Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Morgen voor de eerste keer naar Plopsaland (+ trein)

Dochterlief is zodanig enthousiast dat ze aan het aftellen is (nog 4 keer slapen, nog 3 keer, ...) en dat ze al om 18:00 gaat slapen :laugh:
Het eerste in de ochtend wat ze zegt is dan ook "nog één keer slapen!!"

Laatst bewerkt:
Morgen staat hier ook een eerste treinritje op de planning -- Iemand tips voor kleutervriendelijke eetplekken in Hasselt-centrum?
Lees: dat ze wat kan spelen of gewoon onbezorgd kan verkennen (onder toezicht) en ze dat daar niet te erg vinden. Want een zittend gat heeft ze echt wel niet. 🙈

Morgen staat hier ook een eerste treinritje op de planning -- Iemand tips voor kleutervriendelijke eetplekken in Hasselt-centrum?
Lees: dat ze wat kan spelen of gewoon onbezorgd kan verkennen (onder toezicht) en ze dat daar niet te erg vinden. Want een zittend gat heeft ze echt wel niet. 🙈
Het Theatercafe. Daar is een speeltuintje bij en zo.
Ik passeer morgen om iets na 9 in Diest. Of is dat te vroeg? 🤭😁

Gisteren voor de eerste keer naar Planckendael geweest met de dochter. Op aanraden van wat mensen hier een abonnement genomen gezien dat maar zo'n 30 min van hier is zonder al te veel verkeer. Eigenlijk is ze met haar 1 jaar en 10 maand nog wat jong, ze heeft meer interesse in de rondlopende kindjes dan de gigantische oerang-oetang die voor haar neus een krop sla aan het eten is. Maar ze heeft er zeker van genoten, ook serieus zelf gestapt. We waren ook nog op tijd terug voor het dutje.

Op zaterdag kwam de dochter van een kennis babysitten, en het was meteen grote liefde: knuffels geven en dergelijke. Ook geen enkel probleem gehad met te slapen, dus dat meisje zat gewoon enkele uren naar Netflix te kijken terwijl wij op ons gemak iets gingen eten.

Een goed weekend dus.
2,5 jaar hier en de beste beesten om te bekijken in Planckendael zijn de andere kinderen…

Gisteren voor de eerste keer naar Planckendael geweest met de dochter. Op aanraden van wat mensen hier een abonnement genomen gezien dat maar zo'n 30 min van hier is zonder al te veel verkeer. Eigenlijk is ze met haar 1 jaar en 10 maand nog wat jong, ze heeft meer interesse in de rondlopende kindjes dan de gigantische oerang-oetang die voor haar neus een krop sla aan het eten is. Maar ze heeft er zeker van genoten, ook serieus zelf gestapt. We waren ook nog op tijd terug voor het dutje.

Op zaterdag kwam de dochter van een kennis babysitten, en het was meteen grote liefde: knuffels geven en dergelijke. Ook geen enkel probleem gehad met te slapen, dus dat meisje zat gewoon enkele uren naar Netflix te kijken terwijl wij op ons gemak iets gingen eten.

Een goed weekend dus.
Dat verandert wel snel. Toen wij de eerste keer gingen had ze ook nog weinig interesse in de dieren (of de speeltuin). Maar binnen dat eerste jaar is ze wel volledig open gebloeid naar interesse naar dieren.

2,5 jaar hier en de beste beesten om te bekijken in Planckendael zijn de andere kinderen…
Dat verandert wel snel. Toen wij de eerste keer gingen had ze ook nog weinig interesse in de dieren (of de speeltuin). Maar binnen dat eerste jaar is ze wel volledig open gebloeid naar interesse naar dieren.
Wat wel opvallend was, ze heeft daar echt rondgelopen. Ik moest ze soms echt vasthouden of ze liep alleen weg een of ander kind of een bolderkar achterna. Hier thuis is dat na 100 meter meestal al beginnen zeuren om opgepakt te worden.

Virale infectie nummer 7 sinds hij naar de creche gaat. Zo solidair als ik ben, ben ik telkens mee ziek.
Ik ben nooit zo vaak ziek geweest als tijdens dat eerste jaar crèche. Echt ook gewoon symptomen die ik nog nooit had gehad, zoals enkele dagen buikpijn en niets van honger.

hier zijn we ook bezig aan een sterke 3 weken.
Beide meisjes een dubbele oorontsteking
> antibiotica dus maag om zeep
Buikgriep ging rond in de creche, aansluitend op hun diarree van de antibiotica
Ik ook 3 dagen geveld, maar echt.. ik kan me niet herinneren dat ik zo ziek geweest ben, aquarius en slapen
Op mijn derde dag gebeld door de creche: kom ze maar halen, te veel diarree.
mogelijks gewoon nóg is buikgriep.

Koortserig dus urinestalen voor urinewegeninfecties > een niks, de andere toch wat witte bloedlichaampjes dus op te volgen.

Mijn vrouw keelpijn dus die ook een infectie

Koorts blijft aanhouden, terug oortjes grijpen.. > dokter check, één met weer een dubbele oorontsteking
Terug antibiotica
2 dagen later grijpt de ander naar haar oortje > dokter check, enkele oorontsteking dus nog een paar dagen afwachten of ze het kan afvechten.

Al die diarree zorgt ook gewoon voor vleeswonden op hun billen.
Proberen er lucht aan te laten komen maar naakte baby met diarree is echt wel miserie.. maar we proberen.

