Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Dochter is opgestaan met de boodschap dat haar tut kapot is en in de vuilbak moet. Nu die tut is niet echt kapot, maar ze heeft hem wel keiflink in de vuilbak gesmeten. Ben benieuwd voor deze avond, in geval van nood, slingeren er hier nog twee tutten rond (dat zij niet weet).

Dochter is opgestaan met de boodschap dat haar tut kapot is en in de vuilbak moet. Nu die tut is niet echt kapot, maar ze heeft hem wel keiflink in de vuilbak gesmeten. Ben benieuwd voor deze avond, in geval van nood, slingeren er hier nog twee tutten rond (dat zij niet weet).

Kleine week doorzetten en je bent ervan af :thumb:

Nog 2 weken en de dochter gaat de eerste keer naar 't school, ik ben hier echt niet klaar voor, toch wel wat onderschat.
Hier ook :( Eigenlijk toch nog vroeg vind ik op die leeftijd al naar school. Zouden beter pas starten vanaf 3j. Ik heb het idee dat ze pas sinds enkele maanden zich echt goed voelt in de creche lol. En ook de aanpassing voor ons naar schooluren en de wat verdere afstand. Ik kijk er dus ook niet naar uit, maarja 'tis maar een fase' zeker ;) En weer eens aanpassen.

Hier ook :( Eigenlijk toch nog vroeg vind ik op die leeftijd al naar school. Zouden beter pas starten vanaf 3j. Ik heb het idee dat ze pas sinds enkele maanden zich echt goed voelt in de creche lol. En ook de aanpassing voor ons naar schooluren en de wat verdere afstand. Ik kijk er dus ook niet naar uit, maarja 'tis maar een fase' zeker ;) En weer eens aanpassen.
Je mag wachten tot 3 jaar he?

Je mag wachten tot 3 jaar he?
In theorie wel ja, maar in onze gemeente is het met een aanmeldsysteem om in te schrijven. Ook op het moment van inschrijven in de creche, hebben we niet direct stilgestaan bij wanneer is het einde daar. Dat stond ook automatisch op 31/8. Dus alles is precies 'automatisch' gemaakt en geregeld om te starten vanaf 2,5j (na een vakantie). Ik ken eigenlijk ook niemand die langer wacht op de overschakeling. Dusja we gaan eigenlijk gewoon mee in de flow en het geregel van al die zaken. Het voelt gewoon nog wat vroeg.

Moest het economisch haalbaar zijn, had die leeftijd hier ook niet op 2,5 jaar gestaan hoor :p

Heftig, amai... Herstellen van een keizersnede is al geen pretje maar dit lijkt me toch wel driedubbel pech hebben.. :-(

Ik snap ook dat je vrouw met zo'n ervaring te hebben gehad hard twijfelt.. Hoewel dat natuurlijk geen makkelijke beslissing is..

Mijn vriendin moet heel binnenkort ook bevallen, van onze tweede. Maar die ligt nu nog in stuit... Hebben volgende week een extra consult over de mogelijkheden qua stuitbevalling, maar kans is dus reëel dat het een keizersnede wordt. Zal maar niet te hard over dit verhaal reppen tegen haar. :) Ze zit er hard mee in haar hoofd, met dat herstel dat toch een pak zwaarder is..
Veel succes alvast!

De onze heeft ook lang in stuit gelegen, maar ik denk in week 38 heeft meneer toch nog besloten om hem goed te gaan draaien. Dus er kan nog vanalles gebeuren.
Maar ondanks dat hij goed is gaan liggen is de bevalling toen toch nog geeindigd met een keizersnede... Dus om nog eens te herhalen: er kan nog vanalles gebeuren :unsure:
Maar bij mijn vriendin is het herstel eigenlijk best nog wel verrassend vlot gegaan. Zelfs in die mate dat als ze nu achteraf terugkijkt naar de bevalling dan zegt ze dat ze liever gewoon onmiddellijk de keizersnede had gehad :)

Hier gaat hem ondertussen na de kerstvakantie naar school, tijd gaat echt veel te snel lol.

Veel succes alvast!

De onze heeft ook lang in stuit gelegen, maar ik denk in week 38 heeft meneer toch nog besloten om hem goed te gaan draaien. Dus er kan nog vanalles gebeuren.
Maar ondanks dat hij goed is gaan liggen is de bevalling toen toch nog geeindigd met een keizersnede... Dus om nog eens te herhalen: er kan nog vanalles gebeuren :unsure:
Maar bij mijn vriendin is het herstel eigenlijk best nog wel verrassend vlot gegaan. Zelfs in die mate dat als ze nu achteraf terugkijkt naar de bevalling dan zegt ze dat ze liever gewoon onmiddellijk de keizersnede had gehad :)

Hier gaat hem ondertussen na de kerstvakantie naar school, tijd gaat echt veel te snel lol.
Hangt ook van veel dingen af. Hier was het een geplande keizersnede, maar plots een spoedkeizersnede een uur voor de geplande...
Dan een bevalling met complicaties waardoor er een pak minder aandacht voor de moeder is, en hierdoor was het herstel toch echt wel zwaar...

