Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Dat is nu wel als de herstelling niet goed loopt, als die wel goed loopt ben je heel vlot weer weg hoor.
Bij ons en vele familieleden is het allemaal keizersnede geworden en dat herstel ging echt heel vlot.
Ik hoop het. Ik heb een agressieve bloedstollingsafwijking, neem om de 12u bloedverdunners via tabletjes en zelfinjecties. De baby komt dan ook vroeger, de bevalling gaat zorgvuldig gepland worden om de medicatie onder toezicht af te bouwen voor de bevalling om een bloedbad te vermijden. Na de bevalling moet de medicatie weer opgestart worden. Ons mama heeft dit ook en kende daardoor een moeizaam herstel, haar wonde is effectief opengegaan, al staan we wel al 35 jaar verder qua medische technieken 🙏.

Dat is nu wel als de herstelling niet goed loopt, als die wel goed loopt ben je heel vlot weer weg hoor.
Bij ons en vele familieleden is het allemaal keizersnede geworden en dat herstel ging echt heel vlot.
Vriendin hier 2x keizersnede. Eerste keer was ze na 3 dagen op de been, 2de keer na 24 uur. En met op de been bedoel ik al alles doen met de baby.

Vriendin hier 2x keizersnede. Eerste keer was ze na 3 dagen op de been, 2de keer na 24 uur. En met op de been bedoel ik al alles doen met de baby.
Dat is wel vreemd, aangezien het medisch advies is om 2 weken niks te doen. en 6 weken voor herstel.
Ze snijden uw buikspieren over, het is gewoon onverantwoord om na 24u al terug alles te doen.

Inderdaad, hier meteen naar de supermarkt en babywinkel toen ik na 5 nachten het ziekenhuis mocht verlaten. Ik heb geen problemen gehad met mijn herstel. In tegenstelling tot vriendinnen die geknipt of gescheurd zijn die weken en maanden daarna nog pijn hadden.

Hier in de vriendenkring ook vrouwen die absoluut natuurlijk wouden bevallen ondanks stuitligging:
- baby is 1 jaar na de geboorte nog steeds verlamd aan linkerarm en zuurstoftekort. Moeten er 3x per week mee naar de kine. Kindje heeft zelf 8 maanden in het ziekenhuis gelegen. Gynaecoloog zei dat hij een expert was in stuitbevallingen.
- baby geboren terwijl hand van de gynaecoloog in de vagina zat om de baby in de juiste houding te houden. Baby verlamd aan hand. Na 7 maanden enkel nog een verlamde duim.
- baby dood geboren want moeder wou per se natuurlijk bevallen. Baby kreeg paniek waardoor veel complicaties.
- de vaakst voorkomende: 30 uren arbeid om dan toch een spoedkeizersnede te krijgen.

Ik snap die aversie tegen keizersnedes niet. Ik voel mij absoluut niet minder mama. Mijn kind had sowieso vast gezeten met alle gevolgen van dien. Heel blij dat de gezondheid van mijn kind altijd geprimeerd heeft.

Dat is wel vreemd, aangezien het medisch advies is om 2 weken niks te doen. en 6 weken voor herstel.
Ze snijden uw buikspieren over, het is gewoon onverantwoord om na 24u al terug alles te doen.
Ik moet de dappere ziel nog ontmoeten die haar 2 weken niks kan laten doen 😅.

Alles doen wat nodig is met een baby die enkele kg weegt natuurlijk. Hem bij haar nemen, borstvoeding geven en een pamper doen. Ze loopt er geen marathon mee :)

Inderdaad, hier meteen naar de supermarkt en babywinkel toen ik na 5 nachten het ziekenhuis mocht verlaten. Ik heb geen problemen gehad met mijn herstel. In tegenstelling tot vriendinnen die geknipt of gescheurd zijn die weken en maanden daarna nog pijn hadden.

