Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
hopelijk foto's van genomen om later te gebruiken tegen uw zoon als hij iets niet voor u doet.Onze zoon vanochtend uit zijn bed gehaald: bed vol kots en snot, slaapzak vol pis en kak. Snot ook al ingekoekt in zijn gezicht waardoor ik het er bijna moest afschuren. Kak was ook al opgedroogd tegen zijn billen. Topbegin van de dag!En die geur die nog even bleef hangen…
zoontje/mama ziekjes?Nieuwe topdag…
Zoontje om onbegrijpelijke reden wakker van 23u tot 1u. Wekker ging om 6u, kort nachtje.
En een uur geleden is hij met zijn hoofd tegen het tv kastje gevallen. Gigantisch blauwe bult op zijn voorhoofd. Ik voel mij de slechtste moeder ter wereld en extra emotioneel door slaapgebrek.
En het is nog niet eens middag![]()
Courage! Het wordt hoe dan ook beter. Wij hebben ook jaren gesukkeld en er bleek geen licht aan het eind van de tunnel. Via een slaapcoach beginnen werken en daar hebben enkele tips het tij stilletjes aan doen keren.3.5j verder en onze dochter slaapt nog altijd niet door en wordt meerdere keren per nacht wakker, meestal al schreeuwend. Zucht.
Probeer eens een kinderosteopaat. Heeft bij ons wereld van verschil gedaan. Baat het niet dan...3.5j verder en onze dochter slaapt nog altijd niet door en wordt meerdere keren per nacht wakker, meestal al schreeuwend. Zucht.
3.5 zou ik nu niet echt baby meer noemen. En neen, dat heeft niemand ons gezegd dat een kind van 3.5j nog geen enkele nacht zou doorslapen. Het was altijd: "ahja, na 6 maand tot een jaar betert dat wel.", "oh, wacht, tegen hun 2 slapen ze door en plotseling denkt ge, wth!?"Courage! Het wordt hoe dan ook beter. Wij hebben ook jaren gesukkeld en er bleek geen licht aan het eind van de tunnel. Via een slaapcoach beginnen werken en daar hebben enkele tips het tij stilletjes aan doen keren.
Als je wilt, wil ik die eens opsommen en sturen via PM. Indien niet, geen probleem.
Of het advies van m'n schoonmoeder: 'dat zijn baby's hé, ge wist dat op voorhand'.
Of het advies van vrienden: 'ge moet durven van ze te laten wenen ook hé'.
Zijn dat dan die befaamde night terrors?3.5j verder en onze dochter slaapt nog altijd niet door en wordt meerdere keren per nacht wakker, meestal al schreeuwend. Zucht.
Ik dacht dat het duidelijk was dat het opgenoemde 'advies' van familie/vrienden ons ook geen meter verder heeft geholpen.3.5 zou ik nu niet echt baby meer noemen. En neen, dat heeft niemand ons gezegd dat een kind van 3.5j nog geen enkele nacht zou doorslapen. Het was altijd: "ahja, na 6 maand tot een jaar betert dat wel.", "oh, wacht, tegen hun 2 slapen ze door en plotseling denkt ge, wth!?"
Ook het laten wenen hebben we geprobeerd, op verschillende manieren. De pediaters waren ook allemaal nutteloos tot nu toe. Alles gehoord van het is normaal tot ze zijn nog jong of laat ze eens wenen... Nutteloos dus.
De tips zijn welkom, maar alles wat we tot nu toe gehoord hebben van "experts" bleek niet te werken:
- x minuten laten wenen, kort bij gaan
- Gans de nacht laten wenen (nooit echt kunnen doen want ze werd hysterischer en hysterischer tot overgeven toe)
- er bij blijven en dan stap voor stap korter bij blijven
- Routine
- Bord met routine en sterretjes/smileys
- ...
ik ben pas onlangs kunnen stoppen met samen met de 4 jarige dochter te gaan inslapen en dan snachts nog een keer bij haar gaan liggen omdat ze wakker werd.3.5 zou ik nu niet echt baby meer noemen. En neen, dat heeft niemand ons gezegd dat een kind van 3.5j nog geen enkele nacht zou doorslapen. Het was altijd: "ahja, na 6 maand tot een jaar betert dat wel.", "oh, wacht, tegen hun 2 slapen ze door en plotseling denkt ge, wth!?"
Ook het laten wenen hebben we geprobeerd, op verschillende manieren. De pediaters waren ook allemaal nutteloos tot nu toe. Alles gehoord van het is normaal tot ze zijn nog jong of laat ze eens wenen... Nutteloos dus.
De tips zijn welkom, maar alles wat we tot nu toe gehoord hebben van "experts" bleek niet te werken:
- x minuten laten wenen, kort bij gaan
- Gans de nacht laten wenen (nooit echt kunnen doen want ze werd hysterischer en hysterischer tot overgeven toe)
- er bij blijven en dan stap voor stap korter bij blijven
- Routine
- Bord met routine en sterretjes/smileys
- ...
Ik zal wel blij zijn als ik die Sinterklaasmuziek uit mijn hoofd krijg.Wat een zalige tijden toch voor die kinderen
Wij hebben de Sint aan huis laten komen, allerlei info doorgegeven op voorhand, en dat stond toch wel allemaal in zijn boek zeker.
Dat kind haar ogen toen die zotte Sint wist hoe haar juffrouw heet, hoe ze een enorm papa's kindje is, de naam van haar poes thuis, dat ze een beetje meer fruit mag eten, maar voor de rest wel een heel flink kind is..
Dit mag echt nog lang duren, ik geniet er echt van.
Ik zing het al spontaan meeIk zal wel blij zijn als ik die Sinterklaasmuziek uit mijn hoofd krijg.

En erna: Jingle Bells Jingle Bells!Ik zal wel blij zijn als ik die Sinterklaasmuziek uit mijn hoofd krijg.
Als mijn dochter in een goeie bui is zingt die dat de hele tijd als we in de winkel zijn. Dan is ze om op te eten.En erna: Jingle Bells Jingle Bells!
De onze kan nog niet veel spreken, maar 100 keer "dag sintelaas (sic), dag, dag" gaat al.Ik zal wel blij zijn als ik die Sinterklaasmuziek uit mijn hoofd krijg.
Van die eetvoorkeuren word ik soms wel horendol. Gisteren gek op rijst en wortelen, dag erna lijkt dat voorschotelen een soort fundamentele belediging en moet het iets anders zijn.Onze oudste dochter is wat ziek, gisterenavond niet willen eten. Vannacht om 3:30 papaaaa ik heb honger. Ik dacht het simpel op te lossen met een banaan.
"Nee ik wil niet, ik wil broodje met avocado en eitjes" ok diva![]()
Oh vreselijk! Als ik hier wortelen aan het schillen ben, moet ik ze quasi met mijn leven beschermen want hij is dol op rauwe wortels maar als ze nadien klaargemaakt op zijn bord liggen lúst hij geen wortelsVan die eetvoorkeuren word ik soms wel horendol. Gisteren gek op rijst en wortelen, dag erna lijkt dat voorschotelen een soort fundamentele belediging en moet het iets anders zijn.