Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hebben er hier mensen ervaring met een leuke opbergbox voor hun kinderknutselwerkjes? Momemteel dumpen we dat gewoon in een curverbox en dat werkt ook wel, maar mijn vrouw heeft ergens wel een idee om dat toch in een iets leukere opbergbox bij te houden voor later.
Mijn man heeft zelf een houten opbergdoos gemaakt en zijn naam daarin gegraveerd.
Je kan op sommige sites ook zo gepersonaliseerde dozen bestellen.

Hebben er hier mensen ervaring met een leuke opbergbox voor hun kinderknutselwerkjes? Momemteel dumpen we dat gewoon in een curverbox en dat werkt ook wel, maar mijn vrouw heeft ergens wel een idee om dat toch in een iets leukere opbergbox bij te houden voor later.
Er zijn lijsten waar je meerdere tekeningen in kan opbergen. Handig om tekeningen mee te rouleren. De meest waardevolle tekening is heel mooi (permanent) ingelijst en hangt tussen allerlei kunst van volwassen kunstenaars.

Een vriendin van mij maakt van elk kunstwerk een digitale foto. Na verloop van tijd konden de kunstwerkjes weg(gegooid).

Hier niet veel knutselwerkjes, juist veel tekeningen. De mooisten worden in een A3 tekenmap (groen of rood gespikkeld met linten) bewaard maar een koker kan ook. En daarnaast staan er wat kunstwerkjes in of op een (vitrine)kast. Een mooie doos (bekleed linnen) gebruiken we ook wel voor herinneringen.

Dochter die er al in geslaagd is om sinds oktober al drie onderdelen van haar Playmobil kapot te maken. Ligt dat nu aan haar of aan de Playmobil? 🤷🏻‍♀️

Dochter die er al in geslaagd is om sinds oktober al drie onderdelen van haar Playmobil kapot te maken. Ligt dat nu aan haar of aan de Playmobil? 🤷🏻‍♀️
Aan de mama. Altijd de schuld geven dat het de genen zijn van de mama...

Hoe oud is de dochter? Playmobiel is bedoeld voor kinderen vanaf een jaar of 6 - 7.

Ze hebben ook een kleuterversie 1-2-3 Playmobil als ik me niet vergis.

Anderzijds breekt hier mijn 8 jarige ook alles van speelgoed af, niet expres maar eerder niet door hebben dat bepaald speelgoed niet overleefd als ge het van de trap gooit. Ook al zit ge in uw spel en moet hij in een ravijn rijden.

Hoe oud is de dochter? Playmobiel is bedoeld voor kinderen vanaf een jaar of 6 - 7.

Anderzijds breekt hier mijn 8 jarige ook alles van speelgoed af, niet expres maar eerder niet door hebben dat bepaald speelgoed niet overleefd als ge het van de trap gooit. Ook al zit ge in uw spel en moet hij in een ravijn rijden.
Op de doos staat vanaf 4 jaar en ze is drie. Maar ze heeft redelijk macht. Beentje van een ventje gewoon afgebroken door hem op een te groot paard te willen forceren.

Hier haalt ze ook alles uit elkaar wat ze uit elkaar kan krijgen, gewoon omdat het kan en dan zijn er soms brokken.

Dat hebben wij hier dus met de zijn Lego monstertruck voor. Wordt dagelijks een paar keer opnieuw in elkaar gezet omdat hij er stunts mee uithaalt.

Op de doos staat vanaf 4 jaar en ze is drie. Maar ze heeft redelijk macht. Beentje van een ventje gewoon afgebroken door hem op een te groot paard te willen forceren.

Hier haalt ze ook alles uit elkaar wat ze uit elkaar kan krijgen, gewoon omdat het kan en dan zijn er soms brokken.
In dat geval is Playmobil niet het meest geschikte speelgoed voor uw 3 jarig prutsen.

Dublo is dan zeker veiliger, maar er is ook ander speelgoed waar het de bedoeling is om het uit elkaar te halen. Bij Playmobil is dat de bedoeling niet.
Dat hebben wij hier dus met de zijn Lego monstertruck voor. Wordt dagelijks een paar keer opnieuw in elkaar gezet omdat hij er stunts mee uithaalt.
Hier wordt eerst de monstertruck aangepast met coole dingens volgens de kinderen om dan stunts mee uit te halen, kapot te gaan en dan drama omdat hij niet meer weet hoe zijn cool dingens juist weer op de auto stonden.

In dat geval is Playmobil niet het meest geschikte speelgoed voor uw 3 jarig prutsen.

Dublo is dan zeker veiliger, maar er is ook ander speelgoed waar het de bedoeling is om het uit elkaar te halen. Bij Playmobil is dat de bedoeling niet.

Hier wordt eerst de monstertruck aangepast met coole dingens volgens de kinderen om dan stunts mee uit te halen, kapot te gaan en dan drama omdat hij niet meer weet hoe zijn cool dingens juist weer op de auto stonden.
Klopt, anderzijds speelt ze hier al vanaf haar 2 jaar heel goed met Playmobil (en is er nog niks stuk van). Dus er zijn zeker ook wel jongere kinderen die daar wel rustiger mee spelen ook :p
Het ene kind speelt gewoon "wilder" dan het andere.

