Tour de France 2024

Eerder een onmogelijke noot.
Zich opladen na zijn eerste Tour en dan nog eens het WK zes weken later?
Podium zal wellicht wel lukken, tenzij Roglic zich goed heeft voorbereidt.
Opladen zal denk ik niet het probleem zijn, dat heeft ie wel in zich genre Vuelta -> WC in wollongong 22, maar ik denk dat de frisheid toch wel dik in zijn nadeel zal zijn. Deze tour is toch echt aan zotte snelheiden gereden dat gaat er toch wel inhaken imo. In vrgl een Tarling heeft niks gereden sinds Juni.

En ook wel een een dikke thumbs up voor QS, om op de voorlaatste dag nog zo’n werk op te knappen, chapeau.
En Landa op zijn 34ste nog dit niveau presteren in de tour, top!

Ben in het verleden enorm kritisch geweest op de ploeg, wat niet onterecht was imo, in de vorige rondes was het toch echt te plat..
maar uiteindelijk kan je niet meer verwachten dan hun prestatie deze tour. Een mannetje meehebben nog met Remco in de finale, Landa was er altijd.

Das zelf meer dan verwacht voor een ploeg met het budget van SQS. Als het goed is moeten we het ook zeggen natuurlijk :thumb:

Gewoon top over de gehele lijn. Ik had ook mijn twijfels, maar ik denk dat ze zich meer dan bewezen hebben als ronde team. De kritiek telkens na de klassiekers (niet per se hier, vooral in de pers) mag dan ook wel stoppen, het is niet realistisch om én een rondeploeg én een top klassieke ploeg te hebben met hun budget (zeker niet klein, maar ook niet in de buurt van UAE, Bora of Visma). Gezien hoe de ploeg én vooral Remco natuurlijk nu presteert is de focus op de grote rondes (en zo ook zware klassiekers) dus gewoon meer dan terecht gebleken. Meer aandacht in zo één Tour dan met 5x podium in een monument. Eigenlijk heeft Remco hier bewezen dat het voor hem misschien wel mogelijk is om in de toekomst de Tour te winnen. Waarschijnlijk niet tegen de huidige Pogacar of Vingegaard, maar wie weet hoe lang die dat niveau nog volhouden of wie weet is er eens een ronde waar ze beiden niet fit zijn.

denk dat morgen pogi geen risico´s gaat nemen in de afdalingen. Remco favoriet?

Pogacar natuurlijk. Die is beter bergop en bergaf dan Evenepoel. En zoveel vlak zit er niet in. Binnen een minuut eindigen en voor Vingegaard zou heel mooi zijn voor Evenepoel.

Tuurlijk niet. Verre van zelfs, maar toch wel schoon "3e" en 4e.
We weten het nog allemaal. Hij deed de Belgen meer kijken naar de Tour.

euh nee hoor. Die was alles behalve populair. Hier in Belgie werd er ferm op neergekeken omdat hij zich zo focuste op die Tour om dan 5e te wroden. Mensen werden daar echt niet wild van die zagen veel liever Boonen of Devolder de RVV/PR winnen. Er was heel veel kritiek dat hij zo weinig te zien was. En zeker toen hij begon te vallen was het helemaal gedaan.

In Nederland keken ze daar helemaal anders naar Mollema en zo die ook meededen voor zo'n 5e plek waren daar echt helden en enorm gerespecteerd.

Reed Vingegaard nu echt met 1 blad vooraan?
Yup, de cols vandaag waren ook erg gelijkmatig met maximaal een procent of 8. Onder de 20 per uur komen die gasten niet dus kom je met een enkel blad prima goed weg. In het verleden (en vermoedelijk ook vandaag) reed ie met 50 x 10-33.

euh nee hoor. Die was alles behalve populair. Hier in Belgie werd er ferm op neergekeken omdat hij zich zo focuste op die Tour om dan 5e te wroden. Mensen werden daar echt niet wild van die zagen veel liever Boonen of Devolder de RVV/PR winnen. Er was heel veel kritiek dat hij zo weinig te zien was. En zeker toen hij begon te vallen was het helemaal gedaan.

In Nederland keken ze daar helemaal anders naar Mollema en zo die ook meededen voor zo'n 5e plek waren daar echt helden en enorm gerespecteerd.
Ik herinner me het alvast anders. Hij was de eerste sinds een lange tijd, die "meestreed" voor een podium of een hoog resultaat in een GT.
En, hij werd gehypet als de grote hoop sinds lang.
Dat hij saai was, tja, dat herinner ik me ook.

