil in.
Johnny Cash Hurt boven het originele van NIN doet bij mij wenkbrauwen fronsen.
Disturbed, totaal geen fan van de cover maar toch kippenvel gekregen op GMM wat ik totaal niet vewacht had.
Maar ja smaken , geuren en kleuren.

edit: Mijn top 3 zag er wel vaak hetzelfde uit.
One van Metallica en Creep van Radiohead zijn vastgeroest de derde keuze varieerde wel eens met bvb Alice In Chains, The Prodigy, The Offspring, Black Sabbath.

Laatst bewerkt:
Dat is dan nog uiterst fideel uitgedrukt van je, "generische zeepmuziek" bv. zou de lading immers ook prima dekken.
Euuuh, iets als Sam Fender en consoorten is toch veel meer afgelikt, met een cleane sound en afgelikte arrangementen?

In TWOD zit ten minste nog bezieling en vakmanschap.

Ah, smaken en kleuren...

Het Luc De Vos effect, Het Linkin Park effect, ... was goed te merken in ieder geval. Ik vond Linkin Park zelf wel een vrij leuke band vroeger, met een paar leuke hitjes, maar In The End op plek 5 ... pfwoe. Ik zou ze zelfs niet missen als ze niet in de top 100 stonden.

Ik vind Kiwanuka, Nutini, ... zelfs wel leuke artiesten, maar of ze zo hoog moeten staan... Kiwanuka die heeft de laatste jaren toch al een straf parcours afgelegd.

Toch ook wel wat bands die al betere tijden gekend hebben: Deep Purple, U2, ... en Metallica heeft ook nog eens nieuwe boost nodig zo te zien.

Ik maak me zelf nog het meest 'zorgen' om Led Zeppelin en Jimi Hendrix eigenlijk. Als het zo verder gaat, staat die laatste er volgend jaar misschien niet eens meer in, terwijl All Along The Watchtower de enige cover is die het verdient om in de Tijdloze te staan!

Deep Purple lijkt mij ook een verloren zaak. En ook ja je merkt wel dat een goed concert, een aangekondigde plaat of concert niet noodzakelijk voldoende zijn: Basket Case steeg maar geen top 100, Thunderstruck haalde nog net de 100,... . Het effect is er nog wel voor die oudere groepen maar niet meer zodanig groot dat je grote sprongen gaat maken.

Deep Purple lijkt mij ook een verloren zaak. En ook ja je merkt wel dat een goed concert, een aangekondigde plaat of concert niet noodzakelijk voldoende zijn: Basket Case steeg maar geen top 100, Thunderstruck haalde nog net de 100,... . Het effect is er nog wel voor die oudere groepen maar niet meer zodanig groot dat je grote sprongen gaat maken.
Hangt het ook niet af van hoeveel media-aandacht er is? Linkin Park, Gorki en Oasis waren wel héél aanwezig.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan