Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Die eerste tweetal weken vind ik ook heerlijk, dan slaapt hij inderdaad gewoon op jou, je langverwachte kindje is daar eindelijk, roze wolk tot en met.
Maar daarna snel bergaf hoor, wat mij betreft. Verversen kan hij nog verdragen, maar dutjes zijn garantie gekrijs bij mij (recht van de borst naar bed lukt beter). Gaan wandelen, badje geven: krijsen.
Zoals altijd zal het waarschijnlijk verschillen van baby tot baby, ik heb collega's die mij dingen vertellen waar ik van versteld sta.
Ook meegemaakt, willen de mama ruiken (de melk dan toch)

Best vermoeiend wel als papa, blijven proberen zou ik zeggen.

Hier wel een trampoline, een grote. De schoonmoeder was er eerst volledig tegen, maar dus is er toch gekomen.
Niet ingegraven, dus met zo een safety net rond.

Het maffe is wel, sinds ons 2 nieuwe poezen buiten mogen, zitten die CONSTANT op die trampoline :/
Alé, tot de dochter er ook op springt, dan zijn ze snel weg.

Hier wel een trampoline, een grote. De schoonmoeder was er eerst volledig tegen, maar dus is er toch gekomen.
Niet ingegraven, dus met zo een safety net rond.

Het maffe is wel, sinds ons 2 nieuwe poezen buiten mogen, zitten die CONSTANT op die trampoline :/
Alé, tot de dochter er ook op springt, dan zijn ze snel weg.
Een trampoline is zwart en lekker warm :D

Hier ook een trampoline en ook al jaaaaren goed gebruikt. Mocht ik één opnieuw kopen, koop ik eentje waarbij er geen rits is om open te doen, maar zo 2 doeken over elkaar als ingang. Ze doen zelf die rits nooit dicht (mijn jongste kan er al niet aan), dus moet steeds zelf die dichtdoen en mijn kinders zijn nogal: trampoline, zandbak, trampoline, wipwap, trampoline, fietsen,...

Hier ook een trampoline en ook al jaaaaren goed gebruikt. Mocht ik één opnieuw kopen, koop ik eentje waarbij er geen rits is om open te doen, maar zo 2 doeken over elkaar als ingang. Ze doen zelf die rits nooit dicht (mijn jongste kan er al niet aan), dus moet steeds zelf die dichtdoen en mijn kinders zijn nogal: trampoline, zandbak, trampoline, wipwap, trampoline, fietsen,...
Bij ons is het ook 1 van de dingen dat we direct opnieuw kopen als het stuk gaat. Ze blijft daar veel op springen eigenlijk.

Ook met een rits hier, maar een horizontale onderaan en een verticale rits. Zolang die horizontale dicht blijft kunnen ze er wel uit, maar is het risico al veel harder beperkt. Sowieso zijn de ongevallen die daar uit gebeuren al wel eerder "gedempt" omdat ze normaal niet head-first door dat gat gaan duiken :P

Kleine had een wondje aan zijn vinger en ik dacht 'geneest wel'. Ja blijkbaar niet dus. Vorige week naar de dokter geweest en een week zalf op moeten doen. Nu zie ik dat zijn nagel afgebroken was en dus aan het uitgroeien/uitvallen is. Voorlopig gene last van hopelijk blijft het zo.

Dochter vorige week goe gevallen op haar kin, binnen op de tegels, ik nam ze bij mij en wou ze wat troosten, ik dacht het zal wel zo erg niet zijn, tot ik zag dat mijn t shirt vol bloed hing :/ .

Ondertussen was er al een korstje op en was het goed aan het genezen, wat doet ze gisteren? Yup, terug vallen op exact diezelfde plaats => direct van school gaan halen en laten dichtlijmen bij de dokter.

Ik ben skiën met vrienden en mijn vrouw heeft een aftelkalender moeten maken voor de dochter, zodat ze kan aftellen tot ik weer terug thuis ben :love: :love: :love:

De kleinste gaat twee weken naar de crèche en ik lig hier plat met 39 graden koorts en spierpijn :help:

Toch ongelooflijk wat een bende ziektekiemen ze opscharrelen in die crèche :unsure: soit, alles wat hij nu krijgt krijgt hij (hopelijk) later niet, en kheb niet de indruk dat hij ferm afziet momenteel buiten een ferme snotvalling.