De doktersbezoeken waren dus de afgelopen anderhalve week voor ons gezin:
Woensdag voor mij
Vrijdag voor N, omdat ze zoeen diarree had - blijven doen wat we doen.
Zaterdag - Koorts omhoog, dus staaltjes en oortjes check. - niks te zien..
Dinsdag - M koorts, toch dubbele oorontsteking
Woensdag - mijn vrouw voor haar keel
Donderdag - N koorts, enkele oorontsteking zo blijkt
Vrijdag. - checkup voor het weekend van M..

Dus voor de billen:
Inotyol, daktazin, een huis gemaakt cremeke van den apotheek, flamazine => niks lijkt te helpen.
Da's echt tot bloedens toe.. als er iemand daar raad me weet horen we het graag.
foto van slechte billen..

Voor de diaree
Enterol poeder, protectis druppeltjes, ores oplossing tegen uitdroging en nog traza of tazanogwat poederke dat straffer is als enterol.

Nog is een kuur antibiotica voor de een.

4x per dag neusjes spoelen wat ze uiteraard niet leuk vinden.

Koortsen daarboven dus uiteraard Perdolan sup, perdolan vloeibaar en nurofen vloeibaar.

één van de 2 huilt precies non stop.
Tot voor die 3 weken sliepen ze echt wel cava, nog wel een fles maar dat was geven en slapen.
Nu elk uur wakker om ze terug in slaap te sussen..
Ze zijn 7,5 maand.. is dat extreme scheidingsangst? want ik lag met mijn hoofd op 30cm van haar te slapen, maar ze riep precies minder toen ik ze bij mij in bed had gepakt.

Ik ook 3 dagen geveld, maar echt.. ik kan me niet herinneren dat ik zo ziek geweest ben, aquarius en slapen

Koortserig dus urinestalen voor urinewegeninfecties > een niks, de andere toch wat witte bloedlichaampjes dus op te volgen.

Koorts blijft aanhouden, terug oortjes grijpen.. > dokter check, één met weer een dubbele oorontsteking
Terug antibiotica
2 dagen later grijpt de ander naar haar oortje > dokter check, enkele oorontsteking dus nog een paar dagen afwachten of ze het kan afvechten.

Proberen er lucht aan te laten komen maar naakte baby met diarree is echt wel miserie.. maar we proberen.

Woensdag voor mij

Dus voor de billen:
Inotyol, daktazin, een huis gemaakt cremeke van den apotheek, flamazine => niks lijkt te helpen.
Da's echt tot bloedens toe.. als er iemand daar raad me weet horen we het graag.

Voor de diaree
Enterol poeder, protectis druppeltjes, ores oplossing tegen uitdroging en nog traza of tazanogwat poederke dat straffer is als enterol.

Koortsen daarboven dus uiteraard Perdolan sup, perdolan vloeibaar en nurofen vloeibaar.

Tot voor die 3 weken sliepen ze echt wel cava, nog wel een fles maar dat was geven en slapen.
Ze zijn 7,5 maand.. is dat extreme scheidingsangst? want ik lag met mijn hoofd op 30cm van haar te slapen, maar ze riep precies minder toen ik ze bij mij in bed had gepakt.
Ik begin hier spontaan van te wenen. Dit klinkt verschrikkelijk. Heel veel sterkte!

Wij gebruiken sinds dag 1 liniment voor het reinigen van de billetjes. Heeft tot nu toe geen uitslag op de billetjes gehad.

Vanaf welke leeftijd zijn jullie overgeschakeld op een groter bedje?
Mijn dochter is nu 2j 9 maand en ik denk eigenlijk dat ze er wel klaar voor is (en al zeker omdat ik het haar beloofd heb gisteren bij het in bed steken :/)

Wij zitten in dezelfde fase, ze wordt binnenkort 3. We hebben geoefend op ons weekendje weg, en dat is vrij goed verlopen. We gaan ze nog wat verder laten wennen aan haar "slaapschaap" (slaaptrainer) en dan denk ik dat we de komende maanden gaan overschakelen.

Mijn dochter is nu 2j 9 maand en ik denk eigenlijk dat ze er wel klaar voor is (en al zeker omdat ik het haar beloofd heb gisteren bij het in bed steken :/)
Tip, bed afbreken en opbouwen als ze erbij is.
Voor mijn zoon was dat plezant en was enthousiast.

Sinds 1 jaar ligt ze hier in een twijfelaar op de grond :P

En da loopt, alé ligt, goe ?
Ja, ze is daar in totaal misschien 2x uitgevallen (en dan nog is het 20cm hoog he...)
Als je een slechte slaper hebt, geef je het na een tijdje op en ga je er toch bij liggen. Dan is het wel aangenaam om een groter bed te hebben zodat je ook wat plek hebt. Wij zijn begonnen met een lattenbodem op de grond, ondertussen is dat een bedhuisje geworden.

Als je natuurlijk een kind hebt dat 100x uit zijn bed gaat klimmen, is dat een probleem. Maar dat geldt voor elke vorm van groter bed.

Iets over de 2 jaar hier, ze heeft een grondbed en is er heel erg gelukkig mee. Ze mocht zelf lakens kiezen en dat vindt ze hier ook heel leuk.

Terug antibiotica

Woensdag voor mij

Dus voor de billen:

Voor de diaree

Als al die zalfjes voor die billen niet helpen, mss eens gewoon niets? En inderdaad zoveel mogelijk open laten? Desnoods de diarree niet meer echt afvegen met doekjes ofzo, maar rechtstreeks in bad/douche met water. En dan voorzichtig wat droogmaken? Wat wij wel een goede huidzalf vinden voor vanalles waar de huid bij moet herstellen is cicaplast baume b5 van la roche posay, maar ik zou eerst eens even niets meer smeren tot het een beetje gebeterd is.

Terug
Bovenaan