Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Dochter had serieus last van groeipijn in haar been. Ik had me erbij gelegd tot haar siroopje begon te werken. Ik was wat over haar rugje aan het wrijven toen ze na een 15-tal minuten plots zei: 'hoh, papa, ik lig hier supergoed bij jou. Ik wou dat ik een robot kon maken van jou zodat je altijd bij mij in bed zou kunnen liggen om te knuffelen'.

Let op, ik ben moe hé, maar ik straal vandaag! :love:

Vandaag gaan ze naar de kinderboerderij/speeltuin met school. Natuurlijk al een hele week hyped over dat ze met de bus gaan etc.

Vanmorgen plots paniek "MIJN PET NOG!!!"
Ik ga haar pet halen, en vraag "waarom moest je ineens je pet hebben?"
"Dan gaan de dieren denken dat ik de boer bent, want de boer draagt een pet!"

Dochter had serieus last van groeipijn in haar been. Ik had me erbij gelegd tot haar siroopje begon te werken. Ik was wat over haar rugje aan het wrijven toen ze na een 15-tal minuten plots zei: 'hoh, papa, ik lig hier supergoed bij jou. Ik wou dat ik een robot kon maken van jou zodat je altijd bij mij in bed zou kunnen liggen om te knuffelen'.

Let op, ik ben moe hé, maar ik straal vandaag! :love:
Hier altijd pijnstiller en ijs erop, dat helpt meestal wel goed.

Vandaag gaan ze naar de kinderboerderij/speeltuin met school. Natuurlijk al een hele week hyped over dat ze met de bus gaan etc.

Vanmorgen plots paniek "MIJN PET NOG!!!"
Ik ga haar pet halen, en vraag "waarom moest je ineens je pet hebben?"
"Dan gaan de dieren denken dat ik de boer bent, want de boer draagt een pet!"
Hier gaan ze naar een iets verder gelegen speeltuin omdat ze dan langer in de bus zitten en de kleuters dat geweldig vinden. 😁

Dochter voor van de zomer 3 dagen/week ingeschreven in een buitenschoolse opvang van de gemeente zodat ze het gewoon blijft om kindjes rond zich te hebben. Gisteren eens met haar gaan kijken, de auto stond nog niet stil of ze wees al naar de fietsende kindjes => Ikke ook! Dat komt dus goed. Nu maar hopen dat we ze nog mee naar huis krijgen 's avonds.

Zalig hè. Onze oudste is geobsedeerd door treinen, bussen, vrachtwagens. Binnenkort gaan we voor de eerste keer naar Plopsaland, met de trein uiteraard. Benieuwd naar haar reactie :love:
Vorige zomer nam ik af en toe de trein van Genk naar Hasselt en dan nam ik de boulevard pendel. Voor 2,5€ een paar toertjes maken rond de kleine ring. Kleuter content en ik heb de dag wat gebroken. :)

Zalig hè. Onze oudste is geobsedeerd door treinen, bussen, vrachtwagens. Binnenkort gaan we voor de eerste keer naar Plopsaland, met de trein uiteraard. Benieuwd naar haar reactie :love:
Hier is de uitstap naar Zoo Antwerpen ook een topper. Als je dan vraagt wat ze het leukst vond "de trein!!!"

We vertrekken binnen een week naar Zuid-Amerika, heeft ze vandaag toch wel niet koorts zeker :crazy: Hopelijk is het niet waterpokken. Haar vriendinnetjes hadden dit maar ze heeft ze enkel gezien nadat hun vlekjes korstjes kregen. Nuja, liever vandaag dan volgende week donderdag. Het klote is enkel dat ze dus nog altijd niet door slaapt (ze is net 3 geworden), dus de slaap gaat NOG slechter worden, weeral.

Die van ons begint nu echt alles na te zeggen, dus het is nu stilletjes aan oppassen met wat we eruit gooien. Ook hele verhalen krijgen we te horen en dan moeten we zelf maar iets ervan maken. En steeds "kijk mama, kijk papa". Ze is ook heel veel bezig met kleuren te zeggen en herkennen, dat is wel leuk. Het grappige is dat die ook geen schaamte kent he. Zodra ze een baby of kindje ziet, gaat ze ernaartoe of gaat ze erbij staan. Laatst zag ze een koets en toen was het "baby baby baby". Toen schrok ze wel even toen er een hond in bleek te zitten :laugh: .

Kleuters, ze zijn niet gemakkelijk en we kunnen er op zagen. Maar mijn dochter zit nu in een papa-fase en knuffelt mij dagelijks plat en dat zal toch iets zijn wat ik hard ga missen als ze groter wordt. Dus nu ongelofelijk hard koesteren, die momenten.

