kaydoh
Well-known member
Vraagje, zijn er bij jullie kindjes waarvan de fontanel nog niet volledig dicht is op een latere leeftijd?
Mijn dochter is nu 3, en nog heb ik het gevoel dat er nog een heel klein zacht stukje aan haar schedel te voelen is, gisteren bij de pediater geweest, en die wist het niet zeker, kon het niet goed voelen dus we moeten een echo laten nemen.
Indien er nog iets open zou zijn, kan het wijzen op genetische aandoeningen, maar niks wijst er op zei hij (ze ontwikkelt heel goed, schedelomtrek is ok etc...) maar is toch maar vies om te horen :/
Mijn dochter is nu 3, en nog heb ik het gevoel dat er nog een heel klein zacht stukje aan haar schedel te voelen is, gisteren bij de pediater geweest, en die wist het niet zeker, kon het niet goed voelen dus we moeten een echo laten nemen.
Indien er nog iets open zou zijn, kan het wijzen op genetische aandoeningen, maar niks wijst er op zei hij (ze ontwikkelt heel goed, schedelomtrek is ok etc...) maar is toch maar vies om te horen :/

Ze heeft nog nooit zo hoge koorts gehad en die ene keer dat ze tot 39,5 en iets meer gegaan is had ze een oorontsteking. Dus het zeker voor het onzekere genomen en naar de kinderarts geweest. Blijkt het niet meer dan een gewone serieuze verkoudheid, niets aan de oren te zien, de longen waren goed. Dus gewoon perdolan bij koorts, en nesivine voor de neus vrij te maken. En uitzieken. Toch een klein stresske voor eigenlijk niet zo veel, maar toch ook al de 3de keer in 1,5 maand dat ze een paar dagen niet naar school kan wegens ziekte. Precies nog meer ziek dan in de tijd dat ze naar de creche ging.