Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier is het heel frustrerend dat dit de banenplanning is in het zwembad:
https://www.sportoase.be/images/SDH/Banenplanning/SDH_Banenplanning.pdf
In het weekend voor 14u moet je dus al niet gaan met een kleuter, want het instructiebad is gewoon vol...
Wij hebben die sessie om 9u15 op zaterdag. Zowel daarvoor en daarna zijn er andere sessies, zowel met peuters als met kleuters die leren zwemmen. Ik heb het niet opgezocht maar ik denk dat je daar dus ook niet moet zijn om gewoon vrij te komen zwemmen met je kind tot in de namiddag.

Een beetje het gevolg van minder zwembaden en meer nood aan zwemopleidingen omdat het op school niet meer grondig gebeurt zeker?

Wij hebben die sessie om 9u15 op zaterdag. Zowel daarvoor en daarna zijn er andere sessies, zowel met peuters als met kleuters die leren zwemmen. Ik heb het niet opgezocht maar ik denk dat je daar dus ook niet moet zijn om gewoon vrij te komen zwemmen met je kind tot in de namiddag.

Een beetje het gevolg van minder zwembaden en meer nood aan zwemopleidingen omdat het op school niet meer grondig gebeurt zeker?
Ja klopt, er zijn veel te weinig zwembaden en veel te veel zwemlessen (er is ook nog een wachtlijst voor die zwemlessen he...)
En ik snap dat ze die zwemlessen op die uren moeten doen he. Maar in praktijk zorgt het er voor dat je niet gewoon voor uw plezier kan gaan zwemmen met uw kleuter.

Ja klopt, er zijn veel te weinig zwembaden en veel te veel zwemlessen (er is ook nog een wachtlijst voor die zwemlessen he...)
En ik snap dat ze die zwemlessen op die uren moeten doen he. Maar in praktijk zorgt het er voor dat je niet gewoon voor uw plezier kan gaan zwemmen met uw kleuter.
In groot Heist hadden ze nochtans o.a. een mooi onderhouden zwembad in Itegem die full time gebruikt werd door basisscholen zoals Itegem zelf, maar bv. ook scholen van Berlaar kwamen hier zwemmen. 's Avonds in de week waren er altijd zwemlessen. Het schema zat hier al volledig vol.

Enter SportOase die eiste voor de bouw van het nieuwe zwembad dat alle publieke zwembaden in Heist gesloten werden. De gemeente ging daar probleemloos in mee, met als resultaat een overvol zwembad. Ze gaan hier op de lagere school ocharme 3,5 maand per schooljaar wekelijks zwemmen en dat komt gewoon omdat ze niet meer capaciteit kunnen krijgen in het zwembad. Ze hadden op zich tenminste een regel kunnen opzetten dat alleen scholen van Heist welkom zijn. Maar alles om de winst te maximaliseren. SportOase is geen openbaar dienstverlenend bedrijf helaas.

Dan krijg je dus ook nog eens zo'n dingen dat er op veel momenten amper plaats is om eens recreatief te komen zwemmen en plezier te hebben. Op woensdagnamiddag moet je daar ook zeker niet zijn.

Echt een verloren opportuniteit in onze gemeente helaas, ze hadden hier een heel sterk zwemaanbod kunnen creëren.

Laatst bewerkt:
Vorig jaar toen mijn dochter nog in de derde kleuterklas zat, gingen ze om de twee weken zwemmen. Ik vond dat wel een mooi initiatief omdat ze dan wat leert zwemmen en zo toch weer wat extra kan.

Nu is ze overgegaan naar het eerste en is daar opeens geen zwemmen meer bij. Uit noodzaak en gemakzucht dan maar een privélesgevers onder de arm genomen en ze zal nu 10 weken lang zwemles volgen. Ik hoop dat dit een beetje vlot gaat en zo ben ik ook weer geruster.

Vorig jaar toen mijn dochter nog in de derde kleuterklas zat, gingen ze om de twee weken zwemmen. Ik vond dat wel een mooi initiatief omdat ze dan wat leert zwemmen en zo toch weer wat extra kan.

Nu is ze overgegaan naar het eerste en is daar opeens geen zwemmen meer bij. Uit noodzaak en gemakzucht dan maar een privélesgevers onder de arm genomen en ze zal nu 10 weken lang zwemles volgen. Ik hoop dat dit een beetje vlot gaat en zo ben ik ook weer geruster.
Deftig leren zwemmen heeft toch ook vooral te maken met veel herhaling. Onze oudste is hier exact een jaar wekelijks naar een privé lesgever gegaan. Ik was toch trots & gerust dat hij probleemloos 200m kon zwemmen op het einde. Ervoor deed hij ook al van die (crappy) groepssessies, maar daar lag het niveau van bijleren wel heel laag wegens veel te grote groep.

Hier gaan ze al van het peuterklasje om de 2 weken zwemmen. Vind het wel vroeg, maar ze geniet er echt van en lijkt me sowieso wel een meerwaarde naar watergewenning toe.

