Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

@Mr.Anderson

De onze is al 4x onder volledige narcose geweest (2x buisjes, 2x MRI) en eigenlijk er steeds heel goed door gekomen. Ik herinner me dat we met de 2de keer buisjes een boekje van UZ Leuven kregen met wat uitleg op kinderniveau wat al de handelingen voor de operatie zijn en dat de mensen in hun groene kostuumpjes goed voor haar gaan zorgen. (pdf onderaan de pagina) Wij hebben eigenlijk gewoon altijd gezegd dat ze een goed lang dutje mocht doen en dat ze naar haar oortjes gingen kijken. Nu is die van ons wel al wat ziekenhuis en onderzoeken gewend natuurlijk.

Je zal sowieso nog een afspraak krijgen met een anesthesist of een vragenlijst moeten invullen voor de operatie. Wat ik me herinner, is dat we beiden mee mochten naar een kamer om haar klaar te maken voor de operatie/MRI en dat dan 1 van ons mee mocht tot ze in slaap werd gebracht.

@Mr.Anderson wat ik ook in bovenstaande link lees is het volgende:

Misschien wel iets om mee rekening te houden. Ik ben zelf al drie maal volledig verdoofd geweest en het is idd speciaal dat wakker worden na anesthesie.
Dank u. Zo moet ik mij ook minder ongerust maken.

Ik ben nog maar 1 keer volledig verdoofd geweest. Ik werd wakker naast m'n vrouw die op hetzelfde moment begon te ontwaken. Blijkbaar heb ik de hele tijd liggen lachen en zeveren tegen de verpleegsters en heb ik mijn grote liefde voor m'n vrouw nog eens uit de doeken gedaan.

@Mr.Anderson

De onze is al 4x onder volledige narcose geweest (2x buisjes, 2x MRI) en eigenlijk er steeds heel goed door gekomen. Ik herinner me dat we met de 2de keer buisjes een boekje van UZ Leuven kregen met wat uitleg op kinderniveau wat al de handelingen voor de operatie zijn en dat de mensen in hun groene kostuumpjes goed voor haar gaan zorgen. (pdf onderaan de pagina) Wij hebben eigenlijk gewoon altijd gezegd dat ze een goed lang dutje mocht doen en dat ze naar haar oortjes gingen kijken. Nu is die van ons wel al wat ziekenhuis en onderzoeken gewend natuurlijk.

Je zal sowieso nog een afspraak krijgen met een anesthesist of een vragenlijst moeten invullen voor de operatie. Wat ik me herinner, is dat we beiden mee mochten naar een kamer om haar klaar te maken voor de operatie/MRI en dat dan 1 van ons mee mocht tot ze in slaap werd gebracht.
Dikke merci! Ik zal die afprinten en gebruiken.

Dochter wordt 8 jaar in maart. Dat maakt het net zo moeilijk vind ik. Ze is al te slim om ze te behandelen als een kleuter en ze blaasjes wijs te maken. Maar nog kinds genoeg om schrik te hebben van het grote onbekende waar woorden als 'operatie' en 'wegsnijden' er nogal inhakken, merk ik.

Die van ons heeft twee maal buisjes gekregen onder volledige narcose en eigenlijk hebben we niets meer gedaan dan "er zijn". Took it like a champ ons meiske. Het ergste was nog het nuchter zijn... Geen eten is drama :rofl:
Dat is volgens mij niet onder volledige narcose maar gewoon heel zwaar verdoofd (aka ze zijn zich ook van niks bewust).
Maar dus niet dezelfde narcose die ze gebruiken bij een zwaardere operatie.

We zijn alleszins naar een anesthesist moeten gaan. Maar ik ging er inderdaad misschien foutief van uit dat dat volledige narcose was.

Wat ik me al vaker heb afgevraagd met al die luchtwegeninfecties is wat de rol is van allerhande luchtvervuiling daarin, versterkt door het klimaat dat we hier kennen.
Al meerdere studies gelezen in die richting, en niet alleen in het veroorzaken van luchtwegeninfecties, maar ook cardiovasculaire shit ed.

Hier sinds de zwangerschap een hepa airfilter.
Aanzienlijk minder verkoudheden en ander gesnuffel, maar kan toeval zijn.
Dochter 6 maand en ook nog niets gehad. Kan ook toeval zijn.
Maar het lijkt mij zeer plausibel dat die rotte lucht (kachels, auto's...) zeker s'winters niet veel goeds zal doen.

Als je thuis uw lucht dan permanent clean kan hebben, en zelfs 99% van airborne virussen en bacteriën kan verwijderen, lijkt mij dat een nobrainer voor 250 euro.
Geen idee waarom ik daar niet vroeger aan gedacht heb.

Dat is volgens mij niet onder volledige narcose maar gewoon heel zwaar verdoofd (aka ze zijn zich ook van niks bewust).
Maar dus niet dezelfde narcose die ze gebruiken bij een zwaardere operatie.
Bij het plaatsen van buisjes worden ze wel degelijk onder korte algemene verdoving of narcose gebracht. Ze worden dus effectief (kort) in slaap gebracht. Maar ook in algemene narcose heb je nog gradaties hé.

