Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vorige week rappport en oudercontact bij de twee oudsten.

Die doen het beiden prima.

Ik had wat schrik voor de zoon. Die is echt heel actief en kan moeilijk stil zitten. Maar die vrees was onterecht: alleen maar lovende woorden: goeie punten, heel goeie attitude in klas, ook altijd klaar om andere te helpen. Hij had z'n vriendenboekje ook terug mee en ook daar in bij een paar vriendjes: "ik vind je tof omdat je me altijd helpt". Toch mooi om dat te lezen.

De dochter doet het ook prima. Een iets strengere juf die haar wat meer uitdaagt.
Vorig jaar kreeg ze ook extra oefeningen omdat ze voor lag maar de juf is daar mee gestopt omdat de dochter te veel stress kreeg. Ze heeft dan een half jaar therapie gevolgd om met stress, druk, haar eigen perfectionisme en faalangst om te gaan.
En dat helpt: samen met die juf zorgt dat wel voor een boost.

Enig moeilijk puntje blijft huiswerk op een maandag. Die dag heeft zo woord academie na 't school. Ze komt redelijk laat thuis en is dan soms moeilijk te motiveren. We hadden gezegd dat ze haar huiswerk al kan doen terwijl ze daar zit. Ze gaat rechtstreeks van school naar de academie en moet daar 20 minuten wachten, met 2 vriendinnetjes. Maar samen huiswerk maken zit er niet in.
Ook vermeld in't gesprek met de juf maar blijkbaar is dat ook ni mogelijk om samen te doen. Die van ons krijgt ander huiswerk dan haar vriendinnetjes.
Dinsdag ochtend misschien ook een optie? Dat is voor sommige kinderen haalbaarder als ze stikkapot zijn s avonds

Is het nog een effect van de uurwissel, of doordat ze naar speelpleinwerking gaat in plaats van naar school, maar mijn dochter is deze week altijd om 5u30 wakker en het begint een beetje tegen te steken.

We waren gisterenavond wat aan het klagen dat de living/keuken altijd vol ligt met speelgoed, tekeningen, knuffels,...
Ruimen we het op, de dag erop ligt alles terug vol.

Ik heb m'n vrouw vastgenomen en gezegd dat er een tijd komt dat onze beneden altijd kraaknet zal liggen wanneer ze zich liever zullen terugtrekken op hun kamer. En die tijd zal er sneller zijn dan we denken. En dan zullen we het speelgoed en de sfeer dat er 'geleefd' wordt in ons huis ferm missen.

Ik kan heel moeilijk tot rust komen in een huis die er wat slordig bij ligt, en vond het heel moeilijk om mij daarop aan te passen. Maar ik ga er meer moeite mee hebben om mij aan te passen aan een speelhoek die verdwijnt uit onze gezellige leefruimte. Ik mag er niet aan denken. En dat helpt hard bij het relativeren van wat speelgoed op de grond te zien liggen.

Morgen voor de eerste keer in ruim 10 jaar eens op reis. Is wel maar naar een center parcs voor een weekendje maar kijk er toch naar uit omdat het effectief eens vakantie is.

Vroeger met mijn ex-partner ging dit niet omwille van ons zoontje die heel zware vorm van ASS heeft. Hij kan nergens anders slapen buiten thuis. Met de dochter (ook ASS maar mindere vorm) lukt dit perfect.

Dus nu ga ik met mijn dochter, huidige partner en pluszoon eens een weekendje weg. Allemaal grote fan van Halloween dus kon niet beter. Zoontje blijft dit weekend bij de mama.

We waren gisterenavond wat aan het klagen dat de living/keuken altijd vol ligt met speelgoed, tekeningen, knuffels,...
Ruimen we het op, de dag erop ligt alles terug vol.

Ik heb m'n vrouw vastgenomen en gezegd dat er een tijd komt dat onze beneden altijd kraaknet zal liggen wanneer ze zich liever zullen terugtrekken op hun kamer. En die tijd zal er sneller zijn dan we denken. En dan zullen we het speelgoed en de sfeer dat er 'geleefd' wordt in ons huis ferm missen.

Ik kan heel moeilijk tot rust komen in een huis die er wat slordig bij ligt, en vond het heel moeilijk om mij daarop aan te passen. Maar ik ga er meer moeite mee hebben om mij aan te passen aan een speelhoek die verdwijnt uit onze gezellige leefruimte. Ik mag er niet aan denken. En dat helpt hard bij het relativeren van wat speelgoed op de grond te zien liggen.