Bij ons in de gemeente is er baby/kinderzwemmen op zondag van 9-12u. Dan wordt het water wat warmer gezet (hoop ik toch :unsure: ) en kun je vrij met de kindjes zwemmen. Die van ons geniet er wel echt van. Moeten alleen nog eens stoppen halen voor in de oren.

Zoon mogen afhalen van de creche met koorts. Was net op kantoor toegekomen. Hoe gaat dat in zijn werk, moet ik hiervoor gewoon verlof opnemen? Lees een aantal tegenstrijdige berichten. Ik werk in de privé en mijn vriendin in het onderwijs.

Zoon mogen afhalen van de creche met koorts. Was net op kantoor toegekomen. Hoe gaat dat in zijn werk, moet ik hiervoor gewoon verlof opnemen? Lees een aantal tegenstrijdige berichten. Ik werk in de privé en mijn vriendin in het onderwijs.
Dat hangt af van je leidinggevende zeker, in principe is dat familiaal verlof dacht ik maar misschien kan je een verlofdag inzetten of moet dat zelfs niet.

Je kan altijd sociaal verlof inroepen, maar dat is natuurlijk onbetaald.

Update: hij scoort gemiddeld volgens de percentielen. Maw: geen terugbetaling en ook het advies om geen logo te volgen.

Dus terug naar de juf daarmee.

We hebben besloten van toch logo op te starten aan 300 euro per maand. Hij is deze week opnieuw getest voor niveau 4dr leerjaar en we krijgen dus toch een terugbetaling.

Eerste keer dat ik blij was met een slecht testresultaat :unsure:

We worden doorverwezen naar de pediater omdat onze zoon een afbuigende gewichtscurve heeft volgens kind & gezin. Onze zoon is 1j en 2w, 76cm en 9,6kg. Volgens de creche eet hij daar heel goed en best veel en thuis eet hij ook flink en geeft duidelijk aan wanneer hij genoeg heeft.

We worden doorverwezen naar de pediater omdat onze zoon een afbuigende gewichtscurve heeft volgens kind & gezin. Onze zoon is 1j en 2w, 76cm en 9,6kg. Volgens de creche eet hij daar heel goed en best veel en thuis eet hij ook flink en geeft duidelijk aan wanneer hij genoeg heeft.
En wat is er mis met zijn gewicht?
Ik heb net in het boekje van K&G gekeken en zoonlief hier was 75cm en 9,2 kg een week na zijn eerste verjaardag... Nooit opmerkingen gekregen.
De eerste maanden zat hij boven de curve qua gewicht en lengte en na een jaar dus helemaal niet meer. 🤭

Ik heb net in het boekje van K&G gekeken en zoonlief hier was 75cm en 9,2 kg een week na zijn eerste verjaardag... Nooit opmerkingen gekregen.
De eerste maanden zat hij boven de curve qua gewicht en lengte en na een jaar dus helemaal niet meer. 🤭
Meestal is het ook niet het absolute gewicht dat zorgwekkend is, maar de curve die raar verloopt. Dus bvb afgevallen tov vorige raadpleging.

Wij zijn ook een tijdje extra opgevolgd door de kinderarts voor een afbuigende curve qua gewicht. We moesten in die periode sowieso vaak gaan op controle omwille van constant hoesten/verkouden, moeten puffen e.d. Maar ik en mijn vriend zijn ook niet dik, ik weeg ook niet zoveel dus de kinderarts maakte zich ook geen zorgen. Ze at ook heel goed enzo dus dat was allemaal geen probleem. De opvolging is dan gestopt als de curve terug naar boven begon te gaan. Dus het was eerder een beetje uit voorzorg. Kind en gezin maakte er dan bij ons geen probleem van, maarja daar moeste we niet zo vaak zijn als bij de kinderarts. Dus daar zal het in die curve minder opgevallen zijn.

Hij is geboren met een gewicht van net geen 4,6kg dus het lijkt mij ook eerder goed en normaal dat die curve afbuigt. We moeten in november sowieso voor zijn derde bexsero gaan dus we zullen het dan maar laten nakijken… Die van k&g was wel grappig want ze zei dat ze het protocol moest volgen omwille van twee oranje kruisjes maar dat ze het zelf zever vond.

Wij hebben altijd de pampers van het Kruidvat gehad, met grote tevredenheid. Nu hebben we maatje 5 en heeft ze praktisch elke dag een lekkage. Zelfs al een keer zo erg dat er een plas op de grond lag. Ze is rond de 12kg, dus zou perfect moeten passen. Nog mensen deze ervaring met Kruidvat pampers?

Wij hebben altijd de pampers van het Kruidvat gehad, met grote tevredenheid. Nu hebben we maatje 5 en heeft ze praktisch elke dag een lekkage. Zelfs al een keer zo erg dat er een plas op de grond lag. Ze is rond de 12kg, dus zou perfect moeten passen. Nog mensen deze ervaring met Kruidvat pampers?
Dat was bij ons helaas al zo sinds de vroege maatjes :(. We zijn redelijk snel terug overgeschakeld naar Pampers-pampers.

Terug
Bovenaan