Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ze bleef toch vrij belabberd (desondanks wel goed eten en drinken) dus via het hotel toch naar het ziekenhuis doorverwezen. Waarschijnlijk rookie mistake 101 maar we werden doorverwezen naar een immens kuthospitaal die meer uit is op ons geld dan wat anders. Amateurisme ten top, echt waar, nog nooit gezien. Bedragen ook te gek voor woorden. Maarja voor je kind doe je alles zeker. Ik weet wel, de verzekering dekt dit maar Jezus man, 'tis absurd.

Morgen zal ik in alle waarschijnlijkheid via reisbijstand met haar terug naar huis gaan, gewoon voor alle veiligheid.

Toffe tijden :crazy: ik voel mij meer en meer afglijden naar één of andere inzinking, zit echt op mijn limiet. Ik zie mijn kinderen doodgraag maar holy fuck man, waarom spreekt/sprak er niemand (in mijn omgeving iig) over de hoeveelheid ziek zijn en kopzorgen op dat vlak.

Verschrikkelijk he, en na Covid zijn ze niet meer 1 dag ziek maar direct ernstig en een hele week (dat is toch mijn ervaring).
De dochter lag hier vorige zomer nog in het ziekenhuis, maar sindsdien eigenlijk niet meer ziek geweest behalve vorige week van de waterpokken. Ook mijn zoontje is nauwelijks nog ziek. Dus eigenlijk sinds ze beide naar school gaan, is het echt wel beter. Courage!

In november gaat onze zoon voor het eerst naar school. We zijn 2 mogelijke scholen gaan bezoeken en hebben elk hun voordeel:

1. Lokale dorpsschool
- dichtbij (nog geen km ver)
- vol kinderen uit het dorp
- warme maaltijden inbegrepen en komen van gekende traiteur

2. School waar hij nu in creche zit
- Kent alle kindjes
- pal in een bos, bij mooi weer spelen ze in het bos, en bij warm weer krijgen ze daar ook les
- voor- en naschoolse opvang heeft ruimere uren

Wordt nog een brainteaser. Puur praktisch is 1 het beste, kindjes uit de buurt gaan ook naar daar trouwens. Maar 2 heeft zoveel meer faciliteiten...

Ikzelf neig (nipt) naar 1 voor het praktische + lokale vriendjes, vriendin gaat 100% voor 2. Hoe zouden jullie kiezen tussen die twee?

EDIT: bij vermelden dat bij 1 er 15 kindjes in zijn klas zouden zitten, bij 2 zijn het er al 27. Beiden 1 juf, maar bij 2 krijgen ze 3 voormiddagen per week een hulpjuf. Infrastructuur is bij beiden vrij oud, maar 2 heeft natuurlijk het voordeel van het bos.
Gelijkaardige situatie hier, in september gaat ze naar school, we konden kiezen tussen hier in het dorp, of iets verder (1km verder ofzo), en volledig in 't groen, we (lees de vriendin) hebben dan toch gekozen voor de 2de optie, ook met grote klassen, ze starten al met 20 en eindigen waarschijnlijk met 30. Ik stond hier niet voor te springen, maar ok.

Hier alle drie lange tijd op de loopfiets en wanneer we merkten dat ze goed evenwicht konden houden op de trapperfiets gezet.

Alle drie waren ze er binnen het kwartier mee weg.

Dus pro loopfiets kamp :)

Iets voor de verlof was het bij de oudste (1e leerjaar) sportnamiddag op't school.
Verplicht met de fiets komen. In de brief stond ook dat de ouders eventuele zijwieltjes moesten verwijderen.
Vond dat nu zelf erg laat om nog met zijwieltjes te rijden.
Dit dus he. Hier ook allebei ook goede loopfiets gehad en waren daarna zo goed als onmiddelijk weg op 3,5j met een gewone fiets. Met zijwieltjes leren ze niets van evenwicht houden, wat net de hoofdzaak is bij fietsen.