Dat is puur een kwestie van expectation management.

Ik stap al jaren over de zwaarden, tekeningen en whatever heen. Stopped caring.

Er liggen 100 tekeningen en potloden. Als je er 1 weg doet, is het de dag nadien 'waar is die tekening naartoe' *bleeeeeeeeeeeeit*.

Best case duw ik alles beetje in een hoekje, worst case laat ik gewoon alles liggen.

Ze weten dat de kuisvrouw op dinsdag komt, dan is tenminste alles al van de grond :laugh:

Er liggen 100 tekeningen en potloden. Als je er 1 weg doet, is het de dag nadien 'waar is die tekening naartoe' *bleeeeeeeeeeeeit*.
Heel herkenbaar. :laugh:

M'n vrouw is daar keihard in, ruimt plots alles op en gooit veel weg. Ik kan dat niet. Noem me zwak, maar ik kan geen tekeningen van de kinderen bij het oud papier gooien.

Heel herkenbaar. :laugh:

M'n vrouw is daar keihard in, ruimt plots alles op en gooit veel weg. Ik kan dat niet. Noem me zwak, maar ik kan geen tekeningen van de kinderen bij het oud papier gooien.
Die belanden daar enkel als straf. De rest beland in een doos vol "kunstwerkjes". 😂 Nuja. Doos... Het is ondertussen al een bak.

Ligt hier ook vol en vol speelgoed. Alles mag basicly.

Mensen die hier binnenkomen denken dat wij 2 of 3 kinderen hebben als ze het speelgoed zien :p

Zoontje van 3,5 jaar zijn zicht is een beetje slechter geworden na controle gisteren en moet dus nieuwe glazen hebben. Toevallig heeft hij zijn montuur de dag ervoor kapot gemaakt, dus ik ga gewoon een volledig nieuwe bril moeten kopen.

Nu wil ik geen bril meer met pootjes die je makkelijk kan afbreken, dus wil van die flexibele pootjes die je zo breed kunt trekken als je maar wilt. Iemand ervaring met bepaalde merken die ook nog eens goedkoop zijn? Ik heb al bijna 400€ betaald op 1 jaar tijd voor de bril en allerlei herstellingen, dus voor mij mag het echt zo goedkoop mogelijk zijn.

Zoontje van 3,5 jaar zijn zicht is een beetje slechter geworden na controle gisteren en moet dus nieuwe glazen hebben. Toevallig heeft hij zijn montuur de dag ervoor kapot gemaakt, dus ik ga gewoon een volledig nieuwe bril moeten kopen.

Nu wil ik geen bril meer met pootjes die je makkelijk kan afbreken, dus wil van die flexibele pootjes die je zo breed kunt trekken als je maar wilt. Iemand ervaring met bepaalde merken die ook nog eens goedkoop zijn? Ik heb al bijna 400€ betaald op 1 jaar tijd voor de bril en allerlei herstellingen, dus voor mij mag het echt zo goedkoop mogelijk zijn.
Mijn dochter draagt een Miraflex. Of ondertussen al wat anders, maar de doosjes zijn daar nog van :) In die 7 jaar heeft ze nog maar een tweetal monturen gehad.

Hier kun je zowat kinderbrillen bekijken. De Miraflex zelf verkopen ze ook bij de Pearl. Bij OPS kun je zelf niks aankopen, maar je kan gerust het model op het internet ingeven om te kijken waar ze die verkopen.

Zijn het de meest fancy brillen? Nee. Kan mijn dochter daar een handstand mee doen en ravotten? Zeer zeker.

Die Dili Dali bij OPS Eyewear werkt naar mijn gevoel volgens hetzelfde concept. Het belangrijskte was dus dat die brillen geen scharnieren of metalen onderdelen hebben die kapot kunnen gaan.
Geleverd met 2 verstelbare hoofdbanden (2 verschillende maten)
Zo ben je zeker dat het ook niet van het gezicht valt en je dus in kosten valt.

Hier is nog een linkje naar de fabrikant hun site:

Mijn dochter draagt een Miraflex. Of ondertussen al wat anders, maar de doosjes zijn daar nog van :) In die 7 jaar heeft ze nog maar een tweetal monturen gehad.

Hier kun je zowat kinderbrillen bekijken. De Miraflex zelf verkopen ze ook bij de Pearl. Bij OPS kun je zelf niks aankopen, maar je kan gerust het model op het internet ingeven om te kijken waar ze die verkopen.

