Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

10 euro, maar wat heb je daar nog voor?
In de Action koop je daar bij wijze van spreken een halve kar vol mee. :unsure:
En op die leeftijd zijn ze toch met alles content (stickers etc.).

Zaterdag geven wij het eerste feestje voor onze zopas 4-jarige dochter. In een binnenspeeltuin, ze mocht 7 vriendjes kiezen. Ik kan dat lawaai best goed aan, dus dat wordt een chill namiddagje.

Hier begon het zelfs al in het eerste kleuterklasje. Hij is toen naar 2 verjaardagsfeestjes gegaan, eentje bij het kindje thuis met een springkasteel in de tuin en eentje in de binnenspeeltuin in de buurt. Ik vond dat ook wel vroeg, zeker ook naar cadeaus toe. Welk bedrag geef je een 3-jarige? 10 euro, maar wat heb je daar nog voor? Maar als ge al 20-25 euro begint te geven aan een kleuter, waar eindigt dat?
Bij dat ene kindje stond er ‘dreamland cadeaubon’ op de uitnodiging bij cadeautip 🤷🏻‍♀️

Nu zit hij in de 2e kleuterklas en gaat hij zaterdagnamiddag ook een verjaardagsfeestje.
Zijn eigen verjaardag is de volgende, nu gaan wij zelf geen feestje voor de klasgenootjes geven. We vieren dat bij ons thuis met taart met het gezin en de meter & peter, dat vind ik meer dan oké op dit moment.
Hier ook schering en inslag de verjaardagfeestjes van in het eerste kleuterklasje. Da's soms letterlijk 4 weken op rij dat onze dochter naar een feestje moet, compleet met gedrukte uitnodigingen, springkastelen, binnenspeeltuinen, goodiebags, ... Ze vindt dat uiteraard de max, maar mensen lijken daar veel geld in te willen steken.
Wij geven ook een verjaardagsfeestje voor de vriendjes maar da's met een man of 5 en dan wat brakken in den hof/scouts spelletjes/pannenkoekske steken
Onze jongste gaat sinds een maand naar de crèche en die heeft al twee cadeau'tjes meegekregen voor een verjaardag. Tof, maar het manneke is 7 maand dus die kan nog geen snoep eten dus dat was echt niet nodig.

ik wou hier even polsen naar ervaringen ivm zindelijkheid.
In augustus leek het de goeie kant uit te gaan en de eerste 2 weken school vielen op vlak van pipi goed mee.
Maar nu begint het af te zwakken en heeft ze bijna dagelijks ongelukjes desondanks er vaste regelmaat is, ze een buddy heeft die meegaat en ze de enige instapper is in de klas.

We hebben gemerkt dat als ze een pamper aanheeft ze er geen pipi in doet.
We dachten dus om haar nu ene pamper aan te doen voor het school maar weten niet goed of dat een goed idee is en dat zo wat de vooruitgang tegenwerkt.

Hier ook schering en inslag de verjaardagfeestjes van in het eerste kleuterklasje. Da's soms letterlijk 4 weken op rij dat onze dochter naar een feestje moet, compleet met gedrukte uitnodigingen, springkastelen, binnenspeeltuinen, goodiebags, ... Ze vindt dat uiteraard de max, maar mensen lijken daar veel geld in te willen steken.
Wij geven ook een verjaardagsfeestje voor de vriendjes maar da's met een man of 5 en dan wat brakken in den hof/scouts spelletjes/pannenkoekske steken
Onze jongste gaat sinds een maand naar de crèche en die heeft al twee cadeau'tjes meegekregen voor een verjaardag. Tof, maar het manneke is 7 maand dus die kan nog geen snoep eten dus dat was echt niet nodig.

Over verjaardagen in de creche.
ik vind dat echt dwaas.
Wij geven op haar verjaardag een kado aan haar groep in de vorm van wat speelgoed.
Meestal iets 2dehands dat nog in goeie staat was.

Ze heeft zo ook verschillende keren dingen gekregen, kartonnen boekjes die na 1 keer erin bijten uit elkaar vielen en idd ook snoep.
Dat snap ik echt niet

In de kleuterklas vragen ze achter soep of iets anders vers/gezond. Liefst om samen met de kleuters te maken

Wij hebben altijd de pampers van het Kruidvat gehad, met grote tevredenheid. Nu hebben we maatje 5 en heeft ze praktisch elke dag een lekkage. Zelfs al een keer zo erg dat er een plas op de grond lag. Ze is rond de 12kg, dus zou perfect moeten passen. Nog mensen deze ervaring met Kruidvat pampers?
Onze vroedvrouw zei net tijdens de infosessie dat Kruidvat blijkbaar hun pampers net heeft aangepast waardoor er enorm veel mensen klagen over lekkages. Zij waren zelf fan van Kruidvat en zijn nu dus ook overgeschakeld op Pampers. Al zou het hun niet verbazen moesten ze het ontwerp weer aanpassen want Kruidvat zou een regen aan klachten ontvangen hebben.

ik wou hier even polsen naar ervaringen ivm zindelijkheid.
In augustus leek het de goeie kant uit te gaan en de eerste 2 weken school vielen op vlak van pipi goed mee.
Maar nu begint het af te zwakken en heeft ze bijna dagelijks ongelukjes desondanks er vaste regelmaat is, ze een buddy heeft die meegaat en ze de enige instapper is in de klas.