Voor vaderdag willen ze met de klas naar de brandweer.

Briefje met de vraag of ik zelf ga rijden, hoeveel kinderen ik kan meenemen, of alternatief of mijn dochter met iemand anders mag meerijden. Noot: er kunnen geen kinderzitjes voorzien worden want er zijn 45 kleuters.

Dan rijd ik liefst nog zelf als het lukt, maar euhm dan ben je wel een eikel als je niemand meeneemt. Zo zonder zitjes, al stuiterend op de achterbank. En wat met mensen die de voorstoel meetellen?

Briefje met de vraag of ik zelf ga rijden, hoeveel kinderen ik kan meenemen, of alternatief of mijn dochter met iemand anders mag meerijden. Noot: er kunnen geen kinderzitjes voorzien worden want er zijn 45 kleuters.

Dan rijd ik liefst nog zelf als het lukt, maar euhm dan ben je wel een eikel als je niemand meeneemt. Zo zonder zitjes, al stuiterend op de achterbank. En wat met mensen die de voorstoel meetellen?
Hier hebben ze het ook gedaan voor de boerderij, maar waren kinderstoelen wel verplicht mee te geven...

Ok, 't is wat omslachtig, maar met die maximumfactuur snap ik dat het niet altijd evident is.
Bijkomend heb ik kunnen genieten van drie gibberende kleuters in mijn auto die ongelofelijk belangrijke discussies met mekaar hadden, dat was wel geniaal moet ik zeggen :p

No way dat ik mijn kind meegeef aan iemand zonder kinderstoel, of iemand meeneem zonder kinderstoel...

Hier hebben ze het ook gedaan voor de boerderij, maar waren kinderstoelen wel verplicht mee te geven...

Ok, 't is wat omslachtig, maar met die maximumfactuur snap ik dat het niet altijd evident is.
Bijkomend heb ik kunnen genieten van drie gibberende kleuters in mijn auto die ongelofelijk belangrijke discussies met mekaar hadden, dat was wel geniaal moet ik zeggen :p
Dat gebeurt bij ons ook regelmatig. Ik heb genoeg plek en autostoeltjes en zoals je zegt: da's best leuk om die te horen tetteren over hun dag. :)

Aaaah. Kleurenweek. Bestaat dat bij jullie ook? Dan moeten ze elke dag zoveel als mogelijk in een bepaald kleur gekleed zijn.

ma: geel
di: groen
woe: rood
do: blauw
vrij: oranje

Allemaal gemakkelijk zegge kik. Gaat de juf de was komen doen ook?

Aaaah. Kleurenweek. Bestaat dat bij jullie ook? Dan moeten ze elke dag zoveel als mogelijk in een bepaald kleur gekleed zijn.

Haha vorig schooljaar bij ons ook. Maar onze dochter heeft vooral roze en wit. Dat was ook in de winter, dus ze heeft niet veel meegedragen. Als ze dat in de lente/zomer doen zou het beter gaan met wat meer kleurrijke tshirts.

De was vind ik nog 't minste. Wie heeft er al die kleuren standaard in de (kinder)kleerkast? Ik alvast niet..

Gelukkig bij ons niet het geval, noch zoiets als kleurenweek, noch een hele week carnaval. Wel al van andere ouders gehoord en op social media gezien tijdens de week van carnaval dat ook wel iedere dag iéts was: bv. gekke hoeden of - haren dag, verkleed als dier dag etc.
Bij ons mochten/moesten ze de vrijdag voor de vakantie verkleed komen en dat vond ik voor mijn 2 kleuters al voldoende.

En Halloween is er hier ook nog, en vorige vrijdag pyamadag. En als protestactie tegen Israël was er een tijd terug ook gevraagd om een dag volledig in het wit te komen. Hier ook een hele week carnaval en een hele week kleuren.

Terug
Bovenaan