Klopt, anderzijds speelt ze hier al vanaf haar 2 jaar heel goed met Playmobil (en is er nog niks stuk van). Dus er zijn zeker ook wel jongere kinderen die daar wel rustiger mee spelen ook :p
Het ene kind speelt gewoon "wilder" dan het andere.
Het is niet dat ze wild is, ze prutst gewoon alles uit elkaar. Plus het moet correct zijn, ik had een andere kleur bit op het paardje gedaan dan op de doos stond afgebeeld. Papa moest het veranderen naar de juiste kleur toen ze het gezien had. Hier staat ook nog een Playmobil huis van 30+ jaar oud van mij en daar heeft ze nog geen stukken af gekregen in ieder geval.

@pardal Hier staat ook een hele box Duplo-blokken hoor maar voor't moment bouwt ze liever torens en muren met haar Connetix-tegels of test ze hoeveel auto's in haar Hot Wheels toren kunnen.

De feestdagen goed doorgekomen met onze zoon. Op tijd rustmomentjes ingelast waardoor hij niet te overprikkeld is geraakt.
En hij mag tot 31 augustus 2026 naar de creche. Blij dat dat geregeld is.

Die van ons begint nu heerlijk bijdehand te zijn. Wat ze soms eruit gooit :laugh: . Ze is wel heel beleefd. Altijd dankjewel, alsjeblieft, gezondheid wanneer iemand niest. Hopelijk blijft ze dit doen :unsure: .

Ons dochtertje is opgenomen met RSV :(. Het is voorlopig mild, waarschijnlijk door het vaccin dat ze 6 weken terug gehad heeft. Maar we waren er op tijd bij. Hopelijk verzwakt ze niet en gaat ze nu enkel vooruit.
Mijn moederhart breekt om mijn kleintje zo te zien afzien :(, ze is nog piepjong.

Het is een raadsel hoe we het hebben opgelopen. De papa had het eerst maar wij hadden zeker 5 dagen niemand gezien, moet dan zijn van in de supermarkt/slager? :/ ik en de dochter zijn een week later ziek gevallen.

Ons dochtertje is opgenomen met RSV :(. Het is voorlopig mild, waarschijnlijk door het vaccin dat ze 6 weken terug gehad heeft. Maar we waren er op tijd bij. Hopelijk verzwakt ze niet en gaat ze nu enkel vooruit.
Mijn moederhart breekt om mijn kleintje zo te zien afzien :(, ze is nog piepjong.

Het is een raadsel hoe we het hebben opgelopen. De papa had het eerst maar wij hadden zeker 5 dagen niemand gezien, moet dan zijn van in de supermarkt/slager? :/ ik en de dochter zijn een week later ziek gevallen.
Incubatieperiode van RSV is 2 tot 8 dagen blijkbaar.

Veel beterschap voor je dochtertje, ze is op de juiste plek om hulp te krijgen. :hug:

Over budget gesproken, wat zijn jullie ervaringen met dubbele buggy's? Must have of weggesmeten geld?

De tweede is onderweg bij ons, de eerste gaat tegen de geboorte net twee zijn. Hij stapt goed, maar onderweg natuurlijk traag en geen kilometers. Mijn vrouw ziet er tegenop om met twee kinderen weg te gaan zonder dat ze ze allebei in de buggy kan zetten. De meningen die we in onze omgeving horen zijn verdeeld: zij die het hebben, zeggen het zelden gebruikt te hebben. Zij die het niet hebben, zeggen het soms te missen.

Uiteindelijk beslist mijn vrouw toch, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.

Wij hebben de jongste in de draagzak meegenomen, oudste in de buggy. Naarmate ze ouder werden zo'n (zit)plank achter de buggy gehangen. Bij ons zat er 1.5 jaar tussen

Als deze zwangerschap vlot verloopt dan zal er hier ook net geen 1,5j tussen zitten.
Mijn idee tot nu toe is om ook met draagzak en single buggy te werken. Baby 1 zit nu nog steeds in de draagzak, hij blijft dat fantastisch vinden, dus hopelijk werkt het bij baby 2 ook zo.

Over budget gesproken, wat zijn jullie ervaringen met dubbele buggy's? Must have of weggesmeten geld?

De tweede is onderweg bij ons, de eerste gaat tegen de geboorte net twee zijn. Hij stapt goed, maar onderweg natuurlijk traag en geen kilometers. Mijn vrouw ziet er tegenop om met twee kinderen weg te gaan zonder dat ze ze allebei in de buggy kan zetten. De meningen die we in onze omgeving horen zijn verdeeld: zij die het hebben, zeggen het zelden gebruikt te hebben. Zij die het niet hebben, zeggen het soms te missen.

Uiteindelijk beslist mijn vrouw toch, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Hier was de oudste net geen twee. Buggy board gekocht om achter de buggy te hangen.

Hier was er net geen 2,5 jaar tussen. Ook zo een buggyboard gebruikt. Maar al bij al niet veel gebruikt. Tegen dat je met een kleine echt buiten gaat verder dan de eigen straat had die grootste geen zin meer om daar echt op te staan had ik de indruk.

Terug
Bovenaan