Eerste fietsje voor onze dochter van het neefje gekregen dat een jaar ouder is. Vanaf morgen leren fietsen. Zeer benieuwd of dat vlot gaat. Her ding heeft zijwieltjes. Er zijn fervente tegenstanders, maakt dat zoveel uit om te leren fietsen of hangt dat, zoals bij zoveel zaken, van het kind af?
Hangt toch sterk van kind af, naar mijn ervaring.

Dochter heeft ook altijd een loopfiets gehad en was daar snel en vlot weg mee. Maar het leren fietsen met pedalen was toch een ander verhaal. Heel lang meegelopen met een stok aan. Ze had ook heel veel schrik. Zo goed als iedereen van haar klas kon fietsen dus hebben we wat moeten pushen om ze telkens op die fiets te krijgen. Plots was ze ermee weg.

De zoon zag het van z'n zus en toen hij 2,5-3 jaar was nam hij zijne fiets, deed er zelf de steunwielen af en vertrok gewoon zonder problemen. Voila, hij kon ook fietsen.

Hier hadden we een fietsmaat te groot genomen waardoor ze wat onwennig was. Nadat we even een fietsje van vrienden hadden geleend dat wel iets kleiner was maar ze makkelijk met haar voeten aan de grond kon ging dat ineens supervlot.

Turkije is echt kut op dat vlak. Eerst geld zien en dan pas zullen ze ingrijpen.

Veel sterkte!
Echt niet normaal. Er zat nog een infuus in haar arm (baxter zelf was leeg) en ze weigerden die te verwijderen tot ik 1600€ (totaalbedrag )betaalde. Wel een reality check en fucking dankbaar dat ik in België woon. Ik heb hier dingen gezien, wtf man.

Bv de monitor voor haar saturatiewaarden registreerde niks, kon ze ook nergens zelf aflezen/opvolgen oid behalve in onze kamer zelf dus moesten we steeds met de deur open slapen zodat ze het getuut kon horen.

Dochter moet naar de oogarts en we moesten druppeltjes in haar ogen doen. Jeezes. Ik hoop dat dat de laatste keer is dat we dat moeten doen. Wat een martelgang ...

Eerste fietsje voor onze dochter van het neefje gekregen dat een jaar ouder is. Vanaf morgen leren fietsen. Zeer benieuwd of dat vlot gaat. Her ding heeft zijwieltjes. Er zijn fervente tegenstanders, maakt dat zoveel uit om te leren fietsen of hangt dat, zoals bij zoveel zaken, van het kind af?
Hier ook pro-loopfietsen. Het effectief leren fietsen heeft hier een uurtje geduurd.
Remmen heeft ze zelf geleerd (handrem, geen torpedorem), waarschijnlijk kopieergedrag.

Maar... om zonder zijwieltjes te rijden, heb je wel een fiets nodig waarbij ze aan de grond kan terwijl ze op het zadel zit, dat zijn meestal 12" fietsjes.

Weekje thuis met de kinderen (1,5 en 4) voor de paasvakantie, vriendin had vorige week. Natuurlijk krijg ikzelf zondag 39+ graden koorts, en nog altijd, al drie dagen onder de daflagan met twee kinderen thuis. Echt een marteling, ook al zijn ze keiflink, maar ik moet nog altij voor eten zorgen en ze in bed krijgen en er toch iets mee doen... Uitzieken jammer gng niet mogelijk

Erjuist na bad was de kleinste met haar pyjama terug in zen natte vlek gaan zitten en kon ik ze terug helemaal omkleden. Voelde me al keimiserabel en ben hard uitgevlogen, nu al hele tijd gigaschuld gevoel ntrlijk. En duizend keer sorry zeggen tegen de grootste omdat papa kwaad werd...

Wanneer zijn jullie met een loopfietsje begonnen? Hier heeft ze een driewieler, maar trappen kan ze niet/doet ze niet. Ze probeert dat wel te doen zoals op een loopfietsje met 4 wielen (je kent ze wel die fel gekleurde plastieken dingen :p). Ze is nu 2j3m.

