Tomorrowland Mainstage getroffen door brand

Ik denk dat we vanuit onze zetel moeilijk hier iets over kunnen zeggen. Die gaan echt niet snel snel iets afbreken om "sporen te wissen". Iedereen is op de hoogte, dus het is praktisch onmogelijk om even op eigen initiatief snel snel iets te doen wat niet volgens de regels is.
Ik zeg niet dat men sporen tracht uit te wissen om fouten te verdoezelen hoor :) Ik ben alleen van mening dat sommige mensen en/of organisaties zich het nog zouden kunnen beklagen indien er geen sprake is van een degelijk sporenonderzoek.

Ik zeg niet dat men sporen tracht uit te wissen om fouten te verdoezelen hoor :) Ik ben alleen van mening dat sommige mensen en/of organisaties zich het nog zouden kunnen beklagen indien er geen sprake is van een degelijk sporenonderzoek.
Neen, weet ik. Dat was iemand die uw post gequote heeft. Ik had die eigenlijk mee moeten quoten. Bedoel gewoon maar dat alles waarschijnlijk wel gaat zoals het hoort te gaan. Anders lopen ze ook het risico dat de verzekering zich terug gaat trekken.

Neen, weet ik. Dat was iemand die uw post gequote heeft. Ik had die eigenlijk mee moeten quoten. Bedoel gewoon maar dat alles waarschijnlijk wel gaat zoals het hoort te gaan. Anders lopen ze ook het risico dat de verzekering zich terug gaat trekken.
Ik denk dat de verzekering ook wel tussen twee vuren zit. Je zit enerzijds met al dat materieel dat verloren is en zal betaald moeten worden. Dus dat wil je normaliter correct begroten en in kaart brengen. Langs de andere kant zit je met de tijd in het nadeel en als men de boel ophoud voor expertise etc zit je met de gederfde inkomsten van het festival die mogelijk ook bij de verzekeraars terecht komt.

Ook niet de ideale moment natuurlijk om veel materiaal zo snel vrij te krijgen tijdens/net voor bouwverlof.
Ook niet bij de grote jongens.
Akkoord maar langs de andere kant zijn er zeker genoeg bedrijven waar het personeel zou staan springen om daar wat met hun kraan te gaan werken in ruil voor een gratis ticket en wat snapchat / instagram foto's. Koppel daar nog een nieuwsartikel aan waar de kraan met bedrijfsnaam mooi in beeld komt en de dieplader staat al klaar om te vertrekken.

Akkoord maar langs de andere kant zijn er zeker genoeg bedrijven waar het personeel zou staan springen om daar wat met hun kraan te gaan werken in ruil voor een gratis ticket en wat snapchat / instagram foto's. Koppel daar nog een nieuwsartikel aan waar de kraan met bedrijfsnaam mooi in beeld komt en de dieplader staat al klaar om te vertrekken.
Zeker, niks onmogelijk maar het was kort op de bal op die moment ( deze voormiddag dan)
Misschien dat ze momenteel al vol aan het werk zijn met meer machines 😉
Zou me niet verbazen ook.

Ook hilarisch hoe ze in de journaals en in de kranten de 'locals' interviewen over de brand, alsof dat ook maar enige meerwaarde heeft.

Gaan ze de markt op waar wat mensen in een marginaal dialect kunnen gaan zeggen dat ze een grote rookpluim zagen :clap:

Ook hilarisch hoe ze in de journaals en in de kranten de 'locals' interviewen over de brand, alsof dat ook maar enige meerwaarde heeft.

Gaan ze de markt op waar wat mensen in een marginaal dialect kunnen gaan zeggen dat ze een grote rookpluim zagen :clap:
Ja is idd wel raar dat ze in Aalst mensen gaan interviewen.

Da stoort me altijd wel aan t nieuws.
Die onnodige live verslaggeving en verklaringen van getuigen die basically gewoon een herhaling zijn van alles wat al gezegd is. Als alles wat dubbel gezegd wordt eruit gehaald wordt zou t nieuws een stuk aangenamer kijken zijn.

Ik zie al voor me dat er een carnavalsgroep in Aalst hier een gouden opportuniteit inziet voor volgend jaar. Als hun praalwagen tegenvalt steken ze em gewoon gecontroleerd in de fik en veranderen ze het thema naar Tomorrowland.

We staan live in Boom en we kunnen nog niets zeggen over hoe het weekend zal verlopen, we kunnen ook niets zeggen over de afbraak die momenteel bezig is en we kunnen ook niets zeggen over hoe het vuur is ontstaan. De sfeer is hier goed alhoewel de Amerikaan hier een vergoeding wil! Terug naar de studio!

Ik zie al voor me dat er een carnavalsgroep in Aalst hier een gouden opportuniteit inziet voor volgend jaar. Als hun praalwagen tegenvalt steken ze em gewoon gecontroleerd in de fik en veranderen ze het thema naar Tomorrowland.

Voor de losse groepen goed idee nog, wagen van dit jaar laten afbranden met als thema tomorrowbrand.

Ze weten het zelf nog niet.

Maar er zijn nog 2 mogelijke scenario's:
- Opening om 14u (ipv 12u) morgen met iedereen.
- Als dat niet kan, dan doen ze pas zaterdag open voor iedereen. Morgen mogen enkel niet-campinggasten komen. Dreamville niet welkom.

Lijkt me volledig ontworpen om geen enkel ticket te moeten terugbetalen.

Ik denk dat de verzekering ook wel tussen twee vuren zit. Je zit enerzijds met al dat materieel dat verloren is en zal betaald moeten worden. Dus dat wil je normaliter correct begroten en in kaart brengen. Langs de andere kant zit je met de tijd in het nadeel en als men de boel ophoud voor expertise etc zit je met de gederfde inkomsten van het festival die mogelijk ook bij de verzekeraars terecht komt.
Niet alleen de verzekering, ik denk dat je als organisatie zelf ook gewoon mag proberen om verdere schade zoveel mogelijk te beperken. In dit geval is dat dus die hoop ijzer (proberen) weg te krijgen, of op zijn minst veilig te krijgen om andere podia of de backstage beschikbaar te houden. En eventueel zelfs de mainstage nog te kunnen gebruiken, al dan niet gedeeltelijk.

Volgens mij maakt het zelfs niet uit of dat uiteindelijk lukt, het lijkt me redelijk evident dat het met goede bedoelingen is om dat geraamte nog voor het festival begint tegen de grond te krijgen.

Ze weten het zelf nog niet.

Maar er zijn nog 2 mogelijke scenario's:
- Opening om 14u (ipv 12u) morgen met iedereen.
- Als dat niet kan, dan doen ze pas zaterdag open voor iedereen. Morgen mogen enkel niet-campinggasten komen. Dreamville niet welkom.

Lijkt me volledig ontworpen om geen enkel ticket te moeten terugbetalen.
Heb eerlijk gezegd toch ook die indruk, niemand wil die kosten van annulatie op zich nemen. Dus doen ze a l'improviste door. Als dat maar goed komt.

Terug
Bovenaan