Hier in de vriendenkring ook vrouwen die absoluut natuurlijk wouden bevallen ondanks stuitligging:
- baby is 1 jaar na de geboorte nog steeds verlamd aan linkerarm en zuurstoftekort. Moeten er 3x per week mee naar de kine. Kindje heeft zelf 8 maanden in het ziekenhuis gelegen. Gynaecoloog zei dat hij een expert was in stuitbevallingen.
- baby geboren terwijl hand van de gynaecoloog in de vagina zat om de baby in de juiste houding te houden. Baby verlamd aan hand. Na 7 maanden enkel nog een verlamde duim.
- baby dood geboren want moeder wou per se natuurlijk bevallen. Baby kreeg paniek waardoor veel complicaties.
- de vaakst voorkomende: 30 uren arbeid om dan toch een spoedkeizersnede te krijgen.

Ik snap die aversie tegen keizersnedes niet. Ik voel mij absoluut niet minder mama. Mijn kind had sowieso vast gezeten met alle gevolgen van dien. Heel blij dat de gezondheid van mijn kind altijd geprimeerd heeft.
De vriendin vond dat wel jammer. Eerste keer heeft ze ook 24u geprobeerd maar na 24u toch naar spoedkeizersnede gegaan omdat hij toch maar niet wou draaien (niet dat daar veel spoed aan was).

De 2de was niet in stuit maar wou maar niet komen dus dat was snel duidelijk dat het terug keizersnede ging worden. Was een afspraak die vastgelegd was op voorhand. Vond dat persoonlijk heel gemakkelijk om te weten wanneer je ging bevallen 😅.

Thuiswerken met een kleuter: die komt dan binnengestormd in een prinsessenkleed met haar twee konijnenknuffels om papa in de armen te vliegen en hem dan een aantal rondjes te laten draaien in zijn bureaustoel.

Sjans dat ik nog niet in meeting zat.

Ik hoop het. Ik heb een agressieve bloedstollingsafwijking, neem om de 12u bloedverdunners via tabletjes en zelfinjecties. De baby komt dan ook vroeger, de bevalling gaat zorgvuldig gepland worden om de medicatie onder toezicht af te bouwen voor de bevalling om een bloedbad te vermijden. Na de bevalling moet de medicatie weer opgestart worden. Ons mama heeft dit ook en kende daardoor een moeizaam herstel, haar wonde is effectief opengegaan, al staan we wel al 35 jaar verder qua medische technieken 🙏.
Ik denk dat ze bij mij (door omstandigheden) wel een speciale techniek gebruikt hebben. Mijn bloedplaatsjes stonden heel laag door zwangerschapsvergiftiging met complicaties, en heb een spoedkeizersnede gehad. (ik rook echt gebrand vlees) Mijn wonde is heel goed, snel en proper genezen.

Nu, ik heb ook bijna twee weken in het ziekenhuis gelegen om te herstellen van de complicaties (bloeddruk bleef hoog) en het enige wat ik deed was op bed liggen, om de drie uur kolven en naar de kamer van de dochter op NICU gaan om te kangoeroën. Ik was na een dag of 5 wel weer op de been, al was het maar om zelf naar de waterfontein te gaan. Mij hebben de verpleegkundigen echt gepord in het ziekenhuis om te bewegen, stapje per stapje.

Ik keek er toch wel naar uit, dat moment dat ze naar school zou gaan. Belangrijke mijlpaal, want zit dan in een heel ander ritme en je kind verandert ook sterk.

Ik moet de dappere ziel nog ontmoeten die haar 2 weken niks kan laten doen 😅.

Alles doen wat nodig is met een baby die enkele kg weegt natuurlijk. Hem bij haar nemen, borstvoeding geven en een pamper doen. Ze loopt er geen marathon mee :)

zelfde ervaringen hier, eerste ging herstel wat moeilijker (veel bloedverlies bij operatie) maar bij de tweede deed ik de dag erna alles zelf, behalve het badje (dat was me toch nog iets te lang staan). Al is die eerste keer uit dat bed geraken den dag erna wel speciaal :').
Ze raden aan om niet meer dan 5 kg te tillen dus daar lette ik wel op (ik goot het badje dus niet leeg bv, en mijn oudste kind moest zelf op mijn schoot kruipen ipv dat ik hem pakte).

