Tomorrowland Mainstage getroffen door brand

Op VRT:

Organisatie Tomorrowland: "Nog geen officiële beslissing"​

Verschillende media schrijven dat Tomorrowland om 14 uur de deuren zal openen voor alle festivalbezoekers. Ook voor de kampeerders op Dreamville dus. Dat zou willen zeggen dat het nieuwe hoofdpodium op tijd klaar is geraakt en de technische en veiligheidskeuring goed heeft doorstaan. De organisatie wil daarover voorlopig nog niks kwijt. "Er is nog geen officiële beslissing gevallen."

Voor de tienduizenden festivalgangers is dit weekend dan ook even hun hele wereld. Voor de organisatie van TML en de honderden crew, toeleveranciers etc. is dit nu ook even hun wereld, heck voor velen is dit hun hele leven waar ze elk jaar naar toewerken. Voor de (Belgische) festival- en de internationale e-muziekwereld zijn komende 2 weken even het centrum van de wereld.

Dus ja ik snap wel dat dit veel airtime krijgt.

Ja je hebt natuurlijk bovenaan de oorlog in Oekraïne en Gaza. Vlak daaronder op het toneel van de wereldproblematieken komt dan de mainstage van TML. :rofl:

Het is hun allemaal gegund en ik hoop dat het nieuwe podium snel klaar is.

Ja je hebt natuurlijk bovenaan de oorlog in Oekraïne en Gaza. Vlak daaronder op het toneel van de wereldproblematieken komt dan de mainstage van TML. :rofl:

Het is hun allemaal gegund en ik hoop dat het nieuwe podium snel klaar is.
Goh het heeft nieuwswaarde he. 't Is niet omdat het elders nog veel erger is dat dit niet kan aan bod komen.

Maar het overdreven "geshockeerd" zijn van miljonairdj's .. dan heb je nog niet veel échte miserie meegemaakt.

Verwonderd mij dat we hier geen live BG reporters hebben die daar ronddwalen, we worden allemaal te oud zeker om met bloemetjes rond de nek te lopen en hartjes te vormen met onze handjes... :shutup:

Het wordt scenario 1B:
m2dibYz.png

Ivm de PR dame, ik begrijp toch ook wel dat het niet zo eenvoudig is.

Vorig jaar hebben ze op mijn werk ook eens draaiboeken gemaakt over wat te doen bij bepaalde crisis situaties en hoe te communiceren. Klinkt dan allemaal heel logisch en goed uitgewerkt. Maar ik vraag me toch ook af wat er van overblijft als ons bedrijfsgebouw ineens in de fik gaat staan.

Ivm de PR dame, ik begrijp toch ook wel dat het niet zo eenvoudig is.
Natuurlijk is het niet makkelijk. Maar ze doet die job nu al een paar jaar, en het gaat tenslotte toch over een mega evenement. Stel je eens voor dat er echt een ramp zou gebeuren (hopelijk nooit), dan kan zo’n stuntelige communicatie - eerst A zeggen, dan B zeggen, en uiteindelijk wordt het C - het nog erger maken.

De lat mag gerust hoger gelegd worden.

Natuurlijk is het niet makkelijk. Maar ze doet die job nu al een paar jaar, en het gaat tenslotte toch over een mega evenement. Stel je eens voor dat er echt een ramp zou gebeuren (hopelijk nooit), dan kan zo’n stuntelige communicatie het nog erger maken.

De lat mag gerust hoger gelegd worden.
Ja dat wel inderdaad, maar vraag me altijd af hoe je daar op kan voorbereiden. Je weet pas hoe het voelt als't spel echt in de fik staat. Denk dat veel van zo'n PR mensen er ook al niet bij stilstaan dat het wel eens zou kunnen gebeuren dat er een slecht nieuws show gebracht moet worden.

In een geïmproviseerde doorstep statement (zoals ze dat professioneel noemen) zegt Debby Wilmsen dat Prismax LED-schermen de artiest "dichterbij de mensen zal brengen in een intiemere setting". Dat is vrij vertaald een kleiner podium met een LED wall.

Laatst bewerkt:
Ik vind het toch wel straf hoe ze dit hebben klaar gekregen. Nu maar hopen dat de USB-poort goed is aangesloten :fingerguns:

Ik vind het toch wel straf hoe ze dit hebben klaar gekregen. Nu maar hopen dat de USB-poort goed is aangesloten :fingerguns:
Klopt.
En voor de aanwezigen gaat het ongetwijfeld een topeditie worden, als je na zo'n emotionele rollercoaster van de afgelopen 48u waarin enkel afgelasting logisch leek, en erna misschien enkel een campingfeest zou krijgen, toch nog de redelijke full package kan krijgen.
Als ze de muziekkwaliteit en geluidsniveau on point krijgen, met wat ledwalls en laserlichtjes, dan zal het omwille van de afgelopen 48u gewoon een magistraal feest worden.

edit: TML kennende moeten ze dit toch kunnen uitmelken met een concept à la 'rise like a Phoenix'

Live op VTM Nieuws staan er nog altijd vrachtwagens met materiaal aan de mainstage, zal letterlijk last minute werk worden.

A7zdZvW.png

Ja dat wel inderdaad, maar vraag me altijd af hoe je daar op kan voorbereiden. Je weet pas hoe het voelt als't spel echt in de fik staat. Denk dat veel van zo'n PR mensen er ook al niet bij stilstaan dat het wel eens zou kunnen gebeuren dat er een slecht nieuws show gebracht moet worden.
Drillen.
Ik heb op een bedrijf gewerkt waar dat maandelijks was voor de communicatie van wacht.
Dan loop je een scenario door. Documentcontrole, etc.
Dit was natuurlijk wel voor een multinational met wettelijke verplichtingen bij callamiteiten.

Ik vraag me oprecht af of ze dit in een ander land, zelfs een buurland als Frankrijk, hadden klaargespeeld? Dit toont nog maar eens aan hoe ijzersterk de sector in ons land met elkaar verweven is en waarom Belgie op vlak van stagedesign en festivalorganisatie bij de wereldtop hoort.

Terug
Bovenaan