Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Eerste week school en ze waren dit weekend al ziek + gisteren zijn ze ziek thuis gebleven.
Ze zijn vandaag terug naar school en nu hebben wij koorts/koppijn.

Pff, het begint weer... :laugh:
Hier was de crèche 3 weken dicht om ook op 2 september weer open te gaan. Ik ben ondertussen ook weer aan het snotteren.

Zoonlief die 2 maanden geen wiskunde heeft gehad en thuiskomt met een laag cijfer. Hij baalde er zelf enorm hard van, thans hier thuis af en toe mee bezig geweest maar niet genoeg blijkbaar.

Breekt tegelijk ook mijn hart wat. Poor little guy

Hier kwam ze thuis met haar stippen. "Dat is om niet te pesten"
"En hebben ze uitgelegd wat pesten is?"
"Nee..."

Tot zover het nut van die actie bij kleuters :p
ik zou niet weten waar die actie wel zou werken. Want vanaf dat je het definieert gaat men dingen doen die niet exact dat zijn en "kijk dat is niet pesten dus het is ok"

Zoonlief die 2 maanden geen wiskunde heeft gehad en thuiskomt met een laag cijfer. Hij baalde er zelf enorm hard van, thans hier thuis af en toe mee bezig geweest maar niet genoeg blijkbaar.

Breekt tegelijk ook mijn hart wat. Poor little guy

Euh, school is een week bezig, zijn er nu al toetsen/rapporten?

Toch ook wel best vroeg, nee?
Tijdens mijn schooltijd heeft een overijverige leerkracht wiskunde dat eens gedaan in het 3de jaar. Iedereen grandioos gebuisd. Dan heeft ze het opnieuw gedaan zodat we allemaal alles konden opfrissen. Toen was ik ook gebuisd want ik had enkel de voorkant ingevuld en niet de achterkant.

Dan kreeg mijn moeder op het eerste oudercontact te horen dat ik misschien moest "zakken" omdat ik het niveau niet aankon. Daarvoor of daarna geen enkele buis meer gehaald, en het is toch nog goedgekomen...

Hier ben ik nog eens om te klagen/ventileren

Sinds onze dochter naar school gaat zijn de nachten echt vreselijk. Normaal slaapt ze van 19-7 maar de voorbije nachten zijn echt de hel. Vannacht 6tal keer mogen gaan :crazy: en vanochtend schreeuwen "IK WIL NIET NAAR SCHOOL"

Sinds onze dochter naar school gaat zijn de nachten echt vreselijk. Normaal slaapt ze van 19-7 maar de voorbije nachten zijn echt de hel. Vannacht 6tal keer mogen gaan :crazy: en vanochtend schreeuwen "IK WIL NIET NAAR SCHOOL"
Heel herkenbaar hoor!! Hier was dat ook héél fel, ook gecombineerd met night terrors. Bij mij leidde dat dan zelf ook wel tot een slaaptekort en oververmoeidheid. 's Nachts kreeg ik toen ook echt paniekgedachten van 'als dit niet voorbij gaat, hoe ga ik daar dan ooit doorheen komen'. Was bij mij ook wel in combinatie met een pasgeboren baby die ik toen ook borstvoeding gaf dus er was al wel wat vermoeidheid.
MAAR... Zo fel als het er was, zo plots ging dat ook beter!! Is echt ook heel normaal ('kinderen verwerken 's nachts') en gaat voorbij!! :support::support:

Dat is niet zo uitzonderlijk. De stress die kinderen ervaren op school wordt vaak onderschat ("ze spelen daar toch gewoon heel de tijd"). En dat moeten ze 's nachts verwerken...

Het maakt het niet makkelijker voor u, maar het helpt al om dingen te kaderen misschien :)

Hier is het 7 en 8 oktober al facultatieve en pedagogische studiedagen. Die facultatieve verlofdagen kan ik mij toch niet herinneren van toen ik op school zat. Maar goed dan kan ze middagdutjes doen.

Terug
Bovenaan