Kleuters, ze zijn niet gemakkelijk en we kunnen er op zagen. Maar mijn dochter zit nu in een papa-fase en knuffelt mij dagelijks plat en dat zal toch iets zijn wat ik hard ga missen als ze groter wordt. Dus nu ongelofelijk hard koesteren, die momenten.
Hier is de papafase voorbij :P
"Papa, jij zeurt altijd zo hard!" Oké dan :P

De kleine heeft mij dit weekend volledig ondergekotst. Was bijna een jaar geleden dat hij gekotst had. Ik miste het precies niet....

Dochter heeft van 't weekend ontbijt gemaakt voor mij als verrassing. Ze heeft helemaal alleen koffie gezet en uitgeschonken en met behulp van een hoge stoel zaken uit de bovenste kasten in de keuken kunnen pakken.

Hoe leg je nu dat kind uit dat het superlief is, maar tegelijkertijd ook wat gevaarlijk.

Dochter heeft van 't weekend ontbijt gemaakt voor mij als verrassing. Ze heeft helemaal alleen koffie gezet en uitgeschonken en met behulp van een hoge stoel zaken uit de bovenste kasten in de keuken kunnen pakken.

Hoe leg je nu dat kind uit dat het superlief is, maar tegelijkertijd ook wat gevaarlijk.
Tegen haar zeggen dat ze daarvoor mama(partner) mag komen wakker maken.

En zelf tegen de mama(partner) zeggen, neem daar een voorbeeld aan

Voor uzelf, alles op kind hoogte zetten. Goed gedrag moet aangemoedigd worden

Als ik door deze thread scroll moet ik altijd eens aan vroeger denken. Het gebrek aan slaap was moordend maar ik mis het ergens wel. Die onbezorgde kleuterfase en die waanzinnige schattigheid/nieuwsgierigheid. Het ontdekken van taal, emoties en een eigen wil.

Je laatste zin is een cliché maar ook heel hard waar.

Tip, foto's maken en allemaal in google drive/foto draaien. Altijd leuk om dan willekeurige foto's van jaren terug terug te zien. Vrouw en ik sturen regelmatig zo een foto's naar elkaar. Iedere keer ook denkend "waar is de tijd, waar is de tijd".

eindigen ook met slecht nieuws: uw dochter zal dat platknuffelen niet blijven doen, ook al beweert ze nu ongetwijfeld heel hard van wel. Met beginnende pubers voel ik me nu toch even alsof ik begin aan de toch door de woestijn. Een uiting van liefde is absoluut "not done", zuchten en "rolleyes" lijken een tweede natuur geworden, blijf uit de buurt van mijn vriendinnen wordt nog net niet iedere morgen gescandeerd. Resultaat, je wordt dan toch de vader die je dacht niet te worden, zijnde... vader-humor van de bovenste plank en ostentatief hallo zeggen aan de vriendinnen waarna je ze lichtjes in elkaar ziet krimpen,...theeft op manier ook zijn charme.

Bon, na regen komt zonneschijn, ik verwacht ze terug in mijn armen te zien vliegen als ze een jaar of 18 is en beseft dat we eigenlijk nog niet de slechtste zijn.

Als ik door deze thread scroll moet ik altijd eens aan vroeger denken. Het gebrek aan slaap was moordend maar ik mis het ergens wel. Die onbezorgde kleuterfase en die waanzinnige schattigheid/nieuwsgierigheid. Het ontdekken van taal, emoties en een eigen wil.

Je laatste zin is een cliché maar ook heel hard waar.

Tip, foto's maken en allemaal in google drive/foto draaien. Altijd leuk om dan willekeurige foto's van jaren terug terug te zien. Vrouw en ik sturen regelmatig zo een foto's naar elkaar. Iedere keer ook denkend "waar is de tijd, waar is de tijd".

eindigen ook met slecht nieuws: uw dochter zal dat platknuffelen niet blijven doen, ook al beweert ze nu ongetwijfeld heel hard van wel. Met beginnende pubers voel ik me nu toch even alsof ik begin aan de toch door de woestijn. Een uiting van liefde is absoluut "not done", zuchten en "rolleyes" lijken een tweede natuur geworden, blijf uit de buurt van mijn vriendinnen wordt nog net niet iedere morgen gescandeerd. Resultaat, je wordt dan toch de vader die je dacht niet te worden, zijnde... vader-humor van de bovenste plank en ostentatief hallo zeggen aan de vriendinnen waarna je ze lichtjes in elkaar ziet krimpen,...theeft op manier ook zijn charme.

Bon, na regen komt zonneschijn, ik verwacht ze terug in mijn armen te zien vliegen als ze een jaar of 18 is en beseft dat we eigenlijk nog niet de slechtste zijn.
New fear unlocked.

Godverdomme dat klinkt deprimerend. Ik hoop toch echt dat ik, ook in hun puberjaren, een goede vriend/papa mag blijven en dat ze nog steeds zo zullen opkijken naar mij als nu.

Terug
Bovenaan