Nu, een goeie keizersnede vergelijken met een moeizame vaginale bevalling is ook een beetje oneerlijk. Als een vaginale bevalling vlot gaat, loopt de mama een goed uur daarna al vrolijk rond en kan alles doen zonder problemen (en die mag wél meer dan 5 kg heffen). Ook hormonaal mist ge wel wat dingen bij een geplande keizersnede, wat het niet makkelijker maakt om de borstvoeding te starten bv. Ik vind het ook maar logisch dat de voorkeur gaat naar een vaginale bevalling, zolang er geen complicaties zijn of indicaties dat het niet verantwoord is.
(nu nog van het idee afgeraken dat ge op uw rug moet bevallen :v)

Amai een natuurlijke stuitbevalling! Sterk! Proficiat 🥰.

Die van ons ligt ook al 2 echo’s achter elkaar in stuit. Heb gelezen dat dat vaak iets erfelijk is, ik lag zelf in stuit en nooit gekeerd, ik ben zelf met een keizersnede gekomen. Dus ook lichtjes aan het panikeren. Alleen is mijn partner zo empatisch niet :sarcastic:. ‘Stel u niet aan en stop met googlen, ze heeft nog plaats genoeg om te keren, als ze binnen enkele weken niet gekeerd is zien we wel wat de volgende stappen zijn’. Is makkelijk gezegd als je er zelf niet doormoet natuurlijk. Wacht maar als het effectief een keizersnede wordt en hij de eerste weken alles mag doen als ik de voeten niet uit kan :sop:.
Je hoopt gewoon natuurlijk te kunnen bevallen, een bevalling is iets waar je van kleinsaf al naar uitkijkt en je wil dat zo sereen mogelijk kunnen inbeelden..
Voor een horrorverhaal over een uitwendige kering van een stuitligger kunt ge bij mij terecht, laat u dat vooral niet aanpraten. Onze gyn had dat zogezegd al honderden keren gedaan en wij waren de eerste waarbij dat fout liep (moeilijk te geloven).

Voor een horrorverhaal over een uitwendige kering van een stuitligger kunt ge bij mij terecht, laat u dat vooral niet aanpraten. Onze gyn had dat zogezegd al honderden keren gedaan en wij waren de eerste waarbij dat fout liep (moeilijk te geloven).
Daarover werden hier wel heel duidelijk de risico's gecommuniceerd eigenlijk.

Echt hé, op zich is ze er wel klaar voor denk ik, maar ik echt totaal niet
Ik ben echt een emotioneel wrak sinds ik kinderen heb :unsure: in haar rapportje van de crèche stond er gisteren (van haar lievelingsbegeleidster) "bewust geen middagdutje laten doen nu we nog kunnen genieten van de vele knuffels en samen te spelen" ze is daar ook oprecht super graag gezien.

Ik snap het wel, het is leuk om ze te zien groeien en vooruitgang te maken maar het blijft toch voor altijd mijn klein meisje 🥲

Ik ben echt een emotioneel wrak sinds ik kinderen heb :unsure: in haar rapportje van de crèche stond er gisteren (van haar lievelingsbegeleidster) "bewust geen middagdutje laten doen nu we nog kunnen genieten van de vele knuffels en samen te spelen" ze is daar ook oprecht super graag gezien.

Ik snap het wel, het is leuk om ze te zien groeien en vooruitgang te maken maar het blijft toch voor altijd mijn klein meisje 🥲
Pfff echt, ik ken het.
Deze morgen was ik voor haar wakker, ik was beneden al beetje bezig voor ontbijt, opeens moet ik niezen en hoor ik door de babyfoon 'GEZONDHEID PAPA' 😂😍

Alleen is mijn partner zo empatisch niet :sarcastic:. ‘Stel u niet aan en stop met googlen, ze heeft nog plaats genoeg om te keren, als ze binnen enkele weken niet gekeerd is zien we wel wat de volgende stappen zijn’.

He's right though. Best niet panikeren/stressen voor zaken waar ge weinig vat op hebt. Neem het hoe het komt.

Terug
Bovenaan