Zijn het de meest fancy brillen? Nee. Kan mijn dochter daar een handstand mee doen en ravotten? Zeer zeker.

Die Dili Dali bij OPS Eyewear werkt naar mijn gevoel volgens overhetzelfde concept. Het belangrijskte was dus dat die brillen geen scharnieren of metalen onderdelen hebben die kapot kunnen gaan.

Zo ben je zeker dat het ook niet van het gezicht valt en je dus in kosten valt.

Hier is nog een linkje naar de fabrikant hun site:

Merci, ik heb van de oogarts ook Miraflex doorgekregen, maar mijn zoon heeft een breed achterhoofd waardoor hij die bandjes moeilijk over zijn hoofd krijgt. Ik denk niet dat je bij Miraflex die bandjes eraf kan halen? Bij Dilli Dalli zijn het zonder bandjes dus dat is wel een goed alternatief. Nu een opticien zoeken die deze hopelijk verkoopt.

Merci, ik heb van de oogarts ook Miraflex doorgekregen, maar mijn zoon heeft een breed achterhoofd waardoor hij die bandjes moeilijk over zijn hoofd krijgt. Ik denk niet dat je bij Miraflex die bandjes eraf kan halen? Bij Dilli Dalli zijn het zonder bandjes dus dat is wel een goed alternatief. Nu een opticien zoeken die deze hopelijk verkoopt.
Dat bandje is inderdaad optioneel. Al een paar keer vervangen hier, maar dat komt vooral door een ooglapje dat er dagelijks op moet en dat bandje er ook elke keer weer afgelikt en opgekrikt moet worden.

Al zijn die ook wel in te stellen op de maat van het hoofd.

Mocht je van het Antwerpse zijn. Hier ben ik haar bril gaan halen.

Daar kunnen ze ook wel wat monturen tonnen en advies geven.

Als je graag extra bescherming hebt tegen het afvallen van de bril en geen bandje wil, kan je brilhaakjes gebruiken. Hebben wij in het begin bij onze kleuter ook gebruikt.
Bij Pearle heb je trouwens gratis ravotgarantie op kinderbrillen. Tot 2x kosteloze reparatie.

Als je graag extra bescherming hebt tegen het afvallen van de bril en geen bandje wil, kan je brilhaakjes gebruiken. Hebben wij in het begin bij onze kleuter ook gebruikt.
Bij Pearle heb je trouwens gratis ravotgarantie op kinderbrillen. Tot 2x kosteloze reparatie.
Brilhaakjes heeft hij sowieso. Zijn bril gaat niet kapot doordat zijn bril afvalt, maar ofwel trekt zijn zus de bril af zijn hoofd waardoor de pootjes afbreken ofwel valt hij ermee of stapt hij er onbewust op.

Die ravotgarantie kende ik niet, dat is eigenlijk exact wat ik nodig heb. Ik zal volgende week eens langsgaan en horen wat ze hebben. Jammer van de Dilli Dalli dat ze die niet hebben. Misschien dan toch voor de Miraflex gaan als die bandjes toch optioneel zijn en er brilhaakjes op kunnen.

Onze dochter (5 in januari) gaat sinds september naar zwemschool. Ik had al een tijdje niet meer mee kunnen gaan door het werk.
Deze week een weekje center Parcs, en zie ik ze plots zonder aarzelen het zwembad over zwemmen (12m ofzo) in schoolslag en crawl.
Mijn mond viel letterlijk open van verbazing.

Milo & me is ook een optie. Onze dochter heeft die tussen haar 1 en 6 jaar altijd gedragen, pas sinds een halfjaar overgeschakeld naar een stevigere bril. Zijn echt hele flexibele monturen. Bijna enkel het glas om je zorgen om te maken. Redelijk wat modellen en dan ook nog eens heleboel kleurencombinaties per model.

Onze dochter (5 in januari) gaat sinds september naar zwemschool. Ik had al een tijdje niet meer mee kunnen gaan door het werk.
Deze week een weekje center Parcs, en zie ik ze plots zonder aarzelen het zwembad over zwemmen (12m ofzo) in schoolslag en crawl.
Mijn mond viel letterlijk open van verbazing.
Dat is hier ook wel het eerste waarvoor ze ingeschreven wordt vanaf ze 4 jaar is.

Niet alleen plezier, maar ook veiligheid en een iets geruster hart in de nabijheid van water 🙂

Terug
Bovenaan