Holocene
Well-known member
hier is ze 4.5j en nog steeds miserieZijn er hier ook die veel moeite hebben gehad met slapen? 1 jaar en altijdprobleem geweest : heel vaak wenen/vechten tegen slaap.
Wanneer wordt dit ooit beter?![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
hier is ze 4.5j en nog steeds miserieZijn er hier ook die veel moeite hebben gehad met slapen? 1 jaar en altijdprobleem geweest : heel vaak wenen/vechten tegen slaap.
Wanneer wordt dit ooit beter?![]()

9/7/5 (nog een maand voor ze 6 wordt).En hoe oud zijn ze nu bij jullie?
Ik werk ook in shiften dus man zal regelmatig een avond of weekenddag alleen zitten met 3 kleintjes. Uiteraard uitvoerig besproken op voorhand, maar je kan toch nooit echt inschatten hoe dat zal zijn.
Met 2 doet hij het alvast super vlot dus ik verwacht geen problemen
Kinderen zijn 7,5 (meisje) en 3 jaar (jongen) oud. Ik blijf het verbazend vinden hoe ze een tijd lang heel goed kunnen samenspelen en dan in 0,72 seconden opeens harde ambras met elkaar kunnen maken om dan vijf minuten later weer poeslief samen te spelen alsof er niks gebeurd is.
Ben zelf enig kind, dus die siblingdynamiek blijf ik verbazend vinden. Dat is iets volkomen nieuw.
om dan 10 sec later weer ambras te maken. 'Als je ruzie maakt, ga je maar naar boven'. - 'Gaan we stoppen, anders is papa boos ?'. OK.Wij gebruiken wel ooit dafalgan ook zonder koorts hoor, tegen de pijnDe eerste vaccins vandaag, alles in orde volgens de pediater, aan de avondspitsjes kan er jammer genoeg weinig gedaan worden dan ze ondergaan... Wel, na een uurtje of 2 niets anders dan nog meer gekrijs dankzij die vaccins... We kunnen ze nu niet meer stoppen/sussen... Geen koorts, dus geen dafalgan.
Wat zouden jullie doen of aanraden?
Groot verschil vanaf dat eerste leerjaar... Geniet ervan zolang je kan.Laatste kleuteroudercontact achter de rug. Dochter is er he-le-maal klaar voor om naar het eerste leerjaar te gaan. Blijft een heel sprankelende flierefluiter die héél vrolijk in het leven staat, met iedereen goed bevriend is en met heel veel goesting iets wil bijleren. Laten we hopen dat ze daaraan kan vasthouden. Heel fiere papa hier, al zal het toch een beetje pikken om dat kleutertje in te ruilen voor een "gewoon" schoolgaand kind.
Zou inderdaad eens proberen met een maatje groterBaby is 1 week oud en sinds enkele dagen is hij vaak volledig nat op zijn rug (zowel romper als pyjama) na een slaapsessie van 3 - 4u. We gebruiken Pampers premium protection maat 1. Het is een jongen, krijgt uitsluitend borstvoeding en drinkt heel veel en komt ook veel bij (+40 gr per dag). Weegt 3,6 kg. Ik sluit vrij strak aan (1 - 2 vingers ruimte), zorg dat de penis naar beneden is gericht.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Een maat groter aandoen? Een ander merk? Speciale aandoen techniek? Iets anders?
Wat je ook kan doen is gaatjes prikken in zijn gebruikelijke maat pamper, dit achterstevoren aandoen en dan een pamper van een maatje groter op de normale manier erover aandoen.Baby is 1 week oud en sinds enkele dagen is hij vaak volledig nat op zijn rug (zowel romper als pyjama) na een slaapsessie van 3 - 4u. We gebruiken Pampers premium protection maat 1. Het is een jongen, krijgt uitsluitend borstvoeding en drinkt heel veel en komt ook veel bij (+40 gr per dag). Weegt 3,6 kg. Ik sluit vrij strak aan (1 - 2 vingers ruimte), zorg dat de penis naar beneden is gericht.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Een maat groter aandoen? Een ander merk? Speciale aandoen techniek? Iets anders?
Hier heeft ze zo lang geslapen inderdaad. WIj deden de 2e pamper niet achterstevoren aan, maar de normale maat had gewoon niet genoeg capaciteit...Wat je ook kan doen is gaatjes prikken in zijn gebruikelijke maat pamper, dit achterstevoren aandoen en dan een pamper van een maatje groter op de normale manier erover aandoen.
Bij de dochter hielden 2 Pampers het zelfs niet en zijn we nog broekjes voor wasbare luiers erover beginnen aandoen. Plus ze was nog buikslaper ook.Hier heeft ze zo lang geslapen inderdaad. WIj deden de 2e pamper niet achterstevoren aan, maar de normale maat had gewoon niet genoeg capaciteit...
Die van ons heeft gisteren ook haar eerste vaccins gehad. Gisteravond had ze even 38,1°C maar snel terug gezakt na een dosis Perdolan. Deze voormiddag belde mijn vrouw dat ze al een paar uur 37,9°C had en héél lastig/fussy was. Technisch gezien geen koorts maar we hebben toch beslist van gewoon terug wat Perdolan gegeven. We moeten ze nu ook niet laten afzien voor die arbitraire 0,1°C denk ik dan.De eerste vaccins vandaag, alles in orde volgens de pediater, aan de avondspitsjes kan er jammer genoeg weinig gedaan worden dan ze ondergaan... Wel, na een uurtje of 2 niets anders dan nog meer gekrijs dankzij die vaccins... We kunnen ze nu niet meer stoppen/sussen... Geen koorts, dus geen dafalgan.
De eerste vaccins vandaag, alles in orde volgens de pediater, aan de avondspitsjes kan er jammer genoeg weinig gedaan worden dan ze ondergaan... Wel, na een uurtje of 2 niets anders dan nog meer gekrijs dankzij die vaccins... We kunnen ze nu niet meer stoppen/sussen... Geen koorts, dus geen dafalgan.
Bexsero is daar wel om gekend blijkbaar.De dochter sliep altijd het beste na een vaccin en onze zoon bij de eerste spuitjes ook, maar nu bij het Bexsero vaccin ook al sinds gisteren en vandaag koorts. Hopelijk morgen beter.
Hier gee koorts, een buitengewoon slechter nachtje, maar de nacht erop was buitengewoon kalm.Die van ons heeft gisteren ook haar eerste vaccins gehad. Gisteravond had ze even 38,1°C maar snel terug gezakt na een dosis Perdolan. Deze voormiddag belde mijn vrouw dat ze al een paar uur 37,9°C had en héél lastig/fussy was. Technisch gezien geen koorts maar we hebben toch beslist van gewoon terug wat Perdolan gegeven. We moeten ze nu ook niet laten afzien voor die arbitraire 0,1°C denk ik dan.
Deze zou de ergste zijn, komt er binnenkort ook aan.Bexsero is daar wel om gekend blijkbaar.
Die van ons ook héél kalm geweest vannacht, 2x gedronken en direct terug vertrokken... nog nooit gebeurd.Hier gee koorts, een buitengewoon slechter nachtje, maar de nacht erop was buitengewoon kalm.
Deze zou de ergste zijn, komt er binnenkort ook aan.
Ik vraag me af hoe anti-vaxers omgaan met hun kinderen bij Kind&Gezin en bij de kinderarts e.d. die moeten er dan ferm van langs krijgen?