Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Op welke leeftijd beginnen verjaardagsfeestjes? Ons oudste in 2de kleuterklas was gisteren naar eerste feestje in lokale binnenspeeltuin geweest van kindje uit haar klas. Hoewel ze veel plezier heeft gehad, vind ik het precies toch allemaal vroeg. Zeker als er dan nog kadokes worden verwacht. Mijn hart breekt ook als je dan toch via via opvangt dat vriendinnetjes ook een feestje geven en zij niet wordt uitgenodigd. Gelukkig beseft ze dat nog niet.
Hier begon dat al in het eerste kleuterklas.
Nooit problemen mee gehad, altijd leuk voor de kindjes. Alleen hebben wij een zoon dat precies voor elk feestje uitgenodigd wordt (2 klassen, 35 kinderen) dus dat is een kostelijke zaak 😅.

Op welke leeftijd beginnen verjaardagsfeestjes? Ons oudste in 2de kleuterklas was gisteren naar eerste feestje in lokale binnenspeeltuin geweest van kindje uit haar klas. Hoewel ze veel plezier heeft gehad, vind ik het precies toch allemaal vroeg. Zeker als er dan nog kadokes worden verwacht. Mijn hart breekt ook als je dan toch via via opvangt dat vriendinnetjes ook een feestje geven en zij niet wordt uitgenodigd. Gelukkig beseft ze dat nog
In de tweede kleuterklas deed de dochter mee met het feestje van de zoon die 2 jaar ouder is en enkele dagen na haar verjaart. Ze mocht dan ook een paar kindjes uitnodigen.
Als ik me goed herinner, gaf de zoon zijn eerste feestje (voor de klas) in de derde kleuterklas.

Hier was dat de eerste keer in het 3e kleuterklas. Ervoor is toch nog wat vroeg imo.

Iemand tips eigenlijk voor verjaardagfeestjes voor kinderen die in de winter verjaren? In de zomer is alles toch zoveel gemakkelijker 😅

Mijn collega is gisteren de 5e verjaardag van zijn zoon gaan vieren met 15 vriendjes in de binnenspeeltuin. Hij heeft verlof vandaag door barstende hoofdpijn. :p

Ik denk dat het er van af gaat hangen wat de rest van de klas doet.

Op welke leeftijd beginnen verjaardagsfeestjes? Ons oudste in 2de kleuterklas was gisteren naar eerste feestje in lokale binnenspeeltuin geweest van kindje uit haar klas. Hoewel ze veel plezier heeft gehad, vind ik het precies toch allemaal vroeg. Zeker als er dan nog kadokes worden verwacht. Mijn hart breekt ook als je dan toch via via opvangt dat vriendinnetjes ook een feestje geven en zij niet wordt uitgenodigd. Gelukkig beseft ze dat nog niet.
Normaal vanaf het lager hier.
Hier was dat de eerste keer in het 3e kleuterklas. Ervoor is toch nog wat vroeg imo.

Iemand tips eigenlijk voor verjaardagfeestjes voor kinderen die in de winter verjaren? In de zomer is alles toch zoveel gemakkelijker 😅
Er zijn wel wat binnenspeeltuinen in de buurt ;). Maar het is inderdaad irritant, misschien moeten we met BG samen verjaardagsfeestjes geven!!!!

Het eerste verjaardagsfeestje hebben we in de 3e kleuterklas gegeven en dit jaar in het 1ste wou ze een slaapfeestje. Allemaal goed verlopen.

Normaal vanaf het lager hier.

Er zijn wel wat binnenspeeltuinen in de buurt ;). Maar het is inderdaad irritant, misschien moeten we met BG samen verjaardagsfeestjes geven!!!!
Binnenspeeltuinen hebben we gedaan, maar de oudste komt nu op een leeftijd dat ze dat wel een beetje ontgroeid zijn en we iets anders willen doen voor de verjaardag. Daarom op zoek naar ideeën.

Binnenspeeltuinen hebben we gedaan, maar de oudste komt nu op een leeftijd dat ze dat wel een beetje ontgroeid zijn en we iets anders willen doen voor de verjaardag. Daarom op zoek naar ideeën.
Als je op die leeftijd komt, misschien Technopolis ofzo?
Of zwembad ofzo...

Maar het is effectief zo, in de zomer een feestje is makkelijk, in de winter voor zoveel volk is een hel.

Zoonlief zit in de derde kleuterklas en mag binnenkort zijn eerste feestje geven.
Bij mooi/droog weer gaan we in de achtertuin of in het bos tegenover een bosspel of parcours doen. En anders wordt het een binnenspeeltuin.

@Cerv.Be trampoline park? Zwembad? Arcade hal?

Hier zijn het verjaardagsfeestjes sinds dat ze 3-4 waren ofzoiets. En noorwegen dat noorwegen moet zijn dus het is not-done om niet iedereen uit te nodigen. Allez je kan wel enkel de meisjes doen ofzo, maar de "regel" is dat je iedereen moet uitnodigen.

Dus, over 3 weken 26 kinderen te entertainen voor 2 uur -_-

Een paar weken terug had onze jongste (2e leerjaar) zijn verjaardagsfeestje en dat zal de laatste keer binnenspeeltuin geweest zijn.

