Proficiat! Zoals hier eerder gezegd is het alvast een mooie startwaarde!
Checken ze tussenin de verdere oploop van de HCG? Indien niet kan je dat gerust aan uw huisarts vragen hoor. Mijn HCG en progesteron
werden bij Brussels IVF wekelijks gecontroleerd tot de 7-weken echo om te kijken of er hart-activiteit was. Vanaf dan mocht ik naar gewone gynaecologie overstappen waar ik mijn eerste controle echo op 10-weken had.
Ik ben de eerste week tussen 2 bloedcontroles van het ziekenhuis in, toch bij de huisarts mijn waarden eens gaan checken, die deed daar niet moeilijk over, kende goed genoeg ons traject en stond ons met plezier bij.
Ik kreeg progesteronsupplementen, normaal tot 12 weken maar heb toch nog een lichte dosis voor mijn eigen gemoedsrust tot 17 weken aangehouden. Daarom werd progesteron de eerste weken ook goed opgevolgd.
Maar zoals anderen hier al aangaven ben je nooit echt gerustgesteld en leef je van controle tot controle.
Wij zitten nu eenmaal in een situatie waar een positieve zwangerschapstest geen reden is om te vieren, integendeel, wij hebben dat heel hard stilgehouden en die eerste 13 weken best in angst geleefd. Na iedere controle heeft mijn vriend boefkicks, die plundert keer op keer van opluchting de kasten.
Ik hou mezelf voor dat zelf als ze straks gezond en wel op de wereld gaat zijn, dat ik nog dagelijks ongerust ga zijn dat er haar iets gaat overkomen.
Wat mij persoonlijk door de eerste 20 weken geholpen heeft is volgende aftelkalender:
Displays the overall probability of miscarriage - or, conversely, the probability of not miscarrying - based on pregnancy length by day and maternal history.
datayze.com
Ik starte dagelijks mijn dag met het bekijken van de statistieken. Iedere dag waarop het percentage zakte voelde voor mij als een mijlpaal.
En blijf weg van zwangerschapsfora! Je maakt uzelf gek met de vreemdste horrorverhalen

. Dat was het eerste wat de vroedvrouw mij op het hart drukte.
Aarzel ook nooit om bij twijfels het bevallingskwartier of (nu de eerste weken) de dagelijkse monitoring van de fertiliteitskliniek te contacteren. Ze zien jou liever een keer te veel dan te weinig.
Heel veel succes!! En nogmaals proficiat!