Wanneer zijn jullie met een loopfietsje begonnen? Hier heeft ze een driewieler, maar trappen kan ze niet/doet ze niet. Ze probeert dat wel te doen zoals op een loopfietsje met 4 wielen (je kent ze wel die fel gekleurde plastieken dingen :p). Ze is nu 2j3m.
Hier heeft ze eentje voor Kerst gehad, een licht model uit de Dreamland. Toen was ze 2 jaar en 3 maand. Vorige zomer hebben we haar wel al een Trybike gekocht, die heeft ze als driewieler gebruikt en daar willen we de iets zwaardere loopfiets van maken, maar we weten nog niet wanneer net.

Nu aan het denken om een fiets te kopen, maar zie door de bomen het bos even niet.

Maar... om zonder zijwieltjes te rijden, heb je wel een fiets nodig waarbij ze aan de grond kan terwijl ze op het zadel zit, dat zijn meestal 12" fietsjes.
Inderdaad, geen te grote fiets nemen. Hier ook elke keer fietsen met dikke bandjes.
Jammer genoeg nooit zoiets gevonden als wat ik destijd had. Dat model van fiets is echt ideaal.

Is rap door de foto's gegaan: alle drie rond hun 2 jaar. De ene al wat vroeger dan de andere.
Leren fietsen was alle drie in de eerste kleuterklas. Denk dat uiteindelijk de jongste daar het snelst mee weg was.

Weekje thuis met de kinderen (1,5 en 4) voor de paasvakantie, vriendin had vorige week. Natuurlijk krijg ikzelf zondag 39+ graden koorts, en nog altijd, al drie dagen onder de daflagan met twee kinderen thuis. Echt een marteling, ook al zijn ze keiflink, maar ik moet nog altij voor eten zorgen en ze in bed krijgen en er toch iets mee doen... Uitzieken jammer gng niet mogelijk

Erjuist na bad was de kleinste met haar pyjama terug in zen natte vlek gaan zitten en kon ik ze terug helemaal omkleden. Voelde me al keimiserabel en ben hard uitgevlogen, nu al hele tijd gigaschuld gevoel ntrlijk. En duizend keer sorry zeggen tegen de grootste omdat papa kwaad werd...
Herkenbaar. Zelf ziek zijn maar de mogelijkheid niet hebben om op 't gemak in de zetel te liggen en uit te zieken. Heel lastig vind ik dat.

Vorige week ook een week verlof gehad en echt vakantie vind ik dat niet. Gaande van klusjes of op 't gemak ontbijten en sporten of wat gamen zit er niet meer in met 2 kleine pagadders die rondlopen.

Die van ons kan echt zo zeuren. Bij alles he. "ik wil ei". Oké, dan maak ik een eitje en dan direct dat gezeur. Ondanks dat ze even geduld moet hebben. Elke keer. Ook als we haar een flesje geven. Altijd eerst zeuren om toch een beetje te drinken. Herkenbaar?

Laatst bewerkt:
Die van ons kan echt zo zeuren. Bij alles he. "ik wil ei". Oké, dan maak ik een eitje en dan direct dat gezeur. Ondanks dat ze even geduld moet hebben. Elke keer. Ook als we haar een flesje geven. Altijd eerst zeuren om toch een beetje te drinken. Herkenbaar?
Hier spreekt ze enkel maar met een woord, en mengt ze Spaans en Nederlands. Favorieten zijn "awa" (agua, water) en "ma" (más, meer, gebruikt ze voor eten).

Dus dan is dat meestal:
awa...awa...awa...awa...aaawa....aaaaaawaaa....AAWAAAA of ma...ma...maaa...maaaa.....MAAAAA

Soms legt ze er wat intonatie in alsof ze wil zingen, het is dat toch :unsure:

Hier ook al 2x meegemaakt. Voor de tweede keer gewoon maaltijden aan huis (die bij de gepensioneerden ook komen) voor een week. Vanaf nu doe ik het altijd zo.

Yup, dit 100% nu, bij ALLES de laatste weken, valt echt op dat er iets veranderd is ('t zal een FaSe zijn)

Terug
Bovenaan