Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Kleuters die moeten gaan slapen:
"Papa, kan jij aan de lucht?"
"Wel, technisch gezien wel, want alles rondom ons is lucht he... Ah, ge zijt aant tijdrekken"

D: Papa, ik en mijn vriendinneke willen chips!
P: Natuurlijk, wat moet dat grapke kosten?
D: € 3 voor twee zakskes
P: Hier € 3. Enjoy.
D: Papa Papa. We hebben gratis chips gekregen voor geld.

Natuurlijk.

Ik voelde vandaag aan mijn dochter van 1j3m haar nek en voelde een harde bobbel. Nu is mijn lief vorige week een foto gaan trekken en een biopsie laten doen voor hetzelfde en dat blijkt gelukkig niks ernstigs te zijn. Er is hier deze winter wel veel ziek geweest dus waarschijnlijk is het daar nog een restant van maar het is toch een beetje eng om dat bij de kleine te voelen.

Mijn vriendin is er wel emotioneel door, die denkt al snel aan het ergste. Ik denk eigenlijk bijna altijd dat het wel niks zal zijn, en dan voel ik dat ze toch een beetje vindt dat ik het niet serieus genoeg neem. Nochtans ben ik wel akkoord om morgen al direct naar de dokter te gaan en zo, maar ik denk gewoon dat de kans op iets ernstigs zeer klein is.

Bon, de eerste health scare aan bijna anderhalf jaar oud, eigenlijk is dat op zich best al laat.

Die van ons is vandaag 2 uurtjes gaan wennen in de crèche. Ben opgestaan met mega zware migraine 🥲.
Ga blij zijn als ik ze binnen anderhalf uur alweer mag ophalen.

Voorbije weekend was de babyborrel. Ze is voornamelijk in de armen van haar gekende kring geweest (ouders/grootouders/overgrootmoeder/meter/tante) en toch was ze s’avonds overprikkeld van de vele gezichten, de papa kreeg ze niet getroost, op schoot bij mama was ze binnen de 10 minuten al snurkend vertrokken. Ze was gisteren vree ‘into mama’. Dus ben benieuwd voor straks en vooral morgen als ze een halve dag gaat 😖.
Vanaf volgende week start ze dan 2 volle dagen per week, dat is ook mijn heropstart. Heb de papa zijn agenda laten blokkeren dat hij er de eerste 2 dagen ‘vroeg’ (16u30) om kan, hij begint vroeg en ik zet ze rond 8u af.

Deze ochtend getuige geweest van een duw die een gekende pester op de school gaf aan mijn oudste zoon nadat ik hem net had afgezet, gevolgd door een zijwaartse trap die hij uit reflex deed (karate)
Tranen bij de pester. Onze oudsten ook onder zijn vijs gekregen van de juf die het gezien heeft maar godverdomme wat was ik fier.
Vechten mag niet maar deze was meer dan dik verdiend. Klotejong.
Gedaan met duwen. :coolbrows:

Deze ochtend getuige geweest van een duw die een gekende pester op de school gaf aan mijn oudste zoon nadat ik hem net had afgezet, gevolgd door een zijwaartse trap die hij uit reflex deed (karate)
Tranen bij de pester. Onze oudsten ook onder zijn vijs gekregen van de juf die het gezien heeft maar godverdomme wat was ik fier.
Maar wat drijft die pester, da's het belangrijkste hier! :oi22:

Neenee, ff serieus, mooi om te lezen.

Spijtige reactie.
De juiste oplossing was het contacteren van een kinderpsycholoog om op positieve manier te leren omgaan met duwen krijgen 😋

Onze jongste van de tweeling is zo wat socially awkward in de klas.

Niet geheel onlogisch aangezien ze EN klein is voor haar leeftijd EN van het einde van het jaar is EN in een graadklas 2e/3e kleuterklas zit terwijl ze eigenlijk 2e kleuter is. Ze wordt pas 5 einde van het jaar en daar lopen kinderen rond die al 6 geworden zijn, best wel grote verschillen. Sommige van die grote zijn ook gemakkelijk 20-25cm groter dan haar.

