Veel minder mensen die het doen dan ik dacht.
Ik doe het wel en ben er toch veel mee bezig. Voor mij is dit vooral om meer uit een spel te halen, er zijn veel games die als je gewoon de SP story speelt vaak veel te rap gedaan zijn. Van nature ben ik sowieso al iemand die alle hoeken en kanten van een game doorloopt en graag dingen zo compleet mogelijk doe. Het halen van de trophies is hier gewoon een verlengde van voor mezelf, er zijn zelf games die ik nog blijf spelen zelf na de platinum ook..
Soms is het ook gewoon de uitdaging, bepaalde games hebben echt wel iets dat me kan triggeren en dat ik denk: "ok let's go, challenge me!". Omgekeerd bestaat ook, der zijn games die ik absoluut niet wil platten of die echt te moeilijk zijn en dan doe ik het niet, dan complete ik gewoon tot een punt dat ik voor mezelf denk ok ik ben tevreden, lets move on. Ook vind ik het tussendoor ook zeker eens leuk wat op Switch te spelen of PC waar ik me er niet zo mee bezig te houden. Ookal complete ik mijn games daar ook... want ik vind een game completen gewoon leuk, alleen moet ik me niet extra bezig houden met Misc trophies en dat is soms wel eens plezant. Ik wissel dus wel vaak af zodat het leuk blijft.
Want ik ben ook wel geen trophy hunten in het opzicht van "Ik wil zo veel mogelijk plats en zo snel mogelijk!!". Ik ben meer en meer beginnen appreciatie hebben voor de trophies en plats die ik haal. Ik haal veel meer uit een zotte moeilijke plat dan 5 kleine AA games te spelen op dezelfde tijd. Wat dan ook wel weer niet wil zeggen dat ik het soms niet doe, ik heb ook veel kleinere en korte plats, maar dat zijn 9/10 echt wel games die ik ook echt wou spelen. Die waarvan ik denk waarom heb ik dit gedaan... zijn ver allemaal games die gratis bij PS+ zaten waarvan ik dacht kzal da eens vlug doen, ziet er wel leuk uit. Daarvan wou ik dat ik er mss wel wat minder had gedaan en men tijd meer in de games had gestoken die echt worthy to complete waren.
Maja kijk dit is mijn visie hier over, ik snap zeker dat anderen dit raar vinden maar ik snap ook dat mensen hier verslaafd aan kunnen geraken. Ik probeer zelf een gulden middenweg te volgen en me niet te laten gaan, maar ik zit er ook wel te diep in nu om er mee te stoppen ook + ik wil eigenlijk niet stoppen met wat ik doe, ookal zou ik mss daardoor wat meer tijd hebben voor al een volgende game...