Dochter is hier denk ik rond haar 2 jaar drie keer onder narcose gemoeten, twee keer voor buisjes en één keer om haar neuspoliepen te verwijderen. Ik was daar zelf niet bij, maar volgens mijn vrouw was dat ontwaken met heel veel huilen. Bij haar was het verwijderen van haar neuspoliepen trouwens de 'magische' oplossing. Van 11 zware dubbele oorontstekingen (met van die vreselijke looporen, hoe vaak we die 's ochtends in bed aantroffen in een plas oorsmeer ...) op amper een jaar tijd naar geen enkele zware verkoudheid meer in de drie jaar sinds de operatie.

Zelf ook één keer onder volledige narcose gegaan, en het is een goed idee om uw gsm niet bij u te hebben wanneer je ontwaakt. Tussen het lichamelijk ontwaken en het echt bewust ontwaken heb ik blijkbaar tientallen nonsens sms'en en berichten zitten sturen naar jan en alleman :lol:. Nogal een wtf-momentje toen ik dan écht bij bewustzijn kwam en mijn gsm checkte. Oftewel heeft het personeel mij gepranked, dat kan ook, want ik herinner me er zelf niets meer van :unsure:

kleine is nu 3 maand. Ik moet zeggen het begint plezanter te worden. ik kan terug slapen... Nog maar 1 opstaan per nacht en dit is de vriendin tot ze volgende week donderdag weer gaat werken. daarna 50/50.

kleine is nu 3 maand. Ik moet zeggen het begint plezanter te worden. ik kan terug slapen... Nog maar 1 opstaan per nacht en dit is de vriendin tot ze volgende week donderdag weer gaat werken. daarna 50/50.
Om hoe laat drinkt hij zijn laatste flesje voor zijn nacht begint?

Bij het plaatsen van buisjes worden ze wel degelijk onder korte algemene verdoving of narcose gebracht. Ze worden dus effectief (kort) in slaap gebracht. Maar ook in algemene narcose heb je nog gradaties hé.

Dochter is hier denk ik rond haar 2 jaar drie keer onder narcose gemoeten, twee keer voor buisjes en één keer om haar neuspoliepen te verwijderen. Ik was daar zelf niet bij, maar volgens mijn vrouw was dat ontwaken met heel veel huilen. Bij haar was het verwijderen van haar neuspoliepen trouwens de 'magische' oplossing. Van 11 zware dubbele oorontstekingen (met van die vreselijke looporen, hoe vaak we die 's ochtends in bed aantroffen in een plas oorsmeer ...) op amper een jaar tijd naar geen enkele zware verkoudheid meer in de drie jaar sinds de operatie.

Zelf ook één keer onder volledige narcose gegaan, en het is een goed idee om uw gsm niet bij u te hebben wanneer je ontwaakt. Tussen het lichamelijk ontwaken en het echt bewust ontwaken heb ik blijkbaar tientallen nonsens sms'en en berichten zitten sturen naar jan en alleman :laugh:. Nogal een wtf-momentje toen ik dan écht bij bewustzijn kwam en mijn gsm checkte. Oftewel heeft het personeel mij gepranked, dat kan ook, want ik herinner me er zelf niets meer van :unsure:
Goh, hier zei de NKO heel expliciet dat ze eigenlijk nooit echt weg zijn tijdens die operatie. Bij ons heeft heel de operatie (dus vanaf op het bed liggen tot "ontwaken") minder dan 10 minuten geduurd, terwijl normaal het ontwaken alleen al een tijd duurt. Dus mogelijks zit daar nog een verschil in van dokter tot dokter...

Hebben ze nooit preventief antibiotica (Zitromax) aangeraden? Dat helpt bij ons wel enorm. Niet dat ze niet meer ziek wordt, maar toch niet meer zo extreem als eerst.
Eigenlijk was het vooral de eerste twee jaar dat het zeer intens was met de oudste qua ziek zijn (ook te merken aan mijn vele klaagberichten hier 😂) - altijd problemen met de luchtwegen, wekelijks aerosolen. Vorige winter hebben we dan de volledige periode dagelijks een puffer gegeven wat echt de grote redding was.

Dan is ze een heel eind goed geweest tot nu, 3 weken op sukkel. Gisteren nog eens naar de dokter geweest en die heeft nu toch ook voorgesteld om antibiotica op te starten, als we tegen vrijdagavond geen beterschap zien moeten we terug binnen.

Kleine is intussen 13 maand, echt de zaligste kleine ooit. Slaapt al sinds een maand of 5 door, gezond, wakker rond 7u30, eet goed, actief en leuk, niks op aan te merken en het beste wat ons ooit overkomen is. Vreemd genoeg maakt ons dat vooral bang dat de tweede, waar we door persoonlijke redenen binnen een paar maanden aan “moeten” beginnen qua planning, iets helemaal anders zou kunnen zijn. Je hoort toch veel verhalen van mensen die door de eerste, gemakkelijke, kleine iets te optimistisch begonnen aan hun tweede en vervolgens keihard geconfronteerd wordt met een volledig ander kind. Het speelt toch ook mee dat we het gevoel hebben ons ritme terug gevonden te hebben en het nu zo lekker loopt, dat wil je precies niet kwijt.