Die babbelt niet veel met andere kindjes, enkel met haar beste vriendinnetjes. Af en toe vindt er 1 het dus nodig om haar een duw te geven of om haar vriendenboekje af te pakken of whatever kleutergedrag te doen. En volgens de juf is het dan altijd hetzelfde verhaal. STAP STAP STAP naar de juf 'KIJK'. STAP STAP STAP naar het stoute kind 'NONONONO' met het vingertje in de lucht en dan de tong uitsteken. En dan stilletjes aan de juf zeggen wat er gebeurd is. :laugh: Soms zijn ze toch schattig.

Ik voelde vandaag aan mijn dochter van 1j3m haar nek en voelde een harde bobbel. Nu is mijn lief vorige week een foto gaan trekken en een biopsie laten doen voor hetzelfde en dat blijkt gelukkig niks ernstigs te zijn. Er is hier deze winter wel veel ziek geweest dus waarschijnlijk is het daar nog een restant van maar het is toch een beetje eng om dat bij de kleine te voelen.

Mijn vriendin is er wel emotioneel door, die denkt al snel aan het ergste. Ik denk eigenlijk bijna altijd dat het wel niks zal zijn, en dan voel ik dat ze toch een beetje vindt dat ik het niet serieus genoeg neem. Nochtans ben ik wel akkoord om morgen al direct naar de dokter te gaan en zo, maar ik denk gewoon dat de kans op iets ernstigs zeer klein is.

Bon, de eerste health scare aan bijna anderhalf jaar oud, eigenlijk is dat op zich best al laat.

Dat zijn waarschijnlijk gewoon gezwollen klieren van een of ander snot gebeuren dat gepasseerd is. Voel eens links en rechts op dezelfde plek. Als het links een klier is en rechts op dezelfde plek een dikkere klier, check. Ooronsteking of keelontsteking gehad ? Kan wel nog paar weken/maanden duren en/of heropzwellen bij nieuw snotfestijn.

Een van onze kinders heeft bijna een half jaar lang een gezwollen klier de grootte van een 2 euro stuk gehad achter 1 van haar oren. Als er wat minder snot was, ging dat weg. Als er veel snot was, was dat onmiddellijk terug in full force. Nu een jaar later (en vooral een zomer zonder snot) is daar niks meer van te zien.

Als je het internet gelooft, is dat ongeveer elke vorm van exotische kanker van lymfeklier kanker tot een of ander uitgezaaide leukemie tot whatever. Realiteit is dat het bij die kinderen nooit iets ernstig is, tot het ernstig is en dan weet je het ook direct. Kind eet niet en vermagert als een tierelier, kind continu ziet wit, kind valt random flauw, kind heeft continu 39 graden koorts zonder ziektesymptomen, random plotse epilepsie aanvallen, you name it etc. Zijn ook symptomen die een normale ouder niet snel zal missen.

Ze is nu 3j3m de middagdutjes worden vaker en vaker overgeslagen. Maar sinds een paar dagen kruipt ze zelf in haar bed in als ze moe is. "Ikke veel moe" zegt ze dan. Wel een probleem als dat dan om 5u is, want dan is heel mijnen avond om zeep.

Ze is nu 3j3m de middagdutjes worden vaker en vaker overgeslagen. Maar sinds een paar dagen kruipt ze zelf in haar bed in als ze moe is. "Ikke veel moe" zegt ze dan. Wel een probleem als dat dan om 5u is, want dan is heel mijnen avond om zeep.

Hoe laat gaat die naar bed 's avonds? Bij ons was het max om 7h in bed en opstaan om 7h. In het weekend gemakkelijk doorslapen tot 8-8.30. Nu zijn ze 4.5 maar is het eigenlijk nog zo goed als hetzelfde, enkel om 7.30 in bed.