We hebben gemerkt dat als ze een pamper aanheeft ze er geen pipi in doet.
We dachten dus om haar nu ene pamper aan te doen voor het school maar weten niet goed of dat een goed idee is en dat zo wat de vooruitgang tegenwerkt.
Iets gebeurt in school of thuis? Kan ook iets zijn wat je helemaal niet hebt opgemerkt.

De 2 oudste hadden hier beide een terugval van zindelijkheid toen ze naar school gingen en dat had toch een 3 tal weken geduurd eer ze op school terug zindelijk waren.

Heeft ze enkel op school een ongelukje? Altijd op hetzelfde moment?

Onze vroedvrouw zei net tijdens de infosessie dat Kruidvat blijkbaar hun pampers net heeft aangepast waardoor er enorm veel mensen klagen over lekkages. Zij waren zelf fan van Kruidvat en zijn nu dus ook overgeschakeld op Pampers. Al zou het hun niet verbazen moesten ze het ontwerp weer aanpassen want Kruidvat zou een regen aan klachten ontvangen hebben.
Zou wel veel verklaren.

Dochter is moe. Drama bij het ontbijt, niet willen eten. En na veel proberen en zuchten en gesnotter zegt ze tussen de huilbuien door "papa moet grappig doeeeen!".

Ik doe grappig.

Ze lacht.

En ze eet.

Die freggel wordt effectief al 3 in oktober :/

Gisteren kwam ze naar mij, volledig uit zichzelf, ik had ze niks ingefluisterd ofzo, en zegt, "papa ik zie je graag".
Ik moet zeggen, dat doet een mens toch iets, veel zelfs, enorm veel.

Jongste: "papa, wil je met me spelen?"

Tuurlijk vriend, wat wil je doen?

"treintjes!!!!"

ok!

op dat moment hoor ik wenen van de andere kant van de living: de oudste.
"Ik wou met papa spelen, en ik wil geen treinen!"

uitgelegd dat broer het eerst gevraagd had -> zonder resultaat, nog meer tranen.

Geprobeerd een compromis te zoeken maar geen van beide wil wijken.
Gezegd dan dat ze zelf maar iets moesten zoeken om te spelen en dat papa geen zin heeft in ruzie en niet meer meedoet.

-> 2 huilende kinderen!

Jaja, die prijs is zo goed als binnen.

father-of-the-year-trophy-home-accesories-he-said-she-said-106553.jpg

Kan je die zijkanten dan niet zachter maken met een (vastgemaakt) kussen of wat schuimachtig materiaal?
Nee, dan kon hij niet goed meer kijken uit zijn bedje en begon hij te huilen. Het probleem heeft in elk geval zichzelf plots opgelost. Hij slaapt sinds vorige week in zijn eigen kamer (wel nog zelfde bed) en nu doet hij dat niet meer.

Iets gebeurt in school of thuis? Kan ook iets zijn wat je helemaal niet hebt opgemerkt.

De 2 oudste hadden hier beide een terugval van zindelijkheid toen ze naar school gingen en dat had toch een 3 tal weken geduurd eer ze op school terug zindelijk waren.

Heeft ze enkel op school een ongelukje? Altijd op hetzelfde moment?
Weet niet of er iets gebeurd is op school (buiten de accidentjes)
Op school heeft ze wel een buddy die met haar mee naar het toilet moet en haar dan helpt indien nodig.
Ze geeft wel altijd aan dat ze alles zelf wilt doen, zowel bij ons als op school tegen de leerkracht en de buddy.
Oh wee als we haar broek durven uitdoen :p dan moet die terug aan zodat ze die zelf kan uitdoen

Het is niet op een vast moment en het is ook thuis.
Het lijkt wel altijd als ze met iets bezig is.
Mijn vriendin doet haar nu vaker een pamper aan bij lange ritten.
Haar juf heeft wel gezegd van zeker niet met pamper naar school te komen.
En ze kan gerust haar pipi ophouden hoor.

Weet niet of er iets gebeurd is op school (buiten de accidentjes)
Op school heeft ze wel een buddy die met haar mee naar het toilet moet en haar dan helpt indien nodig.
Ze geeft wel altijd aan dat ze alles zelf wilt doen, zowel bij ons als op school tegen de leerkracht en de buddy.
Oh wee als we haar broek durven uitdoen :p dan moet die terug aan zodat ze die zelf kan uitdoen

Het is niet op een vast moment en het is ook thuis.
Het lijkt wel altijd als ze met iets bezig is.
Mijn vriendin doet haar nu vaker een pamper aan bij lange ritten.
Haar juf heeft wel gezegd van zeker niet met pamper naar school te komen.
En ze kan gerust haar pipi ophouden hoor.
Dat is wel een belangrijk punt. Veel kinderen kunnen die prioriteit niet inschatten.
Bij de dochter in de klas zat er bvb eentje die dan in zijn broek pipi deed. Als de juf vroeg "waarom ga je niet naar het wc" antwoordde die gewoon dat iemand dan zijn plek aan de knutseltafel ging innemen...

Die freggel wordt effectief al 3 in oktober :/

Gisteren kwam ze naar mij, volledig uit zichzelf, ik had ze niks ingefluisterd ofzo, en zegt, "papa ik zie je graag".
Ik moet zeggen, dat doet een mens toch iets, veel zelfs, enorm veel.

Hier ook: "papa, ik hou zóveel van jou!" En dan benen gespreid en armen zo wijd (weid?) mogelijk.

Komt uit dit boek waarschijnlijk, maar toch :p https://www.bol.com/be/nl/p/raad-ee...MI8qH5h5b8iAMVzHJBAh1nPzAdEAQYASABEgIBqvD_BwE

Terug
Bovenaan