Om hoe laat drinkt hij zijn laatste flesje voor zijn nacht begint?
tussen 8 en 9 u kruipt mijn madam in bed samen met de kleine voor zijn laatste flesje. rond 2-3 u wordt die nog eens wakker om te drinken en dan staat zij op tussen 4.30 en 5.30, want dan heeft die blijkbaar genoeg geslapen.

Kleine is intussen 13 maand, echt de zaligste kleine ooit. Slaapt al sinds een maand of 5 door, gezond, wakker rond 7u30, eet goed, actief en leuk, niks op aan te merken en het beste wat ons ooit overkomen is. Vreemd genoeg maakt ons dat vooral bang dat de tweede, waar we door persoonlijke redenen binnen een paar maanden aan “moeten” beginnen qua planning, iets helemaal anders zou kunnen zijn. Je hoort toch veel verhalen van mensen die door de eerste, gemakkelijke, kleine iets te optimistisch begonnen aan hun tweede en vervolgens keihard geconfronteerd wordt met een volledig ander kind. Het speelt toch ook mee dat we het gevoel hebben ons ritme terug gevonden te hebben en het nu zo lekker loopt, dat wil je precies niet kwijt.

Dat was hier zo. Eerste, slapen als een engel.

Tweede, not so much. Wordt straks 2 en houdt ons nog steeds 2 keer wakker per nacht.
Terrible two's zijn ook begonnen.

Voor de rest geen klagen :p

En nu een derde aan het overwegen.

Goh, hier zei de NKO heel expliciet dat ze eigenlijk nooit echt weg zijn tijdens die operatie. Bij ons heeft heel de operatie (dus vanaf op het bed liggen tot "ontwaken") minder dan 10 minuten geduurd, terwijl normaal het ontwaken alleen al een tijd duurt. Dus mogelijks zit daar nog een verschil in van dokter tot dokter...
Die van ons was toch telkens goed weg bij de operaties en de MRI. Bij het plaatsen van de buisjes hebben ze ook telkens een gehoortest (BERA) gedaan. Waardoor het toch 2x zeker een uur heeft geduurd eer ze in de ontwaakzaal was. Voor haar MRI vorige maand heeft ze 3u geslapen en dat duurt max een half uur.

tussen 8 en 9 u kruipt mijn madam in bed samen met de kleine voor zijn laatste flesje. rond 2-3 u wordt die nog eens wakker om te drinken en dan staat zij op tussen 4.30 en 5.30, want dan heeft die blijkbaar genoeg geslapen.
Hier ook zoiets (vandaag 8 weken). Ik ga om 8-9 naar boven en geef tijdens ‘Thuis’ haar laatste flesje. Ze valt enkel in slaap als ik in de co-sleeper haar handje vasthou. Dan wordt ze wakker tussen 2 en 3 (dat is een fles die ze gelukkig op automatische piloot snel doordrinkt) en vervolgens 5-6, erna blijf ik met haar nog wat liggen tot een uur of 10.

Ze drinkt savonds/snachts meer dan overdag, dan gaat een flesje van 120-150ml er vlot in, overdag eerder 70-90ml.

Die van ons was toch telkens goed weg bij de operaties en de MRI. Bij het plaatsen van de buisjes hebben ze ook telkens een gehoortest (BERA) gedaan. Waardoor het toch 2x zeker een uur heeft geduurd eer ze in de ontwaakzaal was. Voor haar MRI vorige maand heeft ze 3u geslapen en dat duurt max een half uur.
Amai, hier was dat echt letterlijk mijn vrouw die mee mocht naar de anesthesiekamer. En we zijn al naar de ontwaakruimte geroepen nog voordat mijn vrouw terug aan de wachtzaal is geraakt.

Hier ook zoiets (vandaag 8 weken). Ik ga om 8-9 naar boven en geef tijdens ‘Thuis’ haar laatste flesje. Ze valt enkel in slaap als ik in de co-sleeper haar handje vasthou. Dan wordt ze wakker tussen 2 en 3 (dat is een fles die ze gelukkig op automatische piloot snel doordrinkt) en vervolgens 5-6, erna blijf ik met haar nog wat liggen tot een uur of 10.

Ze drinkt savonds/snachts meer dan overdag, dan gaat een flesje van 120-150ml er vlot in, overdag eerder 70-90ml.
ja min of meer hetzelfde, overdag 100-120 ml en snachts 120-150 :)

Amai, hier was dat echt letterlijk mijn vrouw die mee mocht naar de anesthesiekamer. En we zijn al naar de ontwaakruimte geroepen nog voordat mijn vrouw terug aan de wachtzaal is geraakt.
Ik weet niet waar je geweest bent, maar de laatste keer, waren er renovatiewerken in de buurt van de operatiezalen van het dagziekenhuis in UZ Leuven en zijn de buisjes geplaatst in een andere OK maar de intake was wel in het dagziekenhuis (en ontwaken). Gasthuisberg is sowieso al een doolhof als je daar uw weg niet kent.

Terug
Bovenaan