Ik weet daarmee nog altijd uw antwoord op de vraag niet.
We hebben nog een reserve-oma dus de vraag stelt zich niet.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik weet daarmee nog altijd uw antwoord op de vraag niet.

Lijkt me geen gemakkelijke. Het lijkt gemakkelijk om te zeggen dat je hem gewoon al een jaartje eerder, als voorbereiding op het middelbaar, naar school stuurt, maar het zesde is vooral uitdieping en weinig nieuwe leerstof, iets wat je gemakkelijker individueel kan aanbieden.Eerste keer zeer uitdrukkelijk. In leeftijd 3de leerjaar, maar naar leerstof 5de.
Hij zegt dat hij het hier in huis te druk vindt. Het komt er vooral op neer dat hij zelf wilt bepalen wat hij wilt doen (de dingen die hij kan, die hem geen moeite kosten) op het moment dat hij voelt dat het iets nieuws is, is het paniek en weerstand.Lijkt me geen gemakkelijke. Het lijkt gemakkelijk om te zeggen dat je hem gewoon al een jaartje eerder, als voorbereiding op het middelbaar, naar school stuurt, maar het zesde is vooral uitdieping en weinig nieuwe leerstof, iets wat je gemakkelijker individueel kan aanbieden.
Waarom zegt hij dat? Is hij jullie als leerkracht beu, wil hij meer vriendjes maken,... ?
Oei, net een motivatie om hem niet naar een school te sturen, tenzij je zou weten dat de leerkracht wel goed kan omgaan met hoogbegaafden en dat doorheeftHij zegt dat hij het hier in huis te druk vindt. Het komt er vooral op neer dat hij zelf wilt bepalen wat hij wilt doen (de dingen die hij kan, die hem geen moeite kosten) op het moment dat hij voelt dat het iets nieuws is, is het paniek en weerstand.
Hier kan hij het niet van weglopen op school hoopt hij zich wat meer te kunnen verstoppen onder de klasgenoten.
Dat laatste is inderdaad het moeilijkste. In de buurt zal het al niet zijn. Er is een school 50 minuten rijden van hier, maar die kiezen er bewust voor om kleinschalig te werken. De kans is dan ook zeer groot dat ze gaan aangeven dat er geen plaats is voor hem.Oei, net een motivatie om hem niet naar een school te sturen, tenzij je zou weten dat de leerkracht wel goed kan omgaan met hoogbegaafden en dat doorheeft
Het is een mengeling van "ze wordt te snel groot" en "nieuwe fase, ik kijk ernaar uit!". En dat gaat zo blijven met elke nieuwe evolutie die ze doormaakt. Gisteren nog op stap geweest met een koppel dat nog een peuter had en eergisteren naar een pasgeboren kind gaan kijken. Ergens kriebelt het dan om aan een tweede te beginnen, maar dat gaat ook weer gepaard met ca. twee zéér intense jaren met weinig slaap, véél pampers, kots, kwijl en wat nog allemaal.De dochter gaan afzetten, haar allereerste schooldag. Het doet wat met een mens.
bekend gevoel en voor ge het weet heb ge 4 kinderen rond lopen.Het is een mengeling van "ze wordt te snel groot" en "nieuwe fase, ik kijk ernaar uit!". En dat gaat zo blijven met elke nieuwe evolutie die ze doormaakt. Gisteren nog op stap geweest met een koppel dat nog een peuter had en eergisteren naar een pasgeboren kind gaan kijken. Ergens kriebelt het dan om aan een tweede te beginnen, maar dat gaat ook weer gepaard met ca. twee zéér intense jaren met weinig slaap, véél pampers, kots, kwijl en wat nog allemaal.
Hah, hier ook. Zondag was ik nog aant denken "miljaar, waar is mijn kleine baby naartoe"De dochter gaan afzetten, haar allereerste schooldag. Het doet wat met een mens.

Hier was het toch wennen, zo een grote school met roepende kinderen. Geen traantjes, al kan dat ook liggen aan de juf die leek te snappen dat we gingen vertrekken en dan met haar begon te spelen. Wat er daarna gebeurde zullen we vanavond pas weten.Hah, hier ook. Zondag was ik nog aant denken "miljaar, waar is mijn kleine baby naartoe"
Vanmorgen gaan afzetten tussen een hoop kleuters en peuters en toen was het toch meer "ocharm, zo klein met al die grote kindjes, wat doe ik u in godsnaam aan"
Zijzelf geen second achterom gekeken dus da's wel positief, maar kga toch blij zijn als ze weer thuis is vanavond![]()
Gelukkig hebben we ondertussen wel plek bij een therapeut gevonden. Want zowel m'n vriendin als ik geraken er op zo'n momenten niet op in gepraat.
Geweld blijft een delicaat onderwerp, maar in dit geval is het een terechte reactie.Deze ochtend getuige geweest van een duw die een gekende pester op de school gaf aan mijn oudste zoon nadat ik hem net had afgezet, gevolgd door een zijwaartse trap die hij uit reflex deed (karate)
Tranen bij de pester. Onze oudsten ook onder zijn vijs gekregen van de juf die het gezien heeft maar godverdomme wat was ik fier.
Vechten mag niet maar deze was meer dan dik verdiend. Klotejong.
Nee, da's gemeend. Het heeft wel even geduurd en uiteindelijk wat geluk gehad met de uitbreiding van een groepspraktijk hier in de buurt.Is dat ironisch of gemeend?
Nee, da's gemeend. Het heeft wel even geduurd en uiteindelijk wat geluk gehad met de uitbreiding van een groepspraktijk hier in de buurt.
Intake gesprek gehad en zij is al een eerste keer gegaan. Hopelijk zien we daar over een tijdje de resultaten van.
Haar oudercontact op school was bv ook heel goed: goed meewerken, leergierig, héél goeie punten.
Ze kreeg in't begin van't jaar extra materie om zelf mee aan de slag te gaan maar de juf merkte ook dat dat teveel stress gaf en is daar voorlopig mee gestopt.
Da's ook de reden waarom we hulp hebben gezocht: 't is een slim kind met veel talenten en ik zou het dood jammer vinden mocht ze zaken uit de weg gaan omdat het moeilijk is of omdat ze denkt haar standaard niet te halen.
Geweld blijft een delicaat onderwerp, maar in dit geval is het een terechte reactie.
Nope. Het is niet bij een psycholoog. Dus 60 euro per sessie.Ok.
En wordt dat terugbetaald?
Wel, ze was aan het wenen toen we ze ophaalde, maar volgens de juf was ze de hele dag flink geweest tot dan en was het waarschijnlijk omdat ze daar tussen de roepende kinderen zaten. Wel volle pamper, maar verder is alles zo te zien goed verlopen. Na een kleine overprikkelings-crisis bij het thuiskomen die we hebben overwonnen met een banaan en enkele minuten tv lijkt ze eigenlijk nog vrij energiek.Hier was het toch wennen, zo een grote school met roepende kinderen. Geen traantjes, al kan dat ook liggen aan de juf die leek te snappen dat we gingen vertrekken en dan met haar begon te spelen. Wat er daarna gebeurde zullen we vanavond pas weten.