Hou er rekening dat er daar mogelijk nog vuurwerk onder ligt te smeulen he.denk dat daar niet veel podiumbouwers aan te pas komen. is gewoon met de kraan alles op een hoop duwen want alles is na die brand toch klaar voor de schroothoop.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hou er rekening dat er daar mogelijk nog vuurwerk onder ligt te smeulen he.denk dat daar niet veel podiumbouwers aan te pas komen. is gewoon met de kraan alles op een hoop duwen want alles is na die brand toch klaar voor de schroothoop.
Lijkt mij dat ze met bulldozers zoveel mogelijk puin voor het podium willen ruimen, om waarschijnlijk in parallel:Ergens in de namiddag, volgens de organisatie "in a few hours", zullen ze duidelijkheid scheppen. Ze zullen dan kunnen aangeven wat er met de bestaande constructie gebeurt en of dat afbreken enkele uren is of 100 uren. Tegen 21 uur morgenavond zou het daar normaal vol zitten dus als ze die ruimte niet kunnen gebruiken levert het moeilijkheden op.
Ik weet ook niet hoe ze dat op korte termijn gaan oplossen maar als niemand hen verbiedt van instanties zullen ze een oplossing moeten vinden. Ik zie ze zelfs een lage heuvel van verwrongen staal plat persen als dat zou volstaan, alles volgens de regels van de kunst doen zie ik op zo korte tijd niet in. Maar persoonlijk zie ik ook niet echt iets waar ze mee afkomen en twee duimen omhoog kunnen gegeven worden. Voor het 2e weekend valt nog iets deftiger te regelen (en dat met een lage lat).
De afbraak is wel degelijk gestart:
![]()
Lijkt me de crowd control evaluatie van de zaak nog complexer te maken als je ook nog rekening moet houden met een verwachting van onweer. Ik zou als burgemeester/gouverneur toch niet de verantwoordelijkheid willen als er iets misgaat.Blijkbaar verwachten ze dit weekend onweer met rukwinden tot (mogelijks) 100 km/h. Ik denk dat ge uw constructie helemaal zult moeten afbreken dan![]()
Brandweer gaat elke 2 uur samenzitten met organisatie voor techische evalutie
Als gevolg van de zware brand staat alleen het metalen raamwerk van het hoofdpodium nog recht. De brandweer gaat nu elke 2 uur samenzitten met de organisatie voor een technische evaluatie van de werkzaamheden. Een eerste technisch overleg is al achter de rug.
"Momenteel is de organisatie bezig met het veiligstellen van de restanten van het podium", zegt brandweercommandant François Van den Eynde. "Op bepaalde plaatsen is dat onstabiel en daar moeten we er zeker voor zorgen dat die problematiek weggeëbd is tegen dat er een mogelijke opening is van de site."
De brandweer heeft het gebied vrijgegeven, maar dat wil enkel zeggen dat andere diensten dan de brandweer de perimeter kunnen benaderen om werkzaamheden te doen. "Dat wil niet zeggen dat daar publiek gegarandeerd op het terrein kan komen."
In aanvulling wat @e5 zegt wordt er ook wat getemperd in de laatste berichten. In die lijn lijkt het dat de mainstage area toch op korte termijn afgesloten blijft. Welke impact dat heeft op crowd control en dan een beslissing om het te laten plaats vinden, het is een domino-effect.Organisatie ontkent dat er nieuw podium gebouwd wordt
Er doen heel wat geruchten de ronde dat er nog een nieuw podium gebouwd zou worden in de plaats van de mainstage voor de start van het festival op vrijdag. Maar de organisatie ontkent dat voorlopig. Ook willen ze nog niet bevestigen dat er al afbraakwerken gestart zijn.
Pas later vandaag zal er gecommuniceerd worden over concrete stappen.
Er zijn machines genoeg om zoiets gemakkelijk te verwerken.Goed punt. Dat wordt een schoon hoopje stort om in containers weg te krijgen.
Nog efkes werkVia snapchat:
![]()

Ik hoor in de verte een camionette. Oud ijzer - Koper - Lood en Zink.... Platte batteries.Via snapchat:
![]()
Omgeving Mechelen hier, net helikopter met waterzak zien overvliegen richting Boom.
Hopelijk is het vuur niet terug aangewakkerd of is er nieuwe brand door vuurwerk ofzo![]()
maar poverkes toch. 1 schaar en 1 sorteergrijper.Via snapchat:
![]()
Was heli van de federale politie (opgestegen uit Melsbroek). Die heli, samen met nog een andere ook van de feds, cirkelt momenteel idd boven Tomorrowland.Omgeving Mechelen hier, net helikopter met waterzak zien overvliegen richting Boom.
Gisteren was er toch ook melding van de media van een blushelicopter. Die heeft een waterzak mee maar is eigenlijk aanwezig om gewoon te kijken met een warmtecamera.Was heli van de federale politie. Twee heli's van de feds cirkelen momenteel idd boven Tomorrowland.
"Waterzak" die je zag was wellicht een camera? Geen idee wat er aan de hand is weliswaar.
Een camera lijkt me niet zo ver onder de helikopter te hangen? En zeker niet aan een flexibele kabelWas heli van de federale politie (opgestegen uit Melsbroek). Die heli, samen met nog een andere ook van de feds, cirkelt momenteel idd boven Tomorrowland.
"Waterzak" die je zag was wellicht een camera? Geen idee wat er aan de hand is weliswaar.
Zou idd kunnen, die fed heli's hebben idd een warmtecamera (eig bedoeld om voortvluchtigen te vinden oid, maar kan ook gebruikt worden voor brandhaarden).Die heeft een waterzak mee maar is eigenlijk aanwezig om gewoon te kijken met een warmtecamera.
Hmm inderdaad. Geen idee wat er gaande is. Beide heli's cirkelen duidelijk over De Schorre momenteel, weliswaar niet vlak boven de Main maar ten zuidoosten ervan (boven de hockey/parking en dat bos waar je trappen over moet om in te raken en er ook een kleine stage + bar in staat).Een camera lijkt me niet zo ver onder de helikopter te hangen? En zeker niet aan een flexibele kabel
Misschien zoals hierboven gezegd is dat eerder preventief. Moest er toch nog wat vuur aanwakkeren door de afbraak of vuurwerk liggen, dat ze snel kunnen schakelen…Zou idd kunnen, die fed heli's hebben idd een warmtecamera (eig bedoeld om voortvluchtigen te vinden oid, maar kan ook gebruikt worden voor brandhaarden).
Hmm inderdaad. Geen idee wat er gaande is. Beide heli's cirkelen duidelijk over De Schorre momenteel.
Ik verwacht pas laat in de namiddag een statement met het alternatief of annulatie (volgens de VRT nog altijd op tafel maar vanzelfsprekend de laatste piste).Er vliegen opnieuw helikopters boven het recreatiedomein De Schorre. Volgens de organisatie zijn die preventief in het geval dat er opnieuw geblust zou moeten worden, maar ook ter observatie.
Er is een overleg aan de gang tussen de organisatoren en de burgemeesters van Boom en Rumst. Niemand lijkt wel zin te hebben om het festival te annuleren, maar het lijkt wel een optie te zijn die nog op tafel ligt
Helen Goedgebeur, VRT NWS-journalist in Boom