Veel succes alvast!

Bedankt Zoon 2 is vannacht geboren, twee weken vroeger dan voorzien. Tijd tussen het water dat brak en de geboorte was 1u45min! Het was spurten. Natuurlijke stuitbevalling is helemaal vanzelf gelopen hoe het moest. Ze waren nog aan het kijken voor een epidurale maar de anesthesist was te lang aan het prullen met zijn pc dus het was al niet meer nodig lol.

Echt chapeau voor mijn vriendin trouwens, ze heeft het schitterend gedaan. Respect.

Bedankt Zoon 2 is vannacht geboren, twee weken vroeger dan voorzien. Tijd tussen het water dat brak en de geboorte was 1u45min! Het was spurten. Natuurlijke stuitbevalling is helemaal vanzelf gelopen hoe het moest. Ze waren nog aan het kijken voor een epidurale maar de anesthesist was te lang aan het prullen met zijn pc dus het was al niet meer nodig lol.

Echt chapeau voor mijn vriendin trouwens, ze heeft het schitterend gedaan. Respect.
Proficiat mamène!

Amai een natuurlijke stuitbevalling! Sterk! Proficiat 🥰.

Die van ons ligt ook al 2 echo’s achter elkaar in stuit. Heb gelezen dat dat vaak iets erfelijk is, ik lag zelf in stuit en nooit gekeerd, ik ben zelf met een keizersnede gekomen. Dus ook lichtjes aan het panikeren. Alleen is mijn partner zo empatisch niet :sarcastic:. ‘Stel u niet aan en stop met googlen, ze heeft nog plaats genoeg om te keren, als ze binnen enkele weken niet gekeerd is zien we wel wat de volgende stappen zijn’. Is makkelijk gezegd als je er zelf niet doormoet natuurlijk. Wacht maar als het effectief een keizersnede wordt en hij de eerste weken alles mag doen als ik de voeten niet uit kan :sop:.
Je hoopt gewoon natuurlijk te kunnen bevallen, een bevalling is iets waar je van kleinsaf al naar uitkijkt en je wil dat zo sereen mogelijk kunnen inbeelden..

Amai een natuurlijke stuitbevalling! Sterk! Proficiat 🥰.

Die van ons ligt ook al 2 echo’s achter elkaar in stuit. Heb gelezen dat dat vaak iets erfelijk is, ik lag zelf in stuit en nooit gekeerd, ik ben zelf met een keizersnede gekomen. Dus ook lichtjes aan het panikeren. Alleen is mijn partner zo empatisch niet :sarcastic:. ‘Stel u niet aan en stop met googlen, ze heeft nog plaats genoeg om te keren, als ze binnen enkele weken niet gekeerd is zien we wel wat de volgende stappen zijn’. Is makkelijk gezegd als je er zelf niet doormoet natuurlijk. Wacht maar als het effectief een keizersnede wordt en hij de eerste weken alles mag doen als ik de voeten niet uit kan :sop:.
Je hoopt gewoon natuurlijk te kunnen bevallen, een bevalling is iets waar je van kleinsaf al naar uitkijkt en je wil dat zo sereen mogelijk kunnen inbeelden..
Ja dat was exact ook waar mijn vriendin mee zat: die recuperatie voor een keizersnede.. Zou echt balen geweest zijn.

Aan de ene kant kan je er zelf toch weinig aan doen dus rationeel kan je dan zeggen "waarom je er druk in maken?" Maar ja, zwangerschap is natuurlijk niet enkel ratio he (en ik bedoel dit uiteraard zeker niet negatief). Tis zoals je zegt, jij moet er wel door.

Voor ons was dat al wat te laat, maar als je nog tijd hebt, je kan wel wat van die oefeningetjes doen om de baby te stimuleren van te keren, bv:
Uiteraard wel best even doorspreken met vroedvrouw of gynaecoloog.

Kleuters kunnen tegelijk onweerstaanbaar schattig als onuitstaanbaar zijn. Tjongejonge. Ongetwijfeld ga ik die fase missen en ik beleef elke stap héél bewust, maar toch kijk ik uit naar het moment waar ze eens gewoon rustig kan zitten en niet tienduizend keer per dag vragen stelt over prinsessen met glitters en of baby's stout kunnen zijn.

Wacht maar als het effectief een keizersnede wordt en hij de eerste weken alles mag doen als ik de voeten niet uit kan :sop:.
Dat is nu wel als de herstelling niet goed loopt, als die wel goed loopt ben je heel vlot weer weg hoor.
Bij ons en vele familieleden is het allemaal keizersnede geworden en dat herstel ging echt heel vlot.

Terug
Bovenaan