Tom Vandendriessche: huisideoloog die VB-lijnen uitzet

Foto%201.5%20Tom%20Vandendriessche%20white%20power.webp

Is dit nog serieus eigenlijk? Dat is toch gewoon een "ok" teken? Zelfs wikipedia kent het: https://en.wikipedia.org/wiki/OK_gesture
Dit is weer een typisch Tom Cochez artikel, in elk gebaar moet hij een soort nazisymbool menen te herkennen.
Is het ook geen vulgair teken in bepaalde Italiaanse streken? Fasjiest!

Of VB al dan niet pro-Russisch is zal de overgrote meerderheid van hun stemmers worst wezen denk ik. Ze maken er ook geen militant partijstandpunt van dus wat boeit het dat die mannen 20-25j. geleden in hun studententijd (en sommigen daarna) ideologische raakpunten hadden met Rusland. Mocht je het studentenverleden van veel PVDA'ers uitspitten ga je ook wel zo'n dingen vinden maar dat is dan blijkbaar niet boeiend genoeg om over te schrijven.
En over framing gesproken, Rusland wordt al jaren als 'de slechte' en Oekraïne als 'de goede' geframed in nagenoeg alle media. De energiecrisis in '22-'23 was zogezegd allemaal de schuld van de Russen. Maar toen bleek dat een paar zatte Oekraïense officieren achter het opblazen van NordStream zaten, was dat een artikel op pagina 11 en dat passeerde nagenoeg geruisloos. En intussen het westen maar voor miljarden militair materieel en steun naar daar sturen. Hoe democratisch is dat allemaal zeg.
Persoonlijk vind ik het toch belangrijk dat we geen partij aan het roer laten waar de mandatarissen innige banden onderhouden met regimes als Rusland en waar politici werken voor de Chinese geheime dienst.

Misschien dat jullie daar anders over denken, he.

En over framing gesproken, Rusland wordt al jaren als 'de slechte' en Oekraïne als 'de goede' geframed in nagenoeg alle media. De energiecrisis in '22-'23 was zogezegd allemaal de schuld van de Russen. Maar toen bleek dat een paar zatte Oekraïense officieren achter het opblazen van NordStream zaten, was dat een artikel op pagina 11 en dat passeerde nagenoeg geruisloos. En intussen het westen maar voor miljarden militair materieel en steun naar daar sturen. Hoe democratisch is dat allemaal zeg.
In dat conflict zie ik toch duidelijk een aggressor tegen een land wiens zelfbeschikkingsrecht niet wordt gerespecteerd. In dit geval lijkt het me nogal wiedes dat Rusland in de vorm van slechterik wordt gecast.

In dat conflict zie ik toch duidelijk een aggressor tegen een land wiens zelfbeschikkingsrecht niet wordt gerespecteerd. In dit geval lijkt het me nogal wiedes dat Rusland in de vorm van slechterik wordt gecast.
Het is toch allemaal niet zo simpel als dat.
Historisch is alles ten oosten van de Dnjepr Russisch gebied. De bevolking spreekt er Russisch en is orthodox.
Het westen heeft Rusland geprovoceerd door in 2014 met een pseudo-staatsgreep te plegen en een pro-westers bewind te installeren en het vooruitzicht te bieden op NAVO-lidmaatschap (die daarmee dus de facto tot aan de Russische grens zou komen), dit tegen alle waarschuwingen van Putin in.
Nu ga ik een oorlog starten niet verdedigen maar het ligt allemaal toch net iets minder eenvoudig dan 'de slechten' vs. 'de goeden'.

Het is toch allemaal niet zo simpel als dat.
Historisch is alles ten oosten van de Dnjepr Russisch gebied. De bevolking spreekt er Russisch en is orthodox.
Het westen heeft Rusland geprovoceerd door in 2014 met een pseudo-staatsgreep te plegen en een pro-westers bewind te installeren en het vooruitzicht te bieden op NAVO-lidmaatschap (die daarmee dus de facto tot aan de Russische grens zou komen), dit tegen alle waarschuwingen van Putin in.
Nu ga ik een oorlog starten niet verdedigen maar het ligt allemaal toch net iets minder eenvoudig dan 'de slechten' vs. 'de goeden'.
dus democratische verkiezingen zijn een pseudo staatsgreep. Gelukkig verdedig je de Russen niet :sarcastic:

Is dit nog serieus eigenlijk? Dat is toch gewoon een "ok" teken? Zelfs wikipedia kent het: https://en.wikipedia.org/wiki/OK_gesture

Het artikel legt letterlijk uit hoe White Power zich dit symbool ook deels toegeëigend heeft. Als ik dan moet gokken waar TVdd op alludeert weet ik wel wat te kiezen. Hij is natuurlijk wel slim genoeg dat hij weet dat hij er gewoon de onschuldige uitleg kan aan geven. Maar je gaat mij niet zeggen dat hij de andere betekenis niet kent.
Hij had ook gewoon zijn duim omhoog kunnen steken zoals 90% zou doen in deze situatie.

Democratische verkiezingen :LOL: In het oosten werd er amper gestemd. Poroshenko was een marionet en is intussen politiek irrelevant.
Ik verdedig niemand, stel alleen vast.
Maar goed, we gaan off-topic hier (TVD)...

Het artikel legt letterlijk uit hoe White Power zich dit symbool ook deels toegeëigend heeft. Als ik dan moet gokken waar TVdd op alludeert weet ik wel wat te kiezen. Hij is natuurlijk wel slim genoeg dat hij weet dat hij er gewoon de onschuldige uitleg kan aan geven. Maar je gaat mij niet zeggen dat hij de andere betekenis niet kent.
Hij had ook gewoon zijn duim omhoog kunnen steken zoals 90% zou doen in deze situatie.

Het idee dat het OK-symbool voor White Power staat is letterlijk een grap die verzonnen is door trollen op 4Chan om journalisten te provoceren en in de val te lokken. En ze blijven er maar intrappen.

"In 2017, the “okay” hand gesture acquired a new and different significance thanks to a hoax by members of the website 4chan to falsely promote the gesture as a hate symbol, claiming that the gesture represented the letters “wp,” for “white power.” The “okay” gesture hoax was merely the latest in a series of similar 4chan hoaxes using various innocuous symbols; in each case, the hoaxers hoped that the media and liberals would overreact by condemning a common image as white supremacist."

Los van of je nu helemaal mee bent met Kremlinpropaganda of niet, en de zijdiscussie rond dat OK-teken...het is toch allemaal zeer bedenkelijk dat een grote Vlaamse partij kennelijk aanschurkt bij een aartsconservatieve dictatuur zoals Rusland? Is er dan iemand die denkt dat Rusland het goed met ons als West-Europeanen voorheeft ofzo?

Maar als Lahbib naar de Krim en naar Israël gaat dan is dat allemaal geen probleem. Maar wacht, dan zal dan wel weer 'iets anders' zijn ongetwijfeld :LOL:. Dan krijg je promotie naar eurocommissaris, zij het met een flutbevoegdheid.

Is er trouwens iemand die denkt dat de VS het goed met ons als West-Europeanen voorheeft ofzo? Boycot van Russische energie kwam er onder druk van de Amerikanen. In ruil 'mochten' we hun LNG afnemen...dat dan wel 5 keer zo duur was als Russisch gas. Ha ja de marktwerking hé, sorry mannen kunnen wij niks aan doen, dikke pech... Juist ja, 'Stort eens je land in een energiecrisis for Dummies', deel I.

Los van of je nu helemaal mee bent met Kremlinpropaganda of niet, en de zijdiscussie rond dat OK-teken...het is toch allemaal zeer bedenkelijk dat een grote Vlaamse partij kennelijk aanschurkt bij een aartsconservatieve dictatuur zoals Rusland? Is er dan iemand die denkt dat Rusland het goed met ons als West-Europeanen voorheeft ofzo?
Je bent radicaal-conservatief en dan kijk je automatisch naar radicaal-conservatieve landen. Of die regimes het werkelijk allemaal zo nauw nemen met hun Verheven Idealen is uiteraard de vraag. Ik verwijs naar de Rich Kids of Tehran waaruit blijkt dat rijke zoontjes en dochters van Iraanse toplui zich kostelijk amuseren met dure wagens en op bikinifeestjes of die ene Hongaarse topdiplomaat van Orban die op een gay seksfeestje betrapt werd in Brussel.

