Tour de France 2024

Ik vind dit ook wel eens fijn, Champs-Elysées is ook maar een snoozefest tot de laatste 500 meter.

Jammer dat het verschil aan de top zo groot is, anders krijg je nog een mooie strijd.

Pogacar iets trager gestart precies, 2" later aan de ingang van tunnel dan Remco . Vingegaard daar 1s sneller dan remco

Maar uiteindelijk rijdt hij wel de wereldkampioen van 2022 op 3 minuten en al de andere competitie komt zelfs niet in het spel voor.
Maar hij is niet hier afgezakt om te winnen, of op zijn minst kortbij te komen. Maar op 5 minuten gereden worden en half vernederd worden is niet tof.
In Remco' voordeel: het is zijn allereerste Tour en in een ploeg, die veel minder ervaring heeft in het GT-werk.
5min valt nog mee, moet ik zeggen. Wat had je verwacht? 2 minuten? Een spannende minuut?
Met hoe Pogacar dit jaar rijdt en Jonas zijn val zijn die 5min heel deftig. Dat is een heuse prestatie.
Jammer van die val toen ik die tour dat hij ging pieken. Toen leek hij echt goed..
Juist in het wonderjaar van de Lotto.
Wie wint net die Tour? Evans, de man die hij naar de uitgang verwees...
JVDB reed toch een doorsnee programma voor een ronderenner?

Baskenland, Dauphine, P-N,...
Dat is net het verschil met Evenepoel en Jurgen. De ene zit heel vaak vooraan en wint, de andere had de punch niet en moest het afleggen tegen de rest, ondanks hij knappe resultaten neerzette in die kleine rondjes.
Een winnaar valt op.
M'n oudste vraagt wat het nut is van roepen, vlaggen zwaaien, en kartonnen bordjes langs de weg? De renners moeten dat toch ambetant vinden?
Bekijk de RVV 2020 eens. Dat was het toch niet?
Sommige coureurs kicken daarop. Zie Cosnefroy vorig jaar toen hij van zijn fiets afstapte om een pint te drinken met de supporters.
Zolang het bij roepen, vlaggen en bordjes blijft, is het oké. Spijtig genoeg moeten we de meelopers en gooiers erbij nemen.

Op tv leek Vingegaard echt niet soepel te rijden maar blijkbaar wel sterk aan het rijden als ik het hierzo lees.

Almeida verliest 14" bij eerste tussenpunt vs Landa, dus Landa kan misschien nog haasje over doen...

Had beter van Almeida verwacht beetje mijn outsider moesten de G3 het laten lopen.

Op tv leek Vingegaard echt niet soepel te rijden maar blijkbaar wel sterk aan het rijden als ik het hierzo lees.

Vind net het tegenovergestelde

19" voorsprong voor Vingegaard op Evenepoel

Terug
Bovenaan