Onze oudste (3e leerjaar) had vorig jaar zijn feestje in de sporthal. Een volledige namiddag sporten naar keuze en erna muurklimmen.
Mét begeleider en een pannenkoek/ijsje als pauze, net als bij een binnenspeeltuin.

Ik vind het alleszins enorm makkelijk om zoiets te organiseren. Niets zelf te voorzien en als het feestje gedaan is, is het ook effectief gedaan en heb je er geen opkuis meer aan. Voor de prijs moet je het ook niet laten: binnenspeeltuin en sporthal zijn alles inclusief (extra drankjes en zakje chips achteraf) rond de 15€ per kind.

Dus, over 3 weken 26 kinderen te entertainen voor 2 uur -_-
2u is eigenlijk nog wel ca va. Wanneer dat alle kinderen goed en wel afgezet zijn, is het nog een goed uur tot de eerste terug opgehaald worden.
En in die tijd zullen ze nog cadeaus open maken + taart eten. Jij liever dan ik met zoveel, maar het zal enorm snel voorbij zijn.

Of zwembad ofzo...
Oudste vroeg dat ook vorig jaar, maar dat komt wel met een hele verantwoordelijkheid als begeleidende ouder.
Het waren er +-12 om in het oog te houden en op een zaterdag, wanneer het al redelijk druk is.

Met 2 ouders kan je onmogelijk alle kinderen in het zwembad continu in het oog houden + de kinderen die van de 2 glijbanen gaan in ons lokale zwembad. De redders zijn er ook wel, maar er zal maar eens iets gebeuren.

Welk kind kan er ook al goed zwemmen en welke niet? Herken ze maar aan hun badmuts in een menigte als ze iets doen dat niet mag.
Welk kind kan je vertrouwen van de hoogste glijbaan en hoe ga je het onderscheid maken?

Laatst bewerkt:
2u is eigenlijk nog wel ca va. Wanneer dat alle kinderen goed en wel afgezet zijn, is het nog een goed uur tot de eerste terug opgehaald worden.
En in die tijd zullen ze nog cadeaus open maken + taart eten. Jij liever dan ik met zoveel, maar het zal enorm snel voorbij zijn.
Haha

die ouders zijn ook niet dom eh, kinderen goed op tijd afzetten en zeker niet te vroeg opdagen ^^ Als het hier in de avond is ( pakweg tot 19) dan mag je al van veel chance spreken als ze tegen 20 allemaal weg zijn

Haha

die ouders zijn ook niet dom eh, kinderen goed op tijd afzetten en zeker niet te vroeg opdagen ^^ Als het hier in de avond is ( pakweg tot 19) dan mag je al van veel chance spreken als ze tegen 20 allemaal weg zijn
Oh ok, hier gebeurde dat telkens wel. Het eerste uur en laatste uur sta je grotendeels te babbelen met de andere ouders.

Ook wel laat om nog een feestje te organiseren voor kinderen. Dat is dan van 17u tot 19u?
Je voorziet dan ook avondeten ofzo? 😀

Kunnen we aub stoppen met oordelen en momguilten van dingen die niet geheel volgens jullie norm lopen? Ik heb een peuter waarbij we soms een iPad in zijn hand moeten stoppen omdat het anders teveel is voor hem. Hij heeft namelijk autisme. Dus aub als je dit ziet, hoef je niet direct 'breinrot' te denken of eender wat. Goed voor jou dat je dit niet toelaat voor jouw kinderen, maar elke situatie is anders. Elk gezin is anders. You do you en laat de rest ook doen wat zij het beste vinden.
Daar had ik inderdaad niet aan gedacht, weer iets bij geleerd.

Oh ok, hier gebeurde dat telkens wel. Het eerste uur en laatste uur sta je grotendeels te babbelen met de andere ouders.

Ook wel laat om nog een feestje te organiseren voor kinderen. Dat is dan van 17u tot 19u?
Je voorziet dan ook avondeten ofzo? 😀
jep 17 tot 19 is hier heel normaal en dan voorzie je eten ja ^^

Wij gaan 12-14 doen op een zaterdag

Hier begon het zelfs al in het eerste kleuterklasje. Hij is toen naar 2 verjaardagsfeestjes gegaan, eentje bij het kindje thuis met een springkasteel in de tuin en eentje in de binnenspeeltuin in de buurt. Ik vond dat ook wel vroeg, zeker ook naar cadeaus toe. Welk bedrag geef je een 3-jarige? 10 euro, maar wat heb je daar nog voor? Maar als ge al 20-25 euro begint te geven aan een kleuter, waar eindigt dat?
Bij dat ene kindje stond er ‘dreamland cadeaubon’ op de uitnodiging bij cadeautip 🤷🏻‍♀️

Nu zit hij in de 2e kleuterklas en gaat hij zaterdagnamiddag ook een verjaardagsfeestje.
Zijn eigen verjaardag is de volgende, nu gaan wij zelf geen feestje voor de klasgenootjes geven. We vieren dat bij ons thuis met taart met het gezin en de meter & peter, dat vind ik meer dan oké op dit moment.

Onze jongste verjaart in december en wil dit keer een uitgesteld feestje zodat hij ook eens buiten een feestje kan geven.

Laatste feestje van onze oudste trouwens gaan bowlen en dan met 2 auto's met al die kinderen naar de McDonalds gereden. Die vonden dat allemaal geweldig.

Terug
Bovenaan