Uiteindelijk zullen de centjes wel doorwegen op de Verheven Idealen..

Maar als Lahbib naar de Krim en naar Israël gaat dan is dat allemaal geen probleem. Maar wacht, dan zal dan wel weer 'iets anders' zijn ongetwijfeld :LOL:. Dan krijg je promotie naar eurocommissaris, zij het met een flutbevoegdheid.

Is er trouwens iemand die denkt dat de VS het goed met ons als West-Europeanen voorheeft ofzo? Boycot van Russische energie kwam er onder druk van de Amerikanen. In ruil 'mochten' we hun LNG afnemen...dat dan wel 5 keer zo duur was als Russisch gas. Ha ja de marktwerking hé, sorry mannen kunnen wij niks aan doen, dikke pech... Juist ja, 'Stort eens je land in een energiecrisis for Dummies', deel I.
Wat in godsnaam heeft Lahbib hiermee te maken?

En dan what about the USA beginnen.

Rusland was al voor de oorlog hun gaskraan aant dichtdraaien hé.

Wat in godsnaam heeft Lahbib hiermee te maken?

En dan what about the USA beginnen.

Rusland was al voor de oorlog hun gaskraan aant dichtdraaien hé.
Daar gaan we weer met de unsure emoji...

-Punt is dat er (blijkbaar) spel van wordt gemaakt dat er een connectie was tussen VB kopstukken in hun studententijd 30j geleden en enkele stoute Russen. Terwijl andere controversiële bezoekjes aan/links met controversiële figuren/regimes met de mantel der liefde worden bedekt (of gewoon zelfs niet eens vernoemd).
Geef mij anders eens een concreet programmapunt van het VB waar die link met Rusland dan tot uiting komt en/of in hoeverre dit een probleem vormt voor onze geroemde 'democratie'. Zoals eerder al geargumenteerd, die Russische connectie boeit 99,9% van de VB kiezers geen ene ruk.

-Link naar VS was antwoord op de vraag of Rusland het goed voorheeft met W.-Europa (whatever 'goed voorhebben' dan concreet mag inhouden). Ik geef gewoon een vb. van hoe onze 'bondgenoot' ons zonder scrupules ook een (financiële) kloot heeft afgedraaid. En ja ook de voorafgaande capaciteitsvermindering was al een gevolg van de sancties hé. Maar blijf anders gerust op je wolk hoor.

Ja hoor, laten we de VS er nog maar eens bijhalen in een rondje whataboutisme :sarcastic:.

Het is niet dat men in Europa niet zelf mee voor hoge LNG-prijzen heeft gezorgd.

Nu heb je wel de pech dat ik perfect weet hoe de prijsvorming op de commodity markets in elkaar zit want ik ben al 20j. actief in de sector. Dat artikel is compleet achterhaald door de nieuwe LNG exportterminals en pijpleidingen. Wie het prijsverschil tussen US gasprice en EU gasprice op zak steekt is trouwens niet relevant, betalen moesten we als eindconsument hoe dan ook toch, het punt is dat er zonder economische sancties geen nood was aan massale LNG imports in the 1st place.
Wist je trouwens dat de 'gesanctioneerde' Russiche olie gewoon in China en India terecht kwam, daar werd geraffineerd en dan via het Midden-Oosten weer naar Europa kwam onder de vorm van benzine en diesel waar wij dan dubbel en dik voor betaalden? Twee keer gejost. Dus in wiens vel sneden/snijden die door de VS opgelegde sancties denk je?
Maar goed, het is voor sommigen toch allemaal praat tegen de vaak hier... Ik neem er nota van dat de Amerikanen en de Oekraïeners de goeden zijn en de Russen de slechten...

Anyway, zoals al gezegd, het topic ging dus over Tom VDD...