Vingegaard gaf in zijn interview aan dat hij dacht dat Pogacar hem de zege zou schenken :rofl:.
Je grootste rivaal schenk je nooit een zege. Die moet je figuurlijk de grond inboren zoveel als je kan.

Ik weet niet of Roglic (zonder pech) deze Remco hier geklopt had voor plaats 3 (we zullen het nooit zeker weten) maar dat gat tussen de nummer 3 en 4? Iets zegt mij dat Roglic zich daar zeker tussen gewrongen had. En Vlasov had ook wel top-10 kunnen rijden denk ik.

Ivm Jurgen VDB. Dat was heel goeie renner maar absoluut niet van het niveau van Remco.
Roglic en Remco zijn aan elkaar gewaagd maar Remco heeft toch niet echt grote zwakte gekend, zou volgens mij dan nog derde geweest zijn. Roglic leek net ietsje minder te zijn voor zijn val.

Yup, de cols vandaag waren ook erg gelijkmatig met maximaal een procent of 8. Onder de 20 per uur komen die gasten niet dus kom je met een enkel blad prima goed weg. In het verleden (en vermoedelijk ook vandaag) reed ie met 50 x 10-33.
Dan zou ik in de afdaling druk zetten want dan kan hij niet meer bijtrappen :unsure:

Half dood. Dat konden we zeggen over Evenepoel in 2020. Uiteindelijk had hij ong. een jaar nodig om terug super te zijn.
Of Bernal.
Zo erg zal dat niet geweest zijn bij Jonas. De Deen mag anderzijds fieretrots zijn op zijn prestatie deze Tour.

We moeten Vingegaard zijn situatie ook niet minimaliseren natuurlijk.
Zijn verwondingen waren ernstig en dit heeft zijn voorbereiding op de tour serieus gehypothekeerd.

Trots dat betwijfel ik nu toch ook wel. Het was het hoogst haalbare, want deze Pogacar is gewoon van een heel ander niveau.
Maar uiteindelijk rijdt hij wel de wereldkampioen van 2022 op 3 minuten en al de andere competitie komt zelfs niet in het spel voor.
Maar hij is niet hier afgezakt om te winnen, of op zijn minst kortbij te komen. Maar op 5 minuten gereden worden en half vernederd worden is niet tof.

Dubbel gevoel, ik vind Vingegaard eigenlijk wel nen toffe kadee maar het is zo fijn om te zien hoe Visma op z'n bek krijgt.

Dubbel gevoel, ik vind Vingegaard eigenlijk wel nen toffe kadee maar het is zo fijn om te zien hoe Visma op z'n bek krijgt.
Totaal geen dubbel gevoel hier.
Ik vond het vrij hypocriet overkomen van een ploeg die vorig jaar alle grote rondes op haar naam schreef.
Komt wat kleinzerig over eerlijk gezegd.

Ik vind dat er sowieso niet moet worden gezeikt als de beste wint. Philipsen gaat hem ook niet inhouden om een andere sprinter te laten winnen :) zelfs al zou hij al 5 ritten gewonnen hebben en stevig in het groen staan.

Dat 'neerkijken' is toch ook wel overdreven, dan kijk je toch iets teveel met je Quickstep-bril. JVDB was geen winnaar en had niet echt charisma, dus heel populair ga je dan niet worden.

Maar dat was in een periode dat de focus hier totaal niet op rondes lag. We hadden ook helemaal geen noemenswaardige renners voor dat gedeelte.

Ik vond het toen toch heel leuk als Belg dat er eindelijk nog eens iets om mee mee te leven was in de bergritten. Zeker ook die eerste Tour (toen Evans nog de kopman was) en hij vaak in de aanval ging en ook best dicht bij een ritzege was.

Ja idd. JVDB was toch leuk hoewel hij geen mediafiguur was.
Jammer van die val toen ik die tour dat hij ging pieken. Toen leek hij echt goed..
Sowieso was 3e/4e mega goed.

JVDB leefde ook maniakaal voor zijn sport. In Vlaanderen hielden we toen nog van coureurs die eens durfden doorzakken, ondertussen is dat ook helemaal veranderd.

Terug
Bovenaan