Die van ons zijn grote slapers, maar die zijn gestopt met middagdutjes toen ze naar de instap klas gingen. Ze zijn na de paasvakantie naar school beginnen gaan. Denk dat ze in het begin 2x per week enkel 's morgens gingen omdat ze nog dutje deden, maar tegen dat het zomervakantie was, was het middagdutje permanent van de baan.

Ik weet het nog goed genoeg want de madam was hoogzwanger van nr3 en was redelijk immobiel en we mochten een zomervakantie overbruggen met een tweeling zonder creche en ze sliepen niet meer. Relatieve horror.

Ik kan mij wel herinneren dat wanneer ik ze van 1e kleuter ging halen met de auto, ze altijd in slaap vielen in de auto. En ik elke keer relatief wild een bocht pakken/hard remmen zodat ze wakker zouden worden. You shall not sleep overdag en de avond om zeep helpen :laugh:

Ik kan mij wel herinneren dat wanneer ik ze van 1e kleuter ging halen met de auto, ze altijd in slaap vielen in de auto. En ik elke keer relatief wild een bocht pakken/hard remmen zodat ze wakker zouden worden. You shall not sleep overdag en de avond om zeep helpen :laugh:

5 minuten slapen in de auto = de hele avond wakker zijn :unsure:

Hier toch nog middagdutjes in het weekend en op woensdagnamiddag. 3j2m. En daarnet kwam ze van school en ging ze direct in crisis van niets willen maar 'ik wil slapen'. Hele avond nog op de zetel gelegen, beetje tv gezien, niets meer willen eten. Uiteindelijk om 18u15 naar boven en 18u30 in slaap. Waarschijnlijk morgenvroeg gewoon terug om 7u wakker. Toch ook beu dat ze zo vaak zo moe van school komt en dan niets meer wilt erna.

Daarnet de dochter de eerste keer van de gang geplukt omdat ze uit haar bed was gekropen (ze slaapt sinds een week in een "groot" bed).

Gedaan met de rust :help: Ik kan niet wachten tot ze naast mijn vrouw gaat staan in het midden van de nacht en die heel het kot bijeen gaat krijsen :p

Vanmorgen moest de dochter naar school. Ze had overgegeven, zei dat ze zich niet lekker voelde en pijn aan de buik had met een hoop gezeur. Mijn vrouw dan mijn ouders gebeld of ze de hele dag bij hun kon blijven. Dus komen aan bij mijn ouders zegt ze "mopje" met een hoop gelach erbij. Toen wel weer brullen omdat ze toch naar school moest :laugh: .

Vanmorgen moest de dochter naar school. Ze had overgegeven, zei dat ze zich niet lekker voelde en pijn aan de buik had met een hoop gezeur. Mijn vrouw dan mijn ouders gebeld of ze de hele dag bij hun kon blijven. Dus komen aan bij mijn ouders zegt ze "mopje" met een hoop gelach erbij. Toen wel weer brullen omdat ze toch naar school moest :laugh: .
Hahaha zalig! Daar gaat ge nog uw peren mee zien 😅

mijn dochter wordt binnenkort 2 jaar en het is echt een wolk van een kind. Ze is eigenlijk altijd vrolijk, nooit ziek, ze tettert heel de tijd (net als haar vader), en ze heeft mij helemaal rond haar vinger gewikkeld.

Ik ben de hele tijd aan het wachten op de periode dat het moeilijk wordt maar ik ben eigenlijk vanaf dag 1 super graag vader geweest en het wordt precies alleen maar plezanter.

Deze week een paar schoolbezoeken in Brussel gepland met mijn ex, op dat vlak zitten we gelukkig op dezelfde lijn, dus deze week gaan we onze top 3 doorgeven en hopelijk krijgt ze een plek hier bij een school om de hoek waar het echt leuk vertoeven is, met veel andere Nederlandstalige kindjes.

ik ben nog op zoek naar leuke ideeen voor cadeaus voor een 2-jarig meisje, moesten jullie er hebben, schiet ze deze kant uit.

Terug
Bovenaan