Nu heb je wel de pech dat ik perfect weet hoe de prijsvorming op de commodity markets in elkaar zit want ik ben al 20j. actief in de sector. Dat artikel is compleet achterhaald door de nieuwe LNG exportterminals en pijpleidingen. Wie het prijsverschil tussen US gasprice en EU gasprice op zak steekt is trouwens niet relevant, betalen moesten we als eindconsument hoe dan ook toch, ...
Ik weet niet waarom ik pech zou hebben? Dan heb ik ook weer iets bijgeleerd. Waar dit forum toch goed voor is.

het punt is dat er zonder economische sancties geen nood was aan massale LNG imports in the 1st place.
Nee. Het punt is eigenlijk dat er zonder dictator Poetin en zijn oorlogsmisdaden geen nood was aan economische sancties.

Wist je trouwens dat de 'gesanctioneerde' Russiche olie gewoon in China en India terecht kwam, daar werd geraffineerd en dan via het Midden-Oosten weer naar Europa kwam onder de vorm van benzine en diesel waar wij dan dubbel en dik voor betaalden? Twee keer gejost.
Ja, dat weet ik heel goed.

Je gelooft dat oprecht nu toch zelf niet?
Heel die WP connotatie is iets wat puur een hoax is en enkel maar bestaat in middens we bestempelen als progressief.
Dat een journalist die zich graag richt naar meerwaardezoeker die op zoek is naar de enige waarheid dit schrijft zegt in feite al genoeg. Je maakt je compleet belachelijk en toont zo perfect aan hoe groot uw bias en intentie om te framen is.

Het is echt niveau Donald Duck magazine.

Democratische verkiezingen :LOL: In het oosten werd er amper gestemd. Poroshenko was een marionet en is intussen politiek irrelevant.
Ik verdedig niemand, stel alleen vast.
Maar goed, we gaan off-topic hier (TVD)...
Het 'ik stel alleen vast' argument gaat niet op als je beweringen doet als "Het westen heeft Rusland geprovoceerd door in 2014 met een pseudo-staatsgreep te plegen".

De verkiezingen in 2014 zijn in oost-oekraine door pro-russische separatisten geboycot.: In the Donbas region of Ukraine only 20% of the ballot stations were open due to threats and violence by pro-Russia separatists.

Je gelooft dat oprecht nu toch zelf niet?
Heel die WP connotatie is iets wat puur een hoax is en enkel maar bestaat in middens we bestempelen als progressief.
Dat een journalist die zich graag richt naar meerwaardezoeker die op zoek is naar de enige waarheid dit schrijft zegt in feite al genoeg. Je maakt je compleet belachelijk en toont zo perfect aan hoe groot uw bias en intentie om te framen is.

Het is echt niveau Donald Duck magazine.
Wat eerst als een hoax is gemaakt, is later wel degelijk gebruikt. Zie de voorbeelden in dat artikel, minstens enkele zijn duidelijk bewust uitgevoerd wetende wat de connotatie kon zijn met dit teken.

Dat maakt het teken overigens sterker, je kan altijd naar de hoax verwijzen om de 'onschuldigheid' van het teken aan te geven, terwijl je goed wetende een ander teken kon gebruiken, maar dat bewust niet doet.

En nee, dit betekent niet dat elke persoon die dat teken gebruikt, dat bewust doet.

Foto%201.5%20Tom%20Vandendriessche%20white%20power.webp

Dit is weer een typisch Tom Cochez artikel, in elk gebaar moet hij een soort nazisymbool menen te herkennen.

Het idee dat het OK-symbool voor White Power staat is letterlijk een grap die verzonnen is door trollen op 4Chan om journalisten te provoceren en in de val te lokken. En ze blijven er maar intrappen.

"In 2017, the “okay” hand gesture acquired a new and different significance thanks to a hoax by members of the website 4chan to falsely promote the gesture as a hate symbol, claiming that the gesture represented the letters “wp,” for “white power.” The “okay” gesture hoax was merely the latest in a series of similar 4chan hoaxes using various innocuous symbols; in each case, the hoaxers hoped that the media and liberals would overreact by condemning a common image as white supremacist."
De oorsprong is operation O-KKK. Hilarisch hoe echt alles aangegrepen word en "verbrand" is vanaf rechts er mee te maken heeft.

Doet me een beetje denken aan de "It's okay to be white" en "Islam is right about women" troll campagnes.
De mainstream media kon daar ook totaal niet mee overweg.